اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

حمایت از علائم تجاری در دنیا

Collapse
X
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • حمایت از علائم تجاری در دنیا

    حمایت از علائم تجاری، صنعتی و اختراعات، نه تنها در داخل یک کشور مطرح است بلکه با توسعه روابط بین المللی و تجاری و انتقال کالاهای مختلف از یک کشور به کشورهای دیگر و لزوم حمایت محصولات هر کشور در بقیه کشورها، به منظور جلوگیری از تشابه محصولات و سوء استفاده از هنر، ابتکار و شهرت دیگران، وضع مقررات بین المللی خاص در این مورد، مهم به نظر می رسید.
    از این جهت، در پایان قرن نوزدهم اتحادیه ای تشکیل شد برای حمایت مالکیت صنعتی بین چند دولت که به اتحادیه پاریس شناخته می شود. کنوانسیون پاریس در ابتدای امر توسط یازده کشور امضا شد که عبارتند از: بلژیک، برزیل، السالوادور، فرانسه، ایتالیا، گواتمالا، هلند، پرتغال، صربستان، اسپانیا و سوئیس. وقتی این کنوانسیون در 7 جولای 1884 وارد مرحله اجرایی شد بریتانیای کبیر، تونس، اکوادور نیز آن را کاملاَ پذیرفتند و اعضای آن به چهارده عضو رسید و امروزه اغلب دول به اتحادیه مزبور ملحق گردیده اند. طبق ماده 3 کنوانسیون، منظور از مالکیت صنعتی، مفهوم عام آن می باشد و این مفهوم نه تنها در صنعت و بازرگانی به معنی اخص اطلاق می‌شود بلکه بر رشته‌های صنایع کشاورزی و استخراجی و کلیه محصولات مصنوعی یا طبیعی از قبیل برگ توتون و میوه و دام و گل و مواد معدنی و آب های معدنی و آرد و دانه نیز شمول دارد.
    هر یک از کشورهای عضو مکلف هستند از مالکیت صنعتی مربوط به اتباع کشورهای دیگر به همان نحوه که از حقوق مربوط به مالکیت صنعتی اتباع خود حمایت می کنند، حمایت کنند. مشروط بر اینکه اتباع کشورهای دیگر که قصد دارند از حمایت حقوق مالکیت صنعتی خود در کشور دیگر بهره ببرند، حقوق خود را طبق مقررات کشور مزبور به ثبت برسانند. در صورتی که شخصی در یکی از کشورهای عضو، حقوق خود را قانونی به ثبت رسانده باشد، با ارائه گواهی ثبت در سایر کشورها می تواند حقوق خود را نیز به ثبت برساند.
    ثبت علائم تجاری نیک
    ثبت شرکت نیک
صبر کنید ..
X