رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sodem

استاندارد کفش ایمنی و لباس کار

پست های پیشنهاد شده

استاندارد ک??ش ایمنی و لباس کار

اولین پایه برای ایمنی و محا??ضت کارگران از زمین شروع می شود . خیلی از ا??راد نمی داند که چقدر یک ک??ش ایمنی مناسب می تواند همانند لباس کار مهم باشد. در بسیاری از شرکت ها بعنوان یک ابزار مهم در کار شناخته می شود. ابزاری که برای پای شماست که به مبارزه با خطرات احتمالی در محل کار و عدم ناراحتی و خستگی زود هنگام کمک می کند.

 

بازار پر از تولید کنندگانی می باشد که مشغول به معر??ی جدید ترین مدلهای ک??ش کار با است??اده از آخرین تکنولوژی و ??ن آوری است. درک درست از آنچه که شما نیاز دارید و دانستن اصطلاحات برای سیر در این دریای ک??ش ایمنی ، به شما کمک میکند تا ک??ش ایمنی مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. در واقع یک ک??ش مناسب ، روز کاری شما را آسان و موجب تمرکز بیش تر بر روی کار می شود.

 

شناسایی نیازهای خود

 

درک کردن تنوع ک??ش کار ، الویت یک پیدا کردن ک??شی است که منطبق با نیاز شماست. همیشه با مدیر ایمنی و یا سرپرست خود شروع کنید تا تعیین کنند که آیا الزامات خاصی برای انجام پروژه توسط شما دارد یا خیر!

 

OSHA دستور العمل های ایمنی برای محا??ظت از پا می باشند که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا ANSI ایجاد شده است. این دستورالعمل ها کمک می کند تا مطمئن شویم که متخصصان و کارگران ماهر که در معرض خطرات محل کار میباشند که شامل برق گر??تگی ، سقوط ، لیز خوردن و خیلی موارد دیگر است ، از پوشش درست ایمنی است??اده می کنند. پس شرایط کار را به دقت با کار??رمای خود چک کنید و تا بتوانبد مناسب ترین ک??ش ایمنی را مطابق با الزامات کار انتخاب کنید.

 

قبل از اینکه به ??روشگاه ک??ش کار بروید ، مهم است بدانید که به دنبال چه موردی هستید که این امر تنها با شناختن انواع تکنولوژی بکار ر??ته در ک??ش میسر می شود.

 

سر پنجه ک??ش کار

 

محیط کارگران صنعتی که
می پوشند اغلب با خطرات سنگین همراه است. پیدا کردن مناسبترین محا??ظ انگشتان پا از نکات مهم است. به طور کلی محا??ظ بکار ر??ته در جلوی ک??ش کار دارای سه مدل می باشد : 1- ??ولادی (Steel) ، 2- کامپوزت (composite) ، 3- آلومینیوم (Aluminum) که هر سه مدل ممکن است در محا??ظت از پا یکسان عمل کنند. تعدادی از کارگران هستند که با توجه به محیط کار ، نوع جنس محا??ظ جلوی ک??ش را انتخاب می کنند.

 

محا??ظ ??ولادی ک??ش کار

 

است??اده از محا??ظ ??ولادی در جلوی ک??ش ، از قدیم مرسوم بوده است. در واقع دارای وزن بیشتر و حجم کمتر به نسب 2 مدل دیگر می باشد. همان طور که میدانیم ??ولاد رسانای گرما و سرما می باشد و ممکن است به بالابردن و با پایین بردن دمای داخلی ک??ش کار کمک کند.

 

محا??ظ آلومینیوم ک??ش ایمنی

 

از آلومینیوم در جلوی ک??ش کار نیز است??اده می شود. ضخامت آن از سر پنجه ??ولادی بیشتر بوده و مناسب برای کارگرانی می باشد که بدنبال تجربه ک??ش کار سبک می باشند. همچین این محا??ظ مورد تایید استاندارد ANSI/ASTM نیز می باشد.

 

محا??ظ کامپوزیت

 

محا??ظ جلوی ک??ش ایمنی از جنس کامپوزیت ، متشکل از ??یبر کربن ، پلاستیک و یا کولار می باشند. به نسبت محا??ظ ??ولادی سبکتر بوده و در عین حال از حجم بزرگتری برخوردارمی باشد. این سرپنجه ک??ش ایمنی ، گرما و سرما را انتقال نیمدهد و از آنجا که غیر ??لزی است بعنوان عایق برق نیز کمک می کند.

 

امروزه بسیاری از ک??ش های موجود در بازار ، از تکنولوژی های نوین بهره می برند که سطح ایمنی را نیز ارتقاء می دهند. بعنوان مثال چرم Tough-Tec باعث ا??زایش مقاومت سایشی می شود و معمولای به قسمت بالایی ک??ش اضا??ه می شود تا ح??اظت بیشتری بهمراه داشته باشد. برای آن دسته از ا??رادی که در مجاورت آتش کار می کنند ، الیا?? کولار بکار ر??ته در ک??ش دارای عملکرد عالی برای مقاومت در برابر آتش هستند. همچنین در تولیدات برخی از شرکت ها ، از توریهای ویژه کولار برای آتش سوزی و جوشکاری است??اده می کنند که در زمان کار همانند سایر متریال ها ذوب نمی شوند.منبع:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??روش آنتی اسکالانت ها همواره یکی از نیاز های صنعت آب و ??اضلاب در جهان بوده که کشور ما نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

 

 

ضد رسوب ها

 

گر??تگی و رسوب در سیستم های *****اسیون امری اجتناب ناپذیر است. منظور از گر??تگی چیست؟ گر??تگی به معنای تجمع نمک و ذرات دیگر در غشاهای اسمز معکوس است. گر??تگی انواع مختل??ی دارد. شایع ترین نوع ها کربنات کلسیم، سول??ات کلسیم، سول??ات باریم و سول??ات استرانتیوم هستند. آنتی اسکالانت را چقدر می شناسید؟

 

 

گر??تگی با چسبیدن یون ها به یکدیگر مانند قطعات یک پازل، ایجاد می شود. یون های به هم چسبیده کریستال شده و آب را به بیرون می رانند.

 

در حین این که آب به بیرون رانده می شود، کریستال تبدیل جامد شده و در نهایت به غشاء می چسبد. اگر این ??رآیند کنترل نشود، رسوب تجمع یا??ته و به جرمی از کریستال بر روی سطح غشا تبدیل می شود که باعث انسداد خواهد شد.

 

این مساله برای سیستم های اسمز معکوس مضر است، زیرا ??شار آب را ا??زایش می دهد. ??شار بالای آب باعث ایجاد تنش در سیستم شده، و محصول خروجی و بازده را کاهش می دهد. یک غشاء به شدت رسوب گر??ته می تواند خروجی گالن خود را به نص?? کاهش دهد.

 

ضد رسوب ها چگونه عمل می کنند؟

 

??روش آنتی اسکالانت در این زمینه بسیار الزامی نمود می نماید و عملکرد آنتی اسکالانت یا همان ضد رسوب بسیار حائز اهمیت است.

 

ضد رسوب ها با تغییر کریستال، مهار آستانه و پراکندگی از گر??تگی غشا جلوگیری می کنند.

 

یک نمونه از آنتی اسکالانت های تولید و ارائه شده این شرکت به بازار، آنتی اسکالانت skl-5250 می باشد که در آب‌شيرين‌كن‌های اسمز معكوس مورد است??اده است.

 

برای مطالعه ادامه این مقاله می توانید به وبلاگ دانستنیهای مواد شیمیایی تص??یه آب یا مقاله معر??ی آنتی اسکالانت در همین زمینه مراجعه نمایید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...