رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
ثبت تهران مهمان

پس از ثبت شرکت چه کار باید کرد؟

پست های پیشنهاد شده

ثبت تهران مهمان

پس از ثبت شرکت چه کار باید کرد؟

 

بعد از ثبت شرکت بلا??اصله نباید شروع به ??عالیت کرد. از نظر قانون بعد از ثبت شرکت باید اقداماتی را انجام داد و بعد ??عالیت شرکت را شروع کرد. انجام ندادن این موارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی در آینده خواهد شد.

اولین کار پس از ثبت شرکت تشکیل پرونده دارایی است. بر طبق قوانین ایران هر شخصیت حقوقی ( شرکت) بعد از تاسیس و تعیین حوزه مالیاتی حد اکثر طی ۲ ماه موظ?? به تشکیل پرونده در دارایی می باشد. هد?? از ایجاد پرونده در اداره دارایی این است که اعلام نمایند چنین شرکتی تاسیس شده است. طبق قوانین ایران باید معادل دو درهزار سرمایه ابتدایی شرکت را پرداخت نمایند. اگر این کار انجام نشود جریمه می شوند. این جریمه معادل دو برابر مالیات ابتدایی است یعنی چهار در هزار.

بنابراین بعد از ثبت شرکت بلا??اصله باید به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی مراجعه کرد و حوزه مالیاتی را مشخص نمود و مدارک زیر را به آنها تسلیم کرد:

۱- اصل و کپی کلیه مدارک شرکت – شامل اساسنامه – اظهارنامه – شرکتنامه- تقاضانامه- روزنامه رسمی.

۲- اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت

۳- تکمیل د??ترچه مشخصات شناسایی شرکت

۴- اجاره نامه یا سند مالکیت د??تر شرکت به نام شرکت

۵- گواهی امضای ا??راد و صاحب امضای شرکت

۶- ??یش آب و برق و گاز و تل??ن د??تر شرکت

۷- ??یش واریزی دو درهزار سرمایه ابتدایی شرکت

حتی اگر شرکت ??عالیتی هم ندارد باید تشکیل پرونده بدهد. اگر مکان اعلامی شرکت صوری و غیر واقعی باشد نیم توان تشکیل پرنده داد، زیرا نیاز به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت مربوطه می باشد، زیرا در برخی مواقع حوزه مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلامی از روزنامه رسمی کمک می گیرد.

جهت ثبت شرکت و تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی خود با سامانه تخصصی تهران ثبت به شماره ۰۲۱۴۳۹۰۲۰۰۰ تماس گر??ته تا مشاوران ما شما را در خصوص ثبت شرکت و اقدامات پس از آن راهنمایی کنند.

بعد از تشکیل پرنده دارایی باید اقدام به گر??تن کد اقتصادی نمایید. کد اقتصادی برای تمایز عملکرد ??عالیت یک شرکت اعم از خرید یا ??روش یا خدمات در قراردادها و ??اکتورها می باشد. اخذ کد اقتصادی برای شرکت ها اجباری می باشد.

بعد از ثبت شرکت نیاز است که د??اتر مالی شرکت تاسیس شده پلمپ شود. هر سال برای اظهار دقیق عملکرد مالی ( هزینه ها، قراردادها، اسناد مالی و …) د??اتر مالی شرکت را باید به شکل اختصاصی برای همان شرکت پلمپ کرد و در آخر هر سال د??تر تکمیل شده و تحویل داده شوند. هر شرکت و موسسه ای که مشمول قانون مالیات است باید این کار را انجام دهد حتی اگر شرکت عدم ??عالیت دارد باید این عدم م??عالیت خود را اعلام کند ود??اتر پلمپ شده خود را س??ید به اداده مالیات بدهد. زمان تسلیم د??اتر به اداره مالیات معمولا تیر ماه است و باید اواخر سال قبل، اقدام به اخذ پلمپ د??اتر قانونی نمود. پلمپ د??اتر یک روزه انجام می شود ولی یک ماه طول می کشد تا از طریق پست به شرکت برسد.

 

لینک منبع:پس از ثبت شرکت چه کار باید کرد - ثبت تهران

 

ثبت تهران - sabttehran.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...