رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aliseo

چرا باید به مقاوم سازی ساختمان توجه کرد؟ - جهان سوله اصفهان

پست های پیشنهاد شده

موضوع مقاوم سازی هم در ساختمان‌های ??رسوده و هم در ساختمان های نوساز مهم است. برای نوسازی ساختمان‌ها به مسائل مهمی از قبیل كنترل دقیق طراحی، ساخت براساس نقشه‌ها، جوشكاری دقیق، بتن‌ریزی مناسب توجه کرد زیرا ممکن است بعد از محاسبات و طراحی، ضع?? جوشكاری در ساختمان‌های ??لزی مانند سوله و كم بودن مقاومت بتن در پی و سق???? ساختمان‌های ??لزی و بتنی، مشکلات زیادی به وجود بیاید. ساختمان های بتنی به علت داشتن شن و ماسه شسته نشده، کم بودن عیار سازه، شل بودن بتن و دانه بندی غلط در هنگام وقوع زلزله، خرابی های زیاد و جبران ناپذیری را پدید می آورند. سوله به علت محکم بودن ??ولاد و جوشکاری مناسب آن، در مقابل زلزله مقاومت زیادی دارد و به همین علت است کهه امروزه سوله سازی برای ساختمان سازی است??اده می شود.

 

niches-jahansoleh-15.jpgمقاوم سازی ساختمان - ساخت سوله

 

 

مقاوم سازی برای ساختمان‌های اسكلت ??لزی عملی می باشد زیرا برای ساخت آن از مصالح مقاوم است??اده شده است است، اما برخی ا??راد به دلیل هزینه بالای این ساختمان ها و قیمت سوله ، هم چنین تخریب س??ت کاری و نازک کاری برای دسترسی به تیرها و ستون‌ها، از اجرای این گونه ساختمان ها پرهیز می کنند. بهتر است در این شرایط، ساختمان به کلی تخریب و نوسازی شود و مقاوم سازی ساختمان در مقابل زلزله و وضعیت ??ونداسیون باید بررسی شود.

 

برای ساخت سوله باید محاسبات، برش ورق و مونتاژ، جوش، رنگ آمیزی براساس نقشه اجرا انجام شود.

 

سازه های ??لزی سوله شامل موارد زیر می باشند:

  • پایه ها
  • پرلین ها
  • ??ریم ها
  • بادبندها
  • اتصالات کامل و تیرهای کرین جرثقیل

اگر بخواهیم سق?? سوله را پوشش دهیم باید از پانل با عایق پشم و شیشه، ورق گالوانیزه، ایرانیت، پشم و سنگ است??اده شود. برای اجرای ??ونداسیون باید ابتدا زمین را تسطیح کرد سپس عملیات های بتن ریزی و بولت گذاری و ... را انجام داد. برای ساخت درب و پنجره ها باید از آلومینیوم، آهن یا pvc است??اده شود.

 

سازه های ??لزی برای دوکاربرد اسکلت ??لزی و پل های ??لزی است??اده می شوند. اسکلت ??لزی جوش و پیچ مهره ای دارد ولی پل های ??لزی دارای تیرورق ها، ستون ها و اتصالات کامل می باشند.

 

جرثقیل سق??ی دارای وزن نیم تن تا 750 تن هستند. جرثقیل سق??ی به دو نوع دروازه ای و درون گاهی تقسیم می شوند که شامل نقشه اجرا، د??ترچه محاسبات، مونتاژ، برش ورق و نصب می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...