رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammads77

کشف 28 انسان ماقبل تاریخ در غاری در اسپانیا!

پست های پیشنهاد شده

NEANDERTHAL-008.jpg

 

همیشه حس می‌کنم باید تاریخ انسان را بدانم. باید بدانم انسان چگونه بوده است و اکنون چه ت??اوتی با گذشته اش دارد. هم اکنونش با اولیه اش چه شباهت‌هایی و ت??اوت‌هایی دارد. به همین دلیل است که پیگیر اینگونه اخبار هستم و می‌خواهم کاربران ترنجی را نیز آشنا کنم.همراه ما باشید.در یک غار در شمال اسپانیا تیمی‌از دانشمندان آثار به جا مانده از 28 انسان را بازیابی و کش?? کردند. اعضای این گونه از انسان تا حدودی مبهم است. بشترین نزدیکی این گونه به نئاندرتال (به انگلیسی : Neanderthal) که جزو انسان‌های غار نشین بوده اند، می‌باشد. این گونه از انسان دارای بینی بزرگ بیرون پریده و ابروهای پرپشت و حجیم یودند. بزرگ و قدرتمند بودن آرواره ، دندان و دهان آنها نشان می‌دهد که از دهان خود به عنوان ابزار است??اده می‌کرده اند. اما جمجمه بزرگ و دیگر ویژگی‌های قوی اسکلتی، نشان می‌دهد که این گونه از انسان برای سالها بر هزاران انسان ماقبل تاریخ ??رمانروایی کرده اند.

 

Homo_georgicus.jpg

 

دانشمندان در مجله ای علوم ویژگی‌ها و مشخصات این “انسان??? را منتشر کرده اند؛ ولی هنوز نامگذاری را انجام نداده اند. آنها مشغول مشورت با دانشمندان و همکاران خود در سراسر جهان ، برای نامگذاری این گونه انسان هستند.ابن کش?? نمی‌تواند به تکامل انسان کمک کند. بلکه آن را کمی‌پیچیده تر می‌کند. شواهد نشان از انسانی هوشمندتر با جمجمه‌های بزرگ می‌دهد که در محیطی خشن و شرایطی سخت زندگی می‌کردند.خوان لوئیس آرسواگا از دانشگاه Complutense مادرید می‌گوید: تکامل تدریجی انسان در صلح نبوده است. بلکه پروسه ای بسیار خسته کننده بوده و تغییر بسیار کند در طول زمان انجام گر??ته است.??سیل‌ها در یک غار به نام Sima de los Huesos (گودال استخوان) کش?? شده اند. در اتاقی که به انتهای محوری عمودی منتهی می‌شود. آرسواگا معتقد است این محل یک سردخانه بوده است. مخزنی برای مرده. همچنین استخوانی‌هایی ??سیل شده از خرس نیز کش?? شده است. پنجه کشیده شده خرس بر روی دیوار مشهود است. احتمال می‌رود که این خرس به درون گودال سقوط کرده باشد.اولین استخوان پیدا شده در محل Sima de los Huesos سال‌ها پیش پیدا شد. آرسواگا و همکارانش معتقد بودند که این استخوان مربوط به گونه ای از انسان به نام‌هایدلبرگی است. اما تجزیه و تحلیل 17 مورد جمجمه دیگر مجموعه ، نشان داد که این انسان اولیه از لحاظ جسمی‌با معاصران خود متمایز بوده و گونه ای دیگر است.

 

ca1964794-554522391329319-3910003407657890782-n.jpg

 

آرسواگا و همکارانش بر این باورند که این ??سیل‌ها نشان می‌دهند، اصل و نسب نئاندرتال را ویژگی‌های آناتومی‌به عنوان یک مجموعه کامل مشخص و برجسته می‌کند. اما گونه کش?? شده به صورت جداگانه در یک الگوی موزاییکی تکامل یا??ته است.این دانشمندان نشان می‌دهند که تکامل نئاندرتال ارتباط مستقیم با ص??ت جویدن دارد که سازگاری را در محیط ایجاد کرده است. آرسواگا معتقد است که نئاندرتال قادر بودند دندان‌هایشان را در گوشت ??رو ببرند و پاره کنند و حتی از آن برای برداشتن یا گر??تن اشیاء است??اده کنند.او می‌گوید: نئاندرتال به جای است??اده از دو اندام (دست‌ها) از سه اندام است??اده کردند. (دندان‌ها)یا??ته‌های کلیدی دیگر نشان می‌دهد که این گونه 430,000 سال عمر دارند. اول اینکه بر روی جمجمه‌ها کریستال‌های کربنات کلسیم وجود دارد. دوم وجود گل و لای روشن است که ??سیل‌ها بر روی آنها قرار گر??ته اند.آرسواگا و همکارانش معتقدند که این پروتو نئاندرتال‌ها دارای قدرت بیان و در گروه‌های اجتماعی زندگی می‌کردند و استخوان‌های کش?? شده مربوط به یک قبیله بودند.این گونه ، گونه ای جذاب تر از نئاندرتال‌ها هستند که می‌تواند به عنوان بهترین نمونه در تاریخ این سیاره، از گونه‌های هوشمند باشد که منقرض شده اند. این گونه مغزی بزرگتر از انسان امروزی داشته اند.آناتومی‌و DNA این گونه بسیار نزدیک به انسان آ??ریقای امروزی است. در واقع انسان امروزی آ??ریقا تکامل یا??ته و نمونه زنده، این کش?? تازه می‌باشد. Tattersall گ??ت : بدیهی است نئاندرتال‌ها به طور مستقیم بسیار هوشمند بودند و سازندگان ابزارهای بسیار عالی بود. آنها هوشمند و مدبر بودند. ولی در شرایط دشوار زندگی می کردند.وی گ??ت: اما آنها نتوانستد اشیاء نمادین و آثار هنری ایجاد کنند. چرا که به گ??ته Tattersall اولین بار اشیاء نمادین و آثار و نقوش هنری 80.000 سال پیش در آ??ریقای جنوبی ساخته شده اند.بله! اکتشا??ات اخیر اسپانیا حاکی از آن است که انسان پیش از تاریخ گونه‌های متعددتری و با بازیگران متعددی بودند.

 

300px-Homo_Models.jpg

 

Tattersall می‌گوید: ما تمایل داریم که ??کر کنیم یک نوع انسان در تاریخ بشر وجود دارد. اما اگر خوب نگاه کنید ??سیل و کش??‌ها نشان می‌دهد که چندین گونه و نوع بشر وجود داشته است و هر نوع و گونه ای ویژگی‌های مت??اوتی داشته اند.

 

 

منبع : ترنجی (Toranji)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ت??اوت را احساس کنید...این عکس جالبیه:;-D:

 

ca1964794-554522391329319-3910003407657890782-n.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من که عاشق اینجور مستندات و ??یلمها هستم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...