رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

خصوصیات اصلی یک کسب و کار اینترنتی موفق کدام اند؟

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

امروزه شاهد ا??زایش کسب و کارهای اینترنتی هستیم، ??روشگاه‌ها و شرکت‌های مختل??ی با است??اده از سایت و دیگر امکانات دنیای مجازی و اینترنت در حال ارائه و ??روش خدمات و محصولات خود هستند و کسب و کارها و تجارت‌های بسیار زیادی وجود دارند که از این طریق درآمدهای مناسبی کسب می‌کنند. ولی سوالی که پیش می‌آید این است که آیا همه‌ی کسب و کارهای اینترنتی مو??ق هستند؟؟؟ در این مقاله درباره‌ی ویژگی‌های یک کسب و کار اینترنتی مو??ق صحبت خواهیم نمود. اگر برای شما رونق و پیشر??ت در کسب و کار تجارتتان مهم است پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

 

ویژگی‌های اصلی یک کسب و کار اینترنتی مو??ق:

 

1- تعیین هد?? قبل از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی:

 

شاید بتوان گ??ت مهم‌ترین مسئله قبل از راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی تعیین هد?? است. در ابتدا برای خود تعیین کنید که چه محصولات و یا چه خدماتی را به کاربران ارائه خواهید داد. برخی از ا??راد یک شغل اینترنتی را با هد?? ایجاد شغل و دوم و کسب درآمد بیشتر راه‌اندازی می‌کنند، برخی دیگر به عنوان منبع درآمد اصلی و عده‌ی دیگری در ابتدا به دنبال شناساندن برند و محصولاتشان و مطرح شدن در حوزه‌ی کاری خود هستند که به تبع آن در نهایت کسب درآمد نیز حاصل خواهد شد. ولی در نظر داشته باشید هد??تان باید به اندازه‌ی کا??ی قوی باشد تا سوق دهنده و برانگیزاننده‌ی شما باشد.

 

2- راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس علاقه یا تخصص:

 

راه اندازی یک شغل اینترنتی زمانی که براساس مهارت و تخصص باشد شما نیاز به آموزش خاصی نخواهید داشت. ولی لزوما نباید در یک زمینه‌ای تخصص داشته باشید، نظر شخصی بنده این است که علاقه مهم‌تر است، زیرا اگر شما به یک زمینه‌ای علاقه مند باشید هر چند در آن تخصص نداشته باشیدولی به دلیل وجود علاقه خود را ملزم به یادگیری و کسب مهارت و تخصص در آن خواهید کرد و شور و شوق خاصی خواهید داشت. حالا اگر علاقه و تخصص در کنار یکدیگر باشند قطعا بسیار سریع‌تر پیشر??ت کرده و از انجام کارتان لذت‌ می‌برید.

 

3-تعیین صحیح بستر ارائه‌ی کسب و کار اینترنتی:

 

از این جا به بعد کم کم وارد میدان عمل می‌شوید. کسب و کار اینترنتی مانند یک مغازه یا ??روشگاه نیست که بیشتر مشتریان خودشان به شما مراجعه نمایند(البته برای شغل ??یزیکی هم نیاز به تبلیغ دارید ولی نه به اندازه ی شغل مجازی) بلکه اینجا شما هستید که در ابتدا باید به دنبال مشتری بروید و آنها را به سمت کسب و کار خود بکشانید. پس بسیار مهم است که زیرساخت و بستر مناسبی برای تجارت و شغل اینترنتی خود داشته باشید. امروزه کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی بسیاری وجود دارند و ا??راد این شبکه‌ها را مبنای کسب وکار خود قرار داده‌اند ولی آیا این کار صحیحی است؟؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر.

 

شاید با خود بگویید که ا??راد زیادی تنها با داشتن ص??حه و کانال در این شبکه‌ها درآمدهای زیادی کسب می‌کنند، پس من هم میتوانم، ولی اینجا بحث توانستن یا نتوانستن نیست. شما باید برای کسب و کار خود یک سایت داشته باشید تا احیانا اگر روزی این شبکه‌ها یا هر شبکه‌ی دیگری ??-ی-ل-ت-ر شد و یا مجبوبیت آنها از دست ر??ت و یا جای خود را به یک شبکه‌ی اجتماعی دیگر داد کسب و کار اینترنتی شما همچنان مانا باشد و بتوانید به کسب درآمد خود ادامه دهید. در واقع شما با ساخت سایت و سئو سازی سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام می‌دهید که در نهایت ثمره و نتیجه‌ی آن را خواهید دید. از شبکه‌های اجتماعی برای رونق و گسترش کسب و کار خود است??اده نمایید ولی بستر اصلی کسب و کار شما باید یک وب سایت باشد.

 

4-تولید محتوای با کی??یت و ارزشمند:

 

??? محتوا پادشاه سایت است ??? شاید این جمله را بارها و بارها در سایت‌های مختل?? و یا از سئوکاران شنیده باشید. ولی واقعا علت اهمیت محتوا در چیست؟

 

وقتی می‌گوییم محتوا شاید ذهن بسیاری از ا??راد به سمت مقاله کشیده شود و با خود ??کر بکنند که محتوا همان مقالاتی هستند که به صورت متنی تهیه و منتشر می‌شوند و اگر خیلی هم خلاقیت به خرج داده باشند مقالات زبان اصلی را ترجمه کرده و در سایت خود می‌گنجانند. ولی باید بگوییم این ت??کر درباره ی محتوا صحیح نیست. مقالات تنها بخشی از محتوای یک سایت را تشکیل می‌دهند. محتواهای شما باید تنوع داشته باشند در سایت خود علاوه بر مقاله از محتواهای ویدئویی، پادکست، این??وگرا??یک، تصویر، انیمیشن و … است??اده کنید. سعی کنید علاوه بر مطالب تخصصی که در سایت خود منتشر می‌کنید گاهی به مطالب انگیزشی و مطالب مت??اوت‌تر گریزی بزنید زیرا در این صورت سایت شما از یکنواختی خارج می‌شود. در واقع با است??اده از محتواهای مت??اوت و جذاب از رقیبان خود جلو می‌زنید چون در سایتتان محتواهایی دارید که به صورت اختصاصی توسط خود شما تولید شده اند و تنها به خود شما تعلق دارند و موجب شناساندن برند شما می‌شوند.

 

5-تجربه‌ی کاربری مناسب:

 

برای اینکه بازدیدکنندگان را به کاربران و مشتریان و??ادار خود تبدیل نمایید باید تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان سایت خود بسازید. سرعت لود مناسب، دسترسی آسان و سریع به قسمت‌های مختل?? سایت و ??رآیند خرید و پرداخت بی عیب و نقص و …. همگی در ایجاد تجربه کاربری مناسب تاثیر گذارند.

 

6- جذب ترا??یک برای سایت:

 

سایت شما همواره نیاز به جذب ترا??یک دارد زیرا هر چقدر هم محتوا و گرا??یک عالی داشته باشید ولی بازدیدکننده و کاربری به سمت سایت شما هدایت نشود در کسب و کار خود با مشکل روبرو خواهید شد. برای جذب ترا??یک می‌توانید از راه‌های مختل??ی مانند سئو سازی سایت، بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات در سایت‌های آگهی و تبلیغات کلیکی و بازاریابی محتوا و … است??اده نمایید.

 

سخن پایانی…

 

موارد گ??ته شده دراین مقاله مهترین ویژگی هایی هستند که یک کسب و کار اینترنتی برای مو??قیت به آنها نیاز دارد. از بازاریابی محتوا غا??ل نشوید و مهم‌تر از آن همواره نکات و قواعد سئو را در سایت خود پیاده سازی نمایید و در بازه‌های زمانی مناسب به تحلیل و آنالیز رقبا در حوزه‌ی کاری خود بپردازید تا بتوانید چندین قدم از آنها جلوتر باشید.

 

 

منبع:سایت ساز زرین

ویرایش شده توسط sitesazz

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...