رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

فاکتورهای مهم سئو در سال 2018 کدامند

پست های پیشنهاد شده

الگوریتم‌ها و معیارهایی که گوگل برای رتبه‎‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد هیچ‌گاه ثابت نبوده و همواره در حال تغییر هستند. از این رو صاحبان سایت‌ها برای اینکه همواره بتوانند سئو و رتبه‌ی سایت خود را در سطح مناسبی نگه دارند باید با این تغییرات و عوامل آشنایی داشته باشند و سایت خود را بر اساس آن معیارها به روز نگه دارند. در این مقاله ??اکتورهای مهم سئو که در سال 2018 بیشترین تاثیر را بر رتبه‌ی سایت خواهند داشت بررسی می‌کنیم.

 

??اکتورهای مهم سئو در سال 2018:

 

1- سرعت بالای سایت:

 

سرعت سایت همواره یکی از عوامل موثر در بهبود سئوی سایت بوده و هست. کاربران همواره تمایل دارند سریعا به ص??حه‌ی دلخواه خود هدایت شوند و کمتر منتظر بمانند. در واقع می‌توان گ??ت عموما کاربران زمانی بین 15 الی 20 ثانیه را صر?? انتظار برای لود شدن یک سایت می‌کنند. بنابراین هرچه زمان انتظار کاربر را کمتر کنید قطعا بخش زیادی از رضایت بازدید کننده و موتورهای جستجو را به دست آورده‌اید. پس این مسئله را جدی بگیرید. ابزارهای مختل??ی برای بررسی و بهبود سرعت سایت وجود دارند که یکی از این ابزارها Gtmetrix است که می‌توانید از پیشنهادات آن برای بهبود سرعت سایتتان است??اده نمایید.

2- طراحی سایت به صورت ریسپانسیو(واکنشگرا):

 

 

بیش از 60 درصد کابران اینترنت با است??اده از موبایل به مشاهده‌ی ص??حات می‌پردازند و این آمار هر روزه ا??زایش پیدا می‌کند قطعا در سال 2018 تعداد کاربران موبایل بیشتر خواهدشد بنابراین طراحی سایت به صورت قابل انطباق با تمامی سیستم‌ها کامپیوتر، موبایل و تبلت بسیار مهم خواهد بود. و نکته‌ی قابل تاملی که همواره باید در نظر گر??ت این است که با توجه به ا??زایش چشم‌گیر کاربران موبایلی احتمال دارد گوگل سیاست Mobile First Index را پیش بگیرید یعنی نسخه‌ی موبایلی سایت را به عنوان نسخه‌ی اصلی سایت در نظر بگیرد. ولی در هر صورت نباید از طراحی ریسپانسیو غا??ل شوید. پس می‌توان گ??ت حتی اگر نسخه‌ی موبایلی هم دارید باید سایت شما ریسپانسیو باشد در واقع واکنشگرا بودن یک شرط لازم و اجباری برای سایت است.

 

3- تاثیر و اهمیت محتوا:

 

محتوا همواره از قدرت زیادی برخوردار بوده و بر سایت پادشاهی کرده است و این قدرت همچنان ادامه خواهد داشت. صاحبان سایت‌ها قطعا محتواهای مناسب زیادی در طول سال‌های مختل?? برای سایت خود ایجاد کرده‌اند و براساس آن رتبه‌ی مناسبی کسب کرده‌اند. یک ??رصت عالی این است که همان محتواها را با تصاویر جدید و ا??زایش طول محتوا به روز رسانی نمایند و تولید محتواهای جدید با معیارهای گوگل هم راهی است که همواره باید پیش بگیرید. زمانی که موتورهای جستجو در حال بررسی مطالب سایت شما هستند به عواملی مثل وجود کلمه کلیدی در مواردی چون :عنوان ص??حه (تگ Title)، متادیسکریشن، تگ‌های H1 تا H6 و در آدرس ص??حه و متن جایگزین تصویر(تگ alt) توجه زیادی خواهد کرد. علاوه بر این طول محتوا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و محتواهای با کی??یت با طول بالای 2000 کلمه مد نظر گوگل قرار خواهد گر??ت.

 

4- است??اده از کلمات کلیدی بلند در محتوا:

 

 

کلمات کلیدی کوتاه معمولا عمومی تر هستند. ولی در کلمات کلیدی بلند رقیبان کمتری خواهد داشت و با است??اده از این کلمات مدت بیشتری می‌توان در ص??حه‌ی اول نتایج جستجو باقی بمانید.

 

5-است??اده از محتوای ویدئویی در سایت:

 

امروزه وقتی کاربران به دنبال محتوایی مانند: مطلب آموزشی هستند ترجیح می‌دهند که از ویدئو است??اده نمایند و کمتر به دنبال متن‌های طولانی آموزشی هستند. بیشتر صاحبان سایت‌ها، به دلیل مشکل بودن تولید محتوای ویدئویی از تهیه‌ی آن سر باز می‌زنند. تولید و قرار دادن ویدئو در سایت خود و سایر سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو موجب خواهد شد که یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر باشید زیرا ویدئو زمان ماندگاری کاربران را در سایت ا??زایش خواهد داد علاوه بر این ویدئو یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است و می‌تواند بازدیدکنندگان را به مشتریان و کاربران دائمی شما تبدیل کند. طبق آمار جدید در سال 2021 بیش از 80 درصد ترا??یک وب در دنیا به محتوای ویدئویی اختصاص خواهد یا??ت. بنابراین حضور خود را با محتواهای ویدئویی پر رنگ و ماندگارتر کنید ولی در تولید ویدئو به این مسئله دقت کنید از آنجایی که بیشتر کاربران با است??اده از موبایل‌های خود این محتواها را مشاهده خواهند کرد ویدئو‌های خود را به صورت کوتاه تهیه نمایید تا برای کاربران موبایلی قابل دسترسی باشد.

 

6-اهمیت لینک‌ها:

 

یکی دیگر از ??اکتورهای مهم سئو همانند سال‌های قبل لینک‌دهی های داخلی و خارجی خواهند بود. در محتواهای سایت خود از مطلبی به مطلب دیگر لینک دهید ولی سعی کنید این مطالب در داخل یه دسته بندی باشند و برای لینک دهی‌های خارجی دقت زیادی به خرج دهید و تنها به سایت‌هایی لینک دهید که کاملا مرتبط با موضوع ??عالیت شما باشند.

 

7-جستجوی صوتی را جدی بگیرید:

 

در سال 2018 این نوع جستجو از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. امروزه 40 درصد از کابران اینترنتی روزانه یکبار به صورت میانگین به جستجوی صوتی می‌پردازند. پس در سال 2018 محتوای خود را طوری تولید کنید که برای جستجوهای صوتی بهینه شده باشند. بخصوص در عنوان نوشته‌ها دقت زیادی به خرج دهید.

 

نتیجه‌گیری:

 

در این مقاله سعی کردیم ??اکتورهای مهمی را بیان کنیم که در سال 2018 بیشتر مدنظر قرار خوهند گر??ت. سعی کنید محتوای تصویری و ویدئو‌یی بیشتری تولید نمایید این محتواها همواره مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند و از بهترین راه‌های ا??زایش ??روش و جذب مخاطب می‌باشند.

 

منبع: سایت ساز زرین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...