رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

آموزش آپلود فایل و ایجاد لینک دانلود در هاست cPanel

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

در صورتی که می‌خواهید این آموزش را به صورت ویدئویی مشاهده کنید، روی این لینک کلیک کنید.

برای آپلود ??ایل ابتدا باید وارد هاست خود شوید. هاست شما یکی از دو نوع cPanel یا DirectAdmin است. که در این مقاله ، آموزش مربوط به cPanel در اختیار شما قرار می‌گیرد که در مقاله‌های بعدی آموزش مربوط به DirectAdmin نیز برایتان منتشر خواهد شد.

 

1- برای ورود به هاست خود باید نام کاربری و رمز ورود هاست را وارد نمایید. این اطلاعات از طر?? میزبانی که هاست را از آن خریداری نموده‌اید برای شما ارسال می‌شود. بنابراین با اطلاعاتی که در دست دارید وارد هاست شوید.

 

2- پس از ورود به هاست با پوشه‌های مختل??ی روبرو می‌شوید. یک پوشه به نام FileManager وجود دارد. روی این پوشه کلیک نمایید. حالا ??ایل‌هایی را مشاهده می‌نمایید که امکان دارد دقیقا مشابه با ??ایل‌های ما نباشند ولی قسمت public_html در تمامی هاست‌ها وجود دارد روی این ??ایل کلیک می‌کنیم پس از کلیک ??ایل‌هایی را مشاهده می‌کنید که سایت با است??اده از آنها اجرا می‌شود.

 

3-اینک در داخل public_html هستید. برای اینکه ??ایل‌های آپلودی شما به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرند تا به دانلود بپردازند بهتر است دسته بندی داشته باشید. برای اینکه دسته‌بندی خوب باشد و ??ایل‌ها پراکنده نباشند یک Folder جدید ایجاد کنید. روی گزینه‌ی Folder موجود در منوی بالا کلیک نمایید. سپس در کادر نمایش داده شده باید نامی برای NewFolder خود انتخاب کنید. ما پوشه ای با نام files ایجاد کردیم.

 

4- پس از ایجاد شدن ??ولدر جدید به نام files روی آن کلیک کرده و وارد آن شوید سپس روی گزینه‌ی Upload که در منوی بالا است، کلیک کنید. می‌توانید ??ایل‌هایی را که مد نظر دارید از این بخش آپلود نمایید. همانطور که می‌دانید چند نوع ??ایل وجود دارد و بسته به نوع ??عالیت و کسب و کار، پسوند‌های ??ایل‌ها می‌توانند مت??اوت باشند. بنابراین شما می‌توانید پسوندهای مختل??ی را از این طریق آپلود نمایید. به عنوان مثال ممکن است ??ایل شما با پسوند ??شرده باشد. یعنی مجموعه ??ایل‌هایی دارید که می‌خواهید همه‌ی آنها را به صورت ??شرده شده در داخل هاست خود آپلود نمایید که در این صورت بهتر است از پسوند zip. است??اده نمایید. عده‌ای از پسوند rar. نیز است??اده می‌کنند ولی برای اینکه کاربران به راحتی بتوانند ??ایل‌ها را دانلود کرده و است??اده نمایند بهتر است ??ایل شما با پسوند zip. ??شرده شده باشد. پسوند‌های دیگری نیز وجود دارند، اگر ??ایل شما عکس باشد پسوندی مانند jpg ، png یا اگر ??ایل شما pdf باشد همان با پسوند pdf. و یا ممکن است به صورت ??ایل ویدئویی باشد که در این صورت با پسوند mp4. و اگر ??ایل صوتی باشد با پسوند mp3. هستند. می‌توانید این ??ایل‌ها را آپلود نمایید و در اختیار کاربران خود قرار دهید. تمامی این ??ایل‌های را می‌توانید از همین قسمت و با کلیک بر روی Select File آپلود نمایید. که ما از قبل در این قسمت 3 ??ایل از انواع zip. و ??ایل به صورت pdf و ??ایل تصویری آماده کرده‌ایم و تمامی این ??ایل‌ها را انتخاب می‌کنیم. البته این ??ایل‌ها باید به صورت تک تک انتخاب شوند. سپس منتظر می‌مانید تا این ??ایل‌ها آپلود شوند.

 

 

نکته: در هاست دایرکت ادمین نیز به همین روال است و پس از ورود به هاست دایرکت ادمین و از طریق قسمت FileManager می‌توانید اقدام به آپلود ??ایل‌های خود نمایید ولی مسیرها و ایجاد ??ولدر و آپلود اندکی مت??اوت‌تر از هاست cPanel است و به همین دلیل تصمیم گر??تیم تا آن را به صورت یک آموزش جداگانه برای کاربران در نظر بگیریم.

 

5- پس از اینکه بارگذاری ??ایل‌ها به اتمام رسید به پوشه‌ی files برمی‌گردید و با کلیک بر روی گزینه‌ی Reload مشاهده خواهید نمود که ??ایل‌های شما آپلود شده‌اند. حالا می‌خواهیم لینک دانلود را به دست آوریم:

 

برای اینکه لینک دانلود را به دست آورید کا??ی است اسم ??ایل را داشته باشید. ما در این قسمت ??ایلی به نام files.zip داریم. یک newtab باز می‌کنیم و در ابتدا نام دامنه را وارد می‌کنیم و سپس یک / قرار داده و پس از آن مسیری را وارد نمایید که ??ایل در آن قرار دارد. توجه نمایید ??ایل‌هایی که برای آپلود انتخاب کرده‌ایم در مسیر public_html/files قرار دارند که files همان پوشه‌ای است که سه ??ایل با نام‌های logo-1.png , idea.pdf , files.zip قرار دارند و نباید پس از نام دامنه به ‌صورت مستقیم نام ??ایلی که می‌خواهید لینک دانلود آن را به دست می‌آورید وارد نمایید چون در این صورت طبق ??یلم با خطا مواجه خواهید شد. در این قسمت public_html نقش خود دامنه را دارد. طبق ویدئو مشاهده می‌کنید که پس از public_html یک مسیر files داریم: public_html/files بنابراین پس از نام دامنه یک / وارد کرده و سپس یک files وارد کرده و سپس یک / دیگر و پس از آن نام ??ایلی که می‌خواهیم لینک دانلود آن را به دست آوریم، وارد می‌کنیم که در اینجا ??ایل files.zip را وارد می‌کنیم:

 

پس دستور نهایی که در tab باز شده باید وارد نمایید به صورت :

 

نام ??ایل دانلودی/ نام پوشه‌ای که ??ایل‌های دانلودی در داخل آن قرار گر??ته‌اند/ نام دامنه

 

yourdomain.ir/files/files.zip

 

پس از آن مشاهده می‌نمایید که ??ایل به صورت کامل قابل دانلود است. حالا می‌خواهیم یک ??ایل دیگر با پسوند pdf را برای دانلود قرار دهیم. نام ??ایل idea.pdf است کا??ی است همان مسیر را با نام ??ایل قرار داده و کلید Enter را بزنید.

 

yourdomain.ir/files/idea.pdf

 

سپس مشاهده می‌کنید که pdf اجرا می‌شود. برای اینکه بخواهید pdf های خود را به صورت آنلاین برای کاربران نمایش دهید کا??ی است آن را با پسوند pdf آپلود نمایید ولی اگر می‌خواهید کاربر آن را دانلود کرده و سپس باز کرده و مشاهده نماید. ک??ی است ??ایل pdf را ??شره(zip.) کنید و سپس آپلود کرده و لینک آن را قرار دهید. در این صورت کاربر به صورت ??شرده می‌تواند ??ایل pdf را دانلود نماید.

 

??ایل بعدی عکس است که مانند مراحل بالا در انتها نام ??ایل را وارد نمایید:

 

yourdomain.ir/files/logo-1.png

 

که ما لوگوی سایت ساز زرین را قرار داده‌ایم. شما نیز می‌توانید لوگوی خود را آپلود کرده و به این شکل در اختیار کاربران قرار دهید. حالا می‌رسیم به این بخش که چگونه لینک دانلود را در داخل سایت خود قرار دهید:

 

برای مثال از ??ایل files.zip است??اده می‌کنیم. برای اینکه بخواهید لینک دانلود ??ایل‌های خود را در اختیار کاربران قرار دهید، کا??ی است آدرس ??ایل مربوطه را به طور کامل کپی کنید. در اینجا آدرس مربوط به ??ایل files.zip به صورت yourdomain.ir/files/files.zip است که به طور کامل این آدرس را از نوار آدرس کپی کردیم. سپس وارد پیشخوان وردپرس خود شوید (این ویدئو مربوط به وردپرس است)، وارد نوشته‌های خود شده و یک نوشته‌ی جدید ایجاد کنید. برای مثال در عنوان نوشته می‌توانید عبارتی مانند: تست دانلود بنویسید و در قسمت دیداری نوشته عبارت دانلود ??ایل(یا هر عبارت دیگر) را وارد نمایید. پس از آن برای لینک دار کردن نوشته‌ی دانلود ??ایل از ابزار مربوط به لینک موجود در وردپرس است??اده نمایید. پس از انتخاب عبارت دانلود ??ایل موجود در نوشته و کلیک بر روی ابزار لینک در کادر باز شده در قسمت نشانی باید آدرس یا نشانی ??ایلی که آپلود کردید و از نوار آدرس کپی کردید در کادر نشانی وارد کنید و در متن پیوند هم می‌توانید متن دانلود را وارد نمایید. و یک گزینه به نام نمایش پیوند در پنجره/زبانه تازه وجود دارد که اگر این گزینه را انتخاب کنید و کاربر بر روی ??ایل شما کلیک کرد این ??ایل در یک پنجره یا tab جدید باز می‌شود سپس روی گزینه‌ی ا??زودن پیوند کلیک نمایید. سپس مشاهده می‌کنید که عبارت شما به صورت زیرخط دار نمایش داده می‌شود. برای مشاهده تغییرات روی پیش نمایش کلیک نمایید. مشاهده می‌کنید که دانلود ??ایل ایجاد شده است و وقتی روی آن کلیک می‌کنید پنجره‌ی دانلود باز می‌شود و ??ایل دانلود می‌شود. شما می‌توانید مواردی دیگری مانند pdf یا عکس را قرار دهید و وقتی کاربر روی آن کلیک نماید pdf در یک tab جدید باز شود. ولی توجه نمایید که آدرس مربوط به pdf یا عکس باید در قسمت نشانی مربوط به ابزار لینک در وردپرس وارد شوند.

 

 

مشاهده کردید که شما هم به راحتی می‌توانید برای سایتتان لینک‌های دانلود ایجاد کنید. ??ایل‌های خود را در داخل هاست قرار دهید و لینک دانلود آنها را در اختیار کاربران قرار دهید یا اگر ??ایل خود را در جای دیگری آپلود کرده‌اید لینک آن را در داخل سایتتان قرار دهید تا برای کاربران قابل دانلود و است??اده باشد.

در صورتی که می‌خواهید ویدئو این مقاله را مشاهده کنید، روی این لینک کلیک کنید.

منبع: سایت ساز زرین

#ساخت سایت

ویرایش شده توسط sitesazz

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...