رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitesazz

آموزش آپلود فایل و ایجاد لینک دانلود در هاست DirectAdmin

پست های پیشنهاد شده

در مطالب قبل مراحل آپلود ??ایل و ایجاد لینک دانلود در هاست سی پنل آموزش داده شد. در این ویدئو نحوه‌ی آپلود ??ایل و ایجاد لینک دانلود در هاست DirectAdmin و نحوه‌ی قرار دادن لینک دانلود مستقیم ??ایل در سایت برای است??اده‌ و دانلود توسط کابران آموزش داده می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید آموزش ویدئویی این مطلب را مشاهده کنید، به این لینک مراجعه کنید.

 

 

مراحل آپلود ??ایل و ایجاد لینک دانلود در هاست DirectAdmin :

 

برای آپلود ??ایل ابتدا باید وارد هاست خود شوید. اطلاعات ورود به هاست قطعا توسط سایت‌هایی که هاست را به شما ارائه داده‌اند در اختیارتان قرار گر??ته است.

 

1- برای ورود به هاست دایرکت ادمین وارد آدرس زیر شوید:

 

yourdomainaddress:2222

 

سپس ص??حه‌ی login هاست دایرکت ادمین به شما نمایش داده می‌شود،نام کاربری و رمز ورود خود را وارد نمایید.

 

2- پس از ورود به مدیریت یا کنترل پنل هاست در منوی بالا گزینه‎ای با نام ??ایل files را مشاهده می‌کنید. برای اینکه بتوانید به آپلود ??ایل خود بپردازید روی files کلیک کنید و وارد آن شوید. در این بخش ??ایل‌هایی را مشاهده می‌کنید که در root هاست شما قرار دارند. برای اینکه بخواهید ??ایلی را آپلود کنید و به آن دسترسی داشته باشید حتما باید آن را در پوشه یا شاخه‌ی public_html آپلود نمایید تا بتوانید لینک دانلود آن را به دست آورید.

 

3- روی public_html کلیک نمایید و وارد آن شوید.

 

4- پس از ورود به بخش public_html، برای اینکه ??ایل‌ها دسته‌بندی شوند و به راحتی بتوانید از آنها است??اده کنید باید یک folder جدید ایجاد کنید. در قسمت سمت چپ و پایین ص??حه قسمتی با عنوان Create New Folder وجود دارد که برای مثال در این ??یلم ??ولدری با عنوان files ایجاد کردیم.

 

5- پس از ایجاد پوشه‌ی files روی آن کلیک کرده و وارد آن شوید. برای اینکه بتوانید ??ایلی را در داخل folder یا پوشه‌ی ایجاد شده آپلود کنید، در قسمت پایین ص??حه گزینه‌ای با عنوان Upload files to current directory وجود دارد، روی این گزینه کلیک نمایید سپس وارد ص??حه‌ای می‌شوید که به راحتی می‌توانید از داخل کامپیوتر خود ??ایل‌هایی را در داخل هاست آپلود کنید و لینک آن را به دست آورید.

 

6- همانطور که می‌دانید ??ایل‌ها می‌توانند پسوندهای مختل??ی داشته باشند. برای مثال اگر می‌خواهید عکس آپلود نمایید می‌توانید از پسوند png یا jpg که در عرصه‌ی وب رایج‌تر است، است??اده کنید. در رابطه با ??ایل‌های ??شرده یا zip شده، دو نوع رایج که است??اده‌ی بیشتری دارند ??ایل‌هایی با پسوند rar. و zip. هستند که پیشنهاد می‌شود حتما از پسوند zip. است??اده نمایید. چون پسوند zip. به راحتی توسط سرورها پشتیبانی می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند به دانلود ??ایل‌های شما بپردازند. ما دو ??ایل از نوع zip. و تصویر داریم که هر دو را تک تک انتخاب می‌کنیم. سپس باید روی گزینه‌ی Upload Files کلیک نمایید. اگر آپلود ??ایل‌ها مو??قیت آمیز باشند این ??ایل‌ها در پوشه‌ی files قابل مشاهده خواهند بود.

حالا شما نیاز دارید که لینک دانلود مستقیم ??ایل‌ها(ویدئو، عکس،…) را به دست آورید و در اختیار کاربران قرار دهید:

 

 

برای این منظور کا??یست اسم ??ایلی که می‌خواهید لینک دانلود آن را در اختیار کاربران قرار دهید، کپی نمایید و یک newtab ایجاد کنید و پس از آن در tab باز شده در نوار آدرس ابتدا نام دامنه‌ی خود را وارد نمایید سپس یک علامت / وارد نمایید. در این قسمت توجه نمایید نام دامنه نقش پوشه‌ی public_html را دارد که پس آن یک / وارد کردید. اگر خاطرتان باشد پس از ورود به پوشه‌ی public_html یک پوشه‌ی دیگر با عنوان files ایجاد کردیم. حالا پس از /yourdomain.ir باید files را وارد نمایید و پس از آن یک علامت / و سپس نام ??ایل یا تصویری که آپلود کرده‌اید را وارد نمایید.(پوشه files پوشه‌ای است که تمامی ??ایل‌های آپلودی شما در آن قرار می‌گیرند. این ??ایل‌ها انواع مختل?? zip. , pdf, png,… هستند)

 

پس دستور نهایی که در tab باز شده باید وارد نمایید به صورت :

 

نام ??ایل دانلودی/ نام پوشه‌ای که ??ایل‌های دانلودی در داخل آن قرار گر??ته‌اند/ نام دامنه

 

yourdomain.ir/files/files.zip

 

در صورتی که کلید enter را ??شار دهید تصویر یا هر ??ایل آپلود شده دیگر با آدرسی که وارد کرده‌اید قابل نمایش است. توجه نمایید هر ??ایلی(ویدئو، تصویر، pdf و …) که برای دانلود کاربران در هاست آپلود می‌کنید حتما باید به صورت zip. آن را آپلود نمایید. به عنوان مثال (طبق ویدئو) ما ??ایلی با عنوان files.zip را آپلود کرده‌ایم و در انتهای آدرس بالا وارد کردیم. که پس از آن ??ایل قابل دانلود خواهد بود.

حال می‌رسیم به این بخش که چگونه لینک‌های دانلود مستقیم ایجاد شده را در داخل وردپرس به صورت یک لینک است??اده نمایید :

 

 

وارد مدیریت وردپرس خود شوید و از طریق منوی نوشته‌ها وارد همه‌ی نوشته‌ها شوید. می‌توانید از نوشته‌های ایجاد شده‌ی قبلی است??اده کنید و یا اینکه یک نوشته‌ی جدید ایجاد کنید. برای مثال یک نوشته‌ی جدید ایجاد نمایید و عنوان آن را تست دانلود بنویسید. حالا اگر می‌خواهید ??ایل files.zip را به صورت لینک در نوشته قرار دهید تا کاربران آن را دانلود نمایند می‌توانید متنی با عنوان ??? دانلود ??ایل زیپ ??? یا هر عنوان دلخواه دیگر وارد نمایید و سپس این متن را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی زنجیر یا لینک موجود در قسمت بالای نوشته کلیک کنید تا یک پاپ آپ به شما نمایش داده شود. در این قسمت باید آدرس ??ایل یا محل دانلود را وارد نمایید. برای مثال:

 

http://yourdomain.ir/files/files.zip

 

سپس روی ا??زودن پیوند کلیک نمایید، مشاهده‌ می‌کنید که لینک دانلود با عنوان “دانلود ??ایل زیپ??? یا هر متن دیگر به صورت زیر خط دار ایجاد می‌شود. می‌توانید پیش‌نمایش را مشاهده نمایید و یا اینکه نوشته را منتشر نمایید و با کلیک روی قسمت پیش‌نمایش تغییرات می‌توانید لینک دانلودی را مشاهده نمایید و با کلیک روی لینک، ??ایل آپلود شده قابل دانلود خواهد بود و کاربران می‌توانند اقدام به دانلود ??ایل‌ها نمایند.

 

امیداریم این آموزش مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد. از همراهیتان سپاسگزاریم، در آموزش‌های بعدی با سایت ساز زرین همراه باشید.

 

منبع: سایت ساز زرین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...