sitesazz 0 ارسال شده در اسفند 96 گوگل ترندز یکی از ابزارهای ارائه شده از طر?? سایت گوگل است. با توجه به پیشر??تهایی که این ابزار تاکنون داشته است ،میتوان از آن در جهت سئو و بهینه سازی سایت است??اده نمود. این ابزار حدودا از سال 2006 راه اندازی شد و تغییرات مختل??ی از سال 2006 تاکنون داشته است و امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پر طر??دار گوگل محسوب میشود. برای ورود به این ابزار میتوانید از آدرس www.google.com/trends است??اده نمایید. نحوه کار با گوگل ترندز: یکی از مهمترین کارها در ??رآیند سئو سازی جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی است که برای این مورد میتوانید از گوگل ترندز است??اده نمایید. میتوانید یک کلمه را در این ابزار بنویسید سپس تغییرات جستجوی آن را در زمانهای مختل?? مشاهده نمایید. برای این منظور از ابزار ***** زمان است??اده کنید. چها متغیر یا پارامتر برای جستجو در این ابزار وجود دارد: 1- WorldWide یا سراسر وب و یا کشوری که مد نظر دارید. 2- از سال 2004 تاکنون، … و تا یک ساعت گذشته و همچنین میتوانید محدودهی زمانی دلخواه خود را انتخاب نمایید. 3- همهی دستهها و یا موارد دیگری مانند هنر و سرگرمی، زیبایی و تناسب اندام، صنعت و تجارت و… . 4- جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی محصولات و جستجوی یوتیوب. یکی دیگر از قابلیتها یا ویژگیهای این ابزار امکان مقایسهی 5 عبارت با یکدیگر است. شما میتوانید 5 کلمهی متراد?? را با یکدیگر مقایسه نمایید و به تناسب موقعیت و معیار مد نظر خود یکی را به عنوان کلمه کلیدی در سایت خود است??اده نمایید. برای مثال طبق تصویر زیر پنج عبارت مربوط به سئو با یکدیگر مقایسه شدهاند: پس از جستجوی کلمات، در قسمت پایین نتایج جستجو در منطقهای که بیشترین جستجو را داشته و همچنین عبارات و موضوعات مرتبط به کلمهی جستجو شده نمایش داده میشود که در واقع میتوان از این قسمت هم برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی است??اده نمود. ارزیابی صعودهای ??صلی و سالیانه: بسیاری از کلمات در زمانها و ??صلها و یا سالهای خاصی ا??ت و خیزهای زیادی پیدا میکنند که با است??اده از گوگل ترندز میتوان این صعود و نزول ها را در بازههای زمانی مختل?? مشاهده نمود و براساس نتیجهی به دست آمده بهترین موضوع را برای ایجاد یک محتوای با کی??یت انتخاب نمود. شما در هر زمینهی کاری که باشید میتوانید از این امکانات است??اده نمایید. برای مثال میزان جستجو و تغییرات 3 سالهی کلمهی طراحی سایت از سال 2015 تا 2018 را بررسی میکنیم: در نمودار علاقه مندی براساس زمان روی نمودار اعدادی مابین 0 تا 100 را مشاهده میکنید که در صورت قرار دادن نشانگر ماوس روی نقاط مختل?? نمودار میزان جستجو براساس تاریخ و عددی بین 0 تا 100 به شما نشان داده میشود که 100 نشان دهندهی بیشترین میزان جستجو است و طبق نمودار مشاهده میکنید که در طول 3 سال بیشترین میزان جستجوی کلمهی طراحی سایت با دایرهی قرمز نشان داده شده است و همچنین بیشترین جستجو مربوط به کشور ایران است. موضوعات داغ و یا داستانهای پر طر??دار: در گوگل ترندز میتوانید اخبار پر بازدید جستجو شده از طر?? کابران را مشاهده نمایید و با کلیک روی هر کدام اطلاعات مربوط به موقعیت جغرا??یایی جستجوهای انجام شده(علاقه براساس ناحیه)، گرایش در طول زمان، درخواستهای پر طر??دار، مرتبط ترین مقالهها و موضوع های مرتبط را مشاهده نمایید. نتیجه گیری: Google Trends یکی از ابزارهای مناسبی است که میتواند در ??رآیند تولید محتوای اختصاصی و سئو سازی سایت است??اده شود. اگر تاکنون از این ابزار است??اده نکردهاید شاید زمان آن ??را رسیده که است??اده از آن را در برنامههای خود قرار دهید. منبع: سایت ساز زرین آموزش سئو سئو سایت به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر