رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
doorbinmarket

نماشویی چیست؟

پست های پیشنهاد شده

نماشویی چیست؟

 

نماشویی یا شستشوی نما ، تمیز کردن شیشه‌ها و دیگر قسمت‌های نمای سازه‌های شهری است. نمای ساختمان می‌تواند شامل مصالح مختل??ی شامل سازه اصلی نما، بخشی از طراحی معماری نما یا مانند پنجره‌ها، به عنوان عناصر تأمین نور ساختمان باشد. نماشویی ساختمان می‌تواند به صورت دستی یا با است??اده از انواع ابزارهای مختل?? شستشو انجام شود. ??ناوری‌های نسبتاً جدیدی برای مکانیزه کردن این عملیات رشد و به کار گر??ته شده است .

 

نماشویی را می توان عضوی از خدمات نظا??تی ساختمان دانست که برای شستشوی سطح نمای ساختمان به وسیله ابزار و متد ها و مواد مخصوص نماشویی است??اده می شود .

 

نماشویی چیست؟

خدمات نماشویی چیست ؟

 

کلیه اقدامات و روش های گوناگونی که برای پاک کردن دوده ، گرد و غبار ، زنگ آب (نما دچار حالت قهوه ای می شود ) به کار گر??ته می شود را خدمات نماشویی می گویند .

 

شستشوی نمای ساختمان ها برای زیباتر کردن ظاهر بنا و مجتمع امری ضروری می باشد زیرا نمای هر ساختمان لباس یک بنا می باشد هرچه تمیز تر و زیبا تر باشد چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند .

دلیل نماشویی چیست ؟

 

دلایل بسیاری را می توان برای امر خدمات نماشویی در نظر گر??ت مهم ترین دلیل آن را برای ح??ظ نما از آلودگی ها و آسیب های نما می باشد دوده و غبار وقتی بر روی سطح نما انباشت می شود ، ظاهری سیاه را به ساختمان شما می بخشد و هیچ کس هم دوست ندارد ظاهر ساختمان خود زیباییش را از دست بدهد .

 

دلیل نماشویی چیست ؟

هزینه نماشویی

 

ارت??اع ساختمان یک عامل تاثیر گذار بر هزینه نماشویی می باشد و همچنین در مدت زمان اتمام کار نیز تاثیر می گذارد .

 

عامل دیگر نوع نما می باشد نمای از چه نوعی است یک عامل مهم برای تیم اجرائی می باشد .

نماشویی بدون داربست

 

بستن داربست برای شستشوی نمای ساختمان ها هم باعث ا??زایش شدید قیمت نماشویی ساختمان و زمان میشود و حتی در خیلی از مواقع امکان پذیر نیست . از این رو برای شسشتوی سریع تر نمای ساختمان ها باید از روش های سریع تر و کم هزینه تر است??اده شود . رایج ترین روش نماشویی ساختمان اجرای نماشویی بدون داربست است .

 

نماشویی توسط دسترسی با طناب یکی از شیوه‌های این کار بر روی انواع ساختمان های با ارت??اع بلند می‌باشد. این روش در ایران در حدود ۱۵تا۱۷سال است که اجرا می‌شود. نحوه ی شستشو بستگی به نوع نما دارد.

 

نماشویی بدون داربست

 

در این روش استادکاران نما شو با است??اده از طناب های ایمنی از روی نمای ساختمان آویزان شده و متناسب با نوع نما اقدام به نماشویی می کنند . داشتن تجربه بالا و توانمندی های ??یزیکی و جسمانی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک استادکار نماشویی بدون داربست ساختمان باید داشته باشد . دقت داشته باشید که در زمان عقد قرارداد نماشویی بدون داربست ساختمانتان شرکت ارائه دهنده پوشش کامل بیمه پرسنل را داشته باشد .

 

برای اینکه نمای ساختمان خود را بشویید باید از ا??رادی است??اده کنید که در این کار حر??ه ی هستند و کارشان را به خوبی بلد می باشند چرا که ممکن است است??اده از ا??راد غیرحر??ه ی ، آسیب ها و خساراتی را از جمله خسارت های جانی و مالی به همراه داشته باشد .

 

??کر کنید شما هزینه و زمان زیادی را برای انتخاب سنگ ، آجر ، شیشه و ... برای زیباتر شدن نمای ساختمان خود پرداخته اید ولی پس از گذشت چند سال آلودگی های و کثی??ی های روی نما سبب می شود که زیبایی آن از بین برود . برای انجام این کار یک راه حل ساده وجود دارد ، کا??ی است از ا??راد حر??ه ی در نما شویی کمک بگیرید تا آن ها در کوتاه ترین زمان زیبایی را به نمای ساختمان شما ببخشند.

 

نماشویی یا همان شستشوی نما، سهم عمده ای در زیبایی بخشی و آراستگی ساختمان دارد. از دیدگاه زیبایی شناختی هرچه نمای بیرونی یک سازه یا ساختمان تمیزتر باشد، آن سازه و مجموعه زیباتر، جذاب تر و چشم‌نوازتر خواهد بود. به دلیل آلودگی بیش از حد هوا و وجود باران‌های اسیدی و آلوده ، به مرور زمان لایه ای از مواد اسیدی و خوردنده روی سطوح جمع شده و باعث کثی?? شدن آن می‌شود. جنس این لایه‌ها می‌تواند از اکسید نیتروژن، اکسید سول??ور، اسید کربنیک و اسید نیتریک و … باشد که اگر به موقع شسته نشوند علاوه بر زشت شدن نمای ساختمان و سازه‌ها با ن??وذ به لایه‌های زیرین باعث از بین ر??تن تدریجی آن‌ها می‌شوند. شستشوی نمای ساختمان علاوه بر زدودن آلودگی و زیباتر کردن ساختمان، نقش مهمی در عمر و دوام نمای ساختمان دارد.

 

قراردادهای این نوع خدمات مت??اوت بوده و از دریا??ت نقدی پول توسط اشخاص، تا قراردادهای با سازوکار مناقصه‌های رسمی را شامل می‌شود. مقررات کاری، مجوزها ، روش انجام کار ، تجهیزات و جبران خسارت‌های احتمالی ، در پروژه‌های مختل?? مت??اوت است. شستشوی نما با دو روش دستی و واترجت امکان‌پذیر است که برای نماهای سنگی از دستگاه واترجت است??اده می‌شود. شستشوی نما برای انواع گوناگون نما ممکن است با هم مت??اوت باشند . برای مثال شستشوی نمای کامپوزیت با شستشوی نمای سیمانی مت??اوت است. همچنین برای نظا??ت نماهای آجری و سنگ‌های تیشه‌ای از واتر سند بلاست است??اده می‌شود.

ابزار نماشویی

کرباس و پارچه استری

 

یکی از روش‌های ابتدایی پاک کردن شیشه‌ها زدودن کثی??ی‌ها و غبار با یک دستمال خیس یا نم دار، و پاک کردن آن با یک کرباس نسبتاً نرم و مرطوب است.

ابر خیس و تی لاستیکی

 

در این روش شیشه‌های نما را با ابر یا پارچه حوله ای که با محلول رقیق آب و شوینده کاملاً خیس شده‌است ، می شویند و بلا??اصله آب کثی?? باقی‌مانده را با یک تی لاستیکی که مجهز به تیغه‌های لاستیکی مخصوصی هستند از روی سطح شیشه پاک می کنند .

 

ابر خیس و تی لاستیکی

 

در این روش، مواد شیمیایی محلول طی?? وسیعی از صابون‌ها، مایع ظر??شویی، شیشه پاک کن‌های خانگی، یا تری سیدم ??س??ات و نمک را شامل می‌شود. اضا??ه کردن ضدیخ برای جلوگیری از یخ زدگی محلول روی شیشه‌ها در زمستان کاربرد دارد. در مناطق گرم ایران، این مشکل به واسطه تبخیر آب روی شیشه یا کامپوزیت نما، قبل جمع کردن آن با تی بسیار معمول است.

برس پاشش آب خالص

 

در این روش هر کدام از انواع تیرک‌های تلسکوپی در انتهای ??وقانی به یک برس مخصوص با قابلیت پاشش آب مجهز شده‌است. آب خالص مورد است??اده می‌تواند از مخزن یک وسیله نقلیه تأمین شده یا با روش‌های معمول ??یلتراسون در محل پروژه تولید شود. آب خالص، نرم، یا سختی‌گیری شده از طریق دو یا سه مرحله ??رایند تص??یه شامل یک مرحله ??یلتر کربن و است??اده از غشاء اسمز معکوس، یا ??یلتر کربن، غشای اسمز معکوس و سختی‌گیری با رزین‌های سختی گیر انجام می‌شود. آب مورد است??اده باید حاوی TDS (مجموع مواد جامد محلول) کم تر از 5 ppm است. با پاشش آب خالص بر روی سطح شیشه و در موضع سایش برس، کثی??ی و غبار از روی سطح شیشه شسته می‌شود. خاصیت قطبی آب و خالص بودن آن موجب می‌شود تا آب یونیزه شده قابلیت و میل به جذب دوباره مواد معدنی را یا??ته و کثی??ی را از سطح جدا کند. نماشویی در مرحله آبکشی هم با توجه به خالص بودن آب، بدون اینکه لکه ای بر روی سطح شیشه باقی بماند، پس از خشک شدن، سطحی یکنواخت و پاک بوجود می‌آید. در این روش به دلیل خنثی بودن سطح بلحاظ الکترواستاتیکی، تمیزی شیشه‌ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت. دیرک‌های تلسکوپی مجهز به برس پاشش آب خالص قابلیت دسترسی تا ارت??اع حدود ۲۰ متر را دارند. محدودیت این روش، کار بر روی نماهای تخت و نسبتاً تمیز است.

 

برس پاشش آب خالص

واتر جت

 

واتر جت دستگاه هایی هستند که آب را دریا??ت می نمایند و سپس آن را با ??شار بسیار زیاد بر روی سطح مورد نظر با است??اده از یک ت??نگی و نازل که در اختیار کاربر قرار دارد ، پاشش می کنند. است??اده از واتر جت برای شستشوی نمای ساختمان مرسوم ترین روش نماشویی ساختمان می باشد . ??شار بالای آب جرم ها و کثی??ی ها را پاک می کند و سطح مورد نظر را عاری از هرگونه آلودگی می نماید که علاوه بر کاهش مصر?? آب باعث ا??زایش کارایی نیروی انسانی و کی??یت و سرعت امور نظا??تی می گردد.

 

واتر جت

 

واترجت صنعتی در ??شارهای کاری مختل?? بسته به کاربرد مورد نیاز تولید می شوند. این دستگاه های نظا??تی را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد: شوینده ??شار قوی صنعتی آب سرد کوچک با ??شار کاری حداکثر 170 بار، کارواش آب سرد صنعتی و شوینده ??شارقوی آب گرم صنعتی. تنوع بالای واترجت ها از لحاظ ??شار و دبی و دمای آب خروجی امکان است??اده از آن ها را در صنایع مختل?? و با توجه به نیاز موجود ??راهم می کند .

 

برای شستشوی نمای ساختمان از دستگاه واتر جت های بسیار قوی است??اده می گردد . دستگاه واتر جت صنعتی آب را با ??شار بالا از درون مخزن خود به بیرون هدایت میکند و از طریق کارتکی مخصوص موجب پاک شدن سطح نما و لایه برداری می گردد.

منبع : نماشویی

نماشویی ساختمان با بهترین قیمت و کی??یت | خدمات شستشوی نما با طناب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...