رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
chia

رییس جمهوری در پیامی به همایش ملی مترجمان کرد ایرانی

پست های پیشنهاد شده

محمد قاضی و ابراهیم یونسی بزرگمردان حوزه ??رهنگ و اندیشه‌اندرییس جمهوری در پیامی به "همایش ملی مترجمان کرد ایرانی با محوریت بررسی آثار محمد قاضی و ابراهیم یونسی" تأکید کرد: بی‌گمان برگزاری این همایش اقدامی شایسته برای بازشناسی بیش از پیش چهره‌های برجسته دیار کردستان بوده و با تکیه بر وجوه متنوع و متکثر ت??اوت‌ها و اشتراکات ??رهنگی مردمان ایران اسلامی، بسترهای مناسبی برای ا??زایش روحیه نشاط و امید در جامعه ایجاد می‌کند.

متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

???یا أَی??ّهَا النّاس?? إ??نّا خَلَقْناک??مْ م??نْ ذَکَر?? وَ أ??نْثی وَ جَعَلْناک??مْ ش??ع??وبًا وَ قَبائ??لَ ل??تَعارَ????وا إ??نَّ أَکْرَمَک??مْ ع??نْدَ اللّه?? أَتْقاک??مْ إ??نَّ اللّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ.

ایران عزیز بوستان بی‌بدیل و رنگارنگ اقوام، مذاهب و زبان‌های گوناگونی است که همواره در طول تاریخ به نام ایران و ایرانی جلوه‌های زیبایی از همبستگی را متجلی ساخته‌اند که به حق کردها، یکی از ریشه‌دارترین گل‌های این بوستانند.

کرد و کردستان با اتکا به تاریخش، به گواه اندیشمندانش و به استناد ??رهنگ و هنرش همواره در راستای خدمت به ??رهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی از سرآمدان بوده است.

بی‌شک، نیل به جامعه متعالی و ا??زایش انسجام ملی در عین خلاقیت و تکثر ??رهنگی که ریشه در آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، نیازمند گردش صحیح اطلاعات است که مترجمان با اتکا به ذوق خلاقانه خود دانش انسان‌ها را از راه هنر باز تولید کرده و ??اصله دانش را در سطح جهان از میان بر می‌دارند تا زمینه ارتباط بیشتر میان ملت‌ها ??راهم شود.

محمد قاضی و ابراهیم یونسی، دو بزرگ مرد حوزه ??رهنگ و اندیشه و از پیشگامان ترجمه کشورمان هستند که از کردستان عزیز برخاسته‌اند. این دو چهره ??رهنگی، نمادهایی پرا??تخارند که همیشه پاسدار نجیب ??رهنگ، تمدن و اندیشه ایرانی بوده‌اند؛ همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در س??ر خود به کردستان از آنان به نیکی یاد کردند که ناظر بر همین حقیقت است.

آثار چنین مترجمانی، ذخایر گرانبهایی برای تقویت دانش‌پژوهی در عرصه ادبیات داستانی و میراث ??رهنگی ما هستند که همواره مورد پاسداشت متعهدان به هویت ملی باقی می‌مانند. این دو ??رهیخته با ح??ظ ارزش‌های بومی و ملی، بدون شی??تگی به ??رهنگ غربی و با اتکا به ??رهنگ غنی خود، روش و منش معتدلی را در ترویج و گسترش ??رهنگ ملی در پیش گر??تند که می‌تواند الگوی مناسبی برای ??رهیختگان و ??عالان اهل قلم باشد.

بی‌گمان برگزاری این همایش اقدامی شایسته برای بازشناسی بیش از پیش چهره‌های برجسته دیار کردستان بوده و با تکیه بر وجوه متنوع و متکثر ت??اوت‌ها و اشتراکات ??رهنگی مردمان ایران اسلامی، بسترهای مناسبی برای ا??زایش روحیه نشاط و امید در جامعه ایجاد می‌کند.

این جانب با قدردانی و سپاسگزاری از زحمات و خدمات دست‌اندرکاران محترم برگزاری این همایش، تو??یق همه شرکت‌کنندگان را از خداوند منان مسألت کرده و به روح تابناک ??رزانگان کردستان درود می‌??رستم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...