رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
minagarmehei

میدان هیپودروم استانبول در محله فاتیح

پست های پیشنهاد شده

گردشگران تور استانبول علاقمندند به بازدید از دیدنی های این شهر هستند . دیدنی های استانبول شامل آثار تاریخی و موزه های متنوع می باشد . موزه های استانبول محل مناسبی برای نمایش هنر ، ??رهنگ و تاریخ مردم ترکیه است اما آثار تاریخی هم نمونه های خاصی از این نمایش هستند . یکی از این آثار تاریخی ، میدان هیپودروم _ Hippodrome Square می باشد . این میدان در محله سلطان احمد ، در منطقه ??اتیح و در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و بازدید از آن به سادگی امکان پذیر می باشد .

 

 

hippodrome_square_5turkey-qpr.jpgمیدان هیپودروم در استانبول

 

 

 

میدان هیپودروم استانبول در اوایل قرن دوم میلادی یعنی سال ۱۹۶ بوسیله سپتیموس سوروس جهت سرگرمی مردمان آن دوره تاریخی ساخته شد . این میدان در زمان امپراتوری بیزانس مرکز اجتماعات ، برنامه های ورزشی و سیرک شهر قسطنطنیه بوده است . میدان هیپودروم در حال حاضر با نام میدان سلطان احمد شناخته می شود و هنوز قطعاتی از آثار بیزانسی در آن موجود است . میدان هیپودروم ، مبارزات معرو?? گلادیاتورها ، مسابقات اسب دوانی و کالسکه رانی ، شورش ها و درگیری های خونین متعددی را در گذر زمان بخود دیده است . آثار باستانی به جا مانده از هیپودروم ، امروزه در محوطه سبز میدان منطقه سلطان احمد بچشم میخورند .

 

hippodrome_square_2turkey-qpr.jpgHippodrome Square

 

 

 

جالب است بدانید هیپودروم به معنای ??رار کردن می باشد و دلیل انتخاب این نام شاید این باشد که در دوره امپراطوری بیزانس ، زیر میدان هیپودروم ، اسب ها ، ??یل ها و شترها را نگهداری می کردند . این در حالی بود که حیوانات درنده در دوران امپراطوری رومی ها در ق??س ها نگه داشته می شدند . برای محا??ظت مردم از خطرات حمله احتمالی این حیوانات وحشی ، گودال های بسیار عمیقی در سطح زمین صحنه نمایش ایجاد شده بود . گرچه امروز دیگر اثری از ساختار و اساس میدان اسب دوانی هیپودروم باقی نمانده ، اما میدان سلطان احمد ، بر اساس ابعاد و نقشه های آن بنا شده و مسیر میدان اسب دوانی هیپودروم ، در میدان سلطان احمد با سنگ??رش مشخص شده است .

 

hippodrome_square_1turkey-qpr.jpgمیدان هیپودروم استانبول

 

 

 

مهمترین نماد میدان میدان هیپودروم ، تئودوسیوس ابلیسک یا ستون هرمی آن است که در مصر ساخته شده است و ارت??اع آن به ۲۰ متر می رسد . این ستون را برای کشور گشایی های تتموس سوم در سال ۱۵۰۰ پیش از میلاد مسیح ساخته اند که در آن نقش نگارهای موسوم به هیروگلی?? بر روی ستون نصب شده حک شده است . معنا و م??هوم این نقوش حک شده در عصر بیزانس همچون رمزی باقی ماند طوریکه از نگاه آنان نوعی طلسم نامکشو?? تلقی می شد تا اینکه درسال ۱۸۲۳ این نقش ها رمز گشایی شد .

 

hippodrome_square_3turkey-qpr.jpgمیدان هیپودروم استانبول در محله ??اتیح

 

 

 

نحوه دسترسی به میدان هیپودروم استانبول :

 

اگر قصد بازدید از میدان هیپودروم را دارید ، می توانید از خطوط تراموا است??اده کنید . نزدیک ترین ایستگاه تراموا به هیپودروم ، ایستگاه چمبرلی تاش (Çemberlitaş) است که تنها 300 متر با آن ??اصله دارد . البته اگر قصد دارید از مترو است??اده کنید میتوانید از یکی از ایستگاه های جان کورتاران و یا کومکاپی است??اده کنید . ایستگاه متروی جان کورتاران (Cankurtaran) ، یک کیلومتر و ایستگاه کومکاپی (Komkapi) 1400 متر با میدان تاریخی ??اصله دارد . در ضمن مسجد سلطان احمد (مسجد کبود) ، موزه ایاصو??یا ، موزه آثار تاریخی ترکی و اسلامی ، کاخ موزه توپکاپی ، آب انبار باستانی باسیلیکا سیسترن ، بازار بزرگ استانبول ، پارک گلخانه ، پارک سلطان احمد و … همگی در نزدیکی میدان هیپودروم و در منطقه ??اتیح استانبول قرار دارند .

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...