رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
generalzh0

بازگشت خوفناک استاد میکامی / نقد و بررسی بازی the evil within

پست های پیشنهاد شده

0c5b7149-44d5-4659-b4ba-ddae58fa6c8f.jpeg

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

 

 

ترس….کلمه ای عجیب که که وقتی در انسان رخنه میکند قدرت منطقی ??کر کردن را از ما میگیرد.یک حس مبهم که همه ی وجود ما را در بر می گیرد و باعث می شود که بسیار در برابر محیط اطرا?? خود اسیب پذیر شویم یا لا اقل اینگونه ??کر کنیم که خیلی اسیب پذیریم.حتی ترس هم انواع مختل??ی دارد که ??کر میکنم شما هم با من هم عقیده باشید که بدترین نوع ان ترس از ناشناخته هاست.نرس از چیزی که نمی دانیم چست.ترس از موجودی که صدایش از ته راهرو می اید و ناله میکند ولی نمیدانیم چیست و از ما چه می خواهد.

 

 

ترس مدت هاست که در بازی های رایانه ای وجود دارد ولی لااقل چند سالی است که تنها نام ان باقی مانده است.به استثنا یکی دو بازی مانند شماره ی اول و دوم dead space بازی دیگری نبوده است که بتواند حس بازی های ناب وحشت بقا را به ما یاد اوری کند.منظور من ترسدر بازی هایی مثل amnesia یا slender نیست که تنها یک چراغ قوه داریم وبس.منظور من وحشت و بقاست.زمانی که با یک شات گان در دستمان با شنیدن صدای nemesis سه متر از جا می پریدیم و ??رار میکردیم.حس ترسی که در بازی سایلنت هیل از شنیدن صدای کله هرمی به ما دست می داد. شاید بهتر است بگویم ترس از محیط.,ترس از جایی که راه می رویم,ترس از 2 متر جلوتر. این ترس دیگر مدت هاست که در بازی های رایانه ای وجود نداشت.چرا می گویم نداشت؟ چون الان وجود دارد.بله با جرات می گویم که وجود دارد.استاد میکامی بازگشته است تا به ما یاد اور شود که چگونه می شود از محیط بازی ترسید. چگونه می توان ??قط ??رار کرد و جرات نگاه کردن به پشت سر را نداشت. شینجی میکامی ترس را بازگردانده است , همان ترس ناب سری رزیدنت اویل را ولی این بار با عنوانی دیگر… the evil within…..شیطان درون…..اسمی بسیار پرمعنی تر از انچه که ??کرش را میکنید.

 

 

بگذارید با هم نگاهی دقیق تر به این بازی بیاندازیم تا ببینیم این بازی چه چیزهایی را برای ما به ارمغان می اورد و چه کمبود هایی دارد.??قط یک چیز را می توانم به جرات به شما بگویم.این بازی هر کمبودی که داشته باشد در یک زمینه عالی عمل میکند….ترساندن شما با تمام وجود.نه یک ترس بیهوده و مسخره بلکه ترس از اعماق وجود.یک ترس ناب و واقعی و مخو??.

 

22241969851202273949.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام بازی: The Evil Within

سازنده : Tango Gameworks

ناشر: Bethesda Softworks

کارگردان : شینجی میکامی

سبک : survival horror (وحشت بقا)

پلت??رم ها : xbox 360 , xbox one , ps3 , ps4 , pc

تاریخ انتشار : 14 اکتبر 2014

 

86434462120738330853.jpg

 

وحشتناک…وحشتناک….وحشتناک….بیهوده شلیک نکن…??رار کن

 

 

داستان : اسیر شیطان ذهن

 

زمانی که کاراگاه پلیس Sebastian Castellanos و دو همکار او مشغول بررسی یک صحنه ی قتل عام در بیمارستان روانی beacon هستند متوجه وجود نیرویی غیر طبیعی می شوند.انها در ??یلمهای ضبط شده ی بیمارستان مشاهده میکنند که ا??سران پلیس توسط مردی که یک لباس س??یدرنگ به تن دارد و صورتش پر از اثرات سوحتگی است , قتل عام می شوند.ناگهان سباستین بیهوش می شود و وقتی به هوش می اید خود را در دنیایی اش??ته می بیند و در شهر crimson city زلزله هایی عظیم در حال رخ دادن است و تغییراتی غیر طبیعی در زمین به وجود می اید و موجوداتی به نام Haunted پدیدار می شوند.

 

 

او سپس با دکتری به نام Marcelo Jimenez برخورد می کند که به دنبال بیمار خود به نام لزلی می گردد . وقتی که انها او را پیدا میکنند , با ruvik برخورد میکنند, همان مردی که در ابتدا ی بازی پلیس ها را در ??یلم قتل عام کرد وبه نظر می رسد که کنترل واقعیت و خیال را به دست دارد واز طریق تلپورت تغییراتی را قادر است به وجود اورد.او سباستین را باز هم به دنیایی دیگر می ??رستد که به نظر می رسد خاطرات یکی دیگر از بیماران این تیمارستان است و سباستین در طی پیشروی خود با گذشته ی ruvik اشنامی شود و دلیل این ات??اقات را کم کم متوجه می شود و ………………

 

 

بازی از داستان واقعا خوبی بهره مند است.هرچند که کمی کلیشه ای اغاز می شود ولی بعد راه خود را پیدا میکند و باعث می شود شما هر لحظه تشنه تر شوید برای ??همیدن ادامه ی داستان.از سویی دیگر بازی از شخصیت پردازی بسیار ضعی??ی برخوردار است و شخصیت سباستین که شخصیت اصلی بازی است بسیار سطحی و نچسب طراحی شده و نمی توان با او ارتباط برقرار کرد و همین طور شخصیت های دیگر بازی هیچ کدام جذاب و گیرا نیستند.این داستان زیبای بازی و روایت جذاب ان است که باعث میشود شما با علاقه به ادامه ی ان بپردازید و مشتاق به پایان رساندن ان باشید.در مجموع بخش داستان به دلیل شخصیت پردازی بسیار ضعی?? مقداری امتیاز از دست می دهد ولی از لحاظ روایت و جذابیت قصه نمره ی قبولی را دریا??ت میکند.

 

50955837960602617565.png

 

اگر به شما برسد کارتان تمام است…

 

 

گرا??یک : جلوه گاه زشتی و زیبایی

 

گرا??یک این بازی بسیار پر ??راز و نشیب عمل میکند.حتما می دانید که گرا??یک یک بازی را از دو جهت می توان بررسی کرد.از جهت گرا??یک ??نی و از جهت گرا??یک هنری.بگذارید از قسمت خوب قصه شروع کنیم.گرا??یک هنری این بازی واقعا بی نظیر است.محیط هابه قدری عالی و پر استرس طراحی شده اند که نیازی نیست که کسی در انجا باشد تا بترسید.خود محیط ها انقدر وهم انگیز هستند که باعث وحشت شما و ایجاد حس نا امنی در شما می شوند.گویی که در دو دیوار و پنجره ها به شما می گویند هر لحظه ات??اقی در راه است و شما را راه ??راری نیست.

 

 

تنوع محیطها در حد یک شاهکار است.یک بار هم یک محیط تکراری در بازی نمی بینید.هر بار و در هر مرحله base محیط کاملا عوض می شود ولی هر کدام از دیگری وهم انگیز تر هستند.حتی در روشنی روز هم احساس امنیت ندارید.این به هنر شینجی میکامی باز میگردد که این گونه با وسواس بر طراحی محیطها و تنوع انها نظارت داشته و حال و هوای رزیدنت اویل را دوباره در ما زنده میکند.طراحی دشمنان در بازی واقعا بی نقص و بدون حر?? و حدیث است.حتی اسان ترین دشمنان بازی هم بسیار وحشتناک و مخو?? طراحی شده اند و کمبودی در انها از نظر طراحی احساس نمی شود.ایده ی طراحی برخی از دشمنان مانند کله جعبه ای واقعا عالی است به خصوص زمانی که اور ا می کشید ………… (لذت ان را به خودتان واگذار میکنم).

 

 

می رسیم به گرا??یک ??نی وبخش نا خوشایند قصه. این بازی با موتور بهینه شده ی id tech 5 ساخته شده است و از ابعاد ??نی هیچ حر??ی برای گ??تن ندارد.باگهای نسبتا زیاد و ??رو ر??تن شما یا دشمنها در دیوار و زمین و در بعضی جاها تکسچرها و با??تهای بی کی??یت باعث می شوند این بخش زیادمورد قبول واقع نشود.البته از ا??ت ??ریمهای تقریبا شدید هم در بعضی جاها نمیتوان گذشت که بازیباز را ازار می دهند.اگر انصا?? داشته باشیم نمی توان کلمه ی بسیار بد را در مورد گرا??یک ??نی این عنوان به کار برد.کلمه ی متوسط کلمه ای مناسب برای بیان اوضاع گرا??یک ??نی این بازی است و انصا??ا به جز در برخی موارد باعث نمی شود که لذت بازی برای شما کاسته شود.نکته ی دیگر این که نقد این بازی بر اساس کنسول نسل ه??تمی پلی استیشن 3 صورت گر??ته است و شاید در نسل هشتم این مسائل بسیار کمرنگ تر و بهتر باشند.

 

 

در مجموع گرا??یک این عنوان نمره ی قبولی میگیرد ولی امتیازتی را به جهت گرا??یک ??نی پر ??راز و نشیبش از دست می دهد.

 

3uDarol.jpg

 

محیطهایی بی نظیر و وهم انگیز……تضاد زیبای گراما??ون قدیمی با محیط را مشاهد کنید

 

 

گیم پلی : قدرتمند همچون ….

 

 

گیم پلی بازی قسمتی است که بهتر از بقیه ی بخش ها عمل کرده است و در واقع نقطه ی اتکای بازی و عامل به جلو بردن شما همین گیم پلی لذت بخش و جذاب می باشد.

 

 

سیستم تیر اندازی بازی بدون نقص و لذت بخش است. احیانا از کسی که سالها پیش عنوان رزیدنت اویل 4 را با ان سیستم بی نظیر تیر انداری ساخته است انتظار ندارید که در این بخش دچار مشکل شود؟!!! تیر اندازی با تمام اسلحه ها لذت خودش را دارد و از تمام جهات حس خوبی به شما میدهد (البته اگر ترس بازی بگذارد که شما حس خوب را تجربه کنید!!!!!).

 

 

در زمینه ی کنترل سباستین مورد ضعی??ی مشاهده نمیشود.اگر گاهی کمی احساس میکنید که کنترل بازی مقداری لغزنده به نظر می رسد این شگرد شینجی میکامی و سازندگان بازی است که گاهی برای ایجاد دلهره در شما ومثلا در مواقع ??رار از دست دشمنان وحشتناک بازی کنترل را مقدار کمی لغزنده جلوه دهند تا با احساس امنیت کامل شخصیت را کنترل نکنید.

 

 

سیستم inventory بازی و دسترسی به سلاح ها و ایتمها کارامد می باشد و شما می توانید به راحتی همان گونه که مد نظر خودتان است اسلحه ها و ایتمهایتان را است??اده کنید و مهمترین انها را بر روی 4 جهت D-pad قرار دهید تا بلا??اصله بتوانید به انها دسترسی یابیدحتی توانایی تغییر دکمه های بازی نیز به شما داده شده است و مثلا می توانید سیستم sneak بازی را ان گونه که خود می خواهید تنظیم کنید.

 

 

تنوع اسلحه ها در بازی کاملا قابل قبول است و این به خاطر اسلحه ای به نام agony crossbow است که چندین نوع تیر مختل?? از الکتریکی و سمی و اتشی و ….. دارد و کمبود هیچ سلاحی را احساس نمیکنید.کلت و شاتگان و اسنایپر و مگنوم و …. هم که با پیشر??ت در بازی در اختیار شما قرار می گیرند و ازاین لحاظ نیز مشکلی ندارید.بازهم میگویم که نقطه ی قوت این بخش تیرکمان شماست که بازی را از حالت تکراری همیشگی با چند نوع اسلحه ی ثابت خارج میکند و به ان تنوع خیلی خوبی می بخشد.تیر اندازی با اینcrossbow و میخکوب کردن دشمنان به دیوار بسیار لذت بخش است.همچنین در مقابله با دشمنان اصلی بازی نیز بسیاربه کارتان می اید.می توانید عده ی زیادی از دشمنان را با تیر یخی ثابت کنید و انها را به راحتی بکشید و یا انها را کور کنید و با یک ضربه انها را از پای در اورید , و یا عده ی زیادی از انها را که نزدیک هم هستند با شلیک یک تیر ان??جاری به یکی از انها به هوا ب??رستید.

 

 

در مجموع به گیم پلی بازی نمیتوان ایراد خاصی گر??ت و این بخش واقعا نقطه ی قوت بازی محسوب می شود و البته از استاد میکامی انتظاری نیز جز این نمیر??ت.

 

 

the-evil-within-5-j.jpg

 

اینجا دیگر راه ??راری نیست و باید مبارزه کنید….مبارزه ای ن??س گیر

 

 

صداگذاری و موسیقی : نوای خو??ناک شیطان

 

 

??قط در مورد صداگذاری بازی می توان کلمه ی عالی و بی نظیر را به کار برد.صداها در بازی انقدر بی نقص هستند که به معنای واقعی تن و بدن شما را می لرزانند.وقتی در یک محیط تاریک و ترسناک به ارامی قدم برمی دارید از صدای پای خودتان هم می ترسید و این هنر سازندگان بازی است. صداهای دشمنان بازی انسان را در برخی مواقع به یاد صداهای خو??ناک و شاهکار نکرومور?? ها در بازی dead space می اندازد. از ناله های برخی دشمنان گر??ته تا جیغ های وحشتناک زن 4 دست که به سمت شما می اید و از صدایش قلبتان از ترس گویی می خواهد بایستد.

بر عکس شخصیت پردازی ضعی?? شخصیتها , صداگذاری انها به خوبی انجام شده و صداها با چهره ها هماهنگ است و همخوانی دارد و جملات و کلمات بی احساس و مصنوعی بیان نمی شوند و صداپیشگان به خوبی از پس وظی??ه ی خود بر امده اند.

از موسیقی بازی هر چه بگوییم کم است.موسیقی بازی یک تنه توانایی این که شما را بترساند و احساس نا امنی و وحشت را به شما منتقل کند.نواهایی مرموز و خو??ناک که ناگهان در برخی شرایط اوج میگیرند و گاهی چنان در پس زمینه ی بازی حل می شوند که گویی جزو جدانشدنی محیط بازی هستند و دلهره را به معنای واقعی کلمه به جان شما می اندازند.موسیقی یک عنوان وحشت بقا باید این گونه باشد وبس.موسیقی این عنوان یک دنیا درس برای سازندگانی که قصد ساخت عناوین ترسناک را دارند به همراه دارد و به حق شایسته ی تشویق و احترام است.

در مجموع صداگذاری و موسیقی بازی نمره ی کاملی را دریا??ت میکنند و یکی از بخشهایی محسوب می شوند که به القای حس ترس به بازیباز کمک شایانی میکنند.

 

online_village_hatchet-100269849-orig.png

 

به طراحی مخو?? چهره ی دشمنان دقت کنید

 

 

سخن اخر : این است هنر استاد

 

 

اگر بعد از بازی کردن این عنوان یک جمله بخواهم بگویم این است : دلم برای چنین عنوانی بد جوری تنگ شده بود.

 

 

این بازی برای گیمرهای قدیمی که با رزیدنت اویل ها بزرگ شده اند یک دنیا نوستالژی همراه خود دارد.یک دنیا حر?? و یک دنیا لذت. the evil within از دسته عناوینی است که بازی کردنش برای کسانی که ذره ای به بازی های وحشت بقا تعلق خاطر دارند واجب و لازم است.حتی کسانی که این سبک را تجربه نکرده اند نیز قطعا با انجام این بازی لذت بسیاز یادی را تجربه خواهند کرد.به هیچ وجه نمی گویم این یک بازی بدون نقص و کامل است و قطعا کمبودهایی هم دارد ولی این کمبودها در مقایسه با نقاط قوت بازی و لذتی که به شما منتقل میکند و ترس نابی که بعد از سال ها تجربه خواهید کرد, اصلا حساب نمی شوند.

 

 

در جایی خواندم که در مورد این بازی نوشته بود بازی ای که سالها نظیرش را نداشته باشیم یعنی بی نظیر است. بدون شک این حر?? صحیح است.the evil within یک بازی بی نظیر است . بازی ای که سالهاست منتظر امدنش بودیم.بازی ای که شاید تنها استاد میکامی می توانست برایمان به ارمغان بیاورد.ترس ناب چیزی نیست که در هر بازی ای که بر روی خود نام ترسناک می گذارد مشاهده کنیم.ترس ناب حس کردنی است و باید در وجودتان رخنه کنید.در این بازی ترس در وجودتان رخنه خواهد کرد و کنترلر را از ترس محکم میگیرید که مبادا ناگهان ات??اقی بیا??تد و شما اماده نباشید.

 

 

در انتها به شما عزیزان توصیه میکنم به هیچ وجه تجربه ی این عنوان را از دست ندهید. این بازی ای نیست که هر روز از خواب بیدار شوید یکی نظیرش در بازار عرضه شده باشد.حتی بازی ای نیست که در یک سال و یا چند سال نظیرش پیدا شود.این بازی شینجی میکامی است….پدر سبک وحشت بقا…..پدر رزیدنت اویل ………این شیطان درون است.

 

 

امتیاز نهایی بازی : 85/100

نکات مثبت : طراحی بی نظیر محیط , داستان جذاب , صداگذاری و موسیقی بسیار عالی , گیم پلی قدرتمند , ایجاد حس ترس ناب , شینجی میکامی!!!

نکات من??ی : گرا??یک ??نی ضعی?? شامل باگ و ا??ت ??ریم , شخصیت پردازی ضعی??

 

 

 

 

TEW_311-1024x576.jpg

 

از گذشته ی او چه می دانید؟…….

 

 

نویسنده: saeed kratos

منبع: پی سی کنسول

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این نقد بشخصه خیلی برام خوب و شیرین بود همچین نقدی تابحال نخونده بودم از سبک بازی مورد علاقم.دست نویسندش درد نکنه.با اینکه هنوز که هنوز بازیش نکردم ولی با این نقد تصور کردم دارم بازی انجام میدم مخصوصا نوشته های زیر تصاویر که ??قط از کسی برمیاد که عاشق این سبک باشه.خیلی لذت داشت.امیدوارم مورد استقبال دوستان علاقه مند به این سبک قرار بگیره..

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد کامل و بی نقصی بود . واقعا حوصله میخواد این بازی . ولی اگه پاش بشینی هیجان رو حس میکنی ! هم از نویسنده هم از زننده تاپیک ممنونم . :hd:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

و باز هم سعید و نقد عالیش.:rolleyes: ممنون ابراهیم جان. :smi.le:

 

به نظرم داستانش گنگ بود. اخر سرم یه چیزایی واسم روشن نشد. :ohnoes:

ولی در کل بازی پر??کتی بود. ارزش داره اینو داره که بیشتر از 1 بار بشینی پاش. :dancegirl2:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
نقد کامل و بی نقصی بود . واقعا حوصله میخواد این بازی . ولی اگه پاش بشینی هیجان رو حس میکنی ! هم از نویسنده هم از زننده تاپیک ممنونم . :hd:

 

واقعا همینطوره مقدمه نقد تاریخ با شکوهش رو نشون میداد. و نقد خود بازی خیلی کامل کرد.این نقدها بنظرم ??قط از عاشقان این سبک برمیاد.مرسی داداش که خوندی و با نظرت خوشحال کردی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
و باز هم سعید و نقد عالیش.:rolleyes: ممنون ابراهیم جان. :smi.le:

 

به نظرم داستانش گنگ بود. اخر سرم یه چیزایی واسم روشن نشد. :ohnoes:

ولی در کل بازی پر??کتی بود. ارزش داره اینو داره که بیشتر از 1 بار بشینی پاش. :dancegirl2:

 

همینطوره داداش.ممنون که خوندی و خوشت اومد.نمیدونم ولی بعضی از بازی ها هستن که شاید به توجه بیشتری نیاز دارن.شاید در د??عات بعدی متوجه بشی.با اینکه بازی نکردم ولی باسه جبرانش چندین و چند بار بازیش انجام میدم.استاد هم از ما راضی بشه .:razz:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اولش زیاد از این بازی خوشم نیومد اما حالا عاشقشم ??قط مشکل من با داستانشه.اصلا معلوم نیست چی به چیه؟!!!اونوقت شخصیتش هم نمیتونه جاخالی بده اگه میداد خیییییییییلییییییییییی خوب میشد.

دم داداش سعید گرم.همیشه مطالبش خییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییی عالییییییییییییییییی هستن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اولش زیاد از این بازی خوشم نیومد اما حالا عاشقشم ??قط مشکل من با داستانشه.اصلا معلوم نیست چی به چیه؟!!!اونوقت شخصیتش هم نمیتونه جاخالی بده اگه میداد خیییییییییلییییییییییی خوب میشد.

دم داداش سعید گرم.همیشه مطالبش خییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییی عالییییییییییییییییی هستن.

 

خیلی خوبه عاشق یکی از بهترین سبک ها شدی.ایول.داستان رو باید کش?? کرد اونم با روند درست بازی کردنش اونم یعنی همون چیزی که برنامه ریزی شده.شخصیت هم همین جوری بوده و هست جاهای خیلی کمی از این جاخالی دادن ها داره. بیشتر هم تو دمو یا بخشی از بازی که ویژه باشه.ممنون که نظرت رو دادی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...