رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
edzio

تاپیک جامع سبک shooter

پست های پیشنهاد شده

در این تاپیک درباره بازی های سبک شوتر مطلب گذاشته می شود.از علاقه مندان دعوت می شود لط??ا همکاری کنند با تشکر:51:


[h=1]نقاشی خشونت|تاریخچه بازی Battlefield[/h]

قصدمان حمله به یک پناهگاه زیرزمینی دشمن بود. من و مایکل و آل??رد هر سه آماده این حرکت بودیم. مهمات چک شد. ن??س عمیقی کشیدیم. آل??رد بمب چسبان را به در نصب کرد و همه به گوشه دیوار تکیه دادیم تا بمب کار خودش را بکند و ما وارد عمل شویم. قرار بود بلا??اصله بعد از ان??جار در, من نارنجک دودزا را به داخل بیاندازم و مایکل نیز بلا??اصله حمله را آغاز کند. من و مایکل نگاهمان در هم ق??ل شده بود. خیلی به یکدیگر نزدیک بودیم. مثل دو تا برادر. دلم رضا نمیداد که او اول وارد ح??ره شود. اما بمب, ??رصت ??کر کردن و تغییر تصمیم را به ما نداد. درب من??جر شد! من بلا??اصله نارنجک را به داخل انداختم. دودی حجیم ??ضا را گر??ته بود. صدای سر??ه سربازان آلمانی به گوشهای ما میرسید. باز نگاه من در نگاه مایک به خواب ر??ت. آل??رد ??ریاد زد, برو مایکی برو… مایک به سرعت به سمت ح??ره حرکت کرد. شروع به تیراندازی کرد. بعد او نوبت به آل??رد رسید و او نیز وارد ح??ره شد. صدای داد و ??ریاد بلندی به آسمان ر??ت! صدای تیرها,شکستن میز,برخورد پوکه ها به زمین و ناله سربازان! من هنوز جرات نکرده بودم وارد ح??ره شوم. چند دقیقه ای گذشت. کم کم دود غلیظ داشت محو میشد. صداها قطع شده بود و سکوتی عجیب ??ضا را پر کرده بود. من به سمت درب راه ا??تادم. پس از ورود به ح??ره بلا??اصله با پیکر آل??رد روبه رو شدم که خونین بود. سربازان دشمن یکی یکی به اینور و آنور ا??تاده بودند و جان باخته بودند. من در حالیکه خیلی محتاطانه حرکت میکردم, به دنبال مایکل میگشتم. اتاقها تو در تو بود و جا برای گشتن زیاد داشتم. هنوز میترسیدم کسی از آلمانیها زنده باشد. برای همین صدایی از خودم تولید نمیکردم و مایک را صدا نمیزدم! به دری رسیدم! روی در جای یک دست خونی بود. وارد که شدم سمت چپ را که نگاه کردم با پیکر مایک رو به رو شدم. بغض گلویم را ??شرد. دیگر ترس برایم معنی نداشت. به سرعت او را بغل کردم و نبضش را بررسی کردم. نمیزد! او مرده بود. چیزیکه هنوز که هنوزه مانند سوهان روحم است و وجود مرا میخورد چیزی بود که در دست چپ او مانده بود. یک برگه! وقتی آن را باز کردم عکسی به زمین ا??تاد! اما توجه من به برگه بود. گ??تم شاید وصیت نامه او باشد! روی برگه نوشته شده بود, جیمی مرا به خاطر تمام سیگارهایی که از جیبت کش میر??تم ببخش!! دوست دار تو مایکل! اشک امانم را بریده بود. خم شدم و عکس را برداشتم و دیدم تصویری است که مایکل از زمان ورودمان به ارتش با خود داشته است. من و او در لباس ارتش! و از آن زمان بود که من هیچگاه خودم را برای ترس از وارد نشدن به آن ح??ره نمیبخشم, هیچوقت…

battle-12.jpg

کم نبوده اند عناوینی که در سبک اکشن اول شخص عرض اندام کرده اند. کم هم نبوده اند عناوینی که در این سبک مو??ق نبوده اند و شکست تجاری خورده اند! این سبک از بازی دامنه وسیعی از عناوین مختل?? را بر خود دیده است. چیزی که باعث مو??قیت یک عنوان در این سبک پر طر??دار خواهد شد بدون قطع نوآوری, رعایت درست استانداردها,جذابیت,طرح داستانی خوب,حرکت به سوی سینمایی شدن صحنه ها و درگیریها و روند کلی گیم پلی,موسیقی حماسی,احساسی و درگیر کننده,است??اده از المانهای جذاب مانند است??اده از تسلیحات متنوع و زیاد, مراحل جذاب,مختل?? و متنوع,گرا??یکی به روز و با جزئیات همراه با هوش مصنوعی خوب و سطح بالا و البته ا??کت های دیدنی و… است. یکی از همین عناوین که از دیرباز گیمرها با آن آشنایی دارند, عنوان میدان نبرد است! عنوان میدان نبرد یکی از عناوین حائز اهمیت و یکی از موارد سرمایه ای مهم در د??اتر مالی شرکت بزرگ EA محسوب میشود! تیم سازنده این عنوان تیمی کاربلد و البته خلاق هستند. آنها چندین بار دست به بازسازی و تولید انجین جدید و کاراتر زده اند. خلق صحنه های سینمایی و بعضا داستان خوب و روابطی احساسی مانند آنچه را که در Bad Company دیدیم را به خوبی شگرد دارند! اما نکته ای که در این بین وجود دارد, شرایط برای اینگونه بازیها در بازار ??روش بسیار مت??اوت است. به خصوص برای عنوانی چون میدان نبرد! زیرا این بازی رقیب دیرینه و قدرتمندی چون ندای وظی??ه را در کنار خود میبیند. برای همین اگر خواهان ??روش بالا, برتری در نزد مجلات و سایتها و جلب نظر منتقدین و جمع آوری مخاطبین بیشتری باشد, باید دست به خلاقیت بیشتر, ریسک بالاتر و نوآوری بهتری بزنند. این عنوان زیر نظر ناشر بزرگ یعنی Ea Games قرار داشت و البته دارد. در ابتدا شرکت Refractor Games سازنده این بازی بود که آن اوایل یعنی سال ۱۹۹۹ برای اولین بار پا به میدان رقابت نهاد و برای Pc منتشر شد! موتور بازی Refractor Engine نام داشت. ات??اقی که برای شرکت سازنده بازی ا??تاد این بود که آنها با تیم دیگری ترکیب شدند و تیم سازنده قویتر و کاملتری با نام Dice را تشکیل دادند که منبعد تیم Dice بود که سازنده تمامی نسخه های بازی با کمک بعضا برخی تیم های دیگر شد. این ات??اق مابین سالهای ۲۰۰۰تا ۲۰۰۱ ا??تاد! از نکات قوت این بازی به طور عمده میتوان به بخش مولتی پلیر بسیار قدرتمند و همینطور وسعت نقشه زیاد و وجود وسایل نقلیه متنوع و است??اده از آنها اشاره کرد. نقطه قوت گرا??یک بالا و ا??کت های ذرات و نورپردازی و سیستم تخریب پذیری خوب, مواردی هست که چند سالی است بدجوری تیم دایس روی آن تمرکز کرده است. برآورد ??روش بازی تا سال ۲۰۰۸ چیزی حدود ۱۷ میلیون نسخه بوده است که تقریبا ۶ برابر سود را عاید شرکت ناشر کرد! بازی نمرات قابل قبولی را تا سال ۲۰۰۸ بر خود میدید که عنوانی نه چندان درخور و البته عجیب منتشر شد و امتیازات ضعی??ی را روی پیشانیش زد! پس از آن دوباره میدان نبرد به دوران اوجش بازگشت و… خوب بهتر است برای ادامه دادن بحثمان به سراغ عناوین مختل?? بازی برویم و تک به تک به طور مختصر آنها را معر??ی کنیم و برسیم به سال ۲۰۰۸ و اینکه چه شد! پس با ما همراه باشید.

battle-111.jpg

Battlefield Codename Eagle 2000

Refraction Games

عنوان اول بازی همانطور که عرض کردیم زیر نظر شرکت Refractor Games و با موتور Refractor Engine ساخته شد. نام بازی Codename Eagle بود که بعدها پیشوند میدان نبرد را این سری بازی بر خود دید! بازی در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و توانست امتیازات نسبتا خوبی را دریا??ت کند. بازی را شرکت Take two منتشر کرد! محوریت بازی در مورد حمله روسیه به اروپا و جنگ جهانی اول بود. نسخه آمریکایی بازی سال ۲۰۰۰ باز هم توسط Take Two به انتشار درآمد و اینبار شرکتی دیگر سازنده بازی بود ولی Refractor به عنوان ناظر و مشاور کنار تیم بود!

battle-03.jpg

Battlefield 1942 2002

Digital Illusions Ea

Metacritic 89 For Pc

نسخه بعدی بازی اینبار در مورد جنگ جهانی دوم و ات??اقات آن در سال ۱۹۴۲ تولید شد و نام Battlefield 1942 را بر خود گر??ت. موتور بازی همان موتور قسمت قبلی بازی بود و بازی در سال ۲۰۰۲ بر روی Pc منتشر شد. هنوز Ea تصمیمی برای نسخه های کنسولی نگر??ته بود! بازی دو بسته الحاقی با نامهای “جاده ای بسوی رم??? و همینطور “سلاح های مخ??ی از جنگ جهانی دوم??? را نیز بر خود دید که عناوین خوبی نیز بودند. سازنده بازی اینبار تیم Dice شده بود.

battle-06.jpg

Battlefield Vietnam 2004

Digital Illusions Ea

Metacritic 84 For Pc

نسخه دیگری با نام Battlefield Vietnam در سال ۲۰۰۴ به انتشار درآمد. موتور بازی کمی تغییرات را برخود دیده بود و بازی از گیم پلی نسبتا بهتری بهره میبرد. بازی حوالی ات??اقات جنگ بین آمریکا و ویتنام بود. اینبار نیز بایستی با حملات مکرر پرچم کشور مقابل را بدست می آوردیم. بازی باز برای Pc به انتشار درآمد و روایتگر یک واقعیت جنگی تلخ بود! بازی نسخه بازسازی شده ای با نام Reduxe را نیز به همراه داشت که سلاح ها, نقشه ها و وسایل نقلیه جدیدی را با خود داشت.

battle-02.png

Battlefield 2 2005

Ea Dice

Metacritic 91 For Pc

اما قویترین سال عرض اندام میدان نبرد را باید به جهت واکنشهای نقدی و نمره ای سال ۲۰۰۵ بدانیم. این سال عنوان Battlefield 2 به انتشار درآمد! بازی ??روش بسیار خوبی را بدست آورد. نمرات و نقدهای خوبی را نصیب خود کرد! بسته الحاقی بازی با نام نیروی ویژه به بازار آمد و سپس دو بسته کمکی و تقویتی با نامهای “خشم زرهی??? و “نیروهای اروپایی??? نیز منتشر شد. بازی یک ات??اق بسیار خوب برای دنیای این بازی بود, زیرا این میانگین نمرات دیگر برای این سری بازی ات??اق نیا??تاده است! این عنوان جنگ مدرنی را پیش گر??ته بود. درگیری مابین آمریکا و کشور چین. سازنده بازی کماکان همان Dice بود.

battle-09.jpg

Battlefield 2 Modern Combat 2005

Digital Illusions Ea

Metacritic 80 For Ps2

عنوان بعدی بازی عنوانی بود که برای کنسولها در سال ۲۰۰۵ منتشر شد با نام Battlefield 2 Modern Combat. این بازی بخش تکن??ره بهتری داشت و البته بخش محدودتری در قسمت مولتی پلیر! محوریت بازی جنگ مابین ناتو و جمهوری خلق چین بود.

battle-04.png

Battlefield 2142 2006

Ea Dice

Metacritic 80 For Pc

عنوان دیگری از این سری بازی با نام Battlefield 2142 در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. بازی گرا??یکی مشابه بازی میدان نبرد ۲ را داشت و البته در برخی قسمتها مانند نورپردازی و کی??یت برخی با??تها بهتر عمل کرده بود. محوریت کلی بازی, عصر یخبندان در قرن ۲۲ بود!! جنگ بین دو کشتی هوایی بین متحدان اروپایی و آسیایی بود که البته بایستی در بخش مولتی پلیر آن را تجربه میکردید! بسته کمکی با نام “نبرد شمالیها??? نیز که شامل نقشه ها و سلاح ها و وسایل نقلیه جدیدتر بود به بازی اضا??ه شد. میانگین نمرات بازی ۸۰ شد و تقریبا از اقبال عمومی خوبی نیز برخوردار شد!

battle-07.jpg

Battlefield Bad Company 2008

Ea Dice

Metacritic 84 For Ps3

بازی از دو بعد داستانی و گرا??یکی وارد ??از جدیدی شد! به سال ۲۰۰۸ وارد شدیم. عنوانی با نام Battlefield Bad Company وارد بازار شد. جنگ مابین روسیه و آمریکا(خنثی کردن نقشه های روسیه) موتور جدید بازی یعنی Frostbite به تازگی در همین نسخه رونمایی شد. سیستم تخریب پذیری خوب از نکات جالب بازی بود. بازی دارای ابعاد احساسی و روابط شخصیتی و عمقی مابین سربازان شده بود. نسخه Pc بازی مورد نظر شرکت Ea واقع نشد و بازی برای نسخه های X360 و Ps3 منتشر شد. نمرات بازی قابل قبول بود.

battle-10.jpg

Battlefield Heroes 2008

Ea Dice

Metacritic 69 For Pc

2009 بود که عنوان کارتونی با نام Heroes برای Pc منتشر شد که به هیچ عنوان قابل قبول برای منتقدین نبود. شما میتوانستید چهره و لباس کاراکترها را تغییر دهید! این بازی دانلودی بود. این نسخه کاری از دو شرکت Dice و Easy Studios بود که با موتور پیشر??ته تر Refractor 2 ساخته شده بود ولی این بازی با میانگین امتیازات ۶۹ تمام ات??اقات خوب گذشته را زیر سوال برد!

battle-05.png

Battlefield 1943 2009

Dice Stochholm Ea

Metacritic 84 For Ps3

به سال ۲۰۰۹ ر??تیم و عنوانی که مولتی نیز بود, نبرد بین آمریکا و ژاپن را در اقیانوس آرام به تصویر کشید, منتشر شد. نام این بازی Battlefield 1943 بود, ابتدا سخن از نسخه Pc به میان آمد ولی بعدها کنسل شد و تنها برای کنسولهای آن نسل منتشر شد. شما از بین نیروهای آمریکایی و یا ژاپنی قادر به انتخاب ن??ر بودید و تا ۲۴ ن??ر نیز میتوانستید با یکدیگر به نبرد بپردازید! این عنوان نیز موتور Frostbite را با خود داشت و دارای سیستمی تخریب پذیر مانند عنوان Bad Company بود! نکته جالبتر اینجا بود که این نسخه مانند همان Bad Company میانگین نمراتش ۸۴ شد!

battle-01.jpg

Battlefield Bad Company 2

Ea Dice

Metacritic 88 For X360 & Ps3

سال ۲۰۱۰ یکی از سالهای خوب این سری بازی بود. عنوان Battlefield Bad Company 2 که ادامه ای برای عنوان نسخه اول بود عرض اندام کرد. بخش مولتی پلیر بسیار وسیعتر شده بود و بازی از موتور گرا??یکی ارتقا یا??ته Frostbite 1.5 بهره میبرد. سیستم جزئیات بازی بهتر و تخریب پذیری بازی جالبتر شده بود. بازی بسته الحاقی با نام “ویتنام??? را بر خود دید که البته خود, نسخه کاملی تقریبا به حساب میامد, مانند همیشه اضا??اتی مانند ۵ نقشه جدید و وسایل نقلیه و سلاح ها و… اگر بخواهیم از بعد رتبه بندی به این سری بازی نگاه بکنیم, این نسخه در رده سوم قرار خواهد گر??ت با میانگین نمرات ۸۸!

battle-08.jpg

Battlefield Play4Free 2011

Digital Illusions Ea

Metacritic 68 For Pc

عنوانی دیگر در سبک و سیاق قهرمانان منتشر شد. این بازی یک عنوان SandBox در سال ۲۰۱۱ به صورت دانلودی برای Pc بود. بازی از خود نسخه قهرمانان نیز نامو??قتر بود! میانگین نمرات ۶۸ بسیار تضعی?? کننده بود! از نکات خوب بازی حالت ۳۲ ن??ره آنلاین بود! گ??ته شده بود این بازی برای هاردکورها خواهد بود ولی در کل اقبال جمعی بازی اصلا خوب نبود! نام این بازی Battlefield Play4Free بود.

battle-05.jpeg

Battlefield 3 2011

Ea Dice

Metacritic 89 For Pc

باز نوبت به قدرتنمایی عنوانی دیگر از این سری بازی بود. سال ۲۰۱۱ بار دیگر سال خوبی برای طر??داران میدان نبرد بود. موتور بازی تغییرات عمده ای را بر خود دیده بود و اینبار Frostbite 2 رو نمایی شد. تخریب پذیری خوب, نورپردازی شیک و سیستم ذرات جالب از ویژه گیهای این موتور قدرتمند بود. بازی به تهران هم کشیده شده بود. نبرد در کنار برج میلاد! کنترل جت جنگی و گیم پلی سینمایی تر به مانند آنچه که در بازی ندای وظی??ه ما هر ساله شاهدش بودیم. در بخش مولتی پلیر بازی بسیار قدرتمند ظاهر شد. ۲۴ ن??ر در کنسولها و ۶۴ ن??ر در Pc توان بازی کردن در بخش آنلاین را داشتند. بازی کشورهای ایران, آمریکا, ??رانسه و عراق را برای ماموریتهایش هد?? قرار داده بود. Bad Company 2 از بسیاری از سایتهای سخت گیر نمرات خوبی را دریا??ت کرد تا در رتبه بندی میانگین نمرات با معدل نمره ۸۹ در رده دومین بازی برتر این سری قرار بگیرد.

battle-13.jpg

Battlefield 4

EA Dice

Metacritic : 87 PS4 Version

بتلی??یلد راه پیشر??ت را آموخته است. تیم سازنده بازی بسیار پخته تر و حر??ه ای تر شده اند. موتور قدرتمند Frostbite دروازه های جدیدی را برای آنها باز کرده است. موتور Frostbite 3 نزدیک به ۸۰% قدرتمندتر از Frostbite 2 عمل می کند و این میتواند حیرت انگیز باشد. بازی دارای گیم پلی روانتر و گرا??یکی بسیار چشمگیرتر و اغواگرایانه تر شده است.بازی دارای تنوع مراحل و ماموریتهای بیشتر است و دارای تنوع و گسترده گی بیشتری در بخش گیم پلی می باشد. همچنین شما صحنه های سینمایی بهتری را در بازی می ببینید و شاهد گرا??یکی به مراتب بهتر و بهتر نسبت به نسخه های قبلی باشید. به هر ترتیب تاریخچه عنوان میدان نبرد نیز به پایان رسید و چیزیکه از ان عنوان در خاطره ها باقی مانده است بخش مولتی پلیر بسیار سرگرم کننده و اعتیادآور است. گرا??یکی که نسخه به نسخه پیشر??ته تر و بهتر میشود و روند نسبتا صعودی در بخش گیم پلی که برای رقابت با عنوان بزرگی چون ندای وظی??ه بایستی تیم سازنده دقیقتر, قدرتمندتر و خلاقانه تر جلو بروند و تمرکز بیشتری را روی بعد داستانی و البته گیم پلی بازی بگذارند. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دانلود بازی FARCRY 3

یک شوتر به تمام عیار:wub:

100% پیشنهادی

48007931328084114565.jpg

اینجا یک جزیره است که حکومتی با نام خشم دارد. جایی که شما خودتان را درگیر یک جنگ خونین بین جنگ سالاران روانی و شورشیان بومی ، خواهید یا??ت. شما در این جزیره باید زنده بمانید. باید رمز و راز این جزیره را کش?? کنید و همیشه با است??اده از طبیعت و ت??نگ خود زنده بمانید و با دشمنان مبارزه کنید. اما همیشه به شانس نیاز خواهید داشت چون این جزیره بسیار وحشی شده است و شما تنها امید آن هستید.ویژگی ها:

- خاصیصت ماجراجویی بازی بسیار زیاد است و در آن شما می توانید ت??نگ های خود را شخصی سازی کنید و آنها را نسبت به ماموریت خود تنظیم کنید. شاید یک تک تیرانداز باشید و یا یک رگبار بر دست بگیرید.

- همیشه خطر در کمین شماست. چه در چمن زار و چه باتلاق ها و یا در بندر و رودخانه! همیشه جاهایی تازه ای است و همینطور موجودات عجیب که شما آنها را خواهید دید. شما باید راه خود را از بین مسیر های همیشه عجیب پیدا کنید.

- دارای یک داستان بسیار زیبا و جذاب که برای شما یک خاطره بسیار خوب خواهد بود. شخصیت های مت??اوت در بازی و خیلی چیز های دیگر که توسط نویسنده ای نوشته شده است که برای داستان هایش جایزه های زیادی دریا??ت کرده!

- قابلیت بازی چند ن??ره و تقسیم ص??حه نمایش و یکهیجان 4 ن??ره در جنگ برای زنده ماندن که بسیار پر طر??دار و همیشه پر از هیجان است.

- شخصیت ها و نژاد های مختل?? در بازی آنلاین وجود دارد. در بازی شاید لازم باشد با ??ریاد دوست خود را صدا کنید و به او چیز بگویید!

- نقشه بازی بسیار پیر??ته است و است??اده از آن در بازی یک ضروریت است و همیشهراهنمای خوبی برای شما در بازی خواهد بود همچنین با امکانات بسیار زیادیکه به آن ا??زوده شده ، بسیار کار آمد اسfarcry3d3d11-2012-11-11-15-22-52-35jpg-3b66b5_640w.jpg

far-cry-3-20120404085804288-3622033_640w.jpg

farcry3-2012-11-14-20-53-20-03jpg-f2b5fd.jpg

حداقل سیستم مورد نیاز:

 

 

OS: Windows Vista (SP2) / Windows 7 (SP1) / Windows 8

CPU : Intel Core i3-530 or AMD Phenom II X2 565 or better

RAM: 6 GB

Hard Disk Space: 12 GB of free hard disk space

Video Card: 1024 MB DirectX 11-compliant card with Shader Model 4.0 or higher

DirectX®: DirectX 9.0

Far Cry 3 Supported Video Cards : s

ATI Radeon HD 2900 / 3000 / 4000 / 5000 / 6000 / 7000 series

Nvidia GeForce GTX 8800 / GTX 9000 / GT 200 / GT 400 / GT 500 / GT 600 series

 

?????? ???? Far Cry 3 ?? ???? ?????? + ???

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مرسییییییییییییی دمتون مذااااااب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]مروری بر ??راز و نشیب سری بازی های Call of Duty[/h]

بازی Call of Duty در ژانر اکشن اول شخص شوتر وارد صنعت بازی شد. اولین عنوان از این بازی بر روی PC منتشر گردید و با پیشر??ت این ??رانچایز ، بر روی کنسول های دیگر نیز انتشار گسترده صورت می گر??ت و اینکه بازی COD یکی از برترین ??رانچایزهای تاریخ بازی است که بر روی تمامی پلت??رم ها گسترش دارد. در این مقاله قصد بر این داریم تا نیم نگاهی به عناوین این بازی از ابتدا تا سال ۲۰۱۲ بیندازیم.

 

 

 

Codbox.jpg

Call of Duty 1:

بازی COD برای اولین بار بر پایه بازی Quake III ساخته شد. این بازی در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۰۳ ساخته شد. سازنده اصلی این بازی Infinity Ward و ناشر این بازی Activision بود. در آن زمان جزو اولین بازی های مو??قی بود که توانست جنگ جهانی دوم را شبیه سازی کند. COD با بسته الحاقی United Offensive توانست محبوبیتی مضاع?? در سال ۲۰۰۴ به دست بیاورد. انجین بازی id Tech 3 می باشد و برای یک بازی در ژانر اکشن به مراتب بهتر از سایر بازی های هم رده خود ظاهر شد. داستان بازی نیز از ۳ ناحیه روایت می شد. ماموریت های آمریکا ، انگلستان و شوروی. Call of Duty با شروع بسیار طو??انی همراه بود.

=========================================

Call_of_Duty_2_Box.jpg

Call of duty 2:

موتور Infinity Ward برای ساخت دنباله این بازی گرم شده بود و دقیقا یک سال پس از انتشار بسته الحاقی United Offensive ، نسخه دوم رسما منتشر شد. سیلی عظیم از استقبال های بازیبازها از این بازی شکل گر??ت. Call of Duty معرو?? شد! نسخه دوم این بازی به حدی خوب بود که توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند و متای بالای ۸۰ را از آن?? خود کند. در تمام ۲۷ مرحله بازی هیجان در تک تک سلول های بازیباز حس می شد.

=========================================

Call_of_Duty_3_Game_Cover.jpg

Call of duty 3:

Treyarch در سومین نسخه از بازی COD با قدرت تمام این سری را به زمین کوباند. Treyarch در اولین رونمایی از قدرت خود با شکست رو به رو شد. این نسخه توسط Exakt برای پلت??رم Wii ساخته شد ولی برای PC ??قط پورت شد! رگباری از انتقادات به سمت Activison نشانه گر??ته شد. با این حال همچنان نمره خوبی از سایت های IGN و Game Spot دریا??ت کرد ولی بازیبازها از این بازی به عنوان اولین نقطه عط?? ??رانچایز Call of duty یاد می کنند.

=========================================

250px-Call_of_Duty_4_Modern_Warfare.jpg

Call of Duty: Modern warfare

این بازی سکوی پرش دوباره برای این ??رانچایز محسوب می شود. Infinity Ward باری دیگر طو??انی به پا کرد. سکانس های سینمایی ??وق العاده هیجان انگیز و است??اده از داستانی مدرنیزه توانست هواداران این ??رانچایز را راضی نگه دارد. کاپیتان پرایس در میانه داستان دوباره به این ??رانچایز بازگشت. هر چند که بازگشت وی کمی عجیب و غیر قابل باور انگاشته شد ولی گیم پلی توانست ضع?? های بار داستانی را پوشش دهد. برای اولین بار در این سری ، موتور IW engine است??اده شد و بعد از این سری به موتور پایه این ??رانچایز تبدیل شد. یکی از خاصیت های این موتور در حساب کردن شدت اثر گلوله ها بر روی اشیا و ا??راد در بازی بود و به همین علت انیمیشن های بهتر و قابل باورتر در بازی شکل می گر??ت.

=========================================

Call_of_Duty_World_at_War_cover.png

=========================================

Call of Duty: World at war

باری دیگر ندای وظی??ه به ریشه ها برگشت. ایده جنگ جهانی دوم بهانه ایی جدید برای روایت داستان واقع شد. برای اولین بار در این ??رانچایز در کنار بخش Multiplayer ، حالتی تحت عنوان “زامبی??? تعبیه شد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود. Treyarch شاید نتوانست طو??انی همانند Modern warfare به پا سازد ولی بازی کاملا استانداردی را روانه بازار کرد.

=========================================

256px-Modern_Warfare_2_cover.PNG

Call of Duty: Modern warfare 2

پس از یک سال وق??ه ، با معر??ی این اثر در E3 و سکانس های هیجان انگیز ، باری دیگر Infinity Ward قدرت خود را به رخ treyarch کشید. داستان این سری دنباله ایی از نسخه MW 1 بود و کاراکترهایی همچون کاپیتان پرایس و مکتاویش به این ??رانچایز بازگشتند. گرا??یک به نسبت نسخه قبلی پیشر??ت چندانی نداشته و ??قط انجین بازی بهینه شده بود. همچنان سکانس های هیجانی In game از نقاط قوت این سری محسوب می شد.بعد از انتشار این نسخه غوغایی در شرکت اکتیویژن و موسسان استودیو Infinity Ward به پا شد.اختلا??ات مالی و حقوقی و همچنین ادعای اینکه اکتیویژن تمام پولی که باید از سود این بازی با سازندگان میداده،نداده است سبب شد استودیو Infinity Ward تا مرز متلاشی شدن پیش برود.پیامدهای این بحران،خروج دو مدیر ارشد این استودیو با چیزی حدود ۸۰% کارمندان این استودیو از جمله محمد علوی،بازی ساز و Level Designer ایرانی گروه که مرد شماره ۳ ??رانچایز COD محسوب میشد،بود.شاید اگر این استودیو از هم نمیپاشید و پول پرستیهای اکتیویژن وجود نداشت،عنوان Modern Warfare از ??رانچایز Call Of Duty خارج و خود به یک IP مستقل تبدیل میشد.اولین اقدامی که در این راه برداشته شد،نام بردن قسمت دوم این بازی گاها بدون به کار بردن اسم Call Of Duty بود و حتی قرار بود در بازی اصلی این نام حذ?? بشود که با مخال??ت اکتیویژن مواجه شد.در باکس آرت این بازی برای اولین بار و تنها یک بار اسم Call Of Duty کوچک به کار ر??ته است.سران و تیم قبلی استودیو Infinity Ward که خالق ??رانچایز COD و قبل از آن خالق Medal Of Honor بودند،استودیو Respawn Entertainment را تاسیس و در حال حاضر مشغول ساخت بازی برای شرکت بزرگ EA Games هستند.تقریبا میشود گ??ت ا??ول سری COD و بالار??تن انتقاد ها از این زمان آغاز شد.

=========================================

CoD_Black_Ops_cover.png

Call of Duty: Black Ops

بازیبازها توسط Treyarch باری دیگر در دل جنگ جهانی دوم ??رو ر??تند ولی این بار در جنگ ویتنام و جنگ سرد! Treyarch پی برد شاید نتواند از لحاظ گرا??یکی با Infinity Ward مقابله کند ولی از لحاظ داستانی دست هر دو شرکت باز بود تا محوری برای روایت داستان پیدا کنند پس Treyarch با کمک از آقای David S.Goyer در بخش داستانی توانست کاراکتری منحصر به ??رد به نام Alex Mason و Reznov را خلق کند. برای اولین بار در این ??رانچایز بخش داستانی به شدت خود را نشان می داد و شاید بتوان داستان این سری را هم رده داستان Brothers in arm دانست. در این بازی نیز مد زامبی وجود داشت. همچنین سلاح های بسیار جذاب بازی نظیر ن??س اژدها و تیر و کمان ان??جاری از دیگر نکات برجسته این سری به شمار می آمد.

=========================================

Call_of_Duty_Modern_Warfare_3_box_art.png

Call of Duty: Modern Warfare 3

به رسم هر سال ، این بار نوبت Infinity Ward بود تا خودی نشان دهد. تبلیغاتی گسترده برای نسخه سوم شکل گر??ت ولی در زمان انتشار نسخه سوم ت??اوت چندانی با دومین نسخه از سری MW نداشت. دیگر صحنه های سینمایی به تنهایی باعث هیجان نمی شد و حتی پایان بندی داستان نیز چنگی به دل نمی زد. تنها عاملی که این سری را به شدت ماندگار می کند در مرگ مک تاویش می داند. هر چند مرگی قهرمانانه نبود ولی دیالوگ هایی که بین کاپیتان پرایس و مکتاویش رد و بدل می شود و پس از مرگ مک تاویش ، کاپیتان پرایس بالاخره کلت وی را به او پس می دهد بغضی برای همه بازیبازها شکل می گیرد. شاید این سری تکراری و بدون هیچ گرا??یکی قوی تر باشد ، شاید Infnity Ward مایوسانه عمل کرد ولی به عنوان یک تریلوژی توانست داستان را با سکانس پایانی جمع بندی کند. آیا سری Modern warfare با مرگ مکتاویش به اتمام رسید یا Infinity Ward هنوز نقشه هایی برای ادامه این عنوان دارند؟

=========================================

Call_of_Duty_Black_Ops_II_Game_Cover.png

Call of Duty: Black Ops II

عملکرد آخرین نسخه از سوی Treyarch به شدت با انتقادهای کوبنده منتقدین همراه بود. Cut Scence های بسیار نچسب و تقلیدی از سوی بازی های رقیب EA ، گیم پلی به شدت از این ??رانچایز دور شده بود. شاید اگر عنوان این بازی Call of Duty نبود ، بازی بسیار خوب و دلچسبی می شد ولی این بازی و??ادار به ریشه های خود نبود. برای اولین بار در این ??رانچایز ، پایان های متعددی وجود داشت که بنا بر تصمیماتی که بازیباز در طول داستان می گر??ت ، پایانی مت??اوت رقم می خورد. BO 2 به هیچ عنوان نتوانست انتظارات را بر آورده کند و به عنوان یک شکست از نظر اکثر مخاطبین محسوب می شود.

[h=2]عناوین Call of Duty بر روی کنسول ها و کنسول های دستی:[/h]

Call of Duty: Finest Hour

اولین عنوان ساخته شده از COD است که برای Nintendo Game Cube ، PS2 و Xbox ساخته شد. ورژن PS2 و Xbox از قابلیت بازی آنلاین تا ۳۲ ن??ر برخوردار بود.

Call of Duty 2: Big Red One

دنباله ایی از COD 2 توسط Treyarch بود. این بازی بر پایه پیاده نظام درجه ۱ برای PS2 ، Xbox و Nintendo Game Cube ساخته شد.

Call of Duty: Roads to Victory

این بازی بر پایه COD 3 برای کنسول دستی PSP ساخته شد. این بازی متاس??انه بخش چندن??ره را ساپورت نمی کند.

Call of Duty: World at War: Final Fronts

این عنوان PS2 ، از بازی Call of Duty: World at War اقتباس گردید. این عنوان توسط Rebellion Developments ساخته شد. در این عنوان ، ۳ داستان از ناحیه آمریکا ، بریتانیا و آلمان به صورت مجزا روایت می شود.

Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized

این عنوان بر طبق COD:MW2 برای Nintendo DS توسط N-Space ساخته شد. داستان بازی منطبق با نسخه های کنسولی است ولی روایت داستانی مت??اوتی دارد.

Call of Duty: World at War: Zombies 1 and 2

این بازی توسط Ideaworks Game Studio ساخته شده و توسط Activion برای iPhone OS منتشر گردید. این عناوین حکم Spin off برای بخش زامبی بازی COD: World at war دارند.

Call of Duty: The War Collection

این گلچین شامل نسخه ۲ ، ۳ و World at war است. این عنوان در سال ۲۰۱۰ برای Xbox 360 منتشر شد.

Call of Duty: Black Ops Declassified

این عنوان در E3 2012 معر??ی شد و به صورت کاملا انحصاری برای PS vita در نوامبر سال اخیر منتشر شد و نمرات بسیار ا??تضاحی را درو کرد.

[h=2]عناوین کنسل شده COD:[/h] Call of Duty: Devil’s Brigade:

پلت??رم مقصد این بازی برای Xbox 360 بود. این بازی قرار بود توسط Underground Entertainmentساخته شود. تم داستانی این بازی بر پایه جنگ جهانی دوم و روایت از جناح ایتالیا قرار بود ساخته شود.

Call of Duty: Combined Forces

این بازی قرار بود که به عنوان دنباله ایی برای Call of Duty: Finest Hour ساخته شود. ساخت این بازی ۱۰٫۵ میلیون دلار برآورد شد و قرار بر این بود داستانی کاملا جدید از ندای وظی??ه خلق شود که با واکنش شدید از سوی Activision همراه بود. این بازی قرار بود توسط Spark Unlimited ساخته شود ولی Activision مدتی پس از پیشنهاد ساخت این بازی ، رابطه کاری خود را با این شرکت قطع کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نگاهی به مراحل بازی medal of honor 2010

medal-of-honor-2010.jpgداستان با 4 کاراکتر دنبال میشود که اول کاراکترها و تیمشون رو معر??ی میکنیم:

Rabbit عضو AFO Neptune.

Deuce عضو AFO Wolfpack.

 

AFO Neptune و AFO Wolfpack 2 تیم ویژه هستن که ماموریت حساس رو انجام میدن. اعضای این تیم حر??ه ترین سرباز های ارتش هستن.

 

Spc. Dante Adams عضو 1/75th Ranger RGT.

 

Ranger ها عضوی از ارتش هستن ولی حر??ه ای تر.

 

Cpt. Brad "Hawk" Hawkins عضو Gunfighter.

 

Gunfighter نیروی هوایی داستان بازی هستش.

 

داستان با گم شدن تریغ که یک ا??غانی اطلاعات دهنده به نیروهای آمریکا هست شروع میشه. تیم Neptune برای پیدا کردن و نجات دادنش به ماموریت اعزام میشه.

 

مرحله اول

ماموریت: نجات تریغ و گر??تن اطالاعات جدید از او

تیم: Neptune

 

تیم به صورت مخ??یانه وارد روستای تریغ میشه و در نهایت تریغ رو پیدا میکنه و نجات میده. بعد از اینکه تریغ به یک محل امن انتقال داده میشه شروع به حر?? زدن میکنه و محل مخ??ی شدن نیروهای طالبان رو که روستایی به اسم شایکوت هست لو میده. همچنین تریغ تعداد دشمن رو چند صد ن??ر میگه, به همین دلیل تصمیم گر??ته میشه توی منطقه یک مرکز ??رماندهی ایجاد بشه. یک ??رودگاه متروکه برای اینکار انتخاب میشه.

 

مرحله دوم

ماموریت: پاکسازی ??رودگاه متروکه از نیروهای طالبان برای احداث مرکز ??رماندهی

تیم: Neptune

 

تیم به طر?? ??رودگاه حرکت میکنه و با کمک ارتش رسمی ا??غانستان و پوشش هوایی ارتش مو??ق به تصر?? ??رودگاه میشه. مرکز ??رماندهی در عرض چند ساعت آماده میشه و ژنرال Flagg برای دادن دستورات با ک??لنل تماس برقرار میکنه.

ژنرال: وضعیت حساسی داریم و اطالاعاتی که داریم نشون میده طالبان قصد حمله به پاکستان رو داره, باید سریع دست به کار بشیم.

کلنل: قربان تیم ویژه در حال عملیات هستش و ما به زودی محل های دقیق دشمن رو پیدا و منهدم میکنیم.

ژنرال: این یه شروع هستش. میخوام هرچه زودتر سرباز ها رو طر?? روستا ب??رستیم.

کلنل: اما قربان تیم ویژه به راحتی میتونه محل دشمن رو پیدا کنه و علامت بزنه و ما به راحتی با نیروی هوایی منهدم اش بکنیم. سپس از سرباز ها برای پاکسازی کامل منطقه اس??اده میکنیم.

ژنرال: کلنل وظی??ه تو اطاعت از من هست نه دستور به من! Ranger ها رو تا 24 ساعت توی میدان جنگ میخوام م??هوم بود؟

کلنل: بله قربان.

در حالی که کلنل دستورات رو دریا??ت میکنه تیم Wolfpack به منطقه مورد نظر نزدیک میشه.

 

مرحله سوم

ماموریت: نصب ردیاب بر روی کامیون ها

تیم: Wolfpack

 

اطلاعات جدید از کامیون های مهمات داخل چند تا روستا خبر میده. مطمئنا کامیون ها به زودی به سمت تاسیسات د??اعی طالبان حرکت میکنن. بنابراین تیم Wolfpack به اون روستا ها اعزام میشه تا روی کامیون ها ردیاب کار بزاره. تیم داخل روستا اطلاعات جدیدی به دست میاره, با توجه به اون اطلاعات برای حمله زمینی خیلی زود هستش و تیم این رو به مرکز میگه ولی مرکز در جواب به دستور ژنرال اشاره میکنه. به هر حال ماموریت به خوبی انجام میشه.

 

مرحله چهارم

ماموریت: نابود کردن تاسیسات د??اعی طالبان

تیم: Neptune

 

تیم و AC-130 به سمتی که کامیون ها در حال حرکت هستند راه میا??تن و در نهایت تمام تاسیسات د??اعی دشمن رو نابود میکنن. 24 ساعت تکمیل شده و ژنرال با کلنل تماس میگیره:

کلنل: قربان تاسیسات د??اعی طالبان رو کاملا تخریب کردیم.

ژنرال: کلنل بهت دستور داده بودم که تا 24 ساعت Ranger ها رو به منطقه ب??رستی...

کلنل: قربان تیم ویژه به راحتی میتونه اهدا?? رو برای نیروی هوایی علامت گزاری کنه و در حال حاظر ارتش رسمی ا??غانستان هم توی منطقه هستش و اون ها بهتر از Ranger های ما با منطقه آشنا هستن.

ژنرال: اطاعت میشه! کلنل Ranger ها رو همین الان به منطقه ب??رست م??هومه؟

کلنل: بله قربان...

کلنل دستور ??رستاده شدن Ranger ها رو میده.

 

مرحله پنچم

ماموریت: حمله به روستای شایکوت

تیم: 1/75th Ranger RGT

 

Ranger ها بعد از ورود به منطقه با مقاومت سنگین طالبان روبرو میشن. با این حال به سختی پیشروی میکنن ولی وقتی به نزدیکی روستا میرسن شکست خوردنشون حتمی میشه. خوشبختانه هلیکوپتر ها به موقع میرسن و جونشون رو نجات میدن.

 

مرحله ششم

ماموریت: نابود کردن خمپاره انداز ها و تجهیزات د??اعی دشمن.

تیم: Gunfighter

 

هلیکوپتر ها بعد از نجات Ranger ها عملیات رو شروع میکنن و خمپاره انداز های دشمن رو که روی کوه ها متسقر شدن نابود میکنن, و در راه برگشتون توسط تیری که از اسنایپر Deuce به سمت طالبانی پشت ضدهوایی شلیک میشه نجات پیدا میکنن. تیم Wolfpack در حال نابود کردن باقی دشمن های روی کوه هستش.

 

مرحله ه??تم

ماموریت: شکار باقی مانده نیروهای طالبان

تیم: Wolfpack

 

دو تیم ویژه در حال شکار باقی مانده ا??راد دشمن هست. Deuce و Dusty در حالی که دارن دشمن ها رو اسنایپ میکنن متوجه میشن که تیم Neptune توی دردسر ا??تاده. به نظر میاد که شکارچی در حال شکار شدن توسط شکارش هست! تیم Wolfpack با اسنایپر هاش تا جایی که میتونه به تیم Neptune پوشش میده ولی بعد از لحظاتی اونها از تیررس خارج میشن و حالا خودشون تنهایی باید مقاومت کنن.

 

مرحله هشتم

ماموریت: عقب نشینی تاکتیکی و خروج از منطقه

تیم: Neptune

 

تیم به سختی در حال عقب نشینی هستش و در نهایت خودش رو به محل خروج میرسونه. Rabbit و Mother میتونن سوار هلیکوپتر بشن ولی 2 عضو دیگه تیم جا میمونن. Mother ??ورا با مرکز تماس میگیره و درخواست برگشت برای نجات 2 عضو دیگه گروه رو میکنه. در همین حال ژنرال تماس میگیره:

کلنل: ژنرال 2 عضو تیم Neptune نتونستن سوار هلیکوپتر بشن. ??رمانده تیم و سرهنگشون درخواست برگشت برای نجات رو دارن.

ژنرال: مخال??ت میشه. نیروهای تازه ن??س رو برای عملیت نجات ب??رستید.

کلنل دستور اعزام یک گروه Ranger رو برای نجات تیم ویژه میده.

 

مرحله نهم

ماموریت: برگشت به مرکز

تیم: Neptune

 

کلنل به Mother و Rabbit دستور برگشتن به پایگاه رو میده ولی Mother مخال??ت میکنه و در جواب میگه: "نگران نباشید هلیکوپترون به مرکز برمیگرده اما بدون ما 2 تا" . در همین لحظه هلیکوپتر سقوط میکنه. Rabbit از سقوط نجات پیدا میکنه و بعد از پیدا کردن Mother شروع به گشتن برای پیدا کردن 2 عضو دیگه تیم میکنن. اما خودشون گیر میا??تن...

 

مرحله دهم

ماموریت: جستجو و نجات

تیم: 1/75th Ranger RGT

 

ژنرال مخال?? ریسک و انجام عملیت نجات هست! با این حال کلنل از دستور مستقیم سرپیچی میکنه و تیم نجات رو می??رسته. تیم به سختی توی منطقه مستقر میشه و عملیات نجات رو شروع میکنه. بعد از مدتی تیم مو??ق به پیدا کردن Voodoo و Preacher میشه. در نهایت تیم مو??ق به پیدا کردن جایی که Mother و Rabbit زندانی شدن میشه و اونا رو نجات میده. منطقه امن میشه ولی حال Rabbit اصلا خوب نیست و به معالجه ??وری نیاز داره... و در آخر به علت نرسیدن به موقع پزشک کشته میشه...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

10مرحله به یاد ماندنی call of duty

مجموعه بازی Call of Duty بدون شک یکی از بهترین و مو??ق ترین بازی های تیر اندازی اول شخص در صنعت بازی های رایانه ای بوده است و خواهد بود.این بازی نمونه بارز تکامل بود و هر نسخه بهتر از نسخه قبل عمل کرد و توانست در طول مدت کوتاهی به قدرت بدون رقیب در سبک تیر اندازی اول شخص تبدیل شود .

چیزی بیشتر از همه در این سری بازی به چشم می خورد ماموریت های حماسی و جالب ان بود که قطعا تا سالیان سال در خاطرات بازی کننده ها خواهد ماند.در این مقاله ۱۰ ماموریت به یاد ماندنی از این سری بازیها را برای شما بازگو خواهیم کرد.قطعا تک تک ماموریت ها برای هوادارن این بازی خاطره انگیز است اما همیشه ماموریت ها و مرحه هایی هستند که دوباره بازی کردن آنها لذتی دوچندان دارد .

این انتخاب ها تنها نظر نویسنده مطلب می باشد و نوع مرحله و میزان تکرار پذیر بودن، روند گیم پلی و داستان آنها ملاک اصلی نویسنده برای انتخاب ها بوده است.

۱۰- Turbulance –Call of Duty: Modern Warfare 3

Turbulance-Call-of-Duty-Modern-Warfare-3.jpgاغتشاش –ندای وظی??ه:جنگ های مدرن۳

در این مرحله شما به عنوان محا??ظ رئیس جمهور روسیه در هواپیما هستید و در یک محیط کوچک ناگهان همه چیز به هم می ریزد و هواپیما مورد حمله تروریست ها قرار میگیرد و هواپیما سقوط می کند .به هوا پریدن و ضربه خوردن خیلی جالب شخصیت بازی شما به همراه معلق بودن در ??ضا و شلیک کردن یکی از نکات جالب این مرحله بود . ادامه مرحله و ورود به جنگل بعد از سقوط نیز به خوبی کار شده بود . ۹ – Victor Charlie –Call of Duty Black Ops

Victor-Charlie-Call-of-Duty-Black-Ops.jpgویکتور چارلی — ندای وظی??ه:عملیات سری

این ماموریت یکی از آن دسته مرحله هایی بود که خیلی شبیه به ??یلم های قدیمی رمبو بود . یک داستان آبکی ولی با جلوه های ویژه جالب ! هلیکوپر در جنگل سقوط می کند و بعد شما از بین اردوگاه های ویتنامی عبور می کنید و در بین راه تعداد زیادی از انها را نیز می کشید و از بین روستاهای ویتنامی عبور می کنید و مبارزه می کنید . یک ??یلم جذاب جنگی که موضوعش هیچ وقت نخ نما نمی شود . این موضوع به خوبی در این مرحله به نمایش در آمد و جنگل ها و سربازان ویتنامی و مبارزات با آنهابه خوبی در آن نشان داده شد. ۸ – The Battle of Pointe du Hoc –Call of Duty 2

The-Battle-of-Pointe-du-Hoc-Call-of-Duty-2.jpgنبردی از نقطه du Hoc — ندای وظی??ه : نسخه شماره ۲

این مرحله کمی قدیمی است اما به حق و انصا?? نمی شود از ان گذر کرد . ایستادن در ساحل نرماندی و تجربه کردن نبرد نرماندی از نزدیک ! به جرات می توان گ??ت که اگر بیشتر از تماشای “نجات سرجوخه رایان??? لذت نداشته باشد کمتر از ان نیست . ۷ – Time and Fate — Call of Duty: Black Ops 2

Time-and-Fate-Call-of-Duty-Black-Ops-2.jpgزمان و سرنوشت — ندای وظی??ه : عملیات سری ۲

در این مرحله از بازی در واقع زمان و سرنوشت شما به دست خودتان است . در مرحله های که نقش رائول مندز را به دست می گید و تلو تلو خوران و با کاردی بزرگ برای نجات جان خواهر خود از دست ??رانک وودز تلاش می کنید . در این مرحله بازیکن با شخصیت بد اصلی بازی همقدم می شود و در قدم های سست و نا مطمئن برای نجات خانواده اش تلاش می کند . ??ریاد ها و رویا های رائول از خواهرش در مبارزات به خوبی نشانگر ذهن آش??ته او بود .

6 – Hunter Killer — Call of Duty: Modern Warfare 3

Hunter-Killer-Call-of-Duty-Modern-Warfare-3.jpgقاتل شکارچی — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۳

این مرحله در واقع همان هد??ی است که در همه جنگ ها به دنبال ان هستند، هیچ وقتی را نباید هدر داد !

ما بعد از یک ماموریت خیلی سریع به ماموریت دیگری روانه می شوید.شما بعد از یک شنای خسته کننده در تونل های شهر و دیدن اجساد مردم عادی به بندر نیویورک می رسدی. شهر زیر بمباران شدید است و سیل عظیم بمب ها از آسمان سرازیر شده است و شما در این شرایط باید ماموریت خود را به پایان برسیانید .کد های شلیک را بدست بیاورید و انها را اجرا کنید سپس با قایق ??رار کنید . این ماموریت با من??جر شدن تعدادی زیادی بمب به پایان می رسد ! ۵ -Of Their Own Accord/Whisky Hotel — Call of Duty Modern Warfare 2

Of-Their-Own-Accord-Whisky-Hotel-Call-of-Duty-Modern-Warfare-2.jpgهم پیمان با هم / هتل Whisky — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۲

آیا شما هم مثل من حس می کنید یا نه، اما همیشه داستان مردمانی که برای نجات خاک و کشورشان از جانشان مایه می گذارن جذاب و دیدنی وشنیدنی است . در این مرحله پس از پاک سازی غرب ویرجینا رامیرز و همکارانش برای نجات واشنگتن دی سی وارد عمل می شود. جایی که سربازان روسی در حال پاکسازی مقاومت های باقی مانده هستند و در سدد تصر?? کامل کاخ ریاست جمهوری هستند. جایی که همه چیز به ان بستگی دارد. در این مرحله از بازی مقیاس وسیعی در اختیار بازیکن است و شلیک های پیاپی سربازان روسی در شب به زیبایی ان ا??زوده است . به همه این موارد یک موسیقی حماسی هم اضا??ه کنید تا تمام حس میهن پرستی در وجود شما شعله ور شود ! کارخ ریاست جمهوری و پناه گاه های ان و کل تاریخ آمریکا در این مرحله به شما بستگی دارد . ۴-Vorkuta — Call of Duty: Black Ops

Vorkuta-Call-of-Duty-Black-Ops.jpgورکوتا — ندای وظی??ه : عملیات سری

یکی از هیجان انگیز ترین و منحصر به ??رد ترین ماموریت ها در سری ندای وظی??ه مرحله ورکوتا است . در این مرحله شما در یک زندان روسی هستید ، بدترین محل ممکن برای یک سرباز آمریکایی در دوران جنگ سرد !

ناگهان زندان شورش می کند و شما از تونل های زیر زمینی زندان مخو?? خارج می شود و خود را در یک حیاط بزرگ با سرباز های تا دندان مسلح می بینید در حالی برای د??اع از خود حتی یک تیروکمان بچه گانه هم ندارید!

نحوه پایان این ماموریت نیز جالب ایت و در نهایت شما با یک موتور سیکلت و یک قطار در حومه شهر از دست سربازان روسی ??رار می کنید در حالی که دوست شما همراه شما نیست. یک پاران دراماتیک برای یه مرحله یا هیجان بسیار بالا ! ۳-No Russian — Call of Duty Modern Warfare 2

No-Russian-Call-of-Duty-Modern-Warfare-2.jpgروسیه نه — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۲

قطعا در زمان انجام بازی شما هم مانند بقیه میلیون های بازی کننده در سطح دنیا این مرحله را انجام داده اید و گزینه Skip را انتخاب نکرده اید !

شما در نقش یک مامور مخ??ی CIA با تروریست مشهور ماکارو?? در یک ??رودگاه روسی همراه می شود تا شعله های جنگ جهانی سوم را روشن کنید . قتل و کشتار بی رحمانه مردم و حتی اعدام جنگی مجروحان یکی از نکته های جالب توجه در این مرحله بود ! اینکه همیشه انسان های بیگناه و کوکان باید تاوان جنگ طلبی و زیاده خواهی ابرقدرت ها باشند !

حتی زمانی که شما شلیک هم نکنید در طول روند این مرحله باز شاهد یک کشتار ??جیع خواهید بود ! جایی که در اخر خود شما نیز یکی از قربانیان این قدرت طلبی ها و جنگ ا??روزی ها خواهید شد و به نام شما و با گلوله شما جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد ! ۲-Cliffhanger — Call of Duty: Modern Warfare 2

Cliffhanger-Call-of-Duty-Modern-Warfare-2.jpgصخره آویزان — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۲

یکی از هیجان انگیز ترین مرحله ها در این بازی و درکل سری که همه چیز را با خود داشت ! از مخ??ی کاری واکشن و تیر اندازی تا تعقیب و گریز جانانه ان هم بر روی بر?? ! در ابتدای بازی شما از یک صخره شروع می کنید به بالا ر??تن و بعد از مدت به علت حرکت هواپیماها از صخره اویزان می شوید و ??رمانده شما به کمک شما می آید و بعد از چند لحظه دوباره همین کار تکرار می شود !

در واقع نجات شما در این مرحله به گوش کردن دقیق دستوران ??رمانده بستگی دارد ، یک اصل اساسی در جنگ !

همانقدر که شروع بازی هیجانی و استرس زا است پایان مرحله نیز به شدت هیجان انگیز است . ??رار با یک موتور بر??ی و شلیک از روی ان به دشمنان در حالی که هلیکوپتر نیز به شما از آسمان شلیک می کند و در نهایت نجات پیدا کردن از یک درگیری شدید ! ۱-All Ghillied Up/One Shot One Kill — Call of Duty 4: Modern Warfare

All-Ghillied-Up-One-Shot-One-Kill-Call-of-Duty-4-Modern-Warfare.jpgAll Ghillied Up / یک شلیک ، یک کشته — ندای وظی??ه ۴ : جنگاوری مدرن

به یاد ماندنی ترین مرحله مخ??ی کاری در کل سری ندای وظی??ه ، جایی که شما در نقش کاپیتان پرایس و در سن و سال یک سرباز تازه کار برای یک ماموریت ??وق محرمانه و ??وق مهم انتخاب می شوید . از بین بردن یکی از اصلی ترین تروریست های دنیا: عمران زاخایو?? .

شما تنها یک شلیک و یک تیر دارید و باید با ان تیز یک ن??ر کشته شود ! شلیکی برای نجات دنیا از هسته ای شدن تروریست های روسی .این مرحله نه تنها یک مرحله بزرگ و بی نظیر است بلکه ادامه ان نیز یکی از هیجان انگیز ترین مراحل بازی است .

??رار از دست سگ های گشتی و اسنایپ کردن دشمنان و کشتن انها با چاقو همچنین حق انتخاب برای بازیکن که ??? آن رو بکشیم یا بکذاریم رد شوند ؟ انتخاب با تو ??? این مرحله را به یاد ماندنی ترین مرحله در کل سری ندای وظی??ه تا کنون کرده است .

به نظر نمی رسد در اینده این نسل نیز شاهد مرحله ای باشیم که بتواند این مرحله را کنار بزند . شاید در نسل بعد این ات??اق ا??تاد البته اگر در ان زمان ندای وظی??ه ای باشد .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
10مرحله به یاد ماندنی call of duty

مجموعه بازی Call of Duty بدون شک یکی از بهترین و مو??ق ترین بازی های تیر اندازی اول شخص در صنعت بازی های رایانه ای بوده است و خواهد بود.این بازی نمونه بارز تکامل بود و هر نسخه بهتر از نسخه قبل عمل کرد و توانست در طول مدت کوتاهی به قدرت بدون رقیب در سبک تیر اندازی اول شخص تبدیل شود .

چیزی بیشتر از همه در این سری بازی به چشم می خورد ماموریت های حماسی و جالب ان بود که قطعا تا سالیان سال در خاطرات بازی کننده ها خواهد ماند.در این مقاله ۱۰ ماموریت به یاد ماندنی از این سری بازیها را برای شما بازگو خواهیم کرد.قطعا تک تک ماموریت ها برای هوادارن این بازی خاطره انگیز است اما همیشه ماموریت ها و مرحه هایی هستند که دوباره بازی کردن آنها لذتی دوچندان دارد .

این انتخاب ها تنها نظر نویسنده مطلب می باشد و نوع مرحله و میزان تکرار پذیر بودن، روند گیم پلی و داستان آنها ملاک اصلی نویسنده برای انتخاب ها بوده است.

۱۰- Turbulance –Call of Duty: Modern Warfare 3

Turbulance-Call-of-Duty-Modern-Warfare-3.jpgاغتشاش –ندای وظی??ه:جنگ های مدرن۳

در این مرحله شما به عنوان محا??ظ رئیس جمهور روسیه در هواپیما هستید و در یک محیط کوچک ناگهان همه چیز به هم می ریزد و هواپیما مورد حمله تروریست ها قرار میگیرد و هواپیما سقوط می کند .به هوا پریدن و ضربه خوردن خیلی جالب شخصیت بازی شما به همراه معلق بودن در ??ضا و شلیک کردن یکی از نکات جالب این مرحله بود . ادامه مرحله و ورود به جنگل بعد از سقوط نیز به خوبی کار شده بود . ۹ – Victor Charlie –Call of Duty Black Ops

Victor-Charlie-Call-of-Duty-Black-Ops.jpgویکتور چارلی — ندای وظی??ه:عملیات سری

این ماموریت یکی از آن دسته مرحله هایی بود که خیلی شبیه به ??یلم های قدیمی رمبو بود . یک داستان آبکی ولی با جلوه های ویژه جالب ! هلیکوپر در جنگل سقوط می کند و بعد شما از بین اردوگاه های ویتنامی عبور می کنید و در بین راه تعداد زیادی از انها را نیز می کشید و از بین روستاهای ویتنامی عبور می کنید و مبارزه می کنید . یک ??یلم جذاب جنگی که موضوعش هیچ وقت نخ نما نمی شود . این موضوع به خوبی در این مرحله به نمایش در آمد و جنگل ها و سربازان ویتنامی و مبارزات با آنهابه خوبی در آن نشان داده شد. ۸ – The Battle of Pointe du Hoc –Call of Duty 2

The-Battle-of-Pointe-du-Hoc-Call-of-Duty-2.jpgنبردی از نقطه du Hoc — ندای وظی??ه : نسخه شماره ۲

این مرحله کمی قدیمی است اما به حق و انصا?? نمی شود از ان گذر کرد . ایستادن در ساحل نرماندی و تجربه کردن نبرد نرماندی از نزدیک ! به جرات می توان گ??ت که اگر بیشتر از تماشای “نجات سرجوخه رایان??? لذت نداشته باشد کمتر از ان نیست . ۷ – Time and Fate — Call of Duty: Black Ops 2

Time-and-Fate-Call-of-Duty-Black-Ops-2.jpgزمان و سرنوشت — ندای وظی??ه : عملیات سری ۲

در این مرحله از بازی در واقع زمان و سرنوشت شما به دست خودتان است . در مرحله های که نقش رائول مندز را به دست می گید و تلو تلو خوران و با کاردی بزرگ برای نجات جان خواهر خود از دست ??رانک وودز تلاش می کنید . در این مرحله بازیکن با شخصیت بد اصلی بازی همقدم می شود و در قدم های سست و نا مطمئن برای نجات خانواده اش تلاش می کند . ??ریاد ها و رویا های رائول از خواهرش در مبارزات به خوبی نشانگر ذهن آش??ته او بود .

6 – Hunter Killer — Call of Duty: Modern Warfare 3

Hunter-Killer-Call-of-Duty-Modern-Warfare-3.jpgقاتل شکارچی — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۳

این مرحله در واقع همان هد??ی است که در همه جنگ ها به دنبال ان هستند، هیچ وقتی را نباید هدر داد !

ما بعد از یک ماموریت خیلی سریع به ماموریت دیگری روانه می شوید.شما بعد از یک شنای خسته کننده در تونل های شهر و دیدن اجساد مردم عادی به بندر نیویورک می رسدی. شهر زیر بمباران شدید است و سیل عظیم بمب ها از آسمان سرازیر شده است و شما در این شرایط باید ماموریت خود را به پایان برسیانید .کد های شلیک را بدست بیاورید و انها را اجرا کنید سپس با قایق ??رار کنید . این ماموریت با من??جر شدن تعدادی زیادی بمب به پایان می رسد ! ۵ -Of Their Own Accord/Whisky Hotel — Call of Duty Modern Warfare 2

Of-Their-Own-Accord-Whisky-Hotel-Call-of-Duty-Modern-Warfare-2.jpgهم پیمان با هم / هتل Whisky — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۲

آیا شما هم مثل من حس می کنید یا نه، اما همیشه داستان مردمانی که برای نجات خاک و کشورشان از جانشان مایه می گذارن جذاب و دیدنی وشنیدنی است . در این مرحله پس از پاک سازی غرب ویرجینا رامیرز و همکارانش برای نجات واشنگتن دی سی وارد عمل می شود. جایی که سربازان روسی در حال پاکسازی مقاومت های باقی مانده هستند و در سدد تصر?? کامل کاخ ریاست جمهوری هستند. جایی که همه چیز به ان بستگی دارد. در این مرحله از بازی مقیاس وسیعی در اختیار بازیکن است و شلیک های پیاپی سربازان روسی در شب به زیبایی ان ا??زوده است . به همه این موارد یک موسیقی حماسی هم اضا??ه کنید تا تمام حس میهن پرستی در وجود شما شعله ور شود ! کارخ ریاست جمهوری و پناه گاه های ان و کل تاریخ آمریکا در این مرحله به شما بستگی دارد . ۴-Vorkuta — Call of Duty: Black Ops

Vorkuta-Call-of-Duty-Black-Ops.jpgورکوتا — ندای وظی??ه : عملیات سری

یکی از هیجان انگیز ترین و منحصر به ??رد ترین ماموریت ها در سری ندای وظی??ه مرحله ورکوتا است . در این مرحله شما در یک زندان روسی هستید ، بدترین محل ممکن برای یک سرباز آمریکایی در دوران جنگ سرد !

ناگهان زندان شورش می کند و شما از تونل های زیر زمینی زندان مخو?? خارج می شود و خود را در یک حیاط بزرگ با سرباز های تا دندان مسلح می بینید در حالی برای د??اع از خود حتی یک تیروکمان بچه گانه هم ندارید!

نحوه پایان این ماموریت نیز جالب ایت و در نهایت شما با یک موتور سیکلت و یک قطار در حومه شهر از دست سربازان روسی ??رار می کنید در حالی که دوست شما همراه شما نیست. یک پاران دراماتیک برای یه مرحله یا هیجان بسیار بالا ! ۳-No Russian — Call of Duty Modern Warfare 2

No-Russian-Call-of-Duty-Modern-Warfare-2.jpgروسیه نه — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۲

قطعا در زمان انجام بازی شما هم مانند بقیه میلیون های بازی کننده در سطح دنیا این مرحله را انجام داده اید و گزینه Skip را انتخاب نکرده اید !

شما در نقش یک مامور مخ??ی CIA با تروریست مشهور ماکارو?? در یک ??رودگاه روسی همراه می شود تا شعله های جنگ جهانی سوم را روشن کنید . قتل و کشتار بی رحمانه مردم و حتی اعدام جنگی مجروحان یکی از نکته های جالب توجه در این مرحله بود ! اینکه همیشه انسان های بیگناه و کوکان باید تاوان جنگ طلبی و زیاده خواهی ابرقدرت ها باشند !

حتی زمانی که شما شلیک هم نکنید در طول روند این مرحله باز شاهد یک کشتار ??جیع خواهید بود ! جایی که در اخر خود شما نیز یکی از قربانیان این قدرت طلبی ها و جنگ ا??روزی ها خواهید شد و به نام شما و با گلوله شما جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد ! ۲-Cliffhanger — Call of Duty: Modern Warfare 2

Cliffhanger-Call-of-Duty-Modern-Warfare-2.jpgصخره آویزان — ندای وظی??ه : جنگ های مدرن ۲

یکی از هیجان انگیز ترین مرحله ها در این بازی و درکل سری که همه چیز را با خود داشت ! از مخ??ی کاری واکشن و تیر اندازی تا تعقیب و گریز جانانه ان هم بر روی بر?? ! در ابتدای بازی شما از یک صخره شروع می کنید به بالا ر??تن و بعد از مدت به علت حرکت هواپیماها از صخره اویزان می شوید و ??رمانده شما به کمک شما می آید و بعد از چند لحظه دوباره همین کار تکرار می شود !

در واقع نجات شما در این مرحله به گوش کردن دقیق دستوران ??رمانده بستگی دارد ، یک اصل اساسی در جنگ !

همانقدر که شروع بازی هیجانی و استرس زا است پایان مرحله نیز به شدت هیجان انگیز است . ??رار با یک موتور بر??ی و شلیک از روی ان به دشمنان در حالی که هلیکوپتر نیز به شما از آسمان شلیک می کند و در نهایت نجات پیدا کردن از یک درگیری شدید ! ۱-All Ghillied Up/One Shot One Kill — Call of Duty 4: Modern Warfare

All-Ghillied-Up-One-Shot-One-Kill-Call-of-Duty-4-Modern-Warfare.jpgAll Ghillied Up / یک شلیک ، یک کشته — ندای وظی??ه ۴ : جنگاوری مدرن

به یاد ماندنی ترین مرحله مخ??ی کاری در کل سری ندای وظی??ه ، جایی که شما در نقش کاپیتان پرایس و در سن و سال یک سرباز تازه کار برای یک ماموریت ??وق محرمانه و ??وق مهم انتخاب می شوید . از بین بردن یکی از اصلی ترین تروریست های دنیا: عمران زاخایو?? .

شما تنها یک شلیک و یک تیر دارید و باید با ان تیز یک ن??ر کشته شود ! شلیکی برای نجات دنیا از هسته ای شدن تروریست های روسی .این مرحله نه تنها یک مرحله بزرگ و بی نظیر است بلکه ادامه ان نیز یکی از هیجان انگیز ترین مراحل بازی است .

??رار از دست سگ های گشتی و اسنایپ کردن دشمنان و کشتن انها با چاقو همچنین حق انتخاب برای بازیکن که ??? آن رو بکشیم یا بکذاریم رد شوند ؟ انتخاب با تو ??? این مرحله را به یاد ماندنی ترین مرحله در کل سری ندای وظی??ه تا کنون کرده است .

به نظر نمی رسد در اینده این نسل نیز شاهد مرحله ای باشیم که بتواند این مرحله را کنار بزند . شاید در نسل بعد این ات??اق ا??تاد البته اگر در ان زمان ندای وظی??ه ای باشد .

واااای پسر این مرحله ای که باید با پرایس و مک میلان سر مخ??ی میر??تی خداااااااای مرحله خ??ن و هیجانی و مخ??ی کاری بود!بعضی وقتا یه مرحله ها و یه جاهایی تو بازی ها ات??اق می??ته که دیگه تو هیچ بازیی نمیتونن مثله اونو خلق کنن!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بچه ها کمک کنید این تاپیکا داره خاک میخوره!بازی های شوتر مورد علاقتونو نقد و برسی و ایناشو بزارین!دمتون گرررررمممممم:39368n1b2x3prdz:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد و بررسی بازی SINGULARITY

Singularity_cover.jpg

مقدمه :

 

این بازی توسط کمپانی raven از شرکت activition ساخته شده است این کمپانی عناوین بسیار خوبی همچون X-men origins و wolfenshtain (ببخشید اگه اشتباه نوشتم) که پارسال عرضه کرد را در کارنامه خود دارد و کمپانی های خوب در این شرکت محسوب میشود این کمپانی تصمیم گر??ت کاری جدیدتر و نوآورانه تر بیرون بدهد به نام singularity که عنوان نسبتا خوبی بود ... درباره ی این بازی میتوان به قاطعیت گ??ت که اساسا تقلید از بازی هایی چون bioshok و metro 2033 و half - life میباشد ! البته این بازی با ادقام این سبک ها توانست بازیه جالبی باشد ...

 

217360d1567d40179a3c.jpg

 

داستان :

 

بازی در جزیره ای بنام katorga - 12 ات??اق میا??تد این جزیره محلی برای آزمایشات و کارهای هسته روسیه است که به تازگی موجی عجیب و نیرومند از اکتریسیته در آن بوجود آمده است و مقامات روسیه گروهی ویژه را برای کش?? حقیقت به آنجا می??رستند ...روس ها حدود نیم قرن پیش ماده ای را کش?? کرده بودند به نام عنصر 99 که به کمک آن ??رد میتوانست در زمان حرکت کند اما این کار درست انجام نمیشود و به علت یک ان??جار مهیب عده ای کشته میشوند و عده ای به هیولا ها تبدیل میشوند که باید با آنها بجنگید ! کل داستان همین است و تا پایان بازی داستان تقریبا ثابت میمونه که خوب نیست ! بازی ابتدا در نقش یک خلبان بنام نیت رنکو (neit renko) آغاز میشود که ناگهان موجی از یک ان??جار از دور باعث خراب شدن هلیکوپتر شما و در نتیجه سقوط هلیکوپتر میشود که شما زنده میمانید ... همچنین در بازی دستگاهی عجیب وجود دارد که بر دست شما وصل میشود و باعث انجام کارهای جالبی چون برداشت اشیا ، پرت کردن اشیا ، نگه داشتن زمان و ... انجام دهید ...بازی بطور کلی از داستان خوبی بهره میبرد

 

5c1dfbafcd8e4193a966.jpg

 

گرا??یک :

 

موتور این بازی unreal engine 3 میباشد اما نتوانسته اند که از این موتور نهایت است??اده را ببرند ! جو محیط حس ترس رو به شما القا میکند محیطی تاریک و کثی?? که سالها متروکه بوده و حالا شما جانی تازه در آن دمیده اید ! یکی از نقاط ضع?? با??ت ها است که خیلی بی کی??یت و بد طراحی شده اند و همچنین بازی با ا??ت ??ریم هم مواجه میشود که خیلی زمان میبرد تا لود شود ! مکانها خیلی تکراری هستند و خیلی بد کار شده اند ...نور پردازی ا??تضاحه که اصلا با محیط سازگاری ندارد زیرا محیط جوی سنگینه که روشنایی زیادی داره !!!که اصلا باهم سازگاری ندارند طراحی دشمنان خیلی خوب کار شده اما تکراری هستند ... اما یک نکته خوب اسلحه ها هستند که الحق و الانصا?? خوب کار شدند و کاملا طبیعی هستند ...در کل گرا??یک خوب کار نشده اما نمیشه گ??ت گرا??یکه بدی میباشد ...

016TMD.jpg

 

 

صداگذاری :

 

این بخش در سطح خوبی قرار دارد ... اما یک ضع?? این است که کل صحبت ها به زبان روسی است و بازیباز چیز زیادی دستگیرش نمیشه اما صدای اشیا خیلی خوب کار شده و شما تقریبا روی هر چیزی راه برید صدا داره ! صدای ت??نگها خیلی خوب کار شده و دقیقا مانند نمونه های واقعی است ... آهنگ هایی که پخش میشه خیلی خوب کار شده اما بعد از مدتی تکراری میشوند و خسته کننده میشوند اما آهنگها بجا و بموقع پخش و متوق?? میشوند در زمانهایی که نمی جنگید آهنگی ملایم و کمی رعب آور پخش میشود و در زمان جنگ آهنگهای تند و هیجان آور ... در کل این قسمت خیلی خوب کار شده ...

 

گیم پلی :

 

گیم پلی بازی خیلی خوب کار شده اما همانطور که گ??تم تقلیدی بیش نیست ! اما همان تقلید روهم خوب کار کرده است کل بازی gun & run است ! یعنی بکش و برو دکمه ها خیلی خوب کار شده و شما با زدن یک دکمه میتوانید دستکش و اسلحه های مختل?? رو سوییچ کنید ... اسلحه ها قابل آپگرید هستند که کمک شایانی به شما میکند و در اواخر بازی کلا نمیمیرید ! هیولاها از هوش مصنوعی خوبی بهره میبرند که شما را بیچاره میکنند در بازی معما های مختل??ی گنجونده شده که بعد از مدتی تکراری و خسته کنده میشوند و دیگر لذتی نداردند با دستکش کارهای جالبی چون تعمیر و خراب کردن اشیایی همچون پله ها ، جعبه ها ، سنگر ها و ... را میتوانید انجام دهید که لذت بخش است یا میتوانید به کمک آن دشمن هارا از بین ببرید ... در بازی دونوع دشمن وجود دارد : 1.هیولاها که موجوداتی جهش یا??ته اند و تنها میتوانند به شما حمله ی تن به تن کنند و شما رو تیکه پاره کنند 2. انسانها که تابلوئه دیگه ! اما انسانها هم به دو دسته تقسیم میشوند : انسانهای گذشته : انسانهایی هستند که وقتی شما به گذشته س??ر میکنید با آنها مواجه میشوید و به علت امکانات قدیمی تر آنها کشتنشان راحت تر است و انسانهای حال : که امکاناتشان از شما بهتر است و کشتنشان کمی سخت است ... دربازی کشتن به روش های زیادی صورت میگیرد : 1. شما میتوانید سنگری که پشتشان هستند رو نابود کنید و راحت آنها رو بکشید 2. تیر زدن به بمب ها 3. تیر زدن به کپسولهای نیتروژن مایع که باعت یخزدگی آنها و در نتیجه کشتن راحت انها میشود و ... در کل راههای زیادی برای بکش بکش وجود دارد

 

 

نتیجه گیری :

 

singularity بازی بود که با اینکه تقلید زیادی داشت اما عملکرد خوبی داشت و توانست بازیباز هارو راضی کند ... من پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو انجام دهید تا بتوانید تل??یقی از bioshok و metro 2033 و half - life را ببینید که خیلی خوب کار شده است ... این بازی خیلی خوب توانست جنگ با هیولاها رو با چاشنی از جادو و ... تل??یق کند و ارزش یک بار بازی کردن رو دارد ....

منبع:پردیس گیم(البته عکسا رو خودم گذاشتم.)

----------------------------------------------------------------------------------

سخنانی چند از خودم راجع این بازی:

این بازی واقعا ته بازی مخصوصا شب با هدست دیگه عالییییییییییییی میشه.به همه پیشنهاد میکنم تو این دوران بی بازی حتما این بازی رو تهیه کنن.

نمراتی که خودم به بازی میدم:

گیم پلی:10/10

موسیقی و صدا گذاری:9.5/10

داستان:9/10

گرا??یک:8/10

نتیجه گیری:9/10

------------------------------------------------------

امیدارم خوشتون اومده باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??رزان جان دست گلت درد نکنه مرسییییییییییییییی:hd::cheerleader3:دوستای دیگه هم بیان!دمتون جیززززززز

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد و بررسی بازی Counter-Strike Global Offensive

 

12.jpg

 

یکی از سری های پایه گذار سبک مولتی پلیر شوتر، قطعاً Counter-Strike می باشد که در سال های اخیر چند نسخه از آن را در بازار دنیای بازی مشاهده کرده ایم. همه ی ما با محیط آجری رنگ و در و دیوارهای عنوان Counter-Strike 1.6 خاطره داریم.

 

csgo1.jpg

 

از سال ۲۰۰۰ که این عنوان روانه بازارهای جهانی شد تا همین امروز که قرار است نسخه ی جدیدی از این سری انتشار یابد، در گیم نت های سراسر ایران از این عنوان استقبال می شد و هر روز ا??راد زیادی برای یک راند بازی کردن این عنوان راهی گیم نت ها می شدند. پس از مو??قیت این عنوان، Valve بیکار ننشست و چهار سال پس از عرضه ی Counter-Strike 1.6، عنوان دیگری از این سری را اما اینبار با نام مت??اوت تر Counter-Strike Source منتشر ساخت و هنوز هم آپدیت های بسیاری برای این عنوان از سوی سازنده ی خوش نام آن منتشر می شود. حال چند سالی است که دیگر انجام این بازی ها خسته کننده شده است و در همین راستا کمپانی Valve قصد دارد در تاریخ ۲۱ آگوست سال جاری، نسخه ی جدیدتری از این سری را با نام (CSGO) Counter-Strike: Global Offensive روانه ی بازارهای جهان کند. این عنوان قصد دارد با مپ های بیشتر و اسلحه های جذاب تر از دو نسخه ی قبلی خود، بار دیگر جانی تازه به این سری ببخشد و تا مدت ها طر??داران این سبک را درگیر خود کند. حال با توجه به نزدیک شدن به تاریخ عرضه ی بازی و اطلاعاتی که از این عنوان در دسترس بود، بر آن شدیم تا شما مخاطبان سایت بازی سنتر را با پیش نمایشی مختصر از این عنوان همراه سازیم.

 

ss_9db552fd461722f1569e3292d8f2ea654c8ffdef.600x338.jpg?t=1404760172

 

گیم پلی CSGO مبتنی بر یک سیستم ساده است که قبلاً هم در دیگر عناوین سری Counter-Strike شبیه به آن را مشاهده کرده ایم. همانند گذشته، دو گروه Terrorist و Counter-Terrorist در بازی وجود دارند که باید در مپ های مختل?? بازی با یکدیگر به رقابت بپردازند. اما اینبار آیتم ها، مپ ها، اسلحه ها و بسیاری دیگر از قابلیت های جدید به بازی ا??زوده شده است که در ادامه به توضیح آنان خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم نگاه کلی و اجمالی به گیم پلی CSGO بیندازیم، متوجه می شویم که کمپانی Valve قصد در دگرگونی سبک و نوع گیم پلی بازی نداشته است، بنابراین نمی توان این عنوان را Counter-Strike 2 نامید و قطعاً بار دیگر با یک Spin-Off یا بهتر است بگوییم Remake ای از این سری رو به رو هستیم. همانند عناوین دیگر این سری، در این بازی برای شروع یک کاربر باید سروری درست کند و پس از آن کاربران دیگر می توانند در این سرور وارد شوند و به رقابت با یکدیگر بپردازند و انتخاب کنند که در کدام گروه قرار بگیرند. حداقل تعداد بازیکنان در بخش مولتی پلیر آن، دو ن??ر است.

 

البته همانند عنوان Counter-Strike Source ،می توان یک ن??ره هم بازی کرد ولی در منوی بازی باید حداقل یک بازیکن را در گروه مقابل انتخاب کنید، شایان ذکر است این امر تنها برای بازیکنان PC محقق می شود و بازیکنان کنسول حق انجام این کار را ندارند. پس از شروع بازی، بازیکنان دو گروه باید با استراتژی هایی که به کار می گیرند، به گروه مقابل خود تیراندازی کنند، در حین انجام بازی کسی که در گروه Terrorist بمب را در اختیار دارد باید در محل مخصوص، آن را کار بگذارد. از این پس وظی??ه ی گروه Counter-Terrorist است که بمب را در مدت زمان معینی خنثی کند و در غیر اینصورت راند به ن??ع گروه Terrorist به پایان می رسد. یک سیستم دیگر نیز در بازی به نام Matchmaking وجود دارد که با است??اده از آن به مپ های کوچک تری منتقل می شوید که در آن ۵ بازیکن از هر دو گروه Terrorist و Counter-Terrorist وجود دارد که باید با یکدیگر به مقابله بپردازند. اگر بخواهیم توضیح بیشتری در رابطه با گیم پلی بازی بدهیم، قطعاً کار بیهوده ای قلمداد می شود، چرا که اکثر بازیکن ها با گیم پلی آن آشنایی دارند.

 

مپ های زیادی برای این عنوان تایید شده اند که از معرو?? ترین آنها می توان به مپ های Dust، Dust 2، Aztec، Office، Italy، Nuke و Inferno اشاره کرد. البته این مپ ها همان مپ های قدیمی با شکل و شمایلی که در عناوین قبلی داشتند نیستند. برخی مپ های بازی مخصوصاً مپ Dust تغییراتی را نسبت به گذشته داشته اند. اگر یادتان باشد در مپ Dust زیر گذری وجود داشت که مکان خوبی برای Sniper های بود. اکنون این زیر گذر بزرگ تر شده و یک میانبر (یا بهتر است بگوییم راه پله) به آن اضا??ه شده تا بازیکنانی که توان ماندن در آنجا را ندارند از طریق آن به طبقه ی بالا ??رار کنند و جای خود را به دیگر اعضای گروه بدهند. نمی توان به طور قطع گ??ت که وظای?? در همه ی مپ های بازی یکسان است. به عنوان مثال در مپ هایی مانند Dust و Dust 2 وظی??ه ی گروه Terrorist است که بمب گذاری کند و کار خنثی کردن آنرا باید Counter-Terrorist انجام دهد.

 

در برخی مپ های دیگر بازی نیز باید گروگان ها را آزاد کنید و خبری و از بمب گذاری و خنثی سازی نخواهد بود. به طور کلی در رابطه با مپ های بازی باید گ??ت که پیشر??ت قابل توجهی نسبت به عناوین قبلی داشته اند و قطعاً می توانند برای کاربران این سری که برخی از آنها سالهاست با این عنوان انس گر??ته اند رضایت بخش باشد. کلاس اسلحه های موجود در این عنوان به Pistol، Rifles، Smg، Sniper Rifles، Flashbang و نارنجک های دودزا و ان??جاری تقسیم می شوند. می توان گ??ت تمامی سلاح های عناوین گذشته در CSGO نیز حضور دارند. سه اسلحه ی جدید به بازی ا??زوده شده اند که در ادامه ی ی مقاله به شرح برخی از ویژگی های آنان خواهیم پرداخت. اولین و معرو??ترین اسلحه ای که به بازی ا??زوده شده، Molotov Cocktail می باشد که یکی از پرکاربردترین اسلحه ها در گیم پلی بازی محسوب می شود. این سلاح یکی از گران قیمت ترین سلاح های بازی است که با پرتاب آن به سمت نیروهای دشمن، آتش حاصل از آن سد راه آنها شده و ا??راد تیم مقابل با عبود از آتش مقدار زیادی از سلامتی شان را از دست می دهند. البته باید در نظر داشت که است??اده از این سلاح ممکن است مانع از حرکت یاران خودی هم بشود. سلاح دیگری که به بازی ا??زوده شده است یک نارنجک هوشمند به نام Decoy Gerenade می باشد که این سلاح همانند Molotov Cocktail کاربر زیادی دارد. پرتاب این نارنجک به طر?? دشمن چندین مزیت دارد. اول اینکه نوعی اطلاعات غلط را از یاران خودی، دشمن و همچنین شما روی رادار گوشه ی تصویر دشمن نشان می دهد و با است??اده از این قابلیت می توانید در گوشه ای کمین کنید و هنگامی که دشمن برای کشتن شخصی که روی رادار نشان داده شده بیرون آمد به راحتی می توانید وی را از میان بردارید. این اسلحه یکی از گران ترین سلاح بازی به شمار می رود و ده ثانیه پس از پرتاب من??جر و شعله ور می شود و از آن پس کاری شبیه به Molotov Cocktail را انجام می دهد. آخرین سلاح ا??زوده شده به بازی یک شات گان نسبتاً قدرتمند به نام Zeus x27 می باشد.

 

سیستم سلامتی بازی با دیگر عناوین شوتری که اخیراً بازی کرده اید ت??اوت های بسیار دارد. سلامتی شما در این عنوان بدینگونه نیست که پس از تیر خوردن بهبود یابد و بار دیگر به ۱۰۰% برسد. شما در طول بازی اگر از سوی دشمنانتان تیری بخورید، سلامتی تان پس از گذر زمان هیچ تغییری نمی کند و باید تا آخر راند با همان مقدار سلامتی که دارید دوام آورید. البته برای جلوگیری از اینکه در بازی زود کشته نشوید، راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنان خرید جلیقه ی ضد گلوله است که موجب ا??زایش سلامتی شما شده و باعث می شود در برابر تیرهای دشمنانتان از خود دوام بیشتری نشان دهید. قیمت این جلیقه بسیار ارزان بوده و به راحتی می توان اول راند آنرا خریداری نمود. در نسخه ی دموی بازی که در اکتبر ماه سال گذشته انتشار یا??ت و عده توانستند برای اولین بار آنرا امتحان کنند، مشاهده کردیم که قابلیت Defusal Kit که موجب سرعت بخشیدن در خنثی کردن بمب می شود در بازی وجود ندارد. البته هنوز هم به طور قطع نمی توان گ??ت این ویژگی در نسخه ی اصلی بازی وجود ندارد و امکان وجود Defusal Kit در نسخه ی اصلی بازی بسیار بالا است.

 

در مورد گرا??یک بازی باید یک نکته را در نظر داشت که هد?? Valve از از ساخت سری بازی های Counter-Strike هیچگاه ساخت گرا??یک ??وق العاده نبوده است و این کمپانی بیشتر تمرکزش را روی گیم پلی آن قرار داده است. با این اوصا?? باز هم می توان گ??ت گرا??یک CSGO با توجه به سبک بازی در سطح مطلوبی است. مهم ترین بخش گرا??یک بازی رنگ بندی آن است که می توان گ??ت در سطح خوبی قرار دارد. رنگ بندی محیط و اجزای مختل?? آن در مپ های مختل?? بازی با یکدیگر مت??اوت است. برای مثال رنگ بندی محیط در مپ Dust 2 تم روشنی دارد و دیوارهای آن با رنگ آجری آمیخته شده اند و در مپی دیگر تم کلی رنگبندی محیط تیره است. دیگر ویژگی جالب بخش گرا??یک، لباس شخصیت های دو گروه بازی یعنی Terrorist ها و Counter-Terrorist ها می باشد و به گونه ای طراحی شده اند که بازیکنان دو گروه را از یکدیگر متمایز می کنند. این ویژگی در عناوین قبلی این سری هم مشاهده شده بود. نورپردازی بازی هم باتوجه به چند تریلری که اخیراً از آن مشاهده نموده ایم در سطح مطلوبی قرار دارد و موجب آزار بازیکنان در راندهای مختل?? بازی نمی شود. شاید در عناوین قبلی این سری گه گاه با مشکل Screen Tearing برخورد کرده باشیم ولی طبق گ??ته ی طراح بازی این مشکل در این عنوان کاملاً پاک سازی شده است و دیگر با آن برنخواهیم خورد. این عنوان با موتور انحصاری کمپانی Valve یعنی Source Game Engine ساخته می شود. از ویژگی های ??وق العاده ی این موتور می توان به ??یزیک و انیمیشن های عالی آن اشاره داشت، بنابراین می توان حدس زد که این عنوان حداقل در این موارد بدون نقص عمل خواهد کرد.

 

CSGOArcticWarfareMagnum.jpeg

 

در آخر باید گ??ت Counter-Strike Global Offensive می تواند برای ما یادآورد خاطراتی باشد که با Counter-Strike 1.6 و یا Source داشتیم. این عنوان قطعاً بار دیگر سری Counter-Strike را زنده می کند و شور و شوق گذشته را به گیم نت های کشورهای جهان، مخصوصاً گیم نت های ایران باز گرداند. البته نمی توان هیچگونه اظهار امیدواری در رابطه با نسخه ی کنسولی این عنوان داشت ولی Valve این ریسک را به نوبه ای پذیر??ت و دو نسخه ی PS3 و X360 را نیز به پلت??ورم های این سری اضا??ه کرد.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
??رزان جان دست گلت درد نکنه مرسییییییییییییییی:hd::cheerleader3:دوستای دیگه هم بیان!دمتون جیززززززز

ممنون داداش.انجام وظی??ه بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]نبرد تکنولوژی | تحلیل نمایش Call of Duty : Advanced Warfare در E3 2014[/h]

سبک شوتر اول شخص در ابتدای کار خود، تنها یک عنوان را به خود می دید و آن سری Medal of Honor بود. اولین نسخه ی این سری بازی ها به کارگردانی یکی از برجسته ترین کارگردانان هالیوود یعنی استیون اسپیلبرگ راهی بازار شد و توانست این سبک را به سلطه ی خود در آورد. اما پس از مدتی و درگیری هایی که تیم سازنده با ناشر خود یعنی EA پیدا کردند، راهی Activision شدند تا عنوانی را بسازند که بتواند ساخته ی پیشین خود را شکست دهند. به این ترتیب Call of Duty یا ندای وظی??ه متولد شد. در سال ۲۰۰۳ اولین نسخه از این سری که در دوران جنگ جهانی دوم جریان داشت، منتشر شد و توانست به مو??قیتی عظیم دست یابد. مو??قیت غیر قابل تصور این بازی Activision را مجاب کرد تا به ??کر ساخت نسخه های بعدی نیز باشد. به این ترتیب این عنوان به یک ??رانچایز تبدیل شد. نسخه ی دوم در سال ۲۰۰۵ و نسخه ی سوم در سال ۲۰۰۶ عرضه شدند ولی نتوانستند مو??قیت نسخه ی اول را تکرار کنند. Activision که نگران سود حاصل از این سری بود، تصمیم گر??ت که به استودیو خالق این بازی یعنی Infinity Ward این امکان را بدهد تا ایده های جدیدی خود را به کار ببرند. Infinity Ward نیز از این تصمیم بسیار خوشحال شد زیرا آن ها ایده های بسیار زیادی در سر داشتند که می توانست این سری را نجات دهد. سرانجام در سال ۲۰۰۸ اولین نسخه ی این سری با داشتن پسوند در نام خود یعنی Call of Duty 4 : Modern Warfare منتشر شد. این عنوان یک انقلاب به تمام معنا در سبک شوتر اول شخص بود. مهم ترین و کلیدی ترین تغییر بازی، بردن بازی به دوران جنگ مدرن و ارزش داستان و شخصیت پردازی در آن بود به طوری که شخصیت های معر??ی شده در این نسخه بعدها به عنوان محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی های رایانه ای ، شناخته شدند. مو??قیت چشمگیر این نسخه باعث شد تا Activision تصمیم بگیرد یک چرخه ی دو ساله برای تولید هر نسخه ی این سری در نظر بگیرد، یعنی دو استودیوی سازنده ی این سری بازی ها با نام های Infinity Ward و Treyarch، هر کدام دو سال برای ساخت عناوین خود ??رصت داشته باشند و به صورت یک در میان عناوین خود را منتشر کنند. به این ترتیب این سری تبدیل به یک ??رانچایز سالانه شد که هر سال نسخه ای جدید از آن روانه ی بازار می شد. در سال ۲۰۰۹، استودیو Treyarch عنوان خود را با نام Call of Duty 5 : World at War منتشر کرد. با اینکه بازی در دوران جنگ جهانی دوم دنبال می شد ولی بهره گیری از ویزگی های مناسب در گیم پلی و داستان پردازی مناسب باعث شد این عنوان نیز با استقبال بسیار خوبی رو به رو شود. COD-Scores.jpgدو نسخه ی آخر این سری به ویژه Ghosts نسبت به نسخه های پیشین بسیار ضعی?? تر بودند.

 

حال دوباره نوبت به Infinity Ward رسیده بود تا بار دیگر با عنوان خود همه را شوکه کند. ۲ Call of Duty 6 : Modern Warfare معر??ی شد و در همان ابتدا جنجال های زیادی بر سر آن به وجود آمد. Infinity Ward قصد داشت نام بازی را تنها Modern Warfare 2 اعلام کند و آن را از ??رانچایز Call of Duty جدا کند ولی Activision به شدت با این امر مخال?? بود زیرا می دانست این کار می تواند محبوبیت این سری را از بین ببرد. همین اختلا??ات سبب شد تا اعضای اصلی تیم سازنده از Activision جدا شوند و به EA بروند. با این حال آخرین ساخته ی آن ها یعنی ۲ Call of Duty 6 : Modern Warfare در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و توانست تمامی رکورد های ??روش را جا به جا کند و از نظر منتقدان نیز عالی باشد و میانگین متای ۹۴ را در سایت متاتریک کسب کند. دیگر شاید کسی ??کرش را هم نمی کرد که عنوان دیگری بتواند رکورد های ??روش این نسخه را بشکند اما نسخه ی جدید این سری با نام Call of Duty : Black Ops علاوه بر شکستن رکورد های ??روش، داستان سرایی در بازی های شوتر را وارد مرحله ی جدیدی کرد و در واقع انقلابی در این بخش به وجود آورد. داستان به هم تنیده و پیچیده این بازی، باعث شد تا این عنوان نیز به محوبیت سری Modern Warfare دست یابد اما این آخرین نسخه از سری Call of Duty بود که توانست چیز های جدید ارایه دهد و پس از این عنوان، این سری وارد ورطه ی تکرار شد. با جدا شدن اعضای اصلی Infinity Ward، ساخت نسخه ی سوم و پایانی Modern Warfare کار بسیار سختی شده بود. در نهایت باقی مانده ی استودیو Infinity Ward با همکاری Sledgehammer Games نسخه ی سوم را روانه ی بازار کردند. بازی در بخش گیم پلی چیز جدید برای گ??تن نداشت و گرا??یک آن نیز تعری?? چندانی نداشت ولی به واسطه داستان خوب خود توانست باز هم رکورد های ??روش را دنبال کند. Activision بدون توجه به نقد ها وارد به این عنوان، به سرعت در تدارک عرضه ی نسخه ی دیگری بود تا بتواند این نقد ها را بر طر?? کند. Call of Duty : Black Ops 2 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و با ر??تن به دوران آینده و جنگ های آن دوران، نتوانست نظر طر??داران را جلب کند. سری Call of Duty به شدت در مسیر تکراری شدن قرار گر??ته بود و Activision نیز این نکته را درک کرده بود ولی هنوز تصمیم نداشت دست به تغییر اساسی در این سری بزند. Infinity Ward دست به ساخت یک عنوان جدید در این سری با نام Call of Duty : Ghosts زد. عنوانی که نه داستان درگیر کننده ای دارا بود و نه گیم پلی و گرا??یک آن، حر?? تازه ای برای گ??تن داشت. این نسخه در تمام این سری کمترین متا را دریا??ت کرد و این زنگ خطری برای Activision بود ولی گویا Activision نقشه های پنهانی داشت که می خواست در زمان درست از آن ها رونمایی کند. طبق شیوه ی همیشگی، مشخص بود که در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ی جدید از این سری منتشر خواهد شد ولی شکست های پی در پی نسخه های اخیر باعث شده بود که کسی نتواند حدس بزند که آیا نسخه ای کاملا جدید در راه است یا اینکه Activision دست به دامان سری های قبلی این سری می شود. سرانجام در کمال بهت و حیرت، نسخه ی جدید این سری با نام Call of Duty : Advanced Warfare معر??ی شد که عجیب ترین بخش آن، حضور استودیو Sledgehammer Games به عنوان سازنده ی بازی بود. استودیویی که تا کنون هیچ بازی اول شخصی نساخته بود و تنها در ساخت Modern Warfare 3 همکاری داشت. اما تریلر معر??ی بازی نشان داد که همه چیز ت??اوت دارد زیرا این اولین نسخه از این سری است که ۳ سال برای ساخت آن، زمان صر?? شده است. Call of Duty : Advanced Warfare قرار است همان انقلابی باشد که این سری به آن نیاز دارد. call_of_duty_2014-2523610.jpgCall of Duty : Advanced Warfare Cover

 

نام : Call of Duty : Advanced Warfare

سازنده : Sledgehammer Games

ناشر : Activision

سبک : First-person shooter

پلت??رم ها : PS3، Xbox 360، PS4، Xbox One، PC

تاریخ انتشار : ۴ نوامبر ۲۰۱۴ ( ۱۳ آبان ۱۳۹۳)

قدرت طلبی عامل جنگ است Call of Duty در سبک شوتر اول شخص و در زمینه ی داستان و شخصیت پردازی، بدون شک رقیبی ندارد. با صر?? نظر از عنوان Ghosts، داستان سه گانه ی Modern Warfare و داستان زیبا و بسیار جذاب دو عنوان سری Black Ops به خوبی قدرت این سری در داستان پردازی را به نمایش گذاشت. Advanced Warfare نیز از این قاعده مستثنا نیست و قرار است یک داستان درگیر کننده آمیخته با احساس و حماسه را به تصویر بکشد. بازی در سال ۲۰۵۴ دنبال می شود، جایی که تکنولوژی به اندازه تاکتیک های نظامی، در جنگ ها از اهمیت برخوردار است. در این بازه ی زمانی شرکت های نظامی خصوصی حر?? اول را در دنیا می زنند و تکنولوژی هایی که آن ها در اختیار دارند سبب شده است تا این نیرو ها تا حد ارتش کشور های مختل??، قدرتمند باشند. این شرکت ها در ابتدا نقشی در جنگ ها نداشتند و بیشتر در بازسازی شهر های جنگ زده و کمک رسانی بعد از حوادث طبیعی شرکت داشتند. بزرگ ترین و پیشر??ته ترین شرکت در این زمینه، شرکت Atlas می باشد. این شرکت اولین کار خود را به عنوان بازسازی بغداد در طول ۳ سال انجام داد و به حدی عالی عمل کرد که ارتش یک کشور چنین توانایی را نداشت. مدیر عامل این شرکت شخصی به نام Jonathan Irons می باشد که با داشتن منابع مالی مناسب، توانست این شرکت را به عنوان یکی از قدرتمند ترین نیرو های نظامی در جهان مطرح کند. اولین نکته ی جالب و هیجان انگیز بازی نیز همین شخصیت Jonathan Irons است. وی ??ردی است که این شرکت را تاسیس کرد و به مرور زمان و با تلاش بی وق??ه ی خود توانست آن را به عنوان یکی از ارتش های قدرتمند جهان مطرح کند و وی حال می خواهد با این شرکت، جهان را زیر سلطه ی خود بگیرد و آن را وارد مرحله ی جدید کند. نقش وی را در بازی یکی از مشهور ترین بازیگران هالیوود و برنده ی جایزه ی اسکار یعنی کوین اسپیسی بازی می کند که علاوه بر صداپیشگی، بازیگر موشن کپچر این شخصیت نیز می باشد. اما شخصیت اصلی بازی شخصی به نام Jack Mitchell است که ابتدا از ت??نگداران نیروی دریایی آمریکا می باشد ولی با دعوت Will Irons که ??رزند Jonathan Irons است وارد شرکت خصوصی نظامی Atlas می شود. صدا پیشگی شخصیت Mitchell بر عهده ی Troy Barker می باشد که البته این شخصیت تنها در کات سین ها سخن می گوید. بر خلا?? سایر نسخه های این سری، داستان تنها در یک جبهه دنبال می شود و بازیکنان تنها در نقش Mitchell قرار می گیرند و این امر ??رصت بیشتری را به تیم سازنده می دهد تا با تمرکز بیشتری بر روی داستان بازی کار کنند. Screenshot-85.pngدر یکی از صحنه های دردناک این تریلر، زمانی که یکی از ا??راد سعی می کند وی را به مقر نیرو های خود باز گرداند، دست قطع شده ی او مشاهده می شود.

 

تا کنون درباره ی دشمنان اصلی بازی صحبتی نشده است ولی مشخص است که یک گروهک تروریستی با نام KVA به نقاط مختل?? جهان از جمله شهر دیترویت در ایالت میشگان آمریکا و سئول، پایتخت کره ی جنوبی، حمله کرده اند و حال شرکت Atlas وظی??ه ی مقابله با آن ها را بر عهده دارد. همانند سایر عناوین این سری، لحظات احساسی و البته صحنه های سینمایی، بخش مهمی از بازی را تشکیل می دهند. در نمایش گیم پلی بازی در کن??رانس مایکروسا??ت، در لحظات پایانی تریلر دست یکی از کاراکتر های دوست در کشتی ??ضایی گیر می کند و Mitchell تلاش می کند تا وی را نجات دهد ولی نمی تواند. سرانجام دوستش او را به پایان پرت می کند و کشتی ??ضایی من??جر می شود. در اثر همین ان??جار یکی از قطعات این کشتی ??ضایی به دست Mitchell برخورد می کند و در یکی از صحنه های دردناک این تریلر، زمانی که یکی از ا??راد سعی می کند وی را به مقر نیرو های خود باز گرداند، دست قطع شده ی او مشاهده می شود. گویا Sledgehammer Games سعی کرده داستانی تاریک تر از جنگ را به تصویر بکشد و اعلام کند که جنگ چیزی جز تباهی و نابودی ندارد. از سوی دیگر نباید موسیقی زیبای بازی را نادیده گر??ت به خصوص در صحنه ای که دوست Mitchell در ان??جار جان خود را از دست می دهد و دست وی نیز قطع می شود، موسیقی احساسی و زیبایی به گوش می رسد که ساخته ی Harry Gregson-Williams می باشد. جنگ های پیشر??ته مهم ترین بخش Advanced Warfare که تغییرات کلیدی و گسترده ای نیز در آن رخ داده است، بخش گیم پلی است. شاید در نگاه اول به تریلر گیم پلی بازی به نظر بیاید که بازی تخیلی شده است اما این دیدگاه نادرستی است. سلاح ها و ??ناوری هایی که در این عنوان وجود دارند، همگی طرح های ارتش های مختل?? جهان از جمله آمریکا می باشند که در تلاش هستند تا آن ها را تولید کنند. مهم ترین ??ناوری موجود در بازی EXO می باشد. پوششی پیشر??ته که نیروی سربازان را چند برابر می کند و به آن ها قدرت پرش های بلند و تغییر مکان های سریع را می دهد. این لباس هم اکنون در آژانس پیشر??ت های د??اعی آمریکا در حال ساخت است و امکان دارد چند سال آینده آن را در ارتش آمریکا ببینید. EXO به شما این قابلیت را می دهد که از ارت??اع های بلند بر روی زمین بپرید بدون اینکه کوچک ترین آسیبی ببنید زیرا این لباس در پشت ساق پا، دارای دو مح??ظه است که با ایجاد نیرویی بر خلا?? جهت جاذبه ی زمین می توانند از سرعت شما بکاهد و شما را به آرامی بر روی زمین قرار دهد. این پوشش هم چنین این امکان را به شما می دهد که پرش هایی ??راتر از حد عادت انجام دهید و به راحتی بر روی سطوح بلند قرار گیرید. دیگر کاربرد این پوشش، تغییر مکان سریع می باشد. مح??ظه هایی در پشت این پوشش وجود دارد که با ایجاد نیرو می توانند مکان شما را تغییر دهند. همان طور که گ??ته شد این پوشش نیروی سرباز ها را چند برابر می کند به نحوی که شما می توانید با یک ضربه یک در ??لزی را بشکنید یا اینکه با دستان خود درب های اتومبیل را از جا بکنید. Screenshot-49.pngدر این بازی تعداد ??شنگ ها بر روی اسلحه و تعداد نارنجک ها در سمت چپ آن نمایش داده می شود.

 

یکی از تغییرات جزئی بازی نسبت به نسخه های قبلی محل نشان دادن تعداد ??شنگ ها و نارنجک ها است. بر خلا?? اکثر عناوین شوتر که این اطلاعات را در گوشه ی سمت راست بازی نمایش می دهند در این بازی تعداد ??شنگ ها بر روی اسلحه و تعداد نارنجک ها در سمت چپ آن نمایش داده می شود. در تریلر بازی ۳ اسلحه است??اده شدند که همگی آن ها اسلحه هایی هستند که در هیچ بازی دیگری مشاهده نشده اند. یکی از سلاح های است??اده شده در این تریلر ۳D Printer نام دارد. این اسلحه این توانایی را دارد که بدون خشاب گذاری، خود ??شنگ تولید کند. در واقع شما در حین مبارزه نیازی به تعویض خشاب ندارید که این نکته باعث ا??زایش بیش از پیش سرعت گیم پلی خواهد شد. البته ??شنگ های شما پس از مدتی به اتمام می رسند اما شما به جای خشاب گذاری یک اهرم در اسلحه را جا به جا می کنید تا ??شنگ های تولید شده توسط مخزن وارد اسلحه شوند تا بتوان از آن ها است??اده کرد. در این اسلحه مخزنی با نام Liquid Matter که گویا وظی??ه ی ساخت ??شنگ ها را بر عهده دارد و این طور که به نظر می رسد باید پس از مدتی آن را تعویض کرد ولی بازه ی زمانی است??اده از این مخزن بسیار بیشتر از خشاب ها می باشد و شما می توانید مدت زیادی از اسلحه ی خود بدون هیچ وق??ه ای است??اده کنید. اسلحه ی دیگری به نام Plasma-powered نیز در بازی وجود دارد که همان طور که از نام این اسلحه پیدا است، با شلیک های پلاسمایی و پر انرژی خود، قابلیت تخریب زیادی را به بازیکنان می دهد. نارنجک ها نیز در این بازی دچار تغییر شده اند. Screenshot-86.pngنارنجک های جنگی دارای سه حالت Smart، Frag و Contact می باشند

 

شما برای پرتاب نارنجک ابتدا نارنجک را در دست خود می گیرید و سپس می توانید نوع آن را مشخص کنید. در تریلر مشخص شد که نارنجک های جنگی دارای سه حالت Smart، Frag و Contact می باشند. نارنجک های Smart هوشمند هستند و خود دشمن را ردیابی می کنند و به سمت آن حرکت می کنند و در به محص رسیدن به موقیعت مناسب من??جر می شوند. دسته ی دیگری از نارنجک ها نیز نارنجک های کاربردی هستند که باز هم دارای ۳ حالت Flash، EMP و Threat می باشند. نارنجک های Threat یکی از نارنجک های جدید این عنوان می باشند که می توان به وسیله ی آن ها مکان دشمنان را مشخص کرد. در طول گیم پلی می توان از درب اتومبیل ها به عنوان سپر است??اده کرد و حتی از سپر های موجود در بازی نیز برای پیشروی بهره برد. البته این سپر ها به گونه ای هستند که هنگام شلیک، بخش میانی آن ها به صورت خودکار پایین می آید و می توان از این ناحیه شلیک نمود و دیگر نیاز به خروج از پشت سپر نیست. در نمایش بازی تجهیزات دیگری نیز نمایش داده شد که یکی از آن ها وسیله ای بود که تیم مورد نظر از آن به زمین رسیدند. وسیله ای که ??ضای داخل آن بی شباهت به موشک های ??ضا پیما نبود. یکی دیگر از تجهیزات موجود در تریلر Drone های کوچکی بودند که به صورت دسته جمعی حرکت می کردند و باید برای مقابله با آن ها به صورت سینه خیز حرکت کرد. گویا نمی توان این Drone ها را از بین برد و حرکت آن ها به صورت دسته جمعی نیز به آن ها شمایلی چون حشرات را داده است. 1402052543-9.jpg??قط به جزئیات لباس کاراکتر دقت کنید

 

در زمینه ی گرا??یک بازی پیشر??ت های قابل ملاحضه ای داشته است. چیزی که مشخص است این است که نسخه های نسل هشتمی و PC این عنوان دارای گرا??یک بسیار بهتری هستند و به همین دلیل است که Sledgehammer Games تمرکز خود را بر روی این نسخه ها قرار داده و پورت نسخه های نسل ه??تم را به استودیو High Moon واگذار کرده است. بازی با موتور گرا??یکی کاملا جدیدی ساخته می شود که باعث شده از گرا??یک بسیار بهتری برخوردار باشد. چهره ی کاراکتر ها از کی??یت مناسبی برخوردار است و حرکات صورت و لب آن ها هنگام سخن گ??تن کاملا طبیعی می باشد البته این امر با توجه به است??اده از موشن کپچر طبیعی می باشد. از سوی دیگر طراحی اسلحه های بازی با اینکه نمونه ی آن ها وجود ندارد ولی بسیار زیبا و جالب توجه می باشد و طراحی پوشش EXO نیز تقریبا از روی ??یلم Elysium بوده و به خوبی انجام شده است. مرحله ای که به نمایش در آمد گویا در سئول جریان داشته و ??ضای سازی سئول با توجه به ساختمان های بلند و تلویزیون های تبلیغاتی متعددی که در این شهر وجود دارد به خوبی صورت گر??ته است. در کل می توان گ??ت می توان به گرا??یک این عنوان امیدوار بود زیرا مطمئنا گرا??یک بازی پیشر??ت های گسترده ای نسبت به نسخه ی پیشین داشته است. Power Changes Everything شعار این بازی این است که ??? قدرت همه چیز را تغییر می دهد ??? و در واقع درون مایه ی داستان بازی نیز همین جمله می باشد. شخصی قدرت طلب سعی دارد تا اوضاع جهان را به ن??ع خود تغییر دهد. گیم پلی بازی تغییرات بنیادینی داشته است که سبب شده تا امید ها نسبت به این نسخه بسیار بیشتر شود. تقریبا اکثر منتقدان و طر??داران اطمینان دارند که Advanced Warfare به راحتی می تواند رقیب امسال خود یعنی Battlefield : Hardline را شکست دهد اما سوال اصلی این است که آیا این نسخه می تواند رح تازه ای در کالبد مرده ی این سری بدمد و آن را از ورطه ی تکرار نجات دهد یا خیر؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...