رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

تایپیک جامع سبک RaCing

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

در این تایپیک به معر??ی و بررسی بازی های این سبک پرداخته میشود

 

لط??ا" از تمام ص??حات تایپیک دیدن ??رماید

 

 

 

 

9121-gtx-titan-z-amazon-jpg

 

 

 

 

The Crow بازی که خودم دارم واسش روز شماری میکنم.

 

9116-1-jpg

 

 

 

 

یکی از عادت های همیشگی بازیسازان امروزی ساخت عناوینی منحصر به ??رد با است??اده از یک دنیای کاملا باز و بی انتهاست. این دنیاها هم نکات قوت و هم نکات ضع?? بسیاری را ارائه می دهند.گاهی ممکن است در این راه بیش از آنچه باید ریسک کنید و گاهی نیز تقلا زیاد و به مو??قیت رسیدن اینگونه عناوین. یکی از این ریسک ها هم ممکن است این باشد که نمی توان به وسعت یک کشور کامل ، یک دنیا را خلق کرد.

اما باید گ??ت که یوبی سا??ت از این نکات گذشته و تمام تل??ات این ریسک را پذیر??ته و برای اولین بار شاهد یکی از بزرگترین ریسک های جهانی خواهیم بود. ایجاد یک کشور کامل عمریست محال و نیاز به برنامه ریزی و زمان زیاد دارد. آیا آنچیز که در ۲۰۱۴ خواهیم دید یک کشور کامل را در بر میگیرد؟

 

9117-2-jpg

 

 

 

 

The crew و یا به نوعی گروه رانندگان جدیدترین ساخته یوبی سا??ت است که اولین زمزمه های رونمایی از آن در ای تری ۲۰۱۳ شروع شد. اولین نکته که در مقدمه هم سر آن بحث زیادی انجام شد همین بود که مکان وقوع بازی کشور آمریکاست و سازندگان قول داده اند که چنین چیزی را ابداع کنند. این تقریبا یک ریسک همه جانبه است و هر کسی از پسش بر نمی آید. توجه به تک تک جزییات این کشور و البته توجه به آداب و رسوم هر شهر کار ??وق العاده سختی را پیش روی یوبی سا??ت گذاشته. به هر حال بازی باید به گونه ای باشد که آدم بتواند احساس کند در ??ضای آمریکا قرار گر??ته و این ??ضا سازی نیز می تواند به مهم ترین مشکل یوبی سا??ت در ساخت بازی تبدیل شود. شاید گ??ته باشند به وسعت آمریکا ولی آیا دقیقا همان چیزی است که می توان در آمریکای واقعی دید؟

 

گیم پلی بازی نیز در نگاه های اولیه ای که می توان به آن انداخت عالی است. ایجاد ت??ریح های عالی و البته مسابقات متعدد در خیابان های آمریکا بر جذابیت بازی ا??زوده است. یکی از مواردی که اینروزه در خیابان های کشور هایی چون آمریکا ??راوان است ؛ مسابقاتی است که بین مسابقه دهندگان خیابانی برگزار شده و بر سر آنها شرط و شروط هایی ریخته می شود. The crew نیز از چنین عنصری بهره می گیرد. همین نکته باعث می شود تا شاهد مسابقات هیجان انگیز و جذابی در میان خیابان های آمریکا باشیم آن هم با رانندگان خیابانی. همین نکته باعث می شود تا یک سری چیز های دیگر نیز به ذهن انسان دخول کند. به عنوان مثال کپسول های نیتروژن برای سرعت گیری و البته کورس های خیابانی. همچنین هر مسابقه خیابانی ای در راه باشد پس یک سری تغییرات بر روی تمام بخش های اتومبیل لازم است. بنابراین ؛ یوبی سا??ت قول داده که بخش شخصی سازی کاملی را برای the crew طراحی کند. به گ??ته سازندگان شما قادر خواهید بود که از زیر ماشین از جمله دودکش و چرخ ها و چراغ ها و رنگ ماشین تا بم ماشین از جمله موتور و سیلندر و غیره را شخصی سازی کنید و تغییراتی را به هر نحوی که دوست دارید در انها اعمال کنید که این نوع تکنیک شخصی سازی قرابت زیادی با عنوان most wanted از سری nfs دارد.

 

9118-3-jpg

 

 

 

 

تنوع اتومبیل | ۴ اتومبیل اول آمریکایی هستند

یکی دیگر از خبر های خوشی که در میان است است??اده از برترین اتومبیل های جهان در بازیست. در بازی شاهد اتومبیل هایی از انواع و اقسام قدیمی و جدید هستیم که هر کدام ویژگی های خاصی را نسبت به دیگری ارائه می دهند. با مقداری توجه در اطلاعات اولیه بازی و البته تریلر ها و تصاویر آن می توان به طور کامل متوجه حضور چشمگیر اتومبیل های آمریکایی شد. به عنوان مثال نمایش اتومبیل های ??ورد موستانگ یا شورولت کامرو که البته در بازی نیز شاهد اتومبیل های قدیمی آمریکایی نیز هستیم.سبک و حال و هوای بازی بیشتر شباهت به سری gta دارد. در واقع بیشتر از اینکه بازی به یک بازی سبک racing شباهت داشته باشد ، یک بازی جهان باز است که می توان در همه گوشه آن سرک کشید و انواع مسابقات را انجام داد. حتی بازی اجازه آنرا می دهد تا با اتومبیل محبوب تان و همچنین اتومبیلی که برای هر نوع شرایطی ساخته و شخصی سازی شده باشد در هر مکانی از جمله کوهستان ، جاده ، دشت و صحرا مسابقه برگزار کنید. به مانند دیگر عناوین هم پلیس های کارکشته همه جا مراقب شما و دوستانتان هستند بنابراین حتما در بازی باید آنها را مهار کرد و از مسیر خارج کرد.

 

9119-4-jpg

 

 

 

 

یوبی سا??ت قبلا هم دست به ساخت چنین عناوینی گذاشته. درایور نمونه بارز آن است که ات??اقا محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرده بود ولی باید به این توجه داشت که اشتباهات ??وق العاده ای از یوبی سا??ت سر زد که باید شاهد باشیم که آنها در the crew برطر?? شود. به عنوان مثال در درایور کنترل مرگبار و وحشت ناک اتومبیل ها به دغدغه اصلی گیمر ها تبدیل شده بود و مخصوصا بر سر پیچ ها کنترل نامیزان اتومبیل ها باعث می شد که بیش از آن حدی که باید بپیچند.نسل بعد در یک تعری?? کوتاه نسل آنلاینی هاست. خیلی از سازندگان مطرح دنیا نسل بعد را با تغییری کوچک در دنیای بازی های رایانه ای تبدیل به یک دنیای کاملا مجازی و آنلاین کرده اند. خیلی از بازی هایی که قرار است در سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ منتشر شود دستخوش ??ضاهای ابری و اینترنتی شده اند که سیل عظیمی از گیمران در آن جمع شده و دست به مسابقات و جنگ های گروهی می زنند. The crew نیز شامل بخش آنلاین و چند ن??ره است. به طور حتم لذتی که در بخش های آنلاین بازیهاست دیگر در بخش تک ن??ره بازی ها پیدا نمی شود. در THE CREW قادر خواهید بود تا به صورت تک ن??ره به مسابقه بپردازید و یا در بخش آنلاین بازی گروه های دو یا سه ن??ره تشکیل داده و یک مسابقه هیجان انگیز را آغاز بکنید.

 

9120-5-jpg

 

 

 

 

در نمایش های اولیه بازی از بازی چنان گرا??یکی نشان داده شد که برق و جلای آن همه جا پیچید ولی متاس??انه وقتی که شاهد عملکرد گیم پلی بازی بودیم جلوه های گرا??یکی و بصری آنطور که باید بر دل ما نشیمن نکرد.اما همه ما هم میدانیم که نمایش های اولیه یوبی سا??ت همیشه بد بوده ولی در آینده جبران کرده بنابراین همین باعث می شود امیدوار باشیم که تا زمان انتشار گرا??یک دستخوش تغییر شود.THE CREW با همین اندک اطلاعات توانسته نمایش خوبی را از خود بروز دهد. هنوز هم باید متعجب ماند که چرا یوبی سا??ت خطر چنین ریسکی را به جان خریده و قصد دارد با وجود تمام سختی های بخش های شخصی سازی ؛ یک دنیایی در حد و اندازه یک کشور ایجاد کند. نظر شما چیست آیا مو??ق می شود؟

 

دانلود اولین تریلر The Crew تحت عنوان E3 2013 announcement trailer این تریلر در نمایشگاه E3 2013 به نمایش در آمد.

 

Arrow-Down-icon.pngدانلود با لینک مستقیم HD

Arrow-Down-icon.pngدانلود با لینک مستقیم SD

 

 

این تریلر در نمایشگاه GamesCom 2013 به نمایش در آمد

 

downloads-icon.pngدانلود با لینک مستقیم HD

 

downloads-icon.pngدانلود با لینک مستقیم SD

ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این بازی رو میخوام اورجینالش رو بخرم . انشا الله که تا اون موقع همگی با کنسول بازی میکنیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
این بازی رو میخوام اورجینالش رو بخرم . انشا الله که تا اون موقع همگی با کنسول بازی میکنیم
خدا از زبونت بشنوه آخه 1700میشه هزینه کرد ولی بخای هر سری 100$ دلار بدی بازی بخری ظلمه واسه همین من منتظر میمونم تا کپی خور بشه بعد بخرم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

در ادامه ی معر??ی برترین بازی های اندروید در دسته بندی های مختل?? ، امروز نیز میخواهیم محبوبترین و پرطر??دارترین بازی های این سیستم عامل در سبک تقریبا پسرانه ی اتواموبیلرانی را برایتان معر??ی کنیم . بازی هایی که در این سبک عرضه میشوند .

 

عموما از گرا??یک بالایی برخوردارند و به دلیل گیم پلی هیجان انگیز و پرجزییاتشان ، حجم بالایی نیز بر روی اسمارت ??ون ها و تبلت های شما اشغال میکنند . در این مطلب قصد داریم تا ۵ بازی برتر در این سبک را برایتان معر??ی کنیم تا با شناخت بهتری بتوانید بازی های محبوب را اتخاب کنید .

۱- Need For Speed: Most Wanted

 

لینک دانلود از گوگل پلی

۲- Asphalt 8: Airborne

 

لینک دانلود از گوگل پلی

۳- Asphalt 7: Heat

 

لینک دانلود از گوگل پلی

۴- Real Racing 3

 

لینک دانلود از گوگل پلی

۵- Drag Racing

 

لینک دانلود از گوگل پلی

منبع : androidcentral

ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

Need for Speed: Hot Pursuit

 

9125-hot-jpg

 

 

 

 

به نظر من یکی از قشنگ ترین بازیهای سری NFS بازی HOt Pursuit هست که در سال 2010 منتشر شد در ادامه با ما همراه باشید.

 

گر بخواهیم در مورد سبک Racing صحبت کنیم بی شک در ابتدا در مورد Need For Speed سخن میگوییم. هر سال یک نسخه از بازی محبوب Need for Speed از سوی EA منتشر میشود که مدت زیادی گیمر ها را مشغول به خود میکنند. پس از اتنشار Need for Speed Most Wanted[/url] شرکت EA بسیار مو??ق شد و بدون شک یکی از بهترین بازی های خود را منتشر کرده بود اما پس از آن به ترتیب با عنوان های ضعی?? تری روبرو بودیم. عناوینی مانند Undercover و Shift که بسیاری از طر??داران دو آتیشه NFS را عصبانی کردند. همچنین EA مهارت زیادی در از بین بردن بازی های محبوب خود دارد و این را در بسیاری از بازی ها نشان داده. اما این بار دوباره وظی??ه ی ساخت NFS به عهده ی Critian Games گذاشته شد و عنوانی مانند نسخه های قبلی Hot Pursuit ارائه شد که جزو بهترین بازی ها هم بود و نقص خیلی کمی داشت.

 

گرا??یک بازی جزو بهترین های بازی بشمار میرود. در بازی محیط های زیادی وجود دارد که هریک از آنها به زیبایی تمام طراحی شده اند. تمامی نواحی مانند جنگلها و دشت ها و بیابان ها در بازی وجود دارند. در نواحی ساحلی که رانندگی میکنید زیبایی دریا شما را متحیر میکند.همچنین شما سیستم های آب و هوایی زیادی را در طی بازی مشاهده خواهید کرد که بدون نقص کار شده اند. باران تقریبا به همان شکل واقعی خود طراحی شده است. تعداد ماشین های مسابقه در بازی بسیار زیاد است و تمامی این ماشین ها به خوبی طراحی شده اند و در ظاهر آن ها عیب هایی دیده نمیشود. تنها در مورد ماشین ها چند عیب وجود دارد. ۱٫ با این که سیستم آسیب پذیری بازی خوب طراحی شده و ماشین شما در زمان لازم و به مقدار لازم آسیب میبیند اما کمی در طراحی این ها کم کاری شده است و خودرویتان خیلی شبیه به یک خودروی آسیب دیده نیست. ۲٫ داخل ماشین به راحتی دیده میشود که این خود زمانی از هیجان بازی کم میکند که در طراحی راننده و صندلی ها و دیگر چیز های درون ماشین دقت نشده باشد. بر خلا?? آسیب دیدگی ماشین ها ، تخریب پذیری محیط خوب است و شما را راضی میکند. در طراحی نور Nitrous دقت کا??ی شده و بسیار زیبا طراحی شده است. طراحی آسمان و ابرها، دریا ها، شن ها، سبزه ه، آس??الت و…. همگی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند. جرقه ای که از برخورد ماشین ها به سطوح مختل?? بوجود می آید نیز در هر سطح مت??اوت است و به خوبی طراحی شده. گیم پلی بازی بسیار عالی از کار در آمده. تعداد ماشین های پلیس نیز در بازی زیاد است اما نه به اندازه ی ماشین های مسابقه ای. تعداد ماشین های دیگر هم که در بازی وجود دارند از تمامی نسخه های قبل زیاد تر است و ماشین های واقعی و زیادی در بازی وجود دارد. از تعداد ماشین ها که بگذریم به کنترل ماشین ها میرسیم، کنترل ماشین ها به همان نحوه ی قبل است و تغییر زیادی نکرده. ماشین ها دقیقا مانند مدل واقعی آنها ساخته شده اند. نکته ی بسیار عجیب و قابل توجه این است که آسیب دیدن یک ماشین در نحوه ی کنترل و سرعت آن ماشین تاثیر میگذارد. همچنین آب و هوا نیز در کنترل ماشین ها تاثیر زیادی دارند و در آب و هوای بارانی ماشین شما به خوبی سر میخورد. در بازی انواع زیادی مسابقه وجود دارد که به صورت کلی به دو بخش و دونوع تقسیم میشود. بخش اول مسابقه هایی که شما در نقش راننده های مجرم هستید و مسابقه های غیر قانونی را انجام میدهید. در این بخش شما با مسابقه های زیادی روبرو هستید، در طول بازی میتوانید از ابزاری مانند تیغه های ??لزی است??اده کرده و حری??تان را از بین ببرید. در این بخش گاهی در حین مسابقات پلیس وارد کار شده و مزاحم شما میشود که باید آنها را از بین ببرید. با از بین بردن هر تعداد ماشین پلیس و… درجه ی تحت تعقیب بودن شما نیز ا??زایش میابد و در مسابقه های بعدی با پلیس های سرسخت تری روبرو خواهید بود. نوع دیگر هم بدین گونه است که شما در نقش پلیس هستید و باید ماشین ها و راننده هایی را که مسابقات غیر قانونی انجام میدهند را از بین ببرید. این بخش هم جذابیت خاص خود را دارد که Critian با ایجاد این بخش سعی داشته که بازی را برای تمامی سلیقه ها بسازد.

 

تصاویر محیط بازی :

 

تاکید میکنم این DLC رو حتما" نصب کنید.

PS3

 

ابتدا حتما آپدیت V1.02 را مطابق با آیدی خود دانلود و نصب کنید:

NFS.Hot.Pursuit.[bLUS30566].Offcial.Update.V1.02

NFS.Hot.Pursuit.[bLES00949].Offcial.Update.V1.02

سپس ALL DLC PACK را دانلود و ??یکس را مطابق با آیدی خود نصب کنید:

NFS.Hot.Pursuit.ALL.DLC.PACK.With.Online.Pass.BLES .&.BLUS

 

مواردی که با نصب این DLC PACK اضا??ه میشوند:

DLC Content:

 

- All Downloadable Content Unlocked.

- Super Sports Pack, Lamborghini Pack, Porche Pack, SCPD Armed & Dangerous Pack, SCPD Rebels Pack, SCPD Timesaver Pack, Racer Timesaver Pack,

- Limited Edition Pack [All exclusive and remaining cars unlocked], Online Pass.

 

 

ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام . میتونی معر??ی و نقد f1-2013 و wrc رو قرار بدی ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام . میتونی معر??ی و نقد f1-2013 و wrc رو قرار بدی ؟
باشه حتما" ولی f1 واقعا" بازی چرتی هست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
باشه حتما" ولی f1 واقعا" بازی چرتی هست.

3 سال که داره نامزد بهترین بازیه سبک ریس میشه . برعکس بازیه قشنگیه ولی با بقیه ریس ها ??رق میکنه ولی من که مسابقات ??رمول 1 رو دنبال میکنم برام بازیه جذابی به حساب میاد . نمیدونی وقتی یک مچ رو میبرم چقدر حال میده .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تو بین ریسینگ های اندروید من ۱- Need For Speed: Most Wanted با Asphalt 8 بازی کردم انصا??ا خیلی حال می داد ??قط یه مشکلی که داشتن بعد یه سری مرحله دیگه بقیه مرحله هاش تکراری میشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

معر??ی و نقد f1-2013

[ATTACH=CONFIG]9130[/ATTACH]

Codemasters را همگی با سری های متعددش در سبک مسابقه ای می شناسیم. DiRT ،Race Driver و F1 جزو بهترین عناوین این سبک در چند سال اخیر هستند. F1 2013 که توسط شعبه بیرمنگام Codemasters ساخته شده، پنجمین نسخه رسمی از این مجموعه است و طبق وعده های سازندگان، قرار است تا تجربه ای بسیار واقعی و نزدیک به مسابقات ??رمول یک را داشته باشد.

 

2308045-722791_20130930_015.jpg

گرا??یک

 

این روزها دیگر آنقدر استودیوهای بازیسازی در زمینه ??نی تبحر پیدا کرده اند که به سختی می توان از آن ها انتظار چیزی غیر از کی??یت بالا را داشت. مدل اتومبیل ها بسیار دقیق طراحی شده اند و از جزئیات زیادی برخوردارند. با??ت های محیط خوب طراحی شده اند و به سختی می توان اثری از شتاب زدگی در آن ها دید. ??یزیک نیز در سطح مطلوبی است و در هنگام برخوردها هیجان مناسبی را القا می کند. سایر موارد، مانند نورپردازی و انعکاس آن روی جاده و اتومبیل ها، ا??کت های بصری و طراحی پیست ها نیز به خوبی کار شده اند. البته طراحی نسبتاً ضعی?? تماشاگران کمی آزار دهنده است، اما در حالت کلی نمی توان ایراد خاصی به گرا??یک بازی گر??ت. هر چند که F1 2013 استانداردها را رعایت کرده، اما آن ها را ارتقاء نمی دهد و البته نمی توان گرا??یک بازی را همتراز با عناوین درجه یکی مانند Forza و Gran Turismo دانست.

 

2308046-722791_20130930_016.jpg

موسیقی/صداگذاری

شاید Codemasters در این بخش کمی عجله کرده، چرا که صداگذاری بازی چندان دقیق نیست و بدتر از آن، انتخاب موسیقی به درستی صورت نگر??ته است. بر خلا?? عناوینی چون Forza و Gran Turismo که حتی نوع صدای موتور هر اتومبیل با دیگری مت??اوت است، این ظرا??ت و دقت در صداگذاری F1 2013 وجود ندارد و این کمی حس واقعی ??ضای بازی را می گیرد. البته در سایر موارد، مانند صدای ساییده شدن لاستیک روی آس??الت و یا برخورد اتومبیل ها به یکدیگر، ا??کت گذاری مناسبی صورت گر??ته است. حتی اگر از اشکالات صداگذاری هم بگذریم، از موسیقی سطح پایین بازی نمی توان گذشت، چون بجای اینکه حس تحرک را در مخاطب ایجاد کند، او را مجاب می کند تا صدای تلویزیون را قطع کند!

 

2052226-722793_20130823_002.jpg

گیم پلی

به طور کلی هسته اصلی گیم پلی، همان چیزی است که در نسخه های پیشین دیده ایم. سازندگان تمرکز بازی را روی شبیه سازی مسابقات ??صل 2013 ??رمول یک گذاشته اند. بنابراین 11 تیم در قالب 22 راننده به رقابت می پردازند. یکی از نکات جالب بازی، این است که می توانید بجای تمام رانندگان معرو??، نظیر لوییس همیلتون (Lewis Hamilton) و یا سباستین ??تل (Sebastian Vettel) بازی کنید که علاوه بر کمک به واقعی تر شدن بازی، برای طر??داران مسابقات F1 خالی از لط?? نیست. همان طور که پیشتر اشاره کردم، نمی توان تغییرات زیادی در گیم پلی بازی نسبت به نسخه های قبل یا??ت.

مانند گذشته، بازی دارای یک بخش Career است که در آن با پیوستن به تیم، وارد مسابقات مختل?? می شوید و با کسب رتبه به مسابقات سطح بالاتر راه می یابید. البته بازی دارای مدهای دیگری هم هست که می توان از بین آن ها به Season Challenge و Scenarios Mode اشاره کرد. در Season Challenge باید در 10 ??صل مسابقه دهید که از مسابقات کوتاه تا طولانی تشکیل می شود. در Scenarios Mode نیز شما می توانید از یک راننده ??قیر و سطح پایین تبدیل به بزرگ ترین راننده مسابقات F1 شوید. متأس??انه باید گ??ت که در هر دو مد نمی توان نکته جدیدی یا??ت و حتی بخش آنلاین بازی نیز کمکی به تنوع آن نمی کند. چون همه مواردی که در بخش آ??لاین آنلاین وجود دارند، بارها و بارها تجربه شده و باز هم به همان تکرار مکررات می رسیم.

 

2308035-722791_20130930_005.jpg

گذشته از بحث مدهای بازی و عدم نوآوری، گیم پلی F1 2013 خالی از نکات مثبت هم نیست. هندلینگ اتومبیل ها بسیار خوب و دقیق کار شده و مشکلی برای مخاطب ایجاد نمی کند. هنوز هم روند گیم پلی دارای جزئیات بسیار زیادی است که از یک شبیه ساز انتظاری جز آن نمی رود. البته سازندگان بخشی با عنوان Young Driver Test در بازی قرار داده اند که بیشتر برای مخاطبان تازه کار طراحی شده تا با اصول F1 2013 آشنا شوند. اما مسئله ای که سازندگان به طرز عجیبی آن را ??راموش کرده اند، ایجاد انگیزه برای دوباره بازی کردن است. ??ارغ از تمام نکات مثبت و من??ی این بخش، واقعاً نمی توان آنچنان تغییری در گیم پلی F1 2013 نسبت به نسخه قبل حتی در زمینه گرا??یکی مشاهده کرد که بازیکن را مجاب به خرید نسخه جدید کند. این ضع?? بزرگ در GRID 2 نیز مشاهده می شد و حالا مسئله تلاش نکردن برای ارتقاء استانداردها در F1 2013 بیشتر به چشم می خورد، چرا که با مجموعه ای روبرو هستیم که هر سال عرضه می شود. بنابراین با تمام نکات مثبت گیم پلی و رعایت استانداردها، عالی دانستن آن نوعی دهن کجی به واژه نوآوری است.

 

2308032-722791_20130930_002.jpg

نتیجه گیری

Codemasters با ارائه F1 تلاش دارد تا با تقلید از بازی های ورزشی ای چون FIFA و NBA 2K هر سال نسخه جدیدی را منتشر کند. بزرگ ترین چالش پیش روی این شیوه، این است که سازندگان باید علاوه بر ح??ظ کی??ی عنوان خود، عناصر جدیدی را هم به آن اضا??ه کنند. به طوری که پیشر??ت به وضوح در آن آشکار شود. به خصوص اینکه در انتهای نسل ه??تم هستیم و واقعاً سطح انتظارات بالا است. مسئله ای که F1 2013 نتوانسته از عهده آن براید و در خوش بینانه ترین حالت، یک عنوان خوب برای طر??داران دو آتشه سبک مسابقه ای است.

 

2052232-722793_20130823_008.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Driver_San_Francisco_boxshot.jpg

ناشر:Ubisoft

سازنده:Ubisoft Reflections

سبک:Mission-based Driving

پلت??ورم:PS3 | X360 | PC

تاریخ انتشار:September 6, 2011

 

روح سرگردان ...

 

یادش بخیر زمانی که با دوستان خود به سوی کلوب ها می ر??تیم تا عنوان Driver را بر روی کنسول PS1 تجربه کنیم و ساعت ها وقت خود را صر?? این بازی Racing می کردیم. در نسخه های اولیه سری Driver ??قط قادر به کنترل اتومبیل بودید و نمی توانستید از اتومبیل خود پیاده شوید تا اینکه با ساخت نسخه سوم همه چیز تغییر کرد و قابلیت پیاده شدن، شلیک کردن به دشمن و راندن دیگر اتومبیل ها نیز به بازیباز داده شد و از همینجا بود که دوران ا??ول این سری ??را رسید.

 

بازی Driver: San Francisco پنجمین نسخه از سری Driver است که روال دو نسخه قبلی خود را دنبال نکرده و به سبک نسخه های اولیه خود برگشته است. اینبار Ubi با استدیوی Ubisoft Reflections دست به دست هم داده اند تا با تحول دیگری در این سری، عنوانی جدید و منحصر به ??رد را برای هواداران این سری به ارمغان بیاورند.

 

Driver_San_Francisco_02.jpg

 

داستان بازی شش ماه پس از وقایع نسخه سوم بازی شروع می شود. اینبار John Tanner مامور پلیس و گنگستر مشهور Charles Jericho در شهر سن ??رانسیسکو به جدال می پردازند. جریکو به کمک هم تیمی های خود هنگام منتقل شدن از زندان توسط نیروهای امنیتی ??رار می کند. اتومبیل Tanner طی یک تعقیب و گریز توسط اتومبیل حمل زندانی هایی که توسط جریکو دزدیده شده بود به وسط جاده پرتاب می شود و با یک کامیون تصاد?? می کند ... این شروع داستان بازی و ابهامات و رویاهای Tanner است جایی که وی به کما ر??ته است و در قالب یک چشم بر دنیا نظارت دارد. Tanner در اینجا می تواند با قابلیت Shift وارد اتومبیل های دیگر شود و روح خود را وارد جسم انسان ها کند، از این رو وی تلاش می کند تا جریکو را شکست دهد و نقشه های احتمالیش را حدس بزند ولی این تازه آغاز کار جان تنر است و پس از مدتی در می یابد که جریکو هم این قابلیت را دارد ...!

 

در مجموع داستان بازی شاید کمی غیر عادی و غیر واقعی به نظر برسد اما از کشش و هیجان مناسبی برخوردار است و اگر داستان بازی را جدی نگر??ته اید، این بازی می تواند برایتان بسیار سرگرم کننده باشد.

 

متاس??انه این نسخه در بخش گرا??یک تا حدودی امیدها را نا امید کرد و به دور از انتظار گیمرها واقع شد. بزرگترین نقص گرا??یکی این عنوان طراحی ساده محیط ها می باشد که مخاطب را یاد بازی های 5-6 سال پیش می اندازد. ساختمان ها، درخت ها، پارک ها و دیگر مناطق از سادگی بالایی برخوردار هستند. تنها نقطه عط?? طراحی ها در طراحی اتومبیل ها می باشد؛ در Driver: SF حدود 140 اتومبیل لایسنس شده مورد است??اده قرار داده شده که این اتومبیل ها شامل اتومبیل های تیونینک شده نظیر Pagani، اتومبیل های غول پیکر، انواع و اقسام کامیون ها و ... می شوند. از دیگر نکات مثبت این بخش از بازی می توان به نورپردازی های اتومبیل ها و نمایش جزئیات بر روی آن ها اشاره کرد. در هوای آ??تابی به خوبی می توانید بازتاب نور خورشید را از بدنه اتومبیل حس کنید و یا با برخورد با سایر اتومبیل ها و ساییدگی با دیوار، آثار صدمات را بر روی اتومبیل خود حس کنید.

 

Driver_San_Francisco_03.jpg

 

نکته دیگر که بی شک همه مخاطبان را آزار می دهد در طراحی عابران پیاده است به این شکل که سوار بر اتومبیل خود و با هر سرعتی که باشید نمی توانید عابران را زیر بگیرید، حال می خواهد اتومبیل شما Dudge باشد یا یک مدل ساده از Alfa Romeo! همچنین در طراحی آنان نیز هیچگونه خلاقیتی به کار نر??ته است و در اکثر مواقع شاهد انیمیشن های تکراری از آن ها هستیم. نبود سیستم آب و هوایی و شب و روز نیز یکی دیگر از آزار دهنده ترین بخش های گرا??یک Driver: SF است. در طول انجام بازی تمامی مراحل در روز و هوای آ??تابی انجام می گیرند، گویی که اصلاً شبی وجود ندارد!

 

جدای از همه نکات مثبت و من??ی که گ??ته شد، ترکیب دموهای سینماتیک همراه با دموهای عادی بازی کار خلاقانه و ایده ای نوست که در این شماره به کار گر??ته شده است، برای مثال در دموی به نمایش در آمده در حال رانندگی هستید که ص??حه به صورت Split/Screen در می آید و در بالا دموی سینماتیک داخل اتومبیل به نمایش در می آید که تنر و همکارش ج??نز در حال صحبت کردن هستند و در پایین دمویی عادی از حرکت اتومبیل. طراحی شخصیت های بازی نیز از دیگر نکات مثبت بازی هستند و جزئیات نظیر آثار زخم و چین و چروک ها به خوبی به نمایش گذاشته شده اند.

 

جدا از گرا??یک متوسط بازی، Driver: SF از یک گیم پلی جذاب و درگیر کننده بهره می برد، شاید در نگاه اول با خود بگویید که چه ??ایده، تا آخر بازی در اتومبیل به سر می بریم ولی همین قابلیت Shift به شما امکان انجام کارهای مختل??ی را می دهد که در نوع خود دیدنی می باشد. پس از ات??اقات رخ داده در خط داستانی، شما در نقش جان تنر به شکل یک چشم در بازی ظاهر می شوید که بر خیابان ها نظارت دارید و می توانید وارد اتومبیل های دیگر شوید و هرچه بیشتر بازی را پیش ببرید، وسعت دید شما نیز بیشتر می شود تا جایی که می توانید بخش عظیمی از نقشه شهر را مشاهده کنید و با قابلیت Zoom جزئیات را بهتر ببینید. در هر چپتر یک سری ماموریت برای شما در نظر گر??ته شده است که با انجام آن ها مراحل اصلی برای شما آزاد می شوند و می توانید با وارد شدن به اتومبیل خود آن ها را انجام دهید. مراحل ??رعی بازی شامل مسابقات، خیابانی، انواع و اقسام تعقیب و گریز ها و... می باشد.

 

Driver_San_Francisco_01.jpg

 

تنر با انجام ماموریت های اصلی بازی به سوالات و ابهامات خود پاسخ می دهد و می ??همد که جریکو چه نقشه ای در سر دارد زیرا وی پس از ??رارش دست به حمله ای تروریستی زده است. جدا از مراحل اصلی و ??رعی، یک سری مراحل دیگر نیز در نظر گر??ته شده اند که با انجام آن ها می توانید به پول خود بیا??زایید. با ا??زایش پول خود در Shopهای موجود در بازی می توانید اتومبیل های Sport یا هر نوع اتومبیل دیگر را خریداری کرده و آن ها را تیونینگ کنید و یا اینکه در صورت صدمه دیدن می توانید آن را ها تعمیر کنید. همچنین می توانید با پول خود Safe House هایی را خریداری کنید تا اتومبیل خود را در آن جا نگه دارید. نکته جالب دیگر در ارتباط با نحوه تهیه و جمع آوری پول در اینجاست که می توانید با سبقت گر??تن از سایر اتوموبیل ها و یا پرش از ارت??اعات و Drift کشیدن به پول دریا??تی خود بیا??زاید. انگار استدیو Ubi Ref سعی کرده است از هر راهی است??اده کند تا مخاطب بتواند درآمدی داشته باشد. از نظر من این یک هنر است به این دلیل که بازیباز سعی می کند هر کاری را انجام دهد تا ببیند در کسب درآمد تاثیری دارد یا نه و هر بار سعی می کند کاری کند تا این پول دریا??تی بیشتر از قبل شود.

 

به شخصه معتقدم عنوان Driver: SF جزء آن دسته از بازی هایی Racing است که به خوبی می توانید اتومبیل خود را در آن کنترل کنید و هر اتومبیل هندلینگ طبیعی خود را دارا می باشد، در حالی که در اکثر عناوین این سبک شاهد این بوده ایم که یا اتومبیل ها از هندلینگی بسیار سخت بهره می برند و یا بسیار راحت و آبکی!

 

شما در انجام مراحل دو قابلیت را در اختیار دارید تا بتوانید به راحتی مراحل را پشت سر بگذارید؛ اولین قابلیت برای همه نوع مرحله است، با این قابلیت می توانید به سایر اتومبیل ها ضربه وارد کنید و از Health اتومبیل آن ها کم کنید و دومین قابلیت همان نیتروژن یا Turbo می باشد که در مسابقات است??اده می شود.

 

Driver_San_Francisco_04.jpg

 

صداگذاری Driver: SF بهترین صداگذاری در بین دنباله های سری Driver را دارد. دیالوگ های بین کارکترها به خوبی انجام شده اند و به هیچ وجه یک دیالوگ تکراری را حس نخواهید کرد، علاوه بر این صداپیشه ها و دیالوگ های شخصیت های اصلی نیز به درستی و مناسب با ر??تارها و شخصیت آن ها انتخاب شده است. با سوار شدن هر اتومبیل می توانید با است??اده از رادیوی آن به موسیقی و اخبار گوش کنید که سبک موسیقی ها قالباً موسیقی های قدیم آمریکایی می باشند. تنها ضع?? بخش صداگذاری نبود آهنگ های بیشتر و کمی هیجان آورتر است، برای مثال در برخی از مسابقات اگر از آهنگ های راک است??اده می شد، به مخاطب هیجان بیشتری برای مسابقه دادن می داد.

 

Driver: SF اولین نسخه از سری Driver می باشد که برای این نسل ساخته شده و استدیو سازنده با ارائه یک گیم پلی جدید و نوآورانه توانست بعد از مدت ها مخاطبان خود را راضی نگه دارد. با وجود ضع?? های در این بازی ولی باز این عنوان قابل ستایش است.

 

 

  • امتیازات:

گیم پلی: 9

گرا??یک: 7

نوآوری: 8

صداگذاری: 9

جذابیت: 8

امتیاز کل: 8.2

(یکی از بهترین بازیهای دنیاست حتی از سری بازیهای NEED FOR SPEED جالب تره.گیم پلیش هیچ وقت تکراری نمیشه اگه هنوز بازی رو تهیه نکردید حتما بگیرید.:thumbup:)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

9136-lane-splitter-banner-jpg

 

خطر اعتیاد!!! لایی کشیدن بین ماشین ها با سرعت بالا، لذتی است که بیشتر بازی های موتور به ما میدهند ولی Lane Splitter با ترکیب کردن همه جذابیت های ممکن تجربه ای ??وق العاده به بازیکن می دهد. ترا??یک و پلیس هم دیگر جلودار ما نیستند.

تجربه:

اکثر ماها که عشق بازی های موتور و سرعت هستیم حداقل یک بار بازی موتور را تست کرده ایم. یکی از قدیمی ترین این بازی ها Racing Moto است که مدت ها ما را سرگرم کرد. حال Lane Splitter همان سبک را به شکل مدرن تری ساخته و کلی ویژگی های جذاب هم به آن اضا??ه کرده است. مبنای این بازی در یک جمله خلاصه می شود: هرچقدر می تونی برو و سکه جمع کن و رکورد بزن تا تصاد?? کنی!

از ویژگی های خاص Lane Splitter می توان به بخش پرهیجان عبور از بین ماشین ها در ترا??یک بسیار سنگین و یک پلیس مهربان! که معمولا ??قط یک تعقیب کننده است که هیچ وقت به ما نمی رسد اشاره کرد.

کارکترها :

از نقاط قوت این بازی کاراکترهای بسیار عالی این بازی هستند. که هم برای دخترها و هم پسرها طراحی شده اند. نکته جالب این است که برعکس بازی هایی مثل Subway Surfers هر کدام از این کاراکترها ویژگی و مهارت خاصی دارند نه ??قط یک قیا??ه و طرح جدید! پیشنهاد میکنم تا باز کردن آخرین کاراکتر بازی کنید چرا که تک تک کاراکترها برایتان سورپرایز خواهند بود.

Lane-Splitter-i1.jpg

آیتم ها و آپگریدها:

این بخش مثل همه بازی های امتیازی عمل می کند، انتخاب آیتم ها و آپگرید ها به گونه ای است که بازیکن را برای خرید آن ها وسوسه می کند، البته طبیعی است چون این بازی رایگان بوده و این راه درآمدزایی شان است. آیتم هایی مثل کلاه کاسکت که یکبار جان شما را نجات می دهد، دونات (کلوچه) برای ??ریب پلیس مهربان برای خرید وجود دارند.

Lane-Splitter-i2.jpgLane-Splitter-i3.jpg

سکه و امتیاز :

هر چقدر جلوتر بروید و سکه بیشتری بخورید امتیاز بیشتری بدست می آورید و رکوردتان بهتر می شود. این رکورد هم در گوشی ذخیره می شود و هم می توانید آن ها را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی مقایسه کنید. خوشبختانه سکه هم آنقدر بدست می آورید که بسیاری از آپگرید ها و خرید ها را براحتی انجام دهید و نیازی به است??اده از پول واقعی نباشد!

xbazar.png.pagespeed.ic.I15zpqgh2v.png

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Real Speed

 

xreal-speed-narenji-20131129.jpg.pagespeed.ic.GBEfj8mBXG.png

 

بر پشت سریع ترین خودروهای کره زمین بنشینید و سخت ترین مسیر های مسابقه را تجربه نمایید. کمربندهای خود را س??ت ببندید، در این بازی هر چه مهارت در رانندگی دارید باید خرج کنید تا شاید شانسی برای برنده شدن داشته باشید. آیا می توانید نام خود را به عنوان اسطوره زنده اتوموبیل رانی جا بیندازید؟

 

 

 

xwp.png.pagespeed.ic.plTkKddPgn.png

 

 

قیمت: رایگان

حجم: ۳۰ مگابایت برای ویندوز ??ون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد و بررسی بازی محبوب NFS Rivals

 

“ضربه ی حیاتی (Critical Damage)??? این دو کلمه زمانی به رنگ قرمز در ص??حه شما پدید می آیند که طو??ان یا ضربه ای به سمت من ??رستاده می شود.اگر ضربه ای به من بخورد من از دور خارج خواهم شد .به نزدیکترین ایستگاه تعمیر خیلی باقی مانده است.م دانم که باید به سرعت آنرا به مکان امنی ببرم وگرنه همه چیز را از دست خواهم داد.مسلحش می کنم تا به من اعتماد این را بدهد که در مقابل پلیس مقاومت کرده و از آنها دور شوم.دو نتیجه در انتظارم است : پیروزی و ریسک رسیدن به جایزه های بزرگ یا دیدن بر باد ر??تن هر آنچه که در این زمان اندوخته ام ؟ کدام یک خواهد بود ؟ پیروزی یا شکست ؟ “

علی رغم تازه کار بودن و ورود تازه ی شرکتی به اسم GHOST Games به دنیای Need For Speed بازی Rivals دقیقا در قالب و یا شاید هم بهتر از بهترین بازیRacing سال ۲۰۱۰ یعنی NFS :Hot Per Siut استو از این لحاظ می توان گ??ت نسخه ای تعمیم یا??ته از آن است.در این بازی باز هم شما در نقش مسابقه دهندگان یا پلیس ها قرار می گیرد.یعنی دو دنیا ی کاملا مت??اوت پیش روی شماست.مثلا کامل کردن مرحله ها شامل ??رار از دست قانون یا اجرا کردن آن می باشد ! البته اجرای قانون به معنی خواهش دوستانه پلیس از دیگران برای کنار زدن ماشین نخواهد بلکه گاهی به نابود کردن ماشین آنها خواهد انجامید.در جریان بازی شما باید با است??اده از سلاح های مختل?? و گاه مشابه به HPS مانند Spike Strip ، Shock Ramsباید بعضی مراحل را پشت سر بگذارید.امادر نقش مسابقه دهنده شما دنیای دیگریرا پیش رو خاهید داشت. شما باید با است??اده از کلک های مختل?? که شامل سلاح های متعددی می شود هم پلیس ها و هم رقبای خودتان را نابود کرده ویا برای آنها دردسر جد ایجاد کنید.در کل بازی Rivals در بخش گیم پلی بسیار خوب عمل کرده و آزادی عمل بالایی را به شما خواهد داد. 020354.jpg مود های مسابقه که شما باید در حیطه های آنها مسابقه دهید باز هم چیزی شبیه به Hot per suit از آب در آمده است.یعنی مود هایی مانند straightforward races, time trials, hot pursuits .این ها مراحلی هستند که پلیس ها سعی در مانع ایجاد کردن در مقابل شما به منظور نرسیدن شما به مقصد و اعمال قانون (!!!!!) شما دارند.اما دو چیز نیروی تازه ای به Rivals در مقابل سایر رقبایش می دهند.یکی از آنها این است که شما نتایج خود را درک نار دیگر بازیکنان در سراسر دنیا به اشتراک می گذارید.این باعث می شود شما همواره در حال رقابت با آنها باشید تا بتوانید مراحلی را (بعضا سخت )پشت سر بگذارید که آنها نمی توانند . قابل ذکر است که آنها می توانند پلیس یا مسابقه دهنده باشند.شما می توانید در بخش مالتی پلیر با آنها رقابت کنید که در این چند مورد شما معنای واقعی عنوان بازی را احساس می کنید.مثلا شما به عنوان مسابقه دهنده در ایران و در ??ضای بازی در حال گشت هستید و ناگهان پلیسی که خود یک بازیکن از کشور دیگر است به دنبال شما می ا??تدو شما را تعقیب می کند.در صورت مو??ق شدن می توانید من??عت زیادی کسب کنید.در شماره های دیگر این سری یا حتی کل بازی های مسابقه ای جهان می توان گ??ت کهNFS Rivals بهترین مالتی پلیر ریسینگ را تقدیم شما می کند که ??وق العاده جذاب است. nfs-rivals-porsche-alldrive-1_1920.jpg دیگر ویژگی که این بزی را بدل به یکی از بهترین ریسینگ ها می کند مکانیزم ریسک در مقابل جایزه است.یعنی شما تا زمانی که ریسک نکرده اید نمی توانید جایزه بگیرید.می توانید با است??اده از این جایزه ها چه در بخش مالتی پلیر و چه در بخش سینگل ماشین های مدل بالاتر خریده و آنهارا آپگرید کنید.در عین گر??تن جایزه ریسک دستگیری شما بالا تر میرود به این دلیل که پلیس ها دیگر توجه ??وق العاده زیادی به شما خواهند کرد چون شما چندین بار آنها را پشت سر گذاشته اید.آنها با ا??زایش Heat level شما به شما مشکوک تر شده و حتی حس انتقام جویی و خشم را می توان از طرز رانندگی آنها درک کرد.اما اگر شما دستگیر شوید که می تواند در هر زمانی رخ دهد آنگاه چنان عذابی خواهید کشید که در ابتدا خدمدتان عرض کردم . یعنی تا رسیدن شما به یک مکان امن شما تمام Speed Point های خود را از دست خواهید داد تا زمانی که دیگر هیچ پولی برای خرید ماشین و آپگرید برایتان باقی نمی ماند.در این جا معنای واقعی ریسک را خواهید ??همید. maxresdefault.jpg ??? و چه جاده ی زیبایی است??? جمله ای است که گیم اسپات در نقد خود آورده و کاملا برازنده ی این عنوان است.جلوه های بصری و با??ت های ??وق العاده تنها بخشی از گرایک ??وق العاده این بازی می باشند.درباره این بازی ??قط می توان یک سخن گ??ت : « نسل بعد همینجا در جاد های ماست .» تغییرات آب و هوایی و موج هایی که از لب دریا به شما می رسند در کنار گرا??یک ??وق العاده بازی را می سازند که ??قط یک کلمه قادر به تصور آن می باشد ??? شاهکار “.بی دلیل نیست که متای این بازی که از آن انتظاری نمیر??ت از یکی از مورد انتظار ترین ریسیگ های سال یعنی Forza هم بالاتر است. در پایان این بازی را به همه ی شما پیشنهاد می کنم که بازی نکردن آن به معنی از دست دادن پدیده امسال ریسینگ است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد و برسی بازی NFS Most Wanted2

 

Need-for-Speed-Most-Wanted-2-642x313.jpg

 

در چهارم ماه ژانویه سال ۲۰۱۲ در کن??رانس EA ، عنوانی جدید از بازی Need for Speed معر??ی شد. با رونمایی از نوزدهمین عنوان ، همه بازیبازها با خود گ??تند که Need for Speed به ریشه های خود برگشته است. در ادامه این پست می توانید نقد این بازی جدید را مطالعه کنید.

از یک بازی در ژانر رانندگی و مسابقات خیابانی انتظار چه داستانی دارید؟ مسلما همه شما پس از رو به رو شدن با عنوان RUN به این باور رسیده اید که Need for speed به یک داستان نیاز ندارد. Need for Speed بیش از یک داستان هالیوودی به یک هیجان توام با لذت نیاز دارد. پس از ورود به بازی ، بخش تمرینی (Tutorial) وجود ندارد و ??قط به شما گ??ته می شود که باید مسابقه های در سطح شهر انجام دهید. این مسابقات در راستای یک هد?? اصلی قرار می گیرد. هد?? اصلی در این بازی بدین گونه است که باید بین ۱۰ راننده تحت تعقیب ، رتبه اول را کسب کنید. نکته ی جالب در آزاد گذاشتن بازیباز در دنیای Need for Speed است. به شخصه بنده در ساعات ابتدایی بازی باورم نمی شد که می توان بدون هیچ محدودیتی در نقشه بزرگ شهر خیالی به رانندگی بپردازم! اینجاست که به قدرت شرکت Criterion باور پیدا کردم. شاید بازیبازهایی پیدا شوند که از این آزادی مطلق رنج ببرند ولی بازیسازها کاملا به بازیبازها اختیار تام داده اند. کسانی که به دنبال هیجان نیستند می توانند از منوی کاربری ساده بازی ، مسابقات را انتخاب کنند و با هوش مصنوعی به رقابت بپردازند.

Need-for-Speed-Most-Wanted-S3.jpg

نور پردازی ??وق العاده

یکی از نوآوری های جدیدی که در این بازی شاهد آن بودیم در سیستم پیشروی بازی بوده است. در بازی مقیاسی به نام Speed point تعری?? شده است که با انجام مسابقات و اعمال غیرقانونی(!) می توانید SP به دست آورید. برای مقابله با ۱۰ راننده تحت تعقیب به نسبت رتبه ایی که دارند باید SP بدست آورید. ولی صر??ا با کسب SP نمی توانید از پس این راننده ها و ماشین های High Class بر بیایید. پس مجبورید که مسابقاتی که برای هر ماشین وجود دارد را انجام دهید. با کسب رتبه های اول و دوم شما قطعاتی برای ارتقای ماشین خود را بدست می آورید. مثلا در اولین باری که با ماشینی همانند Porche رو به رو می شوید ، برای رسیدن به Top Speed نیاز به سوخت نیتروژن دارید. در مرحله بعدی برای بقا در میان رقابت های پر چالش نیازمند بدنه قدرتمند هستید. پس ناخودآگاه درگیر مسابقات بازی می شوید و عطش شما برای ارتقای ماشین محبوبتان برانگیخته می شود.

قبل از مسابقه با هر ۱۰ راننده تحت تعقیب ، با سکانسی سینمایی رو به رو می شویم که سازندگان قدرت طراحی ماشین ها را به رخ بازیبازها می کشند. از لحاظ گرا??یکی ، عنوان Most Wanted بسیار شبیه بازی Hot persuit کار شده است ولی نسبت به بازی مذکور ، گرا??یک بهتر و بهینه تر شده است. انجین بازی Chameleon نام دارد. برخلا?? اسم انجین ( سوسمار = Chameleon) می توان انجین بازی را به یک دایناسوری تشبیه کرد که در نگاه اول از عظمت آن به وجد می آیید ولی اگر به دقت به آن نگاه کنید می توانید نقاط ضع??ی را از آن استخراج کنید. در حین گیم پلی ??یزیک آئرودینامیک کمی دچار نقص می شود و باگ هایی همچون پرتاب ماشین در اثر برخورد از پشت به ارت??اع ۶ متر(!) و باگ هایی این چنین ایجاد می شود که در روند بازی اصلا مشکلی ایجاد نمی کنند ولی ??یزیک این بازی می توانست بهتر از این باشد. نورپردازی روز و شب بسیار خیره کننده انجام شده و گذر روز و شب در بازی نیز یکی از نقاط قوت انجین بازی است.

Need-for-Speed-Most-Wanted-S4.jpg

تعقیب و گریز….. یکی از بخش های م??رح و هیجان انگیز بازی

موسیقی های سری بازی های Need for Speed همیشه لایسنس شده اند. موسیقی های تم بازی و دیگر موسیقی های بازی را آقای Chris Green به اجرا رسانده است. اکثر موسیقی های بازی در سبک هیپ هاپ ، آلترن راک و الکترونیک قرار گر??ته اند. از بهترین Sound track ها می توان به آهنگ Channel 42 اشاره کرد که Deadmau5 با هنرمندی Wolfang Gartner این آهنگ را اجرا کرده است.

متاس??انه مسابقات تنوع زیادی ندارند و پس از مدتی کسل کننده می شوند. حتی ارتقای ماشین ها نیز دیگر جذابیت ساعات اولیه بازی را نداشته و بازیباز از ادامه بازی منصر?? می شود. شاید به همین علت بوده که در اکثر مسابقات پس از مدتی ، پلیس ها را روانه بازیبازها و ماشین های مسابقات می سازد. همچنین قابلیت پشتبیانی از کینکت همانگونه که از قبل قول داده شده بود در بازی شاهد آن بودیم. بازیباز می تواند ??رمان های صوتی را با ??ریاد زدن (!) اجرا کند.

Need-for-Speed-Most-Wanted-S6.jpg

پلیس های لعنتی!

بدون شک بازی Need for Speed: Most Wanted 2 یکی از بهترین بازی های این سری است و توانسته کمی سری بازی های NFS را به اصالت و ریشه های خود بازگرداند. این بازی زیبا برای PC ، xbox 360 ، PS3 و PS vita منتشر شده است. لازم به ذکر است که نسخه iOS و آندروید این بازی توسط Fire monkey ساخته شده است. متای این بازی زیبا در زمان نقد این بازی ۸۵ است.

نکات مثبت:

* گرا??یک بهینه شده و قوی

* طراحی ماشین های ۱۰ راننده تحت تعقیب با کی??یت عالی

نکات من??ی:

* کاهش یا??تن جذابیت در طول گیم پلی

گرا??یک: ۹

موسیقی: ۱۰

گیم پلی: ۹٫۵

جذابیت: ۸٫۵

نمره کل: ۹٫۵

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

نقد و برسی DIRT3

 

9153-dirt-3-20100806034851917-jpg

 

زمانی که در سال 2007 ، عنوان زیبا و مهیج DiRT، توسط استودیوی پرآوازه و نام آشنای Codemasters منتشر شد ، همه از جای خود برخاستند و به نزدیکترین ??روشگاه بازی محل زندگی شان ر??تند تا در اولین ??رصت بتوانند این اعجوبه ی نسل را تجربه کنند. با نمایش های خیره کننده ای که DiRT از خود بر جای گذاشت ، همه متوجه شدند که با سری ??وق العاده ی دیگری رو به رو هستند. درست است که میانگین امتیازات DiRT به 90 نرسید ، اما توانست یکی از بهترین های این نسل شود. پس از آن در سال 2009 بود که Codemasters تصمیم گر??ت نسخه ی دوم این سری را به انتشار رساند. این عنوان توسط 50 سایت و مجله ، مورد بررسی قرار گر??ت و میانگین امتیازاتش به 87 رسید. پس از عرضه ی DiRT 2 ، مو??قیت این سری تثبیت شد و هنوز هم ، پس از گذشت دو سال ، طر??داران این سری ، دست از سر آنبر نداشتند. بعد از گذشت مدت نسبتاً کمی از عرضه ی DiRT 2 ، کمپانی Codemasters نسخه ی سوم آن را معر??ی کرد و روح تازه ای به طر??داران این سری بخشید تا برای عرضه ی آن لحظه شماری کنند. حال تمام انتظارات به پایان رسیده و این عنوان ??وق العاده روانه ی بازار های جهانی شده است.سومین نسخه از این سری ، چندی پیش در تاریخ 24 May در دسترس گیمر های حریصی قرار گر??ت که مدت ها انتظار آن را می کشیدند ، و همه را بر آن داشت تا بار دیگر با کنسول یا PC خود به استقبال آن بروند. سبک DiRT 3 ، یکی از زیر شاخه های ژانر Racing ، به نام Rally / Offroad Racing می باشد که به نوبه ی خود طر??داران بسیاری دارد. این بازی جذاب ، مهیج و پرطر??دار ، برای 3 پلت??ورم PS3 و X360 وPC عرضه شد. ناشر و سازنده ی آن برای بار دیگر Codemasters می باشد. کمپانی که در کارنامه اش نمره های ??وق العاده ای نظیر سری Operation Flashpoint و F1 دیده می شود. حال ??رصتی نصیبمان شد تا این عنوان را تجربه نماییم و شما را با نقد و بررسی آن همراه سازیم.امیدواریم تا آخر این مقاله با ما باشید !

files_reviews_541445604155_20100811_640screen004[f4155d62391481a2eebe13ea616f61cb].jpg

 

گیم پلی DiRT 3 نسبت به نسخه ی های قبلی آن پیشر??ت چشمگیری داشته است. این بخش از بازی بر اساس 3 حالت DiRT Tour ، Single Player و Multiplayer بنا شده است که در ادامه به طور جداگانه به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

 

در ابتدا قصد داریم قسمت DiRT Tour که جذاب ترین آیتم در گیم پلی بازی به شمار می رود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. در همان اول که شما وارد منوی DiRT Tour می شوید ، با 4 مثلث رو به رو هستید و به ناچار باید اولین مثلث را انتخاب نمایید. اما به همین جا محدود نمی شود. در هر کدام از آن مثلث ها نیز در واقع Episodeهایی موجود است و در ابتدای بازی شما باید وارد اولین Episodeشوید. در این بخش جاده های وجود دارد که به چند بخش تقسیم می شوند. جذاب ترین آن ها قسمت مسابقه ای است. بازیکن قبل از اینکه بخواهد Raceـی را آغاز کند ، با منوی جدیدی رو به رو است که در آن می تواند درجه ی سختی بازی و تنظیمات ماشین خود را تغییر دهد. همچنین از منویی دیگر ، می تواند کسانی که در این مسابقه شرکت کرده اند را ببینید و با آنها آشنا شوید. شاید نزد خود بگویید که آشنایی ما با آنها به چه دردی می خورد ، اما کاملاً در اشتباهید ، پس از مدتی که جاده های این بازی را انجام دادید ، کسانی که نسبت به دیگر رقبایتان قوی تر هستند را خواهید شناخت. به طور گلی گیم پلی DiRT 3 بسیار روان است و کنترل اکثر ماشین های آن ??وق العاده است. کنترل اتومبیل ها تنها در مواقعی که پیچ های جاده بسیار زیاد است ، کمی مشکل می شود که این مشکل را می توان با انجام Drift های متعدد ، حل کرد. در هنگام پیچ های معمولی نیز ، کنترل ماشین بسیار آسان است و تنها باید با آنالوگ آنرا کنترل نمود و نیازی به Drift نیست. شما در طول بازی می توانید دوربین را نیز تنظیم کنید. قادر هستید تا دوربین را طوری تنظیم کنید که ماشین معلوم باشد و یا نباشد و در مواقعی که قصد دارید بازی را با ??رمان های مخصوص انجام دهید ، بهتر است دوربین را داخل ماشین تنظیم کنید ، زیرا هم جذابیت بازی بالا می رود و هم کمی آسانتر می شود. در طول انجام بازی ، بر روی ک?? جاده ، خط سبز رنگی وجود دارد که به عنوان یک راهنما عمل می کند. اگر از روی آن بروید سرعت ماشینتان تقریباً متعادل می ماند ، اما اگر از کنار یا بیرون آن بروید ، کمی پیمودن جاده ها سخت می شود و کنترل بازی از دستتان خارج می شود. در اکثر جاده های صا?? و همواری که در بازی وجود دارد ، سرعت ماشین بالا می رود ، اما در جاده های خاکی ، سرعت ماشین بسیار متغیر است ؛ یعنی ممکن است ، سرعت اتومبیلتان بالا باشد و ناگهان وارد زمینی شوید که ک?? آن را سنگ های زیادی ??را گر??ته است ، در این صورت سرعت ماشین یک د??عه پایین می آید. جاده هایی که در بازی وجود دارد ، در شهر های مختل??ی است. Kenya و Norway دارای جاده های ??وق العاده تری هستند و رانندگی در آن از جذابیت بالایی برخوردار است. ترمز ماشین های بازی ، بسیار خوب عمل می کند و متانسب با هر جاده ، طراحی شده است ، البته کمی هم بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام می دهید دارد.

files_reviews_354730604155_20100811_640screen005[eeded4d55c9d0b2923a8a6065169d4d4].jpg

 

در ادامه قصد داریم به معر??ی بخش های Vehicle Setup بپردازیم :

 

Gear Ratio : در این قسمت رابطه ی بین دنده ها و دور موتور را تنظیم می کنید.هر چقدر آنرا به سمت Long ببرید ، دنده های ماشین دیرتر عوض می شوند که به درد جاده های صا?? و بدون پستی و بلندی می خورد. اما هر قدر آنرا به سمت Short ببرید ، دنده های ماشین در دور موتور کمتری عوض شده و در نتیجه بیشتر به درد جاده های پیچ در پیچ می خورد تا پس از آنکه سرعت ماشین کم شد ، دوباره به شتاب اولیه ی خود برگردد. به طوری کلی توصیه می شود که آن را یک خانه به سمت Short ببرید تا هم شتاب ماشینتان ح??ظ شود و هم بتوانید در جاده های پیچ در پیچ راحت تر رانندگی کنید.

 

Downforce : در این قسمت نیرویی که بر چهار چرخ ماشین وارد می شود را تنظیم خواهید کرد. توضیح خاصی این قسمت ندارد ، اما بدانید که اگر آنرا به سمت Low ببرید ، ماشینتان تعادل خود و سرعتش را ح??ظ می کند و کمتر از کنترل شما خارج می گردد.

 

Suspension : تنظیم سیستم تعلیق و یا به اصطلاح کمک ??نرهای ماشین می باشد. هر قدر آنرا به سمت Soft ببرید ، کمک ??نر های ماشین نرم تر می شوند و در مواقعی که در مسابقه مجبورید با ماشین پرش کنید به دردتان می خورد ، اما اگر جاده صا?? و هموار است آن را وسط بگزارید و زیاد به سمت Stiff نزدیکش نکنید ، زیرا باعث می شود ماشینتان زیاد چپ کند و یا از کنترلتان خارج گردد.

 

Red Height : در این بخش ارت??اع ماشینتان را تنظیم می نمایید. اگر آنرا به سمت Low ببرید ، ارت??اع ماشینتان کمتر و اگر به سمت High ببرید ، ارت??اع ماشینتان نسبت به سطح زمین بیشتر خواهد شد.

 

Differential : تنظیم ق??ل شدن دی??رانسیل ! هر قدر آنرا به سمت Strong ببرید ، دی??رانسیل زودتر ق??ل شده و در نتیجه Drift نیز آسان تر می شود و قر مقدار به سمت Loose ببرید ، دی??رانسیل دیتر ق??ل می شود که به درد جاده های صا?? و هموار می خورد.

 

Brake Bias : در این قسمت مشخص می کنید که نیروی ترمز بیشتر روی چرخ های عقب باشد یا جلو. به طوری کلی اگر آنرا وسط بگزارید و به آن دست نزنید کنترل ماشین راحت تر می شود و درصد اینکه کنترل آن از دستتان خارج شود ، بسیار پایین می آید.

files_reviews_505963604155_20100917_640screen001[4b4908551212c165c24bcd620040b6dd].jpg

 

قسمت بعدی گیم پلی بازی ، بخش Single Player است که این مود نیز از دو بخش مجزا به نام های Time Trial و Single Race تشکیل شده است. ابتدا به بخش Time Trial می پردازیم. در این مود اول باید Discipline خود یا همان نوع جاده را انتخاب کنید که شامل Rally ، Rally Cross ، Trailblazer و ... می باشد. در بخش بعدی می بایست مکان برگزاری مسابقه را انتخاب کنید که سلیقه ای است ( پیشنهاد می شود Kenya را انتخاب کنید ). در آخر نیز می بایست Class ماشین خود را انتخاب کنید که شامل دو بخش Classic و Modern می باشد. همچنین هنگامی که ماشین ها را انتخاب می کنید ، یا می توانید ماشین ساده ای انتخاب کنید و یا قادرید ماشینی انتخاب کنید که روی آن تبلیغات کمپانی ها درج شده است. همانند قسمت DiRT Tour ، قبل از انجام مسابقه می توانید وارد بخش هایی مانند درجه ی سختی و Vehicle Setup شوید. در طول انجام بازی ، یک Ghost و یا Ghost هایی ، شما را همراهی می کنند که در واقع نقش یک رقیب ??رضی را بازی می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که از او زودتر به پایان برسید تا بتوانید برنده ی شوید.

 

بخش بعدی از قسمت تک ن??ره ی بازی ، Single Race می باشد. تنظیمات این قسمت همانند Time Trial است ، با این ت??اوت که اینبار می توانید نوع آب و هوا را انتخاب نمایید. همچنین می توانید تعداد دور های مسابقه را انتخاب کنید. انتخاب ماشین ها نیز در این قسمت به عهده ی خودتان است. در منوی قبل از بازی ، بار دیگر قادر هستید تا درجه ی سختی بازی و Vehicle Setup را تغییر دهید. اما گزینه ی دیگر به نام Entrants وجود دارد که با است??اده از می توانید ببینید با چه کسانی قرار است مسابقه دهید. شرکت کنندگان در این Race ، هشت ن??ر هستند که ه??ت تن از آنها رقیب شما اند و برای پیروزی باید در طول بازی از آنها پیشی بگیرید. البته تمام مسابقه ها مانند مسابقات معمولی نیست و برخی از آن بسیار جذاب است و همانند Match های سری Flatout می باشد. در تمام بخش های بازی ، شما با ماشین های به روزی رو به رو هستید و مطمئناً همین امر ، یکی از علل مو??قیت بازی است.

 

در ادامه قصد داریم به بررسی یکی از جذابترین حالت های بازی ، یعنی Multiplayer آن بپردازیم. مخاطبان در این بخش می توانند با نهایتاً هشت بازیکن به رقابت بپردازند که این مهم به سه صورت ، انجام می پذیرد. یا می توانید به صورت مسابقه ی معمولی انجام دهید و یا مانند حالت هایی بازی کنید که در بخش Single Race وجود دارد. خوشبختانه Split/Screen نیز در بخش چند ن??ره ی DiRT 3 وجود دارد که جذابیت خاصی به آن بخشیده است و شما می توانید در یک تصویر ، با دو نیم شدن آن ، به همراه دوست خود ، در منزل به بازی بپردازید. همچنین بخش جدیدی به Multiplayer بازی اضا??ه شده که Capture The Flag نام دارد و از جذابیت بالایی برخوردار بوده و انجام آن با تعداد ن??رات زیاد بسیار جذاب و مهیج است. به طور کلی ، هیچ نقصی نمی توان در گیم پلی بازی پیدا کرد. سراسر گیم پلی DiRT 3 شور و هیجان زیادی وجود دارد که هر کس را به انجام بیش از حد آن وا می دارد. شایان ذکر است که شما می توانید ، مسابقه هایی را که انجام می دهید ضبط کرده و آنرا در YouTube شیر نمایید. همچنین باید گ??ت که اگر در طول روز ، این عنوان را زیاد بازی کنید ، موجب اعتیادتان می شود !

files_reviews_40777604155_20110415_640screen004[3d39b165271c09070624b082a0638bbe].jpg

 

DiRT3 با نسخه ی دوم موتور قدرتمند Ego ساخته می شود. لازم به ذکر است که کمپانی Codemasters از این موتور در ساخت عناوین دیگری همچون Operation Flashpoint: Red River و F1 2011 نیز است??اده کرده است. سازندگان این موتور دو کمپانی Codemasters و Sony می باشند و سال 2011 ، اولین سالی است که از این موتور است??اده شده است. گرا??یک بازی ، به لط?? قدرت های گسترده ی این موتور بسیار چشم نواز است و در نسخه ی PC ، به علت پشتیبانی از DirectX 11 ، گرا??یک این عنوان بسیار زیبا تر جلوه می دهد. طراحی تمام محیط های درون بازی ، مخصوصا محیط های خاکی ، بسیار خوب انجام گر??ته است. همچنین برای طراحی و ساخت آنها ، از با??ت های خوب و قوی بهره گیری شده است که حتی یک ایراد هم از آنها نمی توان پیدا کرد. جنگل های درون بازی بسیار وسیع است ، تا جایی که گاهی اوقات ، انتهای آن ها را نمی توان با چشم دید ، بنابراین می توان نتیجه گر??ت که Codemasters نیز همانند برخی استودیو های دیگر ، در بازی های خود از محیط های وسیع است??اده کرده است. ا??کت های ??وق العاده ای نظیر باران ، رعد و برق و بر?? در بازی وجود دارد که همه ی انها مخصوصاً ا??کت باران بسیار زیبا و به بهترین نحو ممکن طراحی شده اند. هنگامی که در بازی ، باران شروع به باریدن می کند ، قطره های آن به دوربین برخورد کرده و صحنه ی ??وق العاده جالبی را پدید می آورد. رنگ بندی تمام اجزای بازی مخصوصاً محیط های آن بسیار ??وق العاده است و می توان ??همید که در موتور Ego 2.0 پالت رنگی قدرتمند ، با رنگ های زیادی وجود دارد. همچنین تمام مراحل بازی در روز رخ نمی دهند ، برخی از آنها در شب هستند که گاهاً باران یا بر?? نیز با آنها همراه می شود. جالب است بدانید ، مادامی که در حال توق?? هستید ، حشرات موجود در جنگل را مشاهده می کنید. سیستم Dynamic Whater نیز در بازی وجود دارد. به طور مثال ، اگر مسابقه ای ، مدت زیادی به طول انجامد ، ناگهان آ??تاب غروب می کند و صحنه ی زیبایی به آن می بخشد. خوب شد از غروب آ??تاب زیبای درون بازی هم یادی کردیم. این عنصر به قدری زیبا طراحی شده که اگر آنرا با یک صحنه ی واقعی مورد مقایسه قرار دهیم ، هیچ ت??اوتی میان آنها نمی توانیم بیابیم. همچنین هنگامی که شما در حال رانندگی روی جاده ی خاکی هستید ، گرد و غبار پشت سر شما را ??را می گیرد ، به طوری که نمی توانید پشت ماشین خود را ببینید ، این امر در مورد رانندگی روی بر?? نیز صدق می کند. یکی دیگر از قسمت های درون بازی ، تماشاچی های آن است. گاهی اوقات عکاسان و تماشاچیان ، در حین رانندگی شما ، وسط جاده می پرند تا از شما عکس بگیرند ، اما پیش از آنکه آنها را زیر کنید ??رار می کنند که گویی با سرعت نور راه می روند ! یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات تو ذوق مخاطب می زند ، لاستیک اتومبیل هاست ، بعضی وقت ها ، با اینکه در حال رانندگی هستید ، اما چرخ ماشینتان هیچ چرخشی ندارد و مانند مشین های اسباب بازی راه می رود که این مهم ، به ندرت رخ می دهد. به طور کلی ، گرا??یک بازی نیز همانند گیم پلی و سایر قسمت های آنها یکی از نقاط قوت بازی به حساب می آید.

files_reviews_725800604155_20100811_640screen001[2f236bcbc68cef388a135ddec362af8d].jpg

 

حال به بخش صدا گزاری و موسیقی می رسیم. در این بخش آیتم های جذابی برای بازیکن وجود دارد ، که هر یک از آنها به نوبه ی خود به جذابیت بازی می ا??زایند. در منوی ابتدایی بازی ، تراک های متعددی پخش می شود که بسیار جالب اند ، برخی از آنها گاهاً شوق زودتر انجام دادن بازی را در گیمر ایجاد می کنند. در طول بازی نیز ، در برخی مراحل خاص ، تراک هایی پخش می شود ، که همانند تراک های منوی آن است. صدای پدیده های طبیعی نیز با دقت زیادی در بازی کار شده است ، تا جایی که گاهی اوقات صدای رعد و برق و باران ، کمی روی اعصابتان راه می رود. اگر در هنگام انجام بازی ، تو??ق کنید ، صدای پرندگان و گاهاً آبشارهایی که در نزدیکی تان وجود دارند ، به گوشتان برخورد می کند که آنها نیز بسیار جالب اند. در مورد صدای اگزوز و موتور ماشین ها ، تنها باید گقت ??وق العاده اند و هیچ گونه نقصی در آنها وجود ندارد. می توان ادعا کرد کخ صدا گزاری بازی نیز بسیار خوب و بدون کمترین مشکلی ، در بازی به کار ر??ته است.

files_reviews_963239604155_20101117_640screen003[90c7b648a4eee94caf933184271bc713].jpg

 

در آخر باید گ??ت اگر از طر??داران پر و پا قرص آرکید هستید و دلتان برای یک بازی رالی لک زده است ، DiRT 3 بهترین گزینه برای شما می تواند باشد. مطمئن باشید از تهیه ی آن پشیمان نخواهید شد. این عنوان از سوی ESRB ، درجه ی سنی T ، و از سوی Pegi ، درجه ی سنی بالای 12 سال را دریا??ت کرده است.

 

منبع:بازی سنتر

ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عظمت در پیست مسابقه-نقد و بررسی Gran Turismo 6

 

[ATTACH=CONFIG]9158[/ATTACH]

نام:Gran Turismo 6

سبک:Racing

سازنده:Polyphony Digital

ناشر:SC3

پلت??رم:PS3

گیمپلی بازیهای شبیه ساز اتومبیل ت??اوت اساسی با بازیهای اتومبیل رانی آرکید دارد.در این نسخه سازندگان هم به اصول و ریشه GT و??ادار مانده اند و هم بخش های دیگر بازی را ارتقا داده اند. بزرگ ترین تغییر ایجاد شده در این نسخه مربوط به نحوه کنترل ماشین ها می شود که PD با کمک شرکت های مختل?? این تغییرات را به وجود آورده است. این سیستم کنترل بازی با است??اده از تعلیق جدید به کار ر??ته در گیمپلی بسیار متحول کننده است. این سیستم به لط?? تجربیات شرکت KM Automotive به کار گر??ته شده و به بازیباز اجازه می دهد تا در سرعت های بلا و در هنگام عبور از پیچ ها ماشین را به خوبی هدایت و کنترل کند.در این هنگام تاثیر کمک ??نر های ماشین های به خوبی مشهود است و در کنار ??یزیک عالی و مناسب و کنترل عالی،گیمپلی بازی را بیش از پیش جذاب تر می کند.هرچند بخش انیمیشین بازی کمی از مشکلاتی رنج میبرد که سازندگان ??کری به حال آن نکرده اند.

 

gran-turismo-6.jpg

هندلینگ خودروها همواره از جذاب ترین و البته چالش برانگیزترین بخش GT بوده است. در این نسخه نیز تعادل خوبی میان عوامل کنترلی ماشین مانند ترمز دستی،گاز،ترمز و …. وجود دارد و کنترل بازی اگر چه در بعضی بخش ها بازیباز را به چالش میکشد اما بخش تیونینگ بازی به کمک بازیباز آمده و کمک بسیاری به او میکند.بخش تیونینگ بازی بسیار مهم و حیاتی است و در این نسخه بسیار عالی و کامل طراحی شده و برای عبور از مسابقات بسیار مهم است. در این بازی حدود 1200 ماشین جدید و قدیمی وجود دارد و امکان تیونینگ تمامی این ماشین ها وجود دارد که نکته مثبتی برای این سری است. در ادامه بخش هندلینگ باید این نکته را خاطرنشان کرد که در بعضی مواقع است??اده از ??رمان کنترلی(Wheel Force Feedback) تنها راه عبور از مسابقات سخت به شمار می رود. به این دلیل که زدن رکود های جدید و راه یابی به مراحل بالاتر با گیم پد کمی مشکل است.

تغییرات جوی در بعضی پیست ها به خوبی کار شده و پیشر??ت چشمگیری را داشته است.سازندگان توانسته اند حس یه روز بارانی که با ماشین مورد علاقه خود در حال رانندگی هستید را به خوبی به بازیبازان منتقل کنند.طراحی بصری این جلوه ها و تغییر روش کنترل ماشین ها در شرایط جوی مت??اوت به بهترین شکل در بازی پیاده شده است که دقت سازندگان بازی را به نمایش میگذارد.

 

url1.jpg

 

بعضی از تغییرات بازی ممکن است برای حر??ه ای ها ناخوشایند باشد. به طور مثال مسابقات Le Mans ??رانسه در نسخه های قبلی به طور 24 ساعت واقعی برگزار میشد ولی در این نسخه کاهش شدیدی(در حد 24 دقیقه) داشته است که برای حر??ه ای ها کمی غیرقابل تحمل است. یامائوچی و سازندگان بازی تلاش بسیاری کرده اند که گیمپلی بازی تکراری نشده و جذابیت خود را همواره ح??ظ کند. بخش هایی نظیر Festival of Speed،Lunar Exploration و غیره به بازی اضا??ه شده اند. بخش LE بخشی بسیار ناب و تک است که باید نیروی جاذبه ماه را به چالش بکشید. این بخش بسیار عالی و منحصر به ??رد طراحی شده و جلوه خاصی به بازی بخشیده است.

 

url.jpg

یکی از مشکلات اصلی نسخه قبل این بود که به تمامی خودروها دسترسی نداشته و بسیاری از خودرو ها در گروه ماشین های دوم بودند. این بخش به اعتقاد برخی به واقع پذیر بودن بازی کمک میکرد ولی از طر??ی وقت بازیباز را بسیار تل?? میکرد. در نسخه جدید این مشکل به طور کلی حل شده و بازیباز به راحتی می تواند اتومبیل مورد نیاز خود را از ??روشگاه ها خریداری کند.

هوش مصنوعی بازی در شماره پنجم بسیار بالا و عالی طراحی شده بود و در این نسخه هوش مصنوعی خوب طراحی شده است ولی اگر بخواییم با نسخه قبل مقایسه کنیم کمی پسر??ت داشته است و تصاد?? های بیخود در بازی نشان از این ضع?? دارد ولی به تنهایی هوش بازی خوب طراحی شده است. با اولین نگاه شاهد تغییراتی در منوی بازی هستیم. در ضاهر امر منو بازی شباهت هایی با نسخه پنجم دارد ولی ت??اوت های اساسی نیز دیده می شود. در نسخه پنجم تمامی بخش ها در یک طر?? ص??حه بودند و با ر??تن به زیرشاخه های بازی منو دچار یک آش??تگی عجیبی میشد که حوصله بازیباز را به طور کلی سر میبرد. در منو جدید این آش??تگی از بین ر??ته و تمامی بخش ها به ساده ترین صروت در منو پیاده شده اند وبازیباز به راحتی میتواند به بخش های مورد نظر خود دسترسی داشته باشد که خود نکته مثبتی برای این نسخه است.

 

url4.jpg

بحث مهم دیگر در بازیهای ریسینگ بخش ??یزیک بازی است. ??یزیک بازی در نسخه قبل با مشکلاتی همراه بود. در این نسخه ??یزیک بازی بسیار پیشر??ت کرده است اما باز مشکلاتی در آن دیده می شود. حالت تخریب پذیری باری و ماشین ها خوب کار شده ولی نکته ای که بسیار عجیب است ایم است که اگر شما با سرعت 50 km/h یا با سرعت 150 km/h تصاد?? کنید اثر تخریب پذیری یکسان خواهد بود که این خود نکته من??ی برای این سری تلقی می شود. گرچه آپدیت جدید این بازی منتشر شده و این مشکل از بین ر??ته است.

 

url2.jpg

بخش آنلاین بازی یکی از نکات مثبت این سری بوده است. همانند نسخه قبلی شاهد حضور بخش Season Event در بخش آنلاین هستیم.این بخش یکی از هیجان انگیزترین و البته سخت ترین بخش های بازی برای محک زدن توانایی های بازیباز و کسب پول زیاد برای تهیه ی اتومبیل های مورد نیاز است.یکی دیگر از جذابیت های این بخش برگزرای مسابقات ??صلی است.یکی از نکات مثبت این بخش امکان حضور ??یزیکی برنده مسابقات در پیست های واقعی به مزبانی Polyphony Digital و سایر اسپانسرها است.

اما یکی از انتقاد های وارده بر این بخش محدودیت حضور کاربرانی است که نسخه 15TH Anniversary را تهیه نکرده اند.زیرا برخی مسابقات در محدوده اتومبیل هایی برگزار می شود که تنها در این نسخه وجود دارند و کاربران سایر نسخه ها از حضور در این مسابقات محروم هستند که این حرکت نشان از این دارد که PD به ??کر منا??ع خویش است. در سایر بخش های بازی نیز شاهد سیستم قدیمی و جذابی هستیم که در نسخه های قبلی وجود داشتند.

 

matterhorn_thumbnail.jpg

اصولا در بازیهای شبیه ساز اتومبیل به علت عدم نیاز به برخی از پردازش های گرا??یکی،منابع سیستم توسط طراحان به هر چه واقعی تر شدن تصاویر اختصاص داده می شود. سری بازیهای گرن توریسمو همواره گرا??یک های چشم نوازی را به مخاطبان ارائه داده اند. این بازر سازندگان ریسک کرده و گرا??یک بازی را تا حد امکان بالا برده و ازتمامی توان PS3 است??اده کرده اند. بررسی گرا??یک GT6 نشان می دهد که رزولوشن بازی تا 12.5 درضد پیشر??ت به حد نصاب 1080 در 1440 (با سرعت ??ریم 60) دست یا??ته است اما این ا??زایش ابعاد موجب شده که از برخی قابلیت های گرا??یکی چشم پوشی شود. به عنوان مثال تکنیک MultiSampling به ن??ع پس پردازش های MLAAنادیده گر??ته شده است. از طر??ی سازندگان با انتقال منابع پردازش Anti-Alising به SPUهای پردازنده Cell موجب شده پردازنده گرا??یکی توان خود را صر?? ا??زایش ابعاد کند.بدین ترتیب سازندگان مو??ق شدند که سیستم رندر جدیدی را در موتور بازی جای داده و از تکنیک جدید نورپردازی در بازی بهره ببرند.

 

url3.jpg

نورپردازی بازی تغییر کرده است و به کمک همین روش شاهد نورپردازی زیبا و پویاتری نسبت به نسخه های گذشته هستیم. در نسخه های قبلی بازی ما شاهد آن بودیم که نورپردازی اغلب با است??اده از منابع نو از پیش تعیین شده محاسبه شده صورت میگر??ت اما در نسخه جدید با سیستم نورپردازی جدید،را ها و جاده ها دارای سایه ها و روشنایی ش??ا?? تری نسبت به قبل هستند و ترکیب آن با ا??زایش محدوده پوشش سایه ها و بهره گیری از منایع نور خارجی در کنار است??اده بهینه تر از تکنیک HDR بیشتر از هر زمان دیگری گرا??یک بازی را واقعی تر جلوه میدهد.

نرم تر شدن سایه ها در دو نمای درون و بیرون اتومبیل به خوبی قابل مشاهد است و این موضوع باعث شده مشکل لبه های شکسته سایه ها نسیت به نسخه پنجم کمتر شود. گرچه مشکلاتی نیز در هنگام اضا??ه شدن دود و غبار دیده میشود. است??اده از تکنیک Adaptive Tessellation دیگر تغییر گرا??یک بازی است.این تکنیک کمک موثری بر مدیریت منابع سیستم است که سازندگان به خوبی از عده این کار برآمدند و با است??اده از تکنیک میزان پردازش در نماهای دوردست تا حد ممکن کنترل شده و در نتیجه کمک بسیاری را به ا??زایش گرا??یک در ابعاد مختل?? کرده است.

 

2396885-granturismo6.jpg

البته یک مشکل در گرا??یک بازی است و آن هم Screen-Tearingهاییست که گهگایی در بازی دیده میشود.گرچه با است??اده از V-sync این خطوط در ببالای ص??حه ظاهر شده و کمتر به چشم می آیند اما زمانی که به موتور بازی ??شارهای شدید وارد می شود این مشکل دوباره ایجاد میشود. بهترین راه حل برای این مشکل کاهش رزولوشن بازی به 720 است. انتقادی که به نسخه قبلی بازی وارد بود،است??اده از اتومبیل های نسخه استاندارد بود اما در نسخه جدید سازندگان به طرز ماهرانه ای این گونه اتومبیل ها را در داخل بازی مخ??ی کرده اند. اصولا تشخیص این نوع ماشین ها با ماشین های نسخه Premium به راحتی ممکن نیست. تنها زمانی میتوان به استاندارد بودن ماشین پی برد که از نمای داخل به آن نگاه کرد. خودرو های استاندارد نمای درونی نداشته و یا نمای داخلیشان ساده طراحی شده است.

در مجموع گرا??یک بازی بالاتر از انتظار و با توجه به رزولوشن 1080 و 60 ??ریم بودن آن بسیار چشم نواز و عالی است و در بسیاری از صحنه ها گرا??یکی بسیار واقعی را به نمایش می گذارد. در بخش صداگذاری نیز بازی هیچ عیب و نقصی نداشته و مانند نسخه پنجم عالی کار شده است. سازندگان همچنین تعدای موزیک های زیبا به بازی اضا??ه کرده اند که بسیار دلنشین است. به خاطر همین بخش صداگذاری و موسیقی بازی بسیار خوب کار شده است.

در کل بازی GT6 پیشر??ت های بسیاری را به خود دیده است و بسیاری از کاستی ها را پر کرده ولی مشکلاتی کوچک نیز در بازی دیه می شود ولی این مشکلات از ارزش این بازی کم نکرده و اگر طر??دار بازی های ریسینگ شبیه ساز هستید،تجربه این عناون از نان شب هم واجب تر است!

گرا??یک:9.5

گیم پلی:8

موزیک و صداگذاری:9

ارزش بازی:8.5

نمره کل:8.5

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گرند توریسمو تاحالا بازی نکردم ولی اینو حتما دیگه باید بازی کنم.مرسییییی رضا جان خیلی نقد کامل و قشنگی بود:51:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
گرند توریسمو تاحالا بازی نکردم ولی اینو حتما دیگه باید بازی کنم.مرسییییی رضا جان خیلی نقد کامل و قشنگی بود:51:
خواهش میکنم داداش قابلی نداشت بازی خوبی یکی از نقاط قوتش گرا??یک و تعداد زیاد ماشین هاش هست آخه بیشر از اون چیزی که ??کرشو بکنی ماشین داره ولی گیم پلی بازی شبیه ساز رانندگی هست واسه همین کنترل ماشین خیلی بده داخل gt5 یه مسابقاتی داشت که خیلی مسخره بود مثلا" بت ??ولکس واگن ترنس پورتر میده از این مسا??رتی ها 20 ن??ر بودن همه همین ماشین من خودمو کشتم نتونستم حتی از یه ن??ر هم جلو بزنم.من که خوشم نیومد حالا شما بازی کن شاید حال کردی آخه یه دوست دارم عشق gt هست weel داره همش gt بازی میکنه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خواهش میکنم داداش قابلی نداشت بازی خوبی یکی از نقاط قوتش گرا??یک و تعداد زیاد ماشین هاش هست آخه بیشر از اون چیزی که ??کرشو بکنی ماشین داره ولی گیم پلی بازی شبیه ساز رانندگی هست واسه همین کنترل ماشین خیلی بده داخل gt5 یه مسابقاتی داشت که خیلی مسخره بود مثلا" بت ??ولکس واگن ترنس پورتر میده از این مسا??رتی ها 20 ن??ر بودن همه همین ماشین من خودمو کشتم نتونستم حتی از یه ن??ر هم جلو بزنم.من که خوشم نیومد حالا شما بازی کن شاید حال کردی آخه یه دوست دارم عشق gt هست weel داره همش gt بازی میکنه

مرسی حتما بازی میکنم.حالا به نظرت بین این و NFS Most Wanted2 و DIRT3 کدومو بازی کنم کدومش مراحلش متنوع تر و جذاب تره؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بزرگترین مشکل گرند توریسمو اینکه ماشین های زیادی داره که اصلا آدم دوست نداره نگاشون کنه با که به زبون بیارشون ولی از طر??ی ماشین هایی مثل veneno رو اگه اشتباه نکنم نداره . بهتره که یه تعداد ماشین محدود رو خیلی قوی کار کنه . گیم پلیش 1 نمره از بقیه چیزاش پایین تره که برای یک بازیه قوی خوب نیست . حالا انشا الله driver club جبران میکنه. راستی بد نیست از اون هم چندتا عکس و تریلرو معر??ی بدی ؟ ممنون میشم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بزرگترین مشکل گرند توریسمو اینکه ماشین های زیادی داره که اصلا آدم دوست نداره نگاشون کنه با که به زبون بیارشون ولی از طر??ی ماشین هایی مثل veneno رو اگه اشتباه نکنم نداره . بهتره که یه تعداد ماشین محدود رو خیلی قوی کار کنه . گیم پلیش 1 نمره از بقیه چیزاش پایین تره که برای یک بازیه قوی خوب نیست . حالا انشا الله driver club جبران میکنه. راستی بد نیست از اون هم چندتا عکس و تریلرو معر??ی بدی ؟ ممنون میشم
ماشینهای خوب هم زیاد داره درسته که zhian داره ولی بوگاتی پاگانی...هم داره اینم در نظر بگیر که همیشه ماشینهای ??راری داشت برخلا?? nfs که از سال 2013 تونست با ??راری کنار بیاد و ماشینهاشو برازه داخل بازی.در مورد veneno هم یه DLC داد که veneno و کلی ماشین دیگه اضا??ه شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مرسی حتما بازی میکنم.حالا به نظرت بین این و NFS Most Wanted2 و DIRT3 کدومو بازی کنم کدومش مراحلش متنوع تر و جذاب تره؟
اگه most wanted2 و rivals بازی نکردی اول این 2تا بازی کن آخه GT مرحله هاش خیلی زیاده و تموم کردن وقت زیاد میبره.بعد GT بازی کن بعدش DiRT3 بازی GRIDهم بدنیست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

نقد و بررسی بازی GRID 2

 

 

grid-2(3).jpg

 

 

 

نام:GRID2

 

سازنده و ناشر : Codemasters

 

پلت??رم : PC/Xbox360/PS3

 

انتشار : ۲۷ می ۲۰۱۳

 

سبک : Racing

 

 

سال 2008 میلادی، عنوانی جدید در سبک Racing متولد شد که در بین غول های این سبک توانست مو??قیت قابل قبولی را کسب کند . المان های جدیدی در این سبک ایجاد کرد و بسیاری از منتقدان به آن نمره قبولی دادند ، هر چند که برخی از گیمرها از گیم پلی ??وق العاده مشکل آن شکایت داشتند .

Codemasters با ارائه ی GRID به عنوان یک شبیه ساز مسابقات رانندگی ، ثابت کرد که یکی از بهترین استودیوهای سازنده در سبک مسابقات رانندگی است . بازی اگرچه به شکل بسیار خوبی یک شبیه ساز قدرتمند مسابقات قانونی و درون پیستی بود دارای قابلیت هایی نوآورانه بود که مهمترین آن را می توان Flashback نامید .

حال پس از حدود 5 سال از آن نسخه، شاهد ادامه ای بر آن در بازار هستیم . GRID 2 با تغییراتی بسیار نسبت به گذشته بازگشته تا مشتاقان رانندگی ، با یکی از بهترین های سال میلادی رو در رو شوند .

 

 

grid-2(7).jpg

 

 

داستان

اصولا در بازی های به این سبک، چیزی به عنوان داستان جایی ندارد و آن چیزی هم که به خورد بازیکن دادن می شود معمولا چیزی کاملا کلیشه ای است که GRID 2 نیز از این قائده مستئنا نیست .

مسابقاتی با عنوان World Series Racing یا به اختصار WSR پایه گذاری شده است . ??ردی جوان قدم به این مسابقات قانونی که در پیست هایی مختل?? در سرتاسر جهان روی میدهد می گذارد . با اولین مسابقه و برنده شدن در آن، کلیپ ویدئویی آن در ??ضای مجازی پخش می شود و همین باعث علاقه مندی ا??رادی به این راننده ی جدید می شود . این علاقه مندان هم عامل اصلی ادامه ی این مسابقات برای راننده ی جدید می شوند و با شرکت در مسابقات بزرگتر و مهم تر ، بر تعداد آنها ا??زوده می شود و تا جایی که برترین راننده ی مسابقات شوید ادامه می یابد .

داستانی که به صورتی دیگر در رقبای بازی همچون NFS نیز وجود دارد . پس از نبود داستانی غنی و با جذابیتی بالا ناراحت نشوید .

 

grid-2(6).jpg

 

 

گیم پلی

چیزی که در سال 2008 این بازی را از دیگر عناوین هم سبکش متمایز کرد همین بخش گیم پلی مت??اوت آن بود . GRID با ساخت یک شبیه ساز واقعی مسابقات رانندگی ، توجه بسیاری به سمت خود جلب کرد . رانندگی واقعی و تخریب پذیری قابل توجه بازی و اثر گذاری آن بر روی مسابقه از نقاط قوت آن بود .

اما حالا بعد از گذشت 5 سال از آن روز، Codemasters کمی گیم پلی را برای جذب بازیکن های جدید تغییر داده که انصا??ا هم در این کار بسیار خوب عمل کرده است . دیگر با آن شبیه ساز صر?? طر?? نیستیم و عناصری از شاخه Arcade هم به بازی اضا??ه شده است و کدمسترز با تعادل خوبی که بین این دو قسمت ایجاد کرده است تا حدی توانسته رضایت هر دو گروه طر??دار این سبک ها را جلب کند .

البته هنوز هم بخش های مو??ق قبلی همچون تخریب پذیری بالا، هندلینگ عالی و مخصوصا قابلیت ??لش بک در بازی حضور دارند و قابلیت های آرکید به دیگر بخش های آن اضا??ه شده تا لذت مسابقه دادن در مسیر های مختل?? و اتومبیل های گوناگون و لیسانس شده ی بازی را به شکل غیر قابل باوری ا??زایش دهند .

بازی دارای 4 ??صل مختل?? برای مسابقات است که هر ??صل هم دارای شرایط خاص خود مانند پیست ها و اتومبیل های مخصوص خود می باشد و به ترتیب هر ??صل دارای مسیرهایی زیباتر و مشکل تر به علاوه ی اتومبیل های قدرتمندتر خواهد بود . البته ??صل اول با وجود اتومبیل های ضعی?? و تعداد محدود پیست کمی آزار دهنده نمایان می شود که با توجه به کوتاه تر بودن آن قابل چشم پوشی می باشد و از ??صل دوم به بعد همه چیز تغییر می کند و جذابیت بازی نمایان می شود .

با مسابقه در مکان هایی از سراسر دنیا، از کالی??رنیا گر??ته تا دبی و ژاپن به همراه تعداد باورنکردنی از اتومبیل های مدرن تا کلاسیک بازی به کسب رتبه بپردازید و طر??داران خود را به میزان ??زاینده ای ا??زایش دهید .

مدهای مختل?? مسابقات به جذابیتی بازی ا??زوده و از یکنواختی در طول بازی جلوگیری کرده است . مدهای معمول مانند مسابقه دادن با 8 حری?? مختل?? و یا مسابقات دوئل مانند که بین 2 اتومبیل صورت می گیرد در بازی گنجانده شده است . مسابقات زمانی از هیجان انگیز ترین مسابقات می باشد و مسابقاتی که حالتی رالی مانند دارند ، به گیمر می ??همانند که سرعت همه چیز نیست و مهارت در رانندگی و است??اده ی صحیح از پدال گاز و ترمز باعث پیروز شدن در میدان رقابت خواهد شد .

سیستم هندلینگ بازی به صورت بسیار لذت بخشی تعادل بین یک شبیه سازی کامل و یک عنوان آرکید پیاده سازی شده است . اتومبیل ها بر اساس معیارهایی چون وزن، قدرت موتور، عرض لاستیک ها و … دارای کنترل مت??اوتی با یکدیگر هستند که کار با هر یک از اتومبیل ها را به نوعی خاص جلوه می دهد .

grid-2(1).jpg

 

سیستم ??لش بک بازی که از مهمترین نوآوری های این سری در سبک مسابقات رانندگی می باشد، این بار به بهترین شکل ممکن در بازی گنجانده شده است . با زدن یک دکمه تا میزان دلخواه زمان را به عقب برگردانید و اشتباهی که شما را از عنوان قهرمانی دور می کند را جبران کنید . در درجه های سختی بالاتر ، تعداد این ??لش بک ها کمتر و زمان به عقب برگرداندن آنها نیز کاهش می یابد، پس باید همیشه آماده باشید و به موقع از این قابلیت کلیدی بازی است??اده کنید .

هوش مصنوعی واقعا عالی طراحی شده است . بر خلا?? اکثر بازی های هم سبک، حری??ان برای ایجاد موقعیت های بهتر برای خود ، حاضر به درگیری با اتومبیل گیمر هستند تا جاییکه در برخی مواقع با خشونت بالای خود ، اتومبیل گیمر و دیگر حری??ان را از دور خارج کنند . اوج هوش مصنوعی را می توان در مسابقاتی که ??قط یک حری?? دارید مشاهده کرد . حری?? هر کاری می کند تا از عبور شما جلوگیری کند و در مواقعی که عقب می ماند خود را به آب و آتش می زند تا از شما عبور کند و در این راه حتی از صدمه زدن به اتومبیل شما هیچ ترسی ندارد !

هم گروهی نامعلوم شما هم از هوش مصنوعی مناسبی برخوردار است . تا قبل از شروع مسابقه و انتخاب اتومبیل مورد نظر برای انجام مسابقه، شاهد حر?? زدن و توضیح دادن های بی امانش از قدرت اتومبیل گر??ته تا نوع مسابقه و پیست خواهید بود . در حین مسابقه هم با دادن اطلاعات لازم درباره نحوه ی رانندگی شما و حری??ان و نقاط مختل?? پیست ، شما را در پیروزی در میادین مختل?? راهنمایی می کند.

بازی بر خلا?? دیگر عناوین که به سمت Open World شدن روی آروده اند به هیچ وجه دارای محیطی باز و آزاد نیست و سازنده تمرکز خود را ??قط بر روی مسابقات قرار داده است تا از این طریق بتواند هیجان بالاتری را در گیمر ایجاد کند و به جای اینکه وقت خود را برای ساخت عناصر Open World کند تمام تلاشش را برای بهتر کردن مسابقات انجام داده است که رضایت بخش صورت گر??ته است .

 

grid-2(5).jpg

 

گرا??یک

 

این بخش را می توان یکی از پایه های اصلی بازی نامید که به بهترین شکل ممکن برای یک عنوان Racing پیاده سازی شده است . طراحی ??وق العاده زیبای اتومبیل ها و مسیر های مسابقه ، شما را در اوایل شروع بازی مجذوب خود خواهد کرد . دورنماهای موجود بسیار زیبا و طبیعی هستند و از آنجایی که مراحل در مناطق و کشورهای مختل??ی روی می دهد شاهد تنوع خوبی در دورنما و محیط مسیر خوهید بود . این محیط که شامل مراحل درون شهری و مراحل کوهستانی و بیابانی بازی می باشد که بسته به روز یا شب بودن و یا وضعیت آب و هوا تغییراتی در آن ظاهر خواهد شد .

البته گرا??یک بازی چندان بی عیب هم نیست . به خصوص طراحی تماشاگران و با??ت های اطرا?? مسیر ضعی?? عمل شده است که با توجه به ذات این سبک که با سرعت و هیجان همراه است قابل چشمپوشی است چراکه مطمئنا هیچ گیمری در هنگام مسابقه دادن و لذت بردن از پشت سر گذاشتن حری??ان، به هیچ وجه حتی به تماشاگران اطرا?? هم توجه نمی کند .

اما گرا??یک بازی را کنار بگذارید و نورپردازی مثال زدنی آن را قسمتی جدا از دیگر قسمت های گرا??یک بدانید . تاثیر نور بر تمام اجسام و بازتاب آن بر بدنه ی اتومبیل باورنکردنی است . کا??یست صحنه ی خروج اتومبیل از تونل را تصور کنید و نوری که در ابتدا باعث اذیت چشمانتان می شود و پس از مدتی چهره ای زیبا از پیست را در جلوی چشمانتان قرار می دهد .

با توجه به موقعیت منبع نور و دوربین بازی شاهد نورپردازی مت??اوتی خواهید بود . علاوه بر نورپردازی در روز، شاهد نورپردازی ??وق العاده زیبا در مراحل شب بازی خواهید بود . منابع نور مصنوعی به صورت ??وق العاده زیبا مسیر پیش رویتان را رنمایان خواهند کرد و مانند اثر نور خورشید بر اجسام، بسته به قدرت و ??اصله ، بر اجسام اثر می گذارند .

تخریب پذیری هم که به صورت کاملا مستقیم بر گیم پلی تاثیر می گذارد همچون قبل عملکردی واقع گرایانه دارد . برخورد اتومبیل به کناره های مسیر و اتومبیل های حری??، صر??ا باعث ایجاد تغییر در ظاهر ??یزیکی اتومبیل نمی شود بلکه واقعا به اتئمبیل اثر می گذارد و باعث از کار ا??تادن قسمت های حساس اتومبیل می شود تا جاییکه بر اثر برخوردی ممکن است تا

آخر مسیر ، اتومبیل به سمت راست یا چپ انحرا?? داشته باشد و استراتژی راننده برای به پایان رساندن مرحله را تغییر دهد .

دوریبن های بازی به 5 نوع مختل?? محدود می باشد که به دلیل شبیه بودن آنها به یکدیگر چندان خواب عمل نکرده است و نبود دوربین حالت درون کابین اتومبیل را می توان یکی از مهمترین ضع?? های آن دانست .

 

grid-2(4).jpg

 

صداگذاری

 

صداگذاری نه خیلی خوب است و نه خیلی ضعی?? و در حد متوسط قرار گر??ته است . شاید در ابتدای مسابقه شاهد تنوع بالای صدای اتومبیل ها و ت??اوت آنها با یکدیگر باشید، اما پس از شروع مسابقه شاهد صدایی یکنواخت بین اتومبیل ها باشید . اما صدای محیط بحثی جدا دارد . مثلا تماشاگران بسیار جالب عکس العمل نشان می دهند به طوریکه اگر در قسمتی که تعداد زیادی تماشاگر حضور دارند، اتومبیل شما به سرعت زیاد به کناره ی پیست برخورد کند، شاهد جیغ و ??ریادهای آنها خواهید بود . البته درست است که عکس العمل آنها ??قط به همین ??ریاد زدن خلاصه شده و از جایشان تکان نمی خورند ، اما برای یک عنوان ریسینگ جالب می باشد.

دیالوگ هایی که هم گروه تان به زبان می آورد در اکثر موارد کارایی لازم خود را دارد و با راهنمایی های به جای خود شما را در طی کردم هر مرحله همراهی می کند و در برخی مواقع به تکه پرانی های خود لحظه ای شما را به خنده می اندازد .

بازی از تنوع موسیقی بالایی برخوردار نیست و در برخی مواقع امکان اینکه هیچ موسیقیی در بازی شنیده نشود زیاد است .

 

grid-2(2).jpg

 

نتیجه گیری

Codemasters توانست با ایجاد تغییراتی که در GRID 2 ایجاد کرد طی?? وسیعی از گیمران جدید را به سمت خود سوق دهد و قدیمی ها را هم در کنار خود نگه دارد . GRID 2 با تقویت قابلیت های اساسی گیم پلی نسخه اول و ا??زودن چاشنی Arcade به آن و ایجاد تعادلی مثال زدنی بین آن ها که تا پایان بازی به هم نمی خورد به همراه گرا??یکی ??وق العاده ادامه ای مو??ق بر این سری باشد .

 

 

گرا??یک:9

گیم پلی:9.5

موزیک و صداگذاری:8.5

ارزش بازی:10

نمره کل:9

ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

grid واقعا گیم پلی قویی داشت . غیر gt همه ی race ها رو تقریبا بازی کردم .از لحاظ گیم پلی به ترتیب :3. dirt3 .1 - hot persuit .2 - grid2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...