رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
edzio

تاپیک جامع سبک stealth (مخفی کاری)

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

در این تاپیک درباره بازی های مخ??ی کاری مطلب گذاشته می شود.از علاقه مندان دعوت می شود لط??ا همکاری کنند با تشکر:51:

 


خب من با سری بازی های SPLINTER CELL شروع میکنم.

Splinter-Cell.jpg

مخ??ی کاری یکی از سبک هایی است که همیشه طر??داران مخصوص خود را داشته است این سبک در بازی های رایانه ای به دلیل نیاز به ت??کر و چیدن استراتژی های خاص برای از بین بردن دشمنان جزو زیبا ترین سبک ها بوده است هرگاه سخنی از مخ??ی کاری بوده است ??کر ما ناخود آگاه به سمت بازی هایی همچون Thief MGS و سری Splinter Cell می رود. در بازی های مخ??ی کاری شما نیاز دارید تا از ??کر خود نیز بهره ببرید. گیمر دیگر قادر نخواهد بود که اسلحه را بر دستان خود بگیرد و دشمنان را با خاک یکسان کند و مرحله تمام!. در این سبک خلاقیت بالای گیمر و تمرکز بالا می تواند یکی از برگ های برنده در بازی باشد.جدا از این گونه مسائل بالاخره لذت بازی کردن بازی هایی در این سبک بسیار بالا تر از بازی های شوتر است.

 

splintercell.jpg

سری بازی اسپلینتر سل در سال ۲۰۰۲ شاهد انتشار اولین نسخه از خود بود این بازی در ابتدا به صورت تقلید هایی کوچک از روی سری بازی متال گیر شکل گر??ت و سپس سم شکل جدی تری به خودش گر??ت و کم کم یوبی سا??ت با اضا??ه کردن المان های جدید و پیاده سازی خلاقیت هایی نو در بازی توانست سری اسپلینتر سل را به جایگاه واقعی خود برساند. داستان بازی اسپلینتر سل به مراتب ساده تر و گیرا تر از متال گیر بود زیرا کاراکتر اصلی ??قط یک ن??ر بود سم! البته مقایسه ی این دو بازی کار درستی نیست زیرا هر دو بازی در سبک مخ??ی کاری بی نظیر هستند اما در این قسمت ما بر روی سری بازی اسپلینتر سل تمرکز کرده ایم و در قسمت های آتی در مورد متال گیر و بقیه بازی های در این سبک به بحث و بررسی می پردازیم.

 

Tom Clancy’s Splinter Cell

Tharealsplintercell.jpg

 

نسخه ی اول این سری بازی ها در سال ۲۰۰۲ برای Windows و xbox عرضه شد نسخه ی اول یا تولد این ژانر با است??اده از المان های مو??ق متال گیر و اضا??ه کردن چند ویژگی کوچک توانست یک بازی دیگر را برای این سبک به ثبت برساند موتور بازی UE2 بود که در آن زمان جزو بهترین انجین ها برای ساخت یک بازی زیبا بود استقبال از این بازی در آن زمان تقریبا کم بود اما سازندگان این بازی برای ادامه دادن به این نسخه برنامه های زیادی داشتند چرا که سم دارای پتانسیل بالایی چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ گیرا بودن و قابل درک بودن داشت سم دارای لباس مخصوص خود و همچنین عینک دید در شب بود که باعث می شد احساس جذاب بودن بیشتری به کاراکتر بازی القا شود. نسخه ی اول بازی از لحاظ پیچیدگی های لازم در حد بسیار زیادی بود چرا که گیمر های مبتدی و تازه کار نمی توانستند آن را به خوبی درک کنند و این مسئله خیلی توانست خود نمایی کند و جزو یکی از ویژگی های خوب بازی بود و از همین رو این بازی مورد استقبال بسیاری از گیمر های هاردکور قرار گر??ت.

 

Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Pandora_Tomorrow_box_art.jpg

 

پس از دو سال بالاخره ناشر و سازنده اسپلینتر سل نسخه جدیدی از بازی را ساخته و عرضه کردند در سال ۲۰۰۴ سم به میادین بازگشت اما این د??عه در اندونزی ر??یق سایه ها درون اندونزی به دنبال هد?? خود می گردد داستان بازی در سال ۲۰۰۶ روایت می شود و سم از طر?? سازمان جاسوسی آمریکا قصد ن??وذ به تشکیلات سازمان تروریستی را دارد که مخ??ی گاه اصلی آن ها اندونزی است.انجین به کار گر??ته شده برای این بازی نیز همان UE2 تقویت شده می باشد. بازی با گیم پلی روان و گرا??یکی متوسط طر??داران خاص خود را پیدا کرد از آن به بعد بود که یده های بعدی برای نسخه های بعدی در ذهن سازندگان شکل گر??ت. سم مت??اوت تر خواهد شد زیرا دیگر اسپلینتر سل از آب و گل در آمده است والمان های خاص خود را در بازی هایش به کار می برد.

 

Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory

Tom_Clancys_Splinter_Cell_-_Chaos_Theory_Coverart.png

 

یک سال پس از ??روش خوب اسپلینتر سل TC نسخه ی جدیدی از بازی را ساخت این بازی برای کنسول های Ps2 Xbox و Pc عرضه شد که بعد ها به صورت HD برای کنسول Ps3 هم عرضه شد. انجین سازنده ی بازی UE2.5 بود این نسخه از اسپلینتر سل برای اولین بار از RP است??اده می کرد از این بخش برای بهتر شدن ??یزیک و طبیعی تر شدن آن در بازی است??اده می شود. همچنین در این نسخه از اسپلینتر سل حرکات مخ??ی کاری و هوش مصنوعی دشمنان پیشر??ت بسیار چشم گیری داشت و در بازی NPC های زیاد و بیشتری حضور داشتند. همچنین این نسخه دارای مولتی پلیر نیز بود که بر جذابیت بازی اضا??ه می کرد.

 

Tom Clancy’s Splinter Cell: Essentials

Tom_Clancys_Splinter_Cell_-_Essentials.jpg

 

در سال ۲۰۰۶ به ??اصله ی بسیار کمی دو نسخه از اسپلینتر سل عرضه شد یکی از این نسخه ها به صورت انحصاری برای PSP بود و برای ساختن بازی سازندگان از موتور UE2 است??اده کردند البته این گرا??یک این نسخه برای کنسول های PSPدر حد متوسط رو به بالا بود بازی دارای هشت مرحله اصلی بود و سه مرحله ی ??رعی که با عنوان Bonus Mission در بازی شناخته می شوند این بازی زیاد مورد استقبال قرار نگر??ت و نمره ی ۵٫۸ از ده را از سوی گیم اسپات دریا??ت کرد.

 

Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent

Scda_boxart.jpg

این نسخه جزو یکی از زیبا ترین و محبوب ترین نسخه های اسپلینتر سل بود که توانست مخاطب های زیادی را جذب کند.این بازی دارای گرا??یکی زیبا و قابل قبول بود و در سال ۲۰۰۶ ??یزیک بازی یکی از بهترین ها بودگیم اسپات به این بازی نمره ی عالی را داد البته بر روی نسخه های ps2 x360 pc Ps3 نسخه Wii این بازی متوسط رو به پایین بود چون کنترل نا مناسب و سخت گرا??یک خشک رنگ بندی نا مناسب و قدرت کم Wii باعث شدند که بازی بر روی Wii به صورت مناسب بهینه سازی نشود

 

 

Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction

Tom_Clancys_Splinter_Cell_Conviction.jpg

پس از چهار سال غیبت سم در سال ۲۰۱۰ بازگشتی شکوه مند از سم را شاهد بودیم بازگشتی که خیلی ها را خوشحال کرد این بار سم دیگر برای سازمان جاسوسی کار نمی کند و دنبال انتقام است دختر او یعنی سارا در حادثه ای جان خود را باخته است و سم به دنبال دلیل این حادثه است در حین بازی سم متوجه می شود که دخترش زنده است در بازی چالش های مت??اوتی برای شما به وجود می آید در بازی هوش مصنوعی دشمنان شما بسیار عالی کار شدهع است و بازی سختی را شاهد هستیم کسانی که جزو دسته ی Casual باشند صد در صد سراغ این بازی نخواهند ر??ت بازی نیازمند تمرکز بالاست گرا??یک بازی کمی تا قسمتی ضعی?? کار کرده است و با UE2.5 تقویت شده ساخته شده است در بازی شما به هیچ وجه نمی توانستید سبک اکشن را پیش بگیرید چون تیر اندازی در بازی به قدری سخت بود که ??قط برای سبک مخ??ی کاری است??اده می شد و در کل این بازی جزو یکی از زیباترین بازی های مخ??ی کاری بود و از گیم اسپات نمره ۸ از ده را دریا??ت نمود.

Splinter Cell:BlackList

 

splinter-cell-blacklist-cover-art.png

 

 

نسخه ی جدید از این سری بازی که با حواشی بسیار زیاد روانه بازار شد و توانست نمرات خوبی را هم کسب کند اما از طر??ی هم مخاطبان اصلی و همیشگی این بازی نتوانستند با این نسخه ارتباط خوبی برقرار کنند چرا که سم ??یشر نه تنها سم ??یشر قدیم نبود بلکه به یک رباط تبدیل شده بود و از سران هر دستوری که میگر??ت را اجرا میکرد. اما گیم پلی بازی دچار تحولات خوب و مثبتی شده بود لباس های مت??اوت سم و اسلحه های مختل?? برای پیشبرد مراحل به جذابیت بازی اضا??ه میکرد. اما دیگر مخ??ی کاری در بازی حاکمیت نمی کرد و متاس??انه میدیدیم که همه ی مراحل با اکشن کامل تمام می شود و همین موضوع باعث شده بود سم ??یشر به طور کلی

در این بازی نابود شود.

 

splinter-cell-blacklist-screenshot-5-628x320.jpeg

این تصویر برای طر??داران SC ??اجعه است!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:پارسی گیم

 

بچه ها من خودم عاشق این سری بازی و سم ??یشرم . و به ترتیب با DOUBLE AGENT و CONVECTION و CHOSE THEORY خیلی حال کردم.ولی این نسخه اخریه, بلک لیست مثل اکثر بازی های جدید به المان های نسخه های قبلیش پایبند نبود و تو بخش مخ??ی کاری خیلی نسبت به نسخه های قبل ضع?? داشت و بازی رو به اکشن ر??ته بود و بازی اکشنش بیشتر شده بود و این ضربه بزرگی به یه بازیه سبک مخ??ی کاری هستش.

 

دانلود کالکش ( splinter cell- splinter cell:pandora tomorrow -splinter cell:chose theory)

29573257665397825948.jpg

 

تصاویری از بازی :

 

95649402831043841559.jpg

 

 

 

21692397411419992928.jpg

 

 

 

10195090588470549347.jpg

 

لینک دانلود برای ps3

http://www.p30day.com/دانلود-بازی-splinter-cell-trilogy-hd-برای-ps3-با-لینک-مستقیم-15530.html

 


دانلود بازیه splinter cell:convection

splinter-cell-mac-product-3dc481c9308472ba0b6b4f1f1dc621f0.jpg

 

506853-tom-clancy-s-splinter-cell-conviction-xbox-360-screenshot.jpg

 

 

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20100107031327826_640w.jpg

 

 

 

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20100107031329919_640w.jpg

 

لینک دانلود برای pc

http://www.p30day.com/دانلود-بازی-Tom-Clancys-Splinter-Cell-Conviction-2010-با-لینک-مستقیم-3982.html

 


دانلودSplinter Cell:BlackList

Splinter-Cell-Blacklist-1-200x150.jpg Splinter-Cell-Blacklist-2-200x150.jpg

Splinter-Cell-Blacklist-3-200x150.jpg Splinter-Cell-Blacklist-4-200x150.jpg

Splinter-Cell-Blacklist-5-200x150.jpg Splinter-Cell-Blacklist-6-200x150.jpg

Splinter-Cell-Blacklist-7-200x150.jpg Splinter-Cell-Blacklist-8-200x150.jpg

 

لینک دانلود برای ps3

http://www.p30day.com/دانلود-بازی-splinter-cell-blacklist-برای-ps3-30442.html

 

 

ویرایش شده توسط edzio
اپدیت شد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??قط آخری رو بازی کردم . خیلی دوستش داشتم ولی سیستم اون زمانم جواب نمیداد . ??قط داستان و دموهاشون رو دنبال کردم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
??قط آخری رو بازی کردم . خیلی دوستش داشتم ولی سیستم اون زمانم جواب نمیداد . ??قط داستان و دموهاشون رو دنبال کردم

اگه به سبک مخ??ی کاری علاقه داری حتما اون 3 نسخه ای که گ??تمو بازی کن خیلی حی??ن .بلک لیست بازیه قشنگی بود ولی اگه قبلیاشو بازی کرده بودی مطمئنا تو زوقت میخورد.همچنین که صدا گذار سم ??یشر هم عوض شده بود :sad:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من double agent رو تا آخر ر??تم و بشدت از این سبک بدم اومد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
من double agent رو تا آخر ر??تم و بشدت از این سبک بدم اومد.

خب به هر حال هر کی یه سلیقه ای داره ولی قشنگ ترین نسخش به نظرم همینه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

تاریخچه سری بازیهای متال گیر

 


03-metal-gear-solid-hd-edition-02-234x200.jpgسری بازی های متال گیر را میتوان به عنوان یکی از تاریخی ترین بازی ها شناخت.بازی هایی که داستانش بسیار زیبا و درگیر کننده و همانند ??یلم های هالیوودی گنجایش همه چی را دارد.علاوه بر داستان وارد کردن سبک مخ??ی کاری در صنعت گیم هم از کار های مهم این بازی بود.

باهم میریم که که نگاهی داشته باشیم به تاریخچه این سری.

 

Metal Gear

 

 

Metal-Gear-MSX.jpg

 

 

 

و درسال ۱۹۹۰برای کمودور۶۴MSX2وNESاولین قسمت از این سری بازیها که در سال ۱۹۸۷ برای کنسول

منشر شد.این اولین بازی ساخته شده توسط نابغه ی صنعت گیم و بناینگذار این سری بازیها یعنی “هیدئو کوجیما???و اولین بازی منتشر شده توسط کمپانی بزرگ “کونامی???بود.

گرا??یک بازی مثل تمامی بازی های قدیمی پیکسلی بود و دوربین آن از بالا نشان داده میشد.سبک بازی هم مخ??ی کاری و اولین بازی بود که از این سبک است??اده میکرد و نکته ی جالب بازی این است که شما میتوانستید با ??رمانده خود در حین بازی از طریق سیستم رادیوی کدک صحبت کنید.

داستان بازی هم راجب به “گری ??اکس???(نینجایی که در قسمت اول متال گیر سالید دیدید)است که راهی جزیره “اوتر هیون???میشود تا پرده از سلاح مخ??ی دشمن بردارد.(که همان متال گیر است)

 

 

Metal gear2:Solid Snake

 

 

55784187181408382692.jpg

MSX2قسمت دوم این بازی در سال ۱۹۹۰ به کارگردانی هیدئو کوجیما و انتشار کونامی و ??قط برای کنسول منتشر شد.این بازی اولین حضور قهرمان اصلی این سری بازی ها یعنی “سالید اسنیک???بود.گرا??یک بازی اگرچه مثل نسخه قبل پیکسلی بود ولی پیش??رت در آن دیده میشد.سبک بازی همچنان مخ??ی کاری و هوش مصنوعی پیشر??ت بسیاری کرده بود.داستان بازی راجب به سالید اسنیک است که به جزیره اوتر هیون میرود تا هم گری ??اکس را نجات دهد و هم متال گیر را نابود کند.در آخر اسنیک با پدر و استاد خود یعنی “رئیس بزرگ???که متال گیر را کنترل میکند مبارزه میکند و اورا به همراه آن نابود و با گری ??اکس از جزیره میگریزند.

 

Metal Gear Solid

 

MetalGearSolid1.jpg

 

d936dadf3001.jpg

این بازی اولین قسمت از سری بازیهای متال گیر سالید است که در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی استیشن۱و کامپیوتر توسط کونامی و مایکروسا??ت منتشر شد.در واقع این بازی انقلابی در صنعت گیم ایجاد کرد که هیچ بازیی تاکنون چنین کاری را انجام نداده است.این بازی بنیانگذار دو سبک مخ??ی کاری و بازی های داستان محور است که در زمان عرضه اکثر مخاطبین را بر جای خود میخکوب کرد.

همینطور این بازی سیستم کاورینگ(پناه گیری)را وارد بازی های دیگر کرد.گرا??یک بازی در سال عرضه بسیار زیبا و کارشده و با??ت با کی??یت ساخته شده بودند.داستان بازی ادامه وقایع متال گیر ۲:سالید اسنیک است.

اسنیک خود را بازنشسته کرده است و به کوهستان های آلاسکا برای آرامش پناه برده است.اما جزیره “شادو موزز???که در آن کمپانی “آرمز تک???که زیر نظر “??اکس هاند???بود توسط نیروی هایی به نام “??رزندان رئیس بزرگ???تسخیر شد.??رمانده اصلی این نیرو ها برادر ژنتیکی سالید یعنی???لیکوئید اسنیک???است.??رزندان رئیس بزرگ هد??شان این بود که کنترل سلاح مخ??ی ??اکس هاند را بدست بگیرند و با آن هم ??اکس هاند را نابود کنند و انتقام رئیس بزرگ را از سالید اسنیک بگیرند.این سلاح مخ??ی چیزی نیست جز متال گیر که توسط دکتر???هال امریش???(اتاکون)ساخته شده است.

در آخر سالید با نابودی متال *** و کشته شدن لیکوئید اسنیک توسط ویروس “??اکس دای???به هد??ش میرسد و در همین حین “آسلات???(از نیروی های ??رزندان رئیس بزرگ)که دستش توسط گری ??اکس قطع شده بود.جنازه ی لیکوئید را با خود میبرد تا دست آن را به بدن خودش پیوند بزند.

داستان بسیار زیبا،جذاب و درگیر کننده بود و همانند ??یلم های سینمایی پیچش های ??راوانی داشت.

متای این بازی ۹۴ از ۱۰۰بود.

 

 

Metal Gear Solid2:Sons Of Liberty

 

 

covermgs2jap2.jpg

 

 

متال گیر سالید ۲:??رزندان(پسران)آزادی در سال ۲۰۰۱ برای کنسولهای پلی استیشن ۲ و ایکس باکس و در سال ۲۰۰۳ برای کامپیوتر منتشر شد.سبک بازی اکشن مخ??ی کاری داستان محور بود.

گرا??یک بازی بسیار زیبا و هنری بود و در همان سال مورد تحسین قرار گر??ت.داستان بعد از تمامی وقایع قسمت اول بود.اسنیک بعد از وقایع قسمت قبل راهی عملیات دیگری میشود که در یک کشتی است.

نیروی های ارتش آمریکا در حال پرده برداری از مدل جدید از متال گیر هستند.اسنیک با کمک اتاکون میتواند اطلاعاتی از این مدل جدید کسب کند که در این حین جاسوسان روسی به ??رماندهی آسلات به کشتی حمله و پس از کشتن سربازان آمریکایی میخواهند متال گیر را بدزدند که اسنیک وارد میشود در همین حین دست آسلات شروع به لرزیدن میکند(چون متعلق به لیکوئید است)و ناگهان آسلات صدا و ر??تارش همانند لیکوئید اسنیک میشود.اسنیک می??همد که ژن های لیکوئید کم کم وارد بدن آسلات خواهند شد و کل بدن اورا ??را میگیرد.کشتی من??جر میشود ولی اسنیک زنده میماند و با کمک اتاکون ??رار میکنند.وزارت د??اع آمریکا ??کر میکند سالید اسنیک ا??سانه ای مرده است (در واقع نمرده و جنازه ای که پیدا شده جنازه ی لیکوئید بوده است)و برای ادامه ی عملیات و نابودی متال گیر شخصی به نام “رایدن???را می??رستند.داستان بازی به شدت درگیر کننده است و با مخاطب به قدری ارتباط برقرار میکند که وی همذات پنداری خاص و شدیدی با شخصیت اصلی بازی میکند(از مرگ خواهر اتاکون گر??ته تا بی هویتی رایدن و جنگ او با سالیدوس اسنیک).متال گیر سالید ۲ :??رزندان آزادی را میتوان دنباله ی بسیار مو??قی از قسمت اول دانست که متای آن ۹۶ از ۱۰۰ شد.

 

 

Metal Gear Solid3:Snake Eater

 

 

metal-gear-solid-snake-eater-3d-masthead.jpg

متال گیر سالید ۳:اسنیک ایتر(ترجمه ی این لغت میشود:نوش جان کننده ی مار!) درسال ۲۰۰۴ برای پلی استیشن۲ منتشر شدو بازی المان های جدیدی در سبک مخ??ی کاری و همین طور گیم پلی این سری بازیها وارد کرد(استتار،مبارزات تن به تن،درجه اندازه گیری استقامت،شکار حیوانات،غدا خوردن و سیستم آسیب و درمان) گرا??یک بازی ??وق العاده و شاهکار بود و طراحی محیط مخصوصا جنگل ها بسیار طبیعی و تحسین برانگیز بود.

خط داستانی بازی قسمت های اول و دوم را رها میکند و میرود به دوران جنگ سرد و اوج جوانی جک(رئیس بزرگ) در سال ۱۹۶۲ جهان بین دو بلوک غرب و شرق تقسیم شد.همگی از ترس جنگ هسته ای به خود میلرزیدند.بعد از روز های سخت مذاکره بالاخره شوروی در قبول میکند که موشک های خود را از خاک کوبا بیرون بکشد.البته در این معامله یک شرط سری وجود داشت کع میتوانست کلا به این بحران پایان دهد.

“نیکلای سوکولو?????دانشمندی اهل شوروی که به غرب برده شده بود باید به شوروی بازمیگشت.آمریکا این پیشنهاد را قبول میکند اما میداند که شوروی میخواهد توسط سوکولو?? به مقاصد خود ادامه دهد و سلاحی مرگبار برای کشتار جمعی بسازد.بالاخره سازمان اطلاعات آمریکا تصمیم میگیرد که نقشه ای برای بازپس گر??تن سوکولو?? تدارک ببیند.این وظی??ه به سازمان سری ??اکس هاند واگزار شد که به محل پژوهش سوکولو??،واقع در دژ عظیمی در جنوب شوروی ب??رستد.

i445677_60997731510880547466.jpg

طرز کار نیرو های ??اکس هاند این چنین بود:??رستادن یک سرباز تنها و متخصص در هر زمینه(مبارزه تن به تن،سلاح گرم و…)به مرکز دشمن ب??رستد و از دور اورا با رادیو کنترل و راهنمایی کنند.

۲۴ آگوست،یک سرباز تنها از آسمان به سمت زمین ??رود آمد،اسم رمز او “مار عریان??? و نام کوچک او جک(رئیس بزرگ خودمان)بود.

ادامه و توضیح کامل داستان بازی واقعا از دست من خارج است و توانایی نوشته شدن را ندارد.(علتش گستردگی بیش از حد داستان زیبای بازی است)

داستان بازی اگرچه خیالی و ساخته ذهن نویسنده ی آن(نابغه کوجیما) بوده ولی از حداکثر توانایی بازی است??اده میشد که بازی واقع گرایانه باشد و در این امر نیز مو??ق میشود.

در واقع خط داستانی بازی مربوط به چگونه تبدیل شدن جک به رئیس بزرگ(بالاترین درجه در ??اکس هاند و ارتش آمریکا)است.

بازتاب های این بازی بسیار جالب و خوب بود.

این بازی یک مو??قیت تجاری بود و ۳٫۹۶میلیون نسخه در سرتاسر جهان به ??روش رساند،اگرچه این تعداد در مقایسه با نسخه دوم بازی که ه??ت میلیون نسخه به ??روش رسانده کمتر است اما منتقدین شخصیت جدید بازی (مار عریان یا رئیس بزرگ)را مورد تحسین قرار دادند و متای این بازی ۹۱ از ۱۰۰ شد.

 

 

 

 

Metal Gear Solid PSP Series:Acid1&2,Portable OPS,Peace Walker

 

 

Metal_Gear_Solid_Peace_Walker_Cover_Art.jpg

سری بازیهای متال گیر سالید بر روی کنسول دستی سونی یعنی “پی اس پی???عناوین درخشانی هم داشته است که همگی ادامه هایی است بر شماره ی سوم این سری بازیها و داستان جک پس از تبدیل شدن به رئیس بزرگ است.

 

Metal Gear Solid4:Guns Of Patriots

 

 

metal_gear_solid_4_us_box_art.jpg

متال گیر سالید ۴ :سلاح میهن پرستان را میتوان بهترین،زیباترین و جنجالی ترین قسمت از این سری بازیها نامید.این بازی که عنوانی انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن۳ بود در دو ه??ته اول انتشار خود در سال ۲۰۰۸ بیش از ۳ میلیون ??روخت.متال گیر سالید ۴ تنها بازیی بود که از حداکثر حجم دیسک های بلوری است??اده کرد بطوری که بخش چند ن??ره ی آن بر روی شبکه “پلی استیشن نت ورک???قرار گر??ت.

داستان بازی ادامه دهنده ی متال گیر سالید ۲ در سال ۲۰۱۴ و پس از واقعه???بیگ شل???در متال گیر سالید ۲ است.

ژن های لیکوئید که از طریق دستش که به بدن آسلات پیونده زده شده بود کاملا بدن اورا ??را گر??ته است و آسلات تبدیل شده بود به “لیکوئید آسلات???یعنی قدرت نظامی آسلات به همراه شرارت لیکوئید.سالید اسنیک هم دیگر آن سالید اسنیک قدیم نیست و تبدیل شده به “اسنیک پیر???.موهایش کاملا س??ید شده و دیگر توان راه ر??تن ندارد اما او آماده ی آخرین مبارزه با برادرش است.

 

metalgear.jpg

 

 

داستان این شماره به اوج خود میرسد و تمامی حقایق پشت پرده را ??اش میکند.همین طور با عواط?? مخاطب تا مرز ا??سردگی بازی میکند و یک زندگی را در قالب یک بازی نشان میدهد.

مراحل متال گیر سالید ۴ از پنج بخش نسبتا طولانی تشکیل شده است که هر کدام در مناطق گوناگونی از جهان وجود دارد.

این مناطق شمال:خاور میانه،آمریکای جنوبی،اروپای شرقی،جزیره شادوموزز و در نهایت اوتر هیون میشوند.

 

 

Metal-Gear-Solid-4-Guns-of-the-Patriots-25th-Anniversary-9.jpg

 

 

متال گیرسالید۴ در ابتدا پنج درجه ی سختی(سالید،معمولی ،لیکوئید ساده،رئیس بزرگ سخت،معمولی)را دارد اما بعد از اتمام بازی درجه ی سختی جدیدی با نام “مخصوص رئیس???برایتان باز خواهد شد که بازی را بسیار سخت و دشوار میکند.

متای این بازی ۹۴ از ۱۰۰ بود و نشان از یک بازی ??وق العاده با گرا??یک خیره کننده را میدهد.

 

 

Metal Gear Rising:Revengeance

 

 

metal-gear-solid-rising-revengeance.jpg

متال گیر طلوع:انتقام دوباره حسابش از بقیه ی متال گیر ها جداست. این بازی با نام تجاری Rising به صورت ??رانچایزی منتشر خواهد شد و خط داستانی اکشن با محوریت شخصیت رایدن دنبال خواهد کرد.استودیوی پر ا??تخار پلاتینوم گیمز که سازنده عناوینی مطرح مانند ونکویش و بیونیتا را در کارنامه دارد اینبار سکان ساخت اکشنی ناب را در سری متال گیر برعهده گر??ته و کوجیما پروداکشنز هم نظارت مستقیم بر روند ساخت بازی خواهند داشت

داستان بازی بعد از وقایع متال گیر سولید ۴ روایت میشود.زمانی که ارتشی سایبری سعی در تسخیر دنیا دارد و شخصیت اصلی بازی،رایدن،با شمشیر برنده ی خود (که تمرکز اصلی بازی در برش اجسام است) از طر?? سازمان سری امنیتی آمریکا برای از بین بردن این ارتش ??رستاده میشود.


Metal-Gear-Solid-The-Legacy-Collection-cover-346x400.jpg

دانلود کالکشن برای ps3 شامل:

 

  • Metal Gear
  • Metal Gear 2: Solid Snake
  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty HD
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD
  • Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots Trophy Edition
  • Metal Gear Solid: Peace Walker HD

70948924563981304614.jpg

 

لینک دانلود برای ps3

http://www.p30day.com/دانلود-بازی-metal-gear-solid-the-legacy-collection-برای-ps3-29044.html

ویرایش شده توسط edzio

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همشونو به غیر از 2 نسخه اولش بازی کردم خیلی قشنگ بودن مخصوصا guns of the patriots ولی با revengeance اصلا حال نکردم خیلی بیخود بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
انصا??ا کارت درسته

چاکرتم داداش نظر لط??ته:51:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان لینک های دانلود اضا??ه شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

نگاهی به سری بازیهای hitman

 

 

سری بازی های Hitman دیگر برای تمامی گیمرها شناخته شده می باشد و نیازی به مقدمه چینی در مورد این بازی نیست و نیازی نیست که بگوییم که این بازی جزء اولین بازی ها در سبک مخ??ی کاری می باشد و همگان کماکان با مأمور47 آشنایی دارند ، در هر حال برای شروع نیازی به مقدمه هایی هست تا هم کسانی که چندان زیاد(توجه کنید که چندان زیاد!)با این سری آشنایی ندارند و هم اینکه تاریخچه از همه نظر کامل باشد مقدماتی را می گوییم تا ذهنتان برای قسمت های اصلی شروع به ??عالیت بنماید!

 

 

hitman47walker_610.jpg

 

Hitman از سری بازی های مخ??ی کاری می باشد که توسط کمپانی بازی سازی دانمارکی IO Interactive ساخت شده و شرکت Eidos Interactive وظی??ه ی انتشار این سری را داشته و این سری را علاوه بر پلت??ر PC برای اکثر پلت??رم ها و کنسول های روز زمان خود منتشر کرده این پلت??رم ها Nintendo GameCube, PlayStation 2, Xbox, Xbox 360 را شامل می شود .

 

hit610.jpg

 

 

این مجموع بازی از سری رمانهای Hitman: Enemy Within که نوشته ی William C. Dietz می شود اقتباس شده و حق مطلب را به اثر اصلی ادا کرده به گونه ای که همیشه جزء انتخاب های اول یک گیمر بوده که یکی از دلایل مو??قیت آن می توان به داستان این سری اشاره نمود که دارای ??راز و نشیب ها و هیجان هایی می باشد.

 

 

hitman.jpg

 

این سری به قدری مو??ق بود که ??یلمی را بر اساس داستان این سری ساخته شد که ??یلم ساخته شده چندان جالب از آب در نیامد و انتظارات را برآورد نکرد و در کل ??یلم با بی دقتی بسیار ساخته شد در نتیجه مو??قیت چندانی کسب نکرد و موجب نارضایتی هایی از طر?? جامعه گیمرها و منتقدین سینما شد؛ این ??یلم در 21 نوامبر 2007 منتشر شده که بازیگر Timothy Olyphant در نقش اول ??یلم یعنی Agent 47 هنرنمایی کرد.

hitman.jpg

 

این سری بر محور ??ردی با نام مستعار Agent 47 که 47 و M.R47 هم خطاب می شود گردش می کند او این نام را از روی بارکدی که در پشت گردنش هک شده گر??ته که این بار کد 640509040147 می باشد؛ او یک قاتل قراردادی است که ??قط و ??قط برای کشتن ساخته شده و در ازای مو??قیت در اجرای مأموریت هایش که اشخاصی ناآشنا هستند پولی را که در قرار داد عقد شده دریا??ت می نماید ،البته این قرار داد از طر?? قانون پشتیبانی نمی شود.

 

مأمور 47 تنها یک ن??ر نیست بلکه 5 روح در یک کالبد هست!به گونه ای که این ??رد محصول آزمایش های یک دانشمند ژنتیک است که این دانشمند از DNA پنج تن از بزرگترین قاتل ها و جنایتکاران دنیا وی را کلون کرده !

 

 

این سری به دلیل خشونت بالا و خونریزی برای درجه سنی بالای 17 سال از سویEntertainment Software Rating Board ارزیابی شد.

 

سبک تمامی این سری اکشن سوم شخص stealth-based می باشد که این سبک طر??داران زیادی هم دارد.

 

 

سری هیتمن که تا کنون منتشر شده شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به هر یک بیشتر خواهیم پرداخت:

 

 

 

Hitman: Codename 47

 

تاریخ عرضه:2000

 

پلت??رم: Windows

Hitman-wallpaper-codename-47.jpg

 

 

 

Hitman 2: Silent Assassin

 

تاریخ عرضه:2002

 

پلت??رم: Windows, PlayStation 2, Xbox, GameCube

 

hitman_absolution_lock_screen_for_ipad_by_bodik87-d5le72v.png

 

Hitman: Contracts

 

تاریخ عرضه:2004

 

پلت??رم: Windows, PlayStation 2, Xbox

 

Hitman_3_artwork.jpg

 

 

Hitman: Blood Money

 

تاریخ عرضه:2006

 

پلت??رم: Windows, PlayStation 2, Xbox, Xbox 360

 

hitman_blood_money_08_1600x1200.jpg

435592-hitman-blood-money-xbox-360-screenshot-47-hides-his-weapon.jpg

 

hitman-blood-money.jpg

 

Hitman Triple Pack

 

 

 

3.jpg

 

 

 

شاید نام Hitman Triple Pack را شنیده باشید!

 

این نسخه شامل سه بازی از چهار نسخه اصلی می باشد که برای PC و PlayStation 2 منتشر شده که این سه نسخه شامل Hitman 2: Silent Assassin, Hitman: Contracts, ، Hitman: Blood Money

 

می باشد که این نسخه در اروپا با نام Hitman The Triple Hit Pack و در آمریکای شمالی با نام Hitman Trilogy منتشر شده که تاریخ عرضه آنها هر یک به ترتیب June 22, 2007 و June 20, 2007 می باشد که مقصود از انتشار این نگارش زنده کردن نام هیتمن و آشنا کردن گیمرهای جدید با مأمور 47 بود که در این امر هم مو??ق عمل کرد و باری دیگر این نام این اسطوره را بر سر زبان ها انداخت .

 

البته برای ??روش بیشتر این پکیج از بازی جدید آن زمان Kane & Lynch: Dead Men هم است??اده شد تا ا??راد بیشتری را جذب این بازی نماید.

 

 

 

یکی از ویژگی های بزرگ بازی ایجاد تنش ها و جزئیات حرکات می باشد برای مثال:شما در ملک خصوصی هد?? و در کنار نگهبان با لباس مبدل دارید قدم می زنید شما می توانید با لباس نگهبان و اسلحه بدست وارد ملک شوید که با این کار احتمال لو ر??تن شما ا??زایش میابد پس بهتر است که به جای یک نگهبان اسلحه بدست لباس پیش خدمت را پوشیده و با یک سینی اشتها آور به دشمن ن??وذ کنید که در نتیجه احتمال مواجه شدن با نگهبانان کمتر شده و با خیال راحتتر مأموریت را بدون سر و صدایی به پایان می رسانید.

hitman-blood-money-20050628014709763_640w.jpg

Hitman-Blood-Money-it-wasnt-me.jpg

 

در Hitman هد?? های زیادی تنها با یک گلوله به اتمام می رسد که این روند در نسخه چهارم Blood Money رایجتر شده بود ؛این روش روشی است که تنها در سری هیتمن مشاهده شده و باعث می شود که با احتیاط تمام و بدون اینکه شناسایی شوید مرحله مورد نظر را به پایان برسانید.

 

البته کشتن تنها با یک گلوگه بیشتر در نسخه دوم Silent Assassin پایه گذاری شد که در نسخه چهارم این م??هوم به اوج خود رسید در نسخه دوم اگر شما از گلوله های بیشتری برای کشتن سایرین به جزء هد?? به کار می بردید بازی به شما لقب Mass Murderer را می داد که با دریا??ت این لقب به شما جایزه ای تعقل نمی گر??ت و این باعث می شد تا مأموریت را از اول شروع کرده که این مختص گیمرهای حر??ه ای بود و ا??راد آماتور به این موارد توجه چندانی نمی کردند و درصدد این بودند که بازی را تنها و به هر نحوی به اتمام برسانند و از گر??تن جوایز بی بهر شوند که این جوایز سلاح های مخصوص و جالبی بود که این سلاح ها به شرح زیر است:

 

 

 

سرنگ حاوی زهرهای مهلک.

 

سرنگ حاوی مسکن نیرومند برای بی هوش کردن موقتی.

 

Franchi SPAS-12 combat shotgun

 

stainless steel AMT Hardballers

 

Walther WA 2000 sniper rifle

 

M4 carbine assault rifle

 

C-4 plastic explosive

 

submachine gun

 

Garrote

 

 

 

سلاح هایی که در طی انجام مرحله بدست می آورید:

 

Dragunov sniper rifle

 

Desert Eagle

 

SG552 machine gun

 

Uzi

 

 

نماد هیتمن:

47 هم نیز مانند اکثر بازی ها آرم یا لوگوی مخصوص به خود را دارد .این نماد در اولین نسخه Hitman: Codename 47 و در آزمایشگاه دکتر Ort-Meyers بر روی دریچه ها و درها ظاهر می شود و و در نسخه دوم هم در ک?? آزمایشگاه همانند سازی به خوبی این نماد نمایان می شود.

 

همچنین این نماد بر روی ت??نگ مخصوص 47 یعنی AMT Hardballer به صورت س??ارشی کندکاری شده!در کل در اکثر تجهیزات ایجنت 47 اعم از:لپ تاپ کی?? دستی و... دیده می شود.

و در نسخه سوم این نماد بر روی پنجره شیشه ای و در کلیسا Gontranno نیز قابل رویت هست.

 

ویرایش شده توسط edzio

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هیتمن رو خیلی خیلی دوستش دارم . یعنی جز محبوبترین ??رانچیز های منه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یکی از قشنگ ترین کارا تو هیتمن اینه که میتونی هد??و بکشی بدونه اینکه هیکس حتی روحشم خبر دار شه.که اون دیگه به مهارت شما تو بازی بستگی داره و در اخر هر مرحله درجه ای براتون در نظر گر??ته میشه.مثلا اگه بی سرو صدا target ها رو بکشین بهتون درجه ghost یا silent assassin تعلق میگره. و تو بازی میتونین لباس تمام گارد ها و پلیسا و خدمت کارا و ..... به تن کنید و به صورت مبدل اونها به دلشون برین و کارتونو انجام بدین.هیتمن تو blood money به اوجش رسید و قشنگ ترین نسخه از این سری بازیها شناخته شد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
هیتمن رو خیلی خیلی دوستش دارم . یعنی جز محبوبترین ??رانچیز های منه

ایول دمت گرم مثل خودمی منم عاشقشم :88:blood money شاید هر مرحلشو 15 20 بار ر??ته باشم.خداس بازیش.:thumbup::thumbup::thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

نقد و برسی بازی Deus Ex:Human Revolution


انسان های مکانیکی که ??ریب قدرت ??را انسانی خود را خورده اند و مردمی که ??دای زیاده خواهی ابر قدرت های جهان شده اند و دنیایی مدرنی که دیگر چیزی به نام انسانیت برایش بی معنی است. شماره جدید بازی کلاسیک نقش آ??رینی سالهای قبلDeus Ex با نام انقلاب انسانی (Human Revolution ) حر?? های ناگ??ته را بازگو می کند و از آینده برای امروزی ها می گوید . بازیی که بدون حضور خالق خود یعنی Warren Spector ساخته شده است و حال باید دید آیا به غیر از انقلاب انسانی قادر خواهد بود که انقلابی نیز در ژانر خود ایجاد کند یا خیر.

 

داستان در سال 2027 میلادی و قبل از وقایع شماره های اصلی دنبال می شود. عصر تکنولوژی و ماشین. عصری که انسان های ضعی?? زیرپای سرمایه داران بزرگ لگدمال خواهند شد و حق و حقوقشان ??راموش می شود. عصری که پولشویی در آن به یک امر معمول تبدیل شده و شرکت های بزرگ سرنوشت دنیا را رقم می زنند و برای هر انسانی حد و حدود مشخص می کنند. عصری که انسان ها با وجود اینکه در ظاهر آزاد هستند و قدرت انجام هر کاری را دارند ولی به حدی روی آن ها کنترل وجود دارد که در خانه خود از شدت خ??قان ن??س کشیدن برایشان سخت شده است.عصری که تکنولوژی در آن حر?? اول و آخر را می زند و مخال??ان این ایدئولوژی هیچ جایگاهی در این جامعه نخواهند داشت و به عنوان شورشی و خیانتکار سرکوب می شوند.

داغ ترین بحث دنیا بحث bio-mechanical augmentation (ارتقا اعضا بدن توسط ابزار های بایومکانیکی) است که ایده های وسوسه انگیزی را بهمراه دارد. است??اده از این تکنولوژی در بسیار از صنعت ها کاربرد دارد از جمله صنایع پزشکی و نظامی و حال ا??راد می توانند به جای عضو از دست داده خود از یک بازوی مکانیکی ??وق العاده قوی است??اده کنند و یا سربازان ارتش از قابلیت های خاصی بهرمند شوند که در عملیات نظامی بسیار کارآمد خواهد بود و یا حتی انسان های عقب ا??تاده و یا کم هوش به درجه ای از ذکاوت برسند که حتی انسان های معمولی یارای برابری با آن را نداشته باشند . ولی بهای است??اده از این تکنولوژی مصر?? مادام العمر از قرص Neuropozyne است که چندان ارزان هم نیست. دارو هایی که مانع پس زندن قطعات مکانیکی توسط بدن می شوند و ا??رادی را که عملیات augmentation را انجام داده اند معتداد و محتاج خود می کنند .

 

files_reviews_6429491[47c568e62f8dbb3a74009d883620a0fc].jpg

Adam Jensen به عنوان مدیر امنیتی شرکت Sarif Industries که در زمینه human augmentations در شهر Detroit آمریکا ??عالیت می کند مشغول به کار است. در پی یک حمله غیر منتظره از طر?? گروهی ناشناس Adam به سختی مجروح می شود و همکاران او مجبور می شوند برای زنده نگهداشتن او بر روی بدنش عملیات augmentation صورت بدهند و اجزای بدن او را با ابزار مکانیکی ??وق العاده قوی ترمیم کنند. پس از بهبودی، Adam به سرکار خود برگشته و ات??اقات حمله را پیگیری می کند.

در همان ابتدای کار از جملات آدام می توان ??همید که اون چندان با این قضیه human augmentations موا??ق نیست حتی در جواب سوال بسیاری از دوستان خود این موضوع را مطرح می کند که این وضعیت انتخاب من نبوده است و من هیچ گاه این کار را درخواست نکرده بودم و از همین جا مشخص می شود که نویسنده در صدد نشان دادن ماهیت سیاه این تکنولوژی می باشد و سعی دارد که شخصیت اصلی را از تیم موا??قان جدا کند.

با پیشروی در داستان متوجه این موضوع خواهید شد که این تکنولوژی نه تنها به کمک انسان ها نیامده بلکه ??قط قرار است به یک گروه خاص خدمات برساند. تکنولوژیی که شعار ر??اه و آسایش را برای مردم داشت ??قط وسیله و ابزاری است برای پیشر??ت ا??رادی که قرار است دنیا را زیر سلطه خود بگیرند. Human Revolution تلنگری است به ا??کار خشک و پوسیده غربی و بازگشتی است به ریشه های معنویت و هویت انسانی و ازهر آزاده ای ??قط لحظه ای ت??کر را طلب می کند ت??کری که ممکن است به رستگاری و رهایی او منجر شود و چشمان او را به روی واقعیت های دنیا باز کند.

 

Eidos Montreal به عنوان اولین تجربه خود دست روی موضوع بسیار حساسی گذاشته است که شاید بتوان گ??ت در هیچ مدیای دیگری نمی توان نمونه آن را مشاهده کرد. بحث انجمن مخ??ی ایلومناتی (illuminati) و کنترل جهان توسط گروه های ثروتمند و یا همان قطب های اقتصادی دنیا شالوده داستان Human Revolution را تشکیل می دهد و نویسنده بازی سعی می کند که دیدگاه خود را در قالب داستان Adam Jensen عضو باز نشسته تیم SWAT تعری?? کند. این موضوع در جای جای بازی قابل مشاهده است حتی لوگوی بازی و در دیالگ ها به وضوح به این مطلب اشاره می شود و Ebook داخل بازی نیز مطالب جالبی را در این زمینه ارائه می کنند که خواندن آن ها برای علاقه مندان بسیار جالب خواهد بود.حتی Michael McCann آهنگساز کار در مورد آهنگ بازی می گوید که ما میخواستیم موسیقی بازی نیز دارای سه لایه باشد مانند نماد مثلثی که در جای جای بازی است??اده کرده ایم.

 

دنیایی که نویسنده بازی در ذهن خود تداعی کرده و سپس در قالب بازی پیاده شده است به قدری با نظم و منطق و با رعایت کوچک ترین جزییات ممکن طراحی شده که از دیدن آن شاید بهت زده شوید. ازلحظه ای که پای خود را درون آن می گذارید بازی سعی می کند که شما را با دنیای خود آشنا کند و بدون هیچ مقدمه بلندی و یا روایت راوی، برای آشنایی وارد شهر Detroit می شوید و با مردم شهر و شخصیت های بازی به گ??تگو می پردازید و در اصل مانند یک انسان واقعی و یک غریبه که راه خود را گم کرده است از تعاملات با شخصیت ها و محیط پی به جو و داستان بازی می برید و کم کم در آن غرق می شوید .ن??ر به ن??ر از ساکنین 4 شهری که قرار است ملاقات کنید دیالگ مخصوص به خود را دارند و هر یک از آنها حر?? های خود را برای گ??تن دارند در صورتی که شما نیز حوصله گوش کردن به صحبت ها و داستانی هایی که گاها تعری?? می کنند را داشته باشید و Ebook هایی که در جای جای شهر یا??ت می شود را به دقت بخوانید و هر چند وقت یکبار نگاهی به ص??حات روزنامه های الکترونیکی بیندازید و از اخبار روز مطلع شوید و یا حتی بی اجازه به ایمیل های ا??راد سرک بکشید و با خواندن آن ها بیشتر از داستان اصلی بازی لذت ببرید.

files_reviews_3813832[fdda761268aafdb97dcbff2bc13d195b].jpg

طر??داران ژانر RPG به سرعت به نحوه انجام بازی عادت می کنند. ماموریت اصلی و ماموریت ??رعی دو هد?? بازکننده محسوب می شود که برای پیشروی درست در بازی باید به هر دو توجه خاصی شود.در قسمت ماموریتهای ??رعی همه چیز در قالب داستان پیاده شده است و تا حد ممکن سعی شده که داستان با انجام این ماموریت ها کامل شود و از امور مت??رقه که ??قط بازیکننده را از داستان اصلی دور می کند اجتناب شده است. این موضوع را نباید ??راموش کنید که بعد از انجام ماموریت های اصلی ماموریت های ??رعی کنسل خواهند شد بهمین منظور اول از همه وقت خود را صر?? اتمام آن ها کنید تا چیزی را از دست ندهید. در قبال انجام ماموریت ها بازی به شما XP و یا Praxis points داده میشه که بوسیله آن ها می توانید لوازم و ابزار و اسلحه بخرید و یا قابلیت های Adam را آزاد کرده و یا ارتقا دهید.

چیزی که Human Revolution را خاص می کند نحوه انجام ماموریت ها است . برای رسیدن به نقطه علامت گذاری شده آزادی کامل دارید و می توانید به روش دلخواه خود ماموریت را به اتمام برسانید. دوست دارید که به مانند بازی های Shooter به شکل مستقیم به دل دشمن بزنید و یا کاملا مخ??یانه و حتی بدون کشتن یک ن??ر از میان نیروهای دشمن عبور کرده و به هد?? مورد نظر برسید. حتی انتخاب راه رسیدن به محل نیز به عهده شما است و آزادید که برای ورود از در اصلی مبلغ هنگ??تی را پرداخت کنید و یا از کانال پشت ساختمان به شکل رایگان وارد آن شوید و یا از راه مخ??یانه ??اضلاب شهر بداخل ساختمان است??اده کنید.

در صورت انتخاب روش اکشن و مقابله به شکل مستقیم محدودیت هایی در زمینه مهمات وجود دارد که باعث می شود برخلا?? Shooter های دیگر از نشانه گیری دقیق تری است??اده کنید و است??اده از مهمات خود را کاملا مدیریت کرده و تیر های بیشتری را برای ادامه کار ذخیره کنید و همچنین برای یا??تن مهمات تمام قسمت های محیط را بخوبی جستجو کرده و همه مهمات باقی مانده از اجساد دشمنان را جمع آوری کنید. در این حالت انواع و اقسام اسلحه ها در اختیار شما است و هیچ کم کسری نخواهید داشت.

در صورتی که است??اده از حالت مخ??ی را می پسندید می توانید از اسلحه های خاص این بخش برای بی هوش کردن ا??راد است??اده کنید و یا از یک اسلحه ای بهمراه Silencer به پیشروی خود سرعت ببخشید و نیروی های دشمن را سریع تر از میان بردارید ویا کاملا از اسلحه پرهیز کرده و با دست خالی آهسته به دشمانان نزدیک شده و با یک حرکت سریع آن ها را ناکار کنید. در این حالت دو انتخاب دارید اینکه به شکل خشن عمل کرده و ??رد را بکشید که به طبع سرو صدا ایجاد کرده و ممکن است بقیه را نیز از محل خود باخبر کنید و یا به شکل بی سروصدا او را بی هوش کرده و جسد را درگوشه ای مخ??ی کنید.

 

files_reviews_4254913[36b75fed9fe4a61eb23e0d471a4aa5c3].jpg

آزاد کردن ویژگی های مکانیکی Adam تاثیر عمیقی روی نحوه پیشروی شما در بازی دارد. به عنوان مثال برای باز کردن ق??ل درها نیاز به level مشخصی از تخصص هک کردن دارید که با بدست آوردن آن می توانید راه مستقیم تر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده و درهای ق??ل شده بین راهی را هک کنید و یا با ا??زایش قدرت خود وسایل سنگین تری را بلند کنید و با چیدن اجسام سنگین روی هم سکویی برای رد شدن از حصار های ??لزی آماده کنید. حجم قسمت Inventory خود را ا??زایش دهید و اسلحه ها و ابزار بیشتری را با خود حمل کنید. جزییات بیشتری از قرار گیری دشمنان در محیط بدست آورید و راحت تر از میان آن ها عبور کنید. ا??زایش توان مقاوتی بدن در برابر صدمات و قابل نامرئی شدن و خرد کردن دیوار های نازک و راه ر??تن به شکل کاملا بی صدا تنها تعدادی از 21 قابلیت ارتقایی بدن Adam می باشد. انتخاب این قابلیت های بستگی به روشی دارد که شما برای اتمام ماموریت های انتخاب می کنید و این موضوع باعث ا??زایش قدرت انتخاب شما می شود و به شما این قابلیت را می دهد که هر ماموریت را به روش دلخواه خود به اتمام برسانید.

بهرحال در صورتی که می خواهید نهایت لذت را از بازی ببرید پیشنهاد می کنیم که به شکل کاملا مخ??یانه مراحل را طی کنید چرا که این روش بهترین روش بازی محسوب می شود و در اصل بیشتر تمرکز تیم سازنده روی این بخش بوده و با انجام هر ماموریت به شکل کاملا مخ??یانه جوایزی نیز در قالب XP دریا??ت خواهید کرد.

قسمت هک کردن ق??ل ها و سیستم های کامپیوتری بخش اعظمی از بازی را به خود اختصاص داده است و معمولا هر چند دقیقه یک بار در بازی این کار را انجام می دهید. برای هک کردن یک سیستم نیاز دارید که Node های شبکه را هک کنید تا به اطلاعات مرکزی درسترسی پیدا کنید. Mini Game که در این بخش طراحی شده به نسبت بازی های دیگری از مکانیزم جالب تری است??اده می کند و حتی آیتم های مخصوص به خود را دارد که هک کردن سیستم ها را راحت تر می کنند. از این کار می توانید برای بازکردن درها و یا ورود به کامپیوتر ها و یا غیر ??عال کردن دوربین های امنیتی و محا??ظ های لیزری و یا برانگیختن ربات های ح??اظتی بر علیه دشمن است??اده کنید.

یکی از بخش های مهم هر RPG بخش گ??تگو و انتخاب دیالگ می باشد که در این بازی از سیستم بسیار کاملی است??اده شده است. برای ??همیدن این موضوع نیاز هست که آپگرید های مربوط به این بخش را انجام دهید تا اطلاعات کامل روانشناسی ا??راد در کنار ص??حه نشان داده شود و با است??اده ازآن ها گزینه درست را انتخاب کنید. در این حالت صورت ا??راد کمک چندانی به شما نمی کند بلکه هر ??ردی روحیات مخصوص به خودرا دارد و برای اینکه بتوانید سریع تر اطلاعات لازم را از ??رد بیرون بکشید نیاز دارید که کاملا به این جزییات توجه کنید و مطابق آن ها پاسخ مناسب را انتخاب کنید. در صورت درست انجام دادن اینکار بازی مقداری مشخص XP اضا??ی به شما میدهد.

 

files_reviews_6901314[36dacb636ccb095abcb98846e40ee7b8].jpg

Michael McCann آهنگساز تحسین شده Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent وظی??ه ساخت موسیقی بازی را به عهده داشته است. یکی از نقاط مثبت McCann دقت و اشرا?? او بر داستان و گیم پلی بازی است. او اعتقاد دارد که برای ساخت موسیقی بازی ها باید به گیم پلی و داستان توجه خاصی داشت تا بتوان موسیقی مناسب به ریتم و حالت بازی برای آن ساخت.McCann برای ساخت موسیقی متن بازی از ترکیب آلات شنیداری و الکتریکی است??اده کرده است. همان طور که گ??ته شد موسیقی دارای سه لایه است، پیرامون، تنش و مبارزه (ambient/tension/combat) همچنین سبک هنری بازی که به سبک رنسانس طراحی شده است طلب می کند که ازیک تم مذهبی برای ساخت موسیقی ها است??اده شود به همین منظور سعی شده در پس زمینه موسیقی ها از تکخوانی و برای بعد مدرن آن از آلات الکتریکی است??اده شود که جلای خاصی به لحظات و سکانس های مختل?? بازی داده است و می توان انتظار داشت که امسال نیز McCann جوایز زیادی را بخاطر موسیقی این بازی از آن خود کند. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نیمی از زیبایی های صحنه های تاثیر گذار بازی را Eidos Montreal مدیون موسیقی دلنیشن و ماندگار اوست.

صداگذاری کار نیز با حضور Elias Toufexis در نقش اصلی که سابقه درخشانی در این زمینه دارد بسیار عالی کار شده است . تن صدای جذاب و گیرای او که شباهت های زیادی با کلینت ایسوود نیز دارد کاملا با شخصیت و تیپ Jensen همخوانی دارد. Steve Shellen نیز در نقش David Sarif کار خود را به نحو احسن انجام داده است.

از بعد هنری و ایجاد یک اتمس??ر گیرا کار تیم گرا??یکی بدون نقص است.سبک هنری گرا??یک که به شکل طلایی تیره طراحی شده اقتباسی از دوران رنسانس است که در کنار تم cyberpunk و مدرن، جلوه های زیبایی خلق کرده است که اهالی ذوق و هنر از آن لذت خواهند برد. با این وجود مشکلاتی در این بخش وجود دارد که ممکن است به کمال و زیبایی های بازی ضربه بزند. لوکیشن های بازی شامل 4 شهر مختل?? Detroit, Shanghai, Montreal, Singapore می شود ولی رنگ بندی تمام آن ها طلایی تیره است با اندکی ت??اوت و همه ماموریت هادر شب طراحی شده که این دو باعث می شود گشت و گذار در محیط پس از مدتی خسته کننده و یکنواخت شده و بعد از گذشت چند ساعت اشتیاق گیمر برای ادامه دادن بازی کم رنگ شود. مدل کاراکتر های ضعی?? و بی کی??یت طراحی شده و انیمیشن های آن ها خشک و تکراری است. البته این مشکل بیشتر در زمانی است که مشغول صحبت با ا??راد هستید ولی در زمان تیراندازی دشمن ها انیمیشن های جالبی دارند و در برخورد تیر یا ان??جار، بدنشان به خوبی واکنش نشان می دهد .از دیگر مشکلات ??نی بازی می توان به Loading ها طولانی بازی اشاره کرد که با انتشار ??ایل اصلاحی نیز مشکل آن برطر?? نشد. با وجود لوکیشن های کوچک بازی هر شهر به دو قسمت تقسیم شده که برای ر??تن به طر?? دیگر آن باید 15-20 ثانیه انتظار Load شدن محیط را کشید در صورتی که کم کم داشتیم این قسمت های خسته کننده و عذاب آور را در بازی های امروزی ??راموش می کردیم.

files_reviews_8518725[390bd1bb1660671e56de139df546a473].jpg

از نکات ضعی?? در بخش های دیگر بازی می توان به Boss Fight ها اشاره کرد که طراحی خوبی ندارند. البته در این قسمت آزادی عمل خود را نیز دارید و می توانید به روش خود عمل کنید ولی به دلیل ضع?? در طراحی بیشتر از اینکه خاطره انگیز باشند عذاب آورند. دیگر دشمن های بازی در کنار اینکه هر کدام اسلحه خاصی به دست می گیرند در زمان های مختل?? بخوبی عکس العمل نشان می دهند و از هوش مصنوعی بسیار خوبی برخوردارند.نسخه PC که با وجود موس و کیبرد و کنترل بهتر بازیکننده در بازی، از هوش مصنوعی بهتری سود می برد. از دیگر نکات مثبت نسخه PC در کنار گرا??یک نسبتا بهتر و نشانه گیری دقیق تر ، است??اده از کیبرد برای گردش در منو ها و است??اده از قابلیت های مختل?? Adam است که بسیار ساده تر و سریع تر صورت می پذیرد .

 

مشکلات Human Revolution خیلی کوچک تر از آن است که باعث شود یک داستان درگیرکننده و یک گیم پلی روان را از دست بدهید. گیم پلیی که قدرت انتخاب بالایی به بازی کننده می دهد و باعث می شود هر گیمری تجربه خاص خود را از بازی داشته باشد . Eidos Montreal به خوبی توانست از عهده شماره جدید یک عنوان بزرگ بر آید . بی صبرانه منتظر شماره جدید شاهکار Thief از این استدیو هستیم.

 

 

:sig:

اقا اینم یه موسیقی ??وق العاده از این بازی زیبا:http://pleer.com/search?q=Michael+McCann+-+Icarus+-+Main+Theme#

 

ویرایش شده توسط edzio

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تاریخچه سبک مخ??ی کاری


مخ??ی کاری سبکی است که در آن بازیکن با انجام کارهایی مخ??یانه سعی بر غلبه بر دشمن خود دارد. بازی‌های این سبک معمولاً به بازیکن اجازه می‌دهند تا با مخ??ی شدن، تغییر لباس و استتار یا ایجاد نکردن سر و صدا، از دید دشمن خود مخ??ی شوند و این وجه تمایز آن با بازی‌های اکشن است. بر خلا?? بازی‌های اکشن، در بازی‌های مخ??ی کاری، بازیکن تشویق می‌شود تا از رویارویی مستقیم با دشمن اجتناب کند. در سالیان ابتدایی تولد صنعت بازی‌های رایانه ای، مخ??ی کاری بیشتر به صورت یک المان در بازی‌های سبکهای مختل?? خود را نشان می‌داد و یک ژانر جداگانه محسوب نمی‌شد.از جمله اولین بازی‌هایی که در آن المان‌های مخ??ی کاری به کار برده شد، Castle Wolfenstein (1981) بود. بعد از آن نیز بازی‌های دیگری نظیر Beyond Castle Wolfenstein(1984)، Meal Gear(1987) و Wolfenstein 3D (1992) ساخته شدند که همگی دارای المان‌های اولیه مخ??ی کاری بودند. اما نقطه عط?? این سبک، بدون شک سال 1998 بود. سالی که سه عنوان Tenchu : The Stealth Assassins، Metal Gear Solid و Thief: The Dark Project، پایه گذار سبک مخ??ی کاری مدرن شدند.

به طور کلی سیر تکاملی سبک مخ??ی کاری را می توان به سه بخش کلی تقسیم کرد:

پایه گذاری و عناوین ابتدایی

files_articles_598979[9c3acd50ce972f8f33f8a25e8cc02e33].jpg

سال 1981 عنوان Castle Wolfwstein توسط id Software برای Apple II عرضه شد که تمرکز گیم پلی آن بر روی المان‌های مخ??ی کاری بود. در این بازی، بازیکنان مجبور بودند در حین ??رار کردن از این قلعه، اوراق و مدارک محرمانه را نیز پیدا کنند. بازیکنان در این بازی توانایی تغییر لباس و استتار داشتند و می توانستند بدون دیده شدن در بین سربازان قدم بزنند. 3 سال بعد، id Software اقدام به ساخت عنوان دیگری از بازی های Wolfenstein با نام Beyond Castle Wolfenstein کرد و توانست المان‌های عنوان قبلی را یک پله بالاتر برد. اضا??ه شدن خنجری کوچک برای نبرد از ??اصله نزدیک و تاکید بیشتر بر تغییر لباس از جمله تغییرات این عنوان بود. بازی انقلابی Wolfenstein 3D نیز در ابتدا قرار بود چندین المان جدید مخ??ی کاری نظیر جا به جایی و مخ??ی کردن اجساد (که بعداً به یکی از کلیدی ترین المان ها در بازیهای مخ??ی کاری تبدیل شد.) را در خود داشته باشد اما id Software تصمیم گر??ت برای ح??ظ سرعت گیم پلی، این موارد را از نسخه اصلی حذ?? کند که البته این کار جان کارمک، در کنار توسعه تکنیکی Wolfenstein3D، پایه گذار یکی دیگر از محبوب ترین سبک ها یعنی شوتر اول شخص شد.

در سال 1987، هیدئو کوجیما عنوانی با نام Metal Gear را برای MSX2 عرضه کرد و در آن برای نخستین بار از المان‌های مخ??ی کاری در بستری Action-Adventure است??اده کرد و این عنوان را به اولین بازی مخ??ی کاری بر روی کنسولهای خانگی بدل ساخت. Metal Gear نسبت به عناوین ذکر شده قبلی، تمرکز بیشتری بر مخ??ی کاری داشت. بازی در حالی شروع می شود که کاراکتر اصلی بازی، Solid Snake در ابتدا هیچ اسلحه ای ندارد، بنابراین مجبورید از درگیری مستقیم اجتناب کنید؛ مهمات محدود برای هر اسلحه، دیده شدن از ??واصل دور توسط دشمن (با است??اده از تعری?? میدان دید)، شنیده شدن صدای شلیک اسلحه، وجود دوربین های مداربسته و سنسورهای تشخیص دهنده حرکت و یک آژیر خطر که در هنگام لو ر??تن اسنیک باعث میشد تمام دشمنان به تعقیب او بپردازند، از جمله المان‌های مخ??ی کاری این بازی بود. دنباله این عنوان، Metal Gear2: Solid Snake سه سال بعد در سال 1990 ساخته شد و تمامی نکات عنوان نخست را ارتقا داد و در واقع پایه و اساس آنچه در Metal Gear Solid های امروز می بینید را ساخت. از جمله این موارد می توان به امکان نشستن و دراز کشیدن کاراکتر اصلی، مخ??ی شدن زیر آبجکت های محیط مثل میز، امکان پرت کردن حواس نگهبانان و است??اده از یک رادار برای طرح ریزی پیشبرد مرحله اشاره کرد. 2 Metal Gear از نظر AI نیز به خوبی پیشر??ت داشت؛ دشمنان اکنون میدان دید 45 درجه داشته و می توانستند سر خود را در هنگام گشت زنی به چپ و راست بچرخانند، همراه بازیکن از یک ص??حه به ص??حه دیگر بروند و صداهای گوناگونی را تشخیص دهند. این عنوان همچنین از نظر روایت داستان و گرا??یک نیز بهبود قابل توجهی نسبت به عنوان قبلی داشت.

در مجموع این برهه از تاریخ که تقریبا 17 سال به طول انجامید، صر?? گذار مخ??ی کاری از یک المان ?? درون سبکی، به یک ژانر جدید شد. اما ات??اقات اصلی در سال 1998 ا??تاد.

 

تثبیت و مدرن سازی

files_articles_4669304[cfd6f0a13b7cff0ca56d92b8fc8f5153].jpg

اگرچه گیم پلی مخ??ی کاری از دهه 80 تا اواخر دهه 90 در بازی های زیادی دیده شد، اما این سال 1998 است که با سه عنوان Tenchu: Stealth Assassin، Metal Gear Solid و Thief: The Dark Project به عنوان نقطه عط??ی در تاریخ این سبک شناخته می‌شود. Tenchu چندین ماه زودتر از MGS عرضه شد و به همین دلیل به عنوان اولین عنوان مخ??ی کاری سه بعدی شناخته می‌شود. عنوان MGS توانست به کمک سخت ا??زار قدرتمند Play Station به نسبت کنسول های قبلی، ارتقای بسیار زیادی در ریزه‌کاری‌های خود ببیند و به سادگی به یک مو??قیت عظیم نه تنها در سبک مخ??ی کاری، بلکه در تاریخ بازی‌های ویدیویی بدل شود. در واقع MGS، یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت حال حاضر سبک مخ??ی کاری است. Thief: The Dark Project نیز به عنوان یکی از بزرگترین پیشگامان سبک مخ??ی کاری شناخته می‌شود. این عنوان، نخستین عنوان مدرن اول شخص در این سبک و نخستین عنوانی که از سیستم تاریکی و روشنایی برای مخ??ی شدن از دید دشمن است??اده می‌کرد، است. در Thief و عنوان بعدی آن، Thief 2، بازیکن باید محیطهای بزرگی را برای پیدا کردن اشیای قیمتی و دزدیدن و غارت کردن آنها جست و جو می‌کرد، در حالی که این کارها را باید دور از چشمان نگهبانان انجام می‌داد. علی رقم مو??قیت عظیم این عنوان نزد منتقدین، بازی های اندکی ادامه دهنده راه Thief بودند و اکثر بازیها مکانیزم مخ??ی شدن پشت اجسام و کاور گیری را به است??اده از سیستم تاریکی و روشنایی، ترجیح دادند.

در ادامه و با پیشر??ته تر شدن سخت ا??زارها و تکنیکهای بازی سازی، سازنده هایی پیدا شدند که اقدام به ترکیب مخ??ی کاری با اکشن کردند. این سازندگان ادعا داشتند که قصد دادن اختیار به بازیکن برای پیشبرد مراحل هم به صورت اکشن و هم مخ??ی کاری را در سر دارند. عنوان نخست از سری بازی های Hitman در سال 2000 یکی از بهترین نمونه‌های آن است. Hitman: Codname 47 همچنین نخستین بازی سه بعدی بود که در آن از تغییر لباس برای مخ??ی شدن است??اده می‌کرد. همچنین می توان به عنوان کمدی-جاسوسی No One Lives Forever نیزاشاره کرد که در سال 2000 روانه بازار شد. همچون Hitman، در NOLF نیز امکان پیشبرد مراحل به صورت مخ??ی کاری یا اکشن، بسته به انتخاب بازیکن، وجود داشت. در کنار این دو عنوان، بازی تحسین شده Deus Ex توسط وارن اسپکتر، سازنده عنوان Thief ساخته شد که در این عنوان نیز، المان های مخ??ی کاری در کنار سایر المان ها در بازی وجود داشت و حق انتخاب به بازیکن داده شده بود.

سری بازی های Metal Gear نیز در سال 2001 با عنوان MGS: Sons of Liberty مو??قیت گذشته را ادامه داد. از جمله مهم ترین پیشر??ت های MGS2، هوش مصنوعی آن بود که برای اولین بار در تاریخ این سبک، دشمنان با یکدیگر همانند یک گروه کار می کردند؛ نگهبانان بعد از شناسایی شما، میتوانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین این بار شاهد تعامل طبیعی تری میان بازیکن و هوش مصنوعی بودیم. MGS2 تا مدت ها جزو بهترین نمونه های AI در صنعت بازی به شمار میر??ت.

این 4 سال طلایی در واقع سرآغاز محبوبیت ژانر مخ??ی کاری محسوب می شد. جایی که عناوین قدیمی، جای پای خود را محکم کردند و به کمک عناوین جدید و خلاقانه، ژانری را شکل داده و به محبوبیت رساندند که امروزه المان‌هایش در بین تمامی سبک‌ها، دیده می‌شود.

 

پیشر??ت و تکامل

files_articles_1480[edfef6518b866a2ceee8fd17dbf429a1].jpg

بعد از مو??قیت MGS، Tenchu و Thief، بازی های زیادی سعی کردند راه این عناوین را ادامه دهند و حتی بازی‌های اکشن نیز سعی داشتند تا به نوعی از المان های مخ??ی کاری در بطن خود است??اده کنند. سال 2002 پای عنوانی جدید در این سبک باز شد. در این سال اولین شماره از سری بازی‌های Splinter Cell عرضه شد. بازی سعی در دنبال کردن راه Metal Gear اما واقع گرایانه تر را داشت. در این بازی نیز همانند Metal Gear اگر بازیکن توسط نگهبانان دیده شود، آژیر خطر به صدا در خواهد آمد و نگهبان‌ها به دنبال شما خواهند گشت یا حتی ممکن است به صدا در آمدن آژیر مسبب شکست خودکار ماموریت شود. Splinter Cell به خاطر گرا??یک هنری اش بسیار شناخته شده است؛ است??اده از تکنیک های نورپردازی و سایه زنی پویا، نه تنها به خلق اتمس??ر بازی کمک شایانی می‌کرد، بلکه کاملا در متن گیم پلی به صورت پویا تاثیر داشت و محل اخت??ای کاراکتر بازی را تعیین میکرد. دنباله این عنوان یعنی Pandora Tomorrow برای اولین بار، سیستم مولتی پلیر رقابتی را به ژانر مخ??ی کاری وارد کرد. 1 سال بعد یعنی در سال 2005، سومین عنوان از این سری با نام Chaos Theory ساخته شد که باز هم مرزهای این سبک را به جلو هل داد و استانداردهای تازه ای ایجاد کرد. از Chaos Theory به عنوان یکی از بهترین نمونه های ساخته شده در سبک مخ??ی کاری یاد می‌شود.

Sly Cooper در سال 2002، مخ??ی کاری را با پلت??رمر در هم آمیخت، در حالی که Siren در سال 2003، سبک Survival Horror را با المان های مخ??ی کاری آشنا ساخت. عنوان ManHunt در سال 2003، خشونت وص?? ناپذیر را وارد این ژانر کرد و در سال 2004، عنوان Metal Gear Acid، سبک مخ??ی کاری را با استراتژی نوبتی و نقش آ??رینی تاکتیکی ترکیب کرد. در سال 2004، سومین شماره از MGS با عنوان MGS3: Snake Eater برای اولین بار، استتار همزمان را وارد ژانر کرد. در همان سال عنوان Chronicles of Riddick: Escape From Butcherbay نیز عرضه شد که توانست بسیاری از المان‌های مو??ق عناوین گذشته را به شکلی مثال زدنی در کنار هم قرار دهد و مو??قیت بزرگی کسب کند. در سال 2007، عنوان Assassin’s Creed عرضه شد که در آن به بازیکن اجازه داده می‌شد در بین جمعیت مخ??ی شود. در همان سال، شوتر اول شخص Crytek المان های مخ??ی کاری را وارد گیم پلی سندباکس خود کرد و بازیکن را در جنگلی استوایی رها ساخت. Team Fortress 2، Fallout 3، MGS4: Guns of The Patriots، Uncharted 2: Among Thieves، Batman Arkham Asylum و... تنها تعدادی از عناوین بزرگی بودند که یا در این سبک ساخته شدند یا به نوعی از المان‌های مخ??ی کاری در آن ها است??اده شد.

 

files_articles_84250616[c4960ee7e28ad2758d500a24f8a18db7].jpg

نسل ششم را شاید بتوان بهترین دوران بازی های مخ??ی کاری نامید. با عرضه عناوینی نظیر MGS2، MGS3، سه شماره از Splinter Cell، سه نسخه از Hitman و بسیاری بازی دیگر؛ اما ر??ته ر??ته هر چه از آن دوران طلایی دور می‌شویم، تمایل بازی سازان به ترکیب کردن این ژانر با ژانرهای دیگر بیش از هر چیزی به چشم میخورد، تا جایی که عنوانی که مخ??ی کاری خالص باشد، عملاً در بازار وجود ندارد. تمامی بازیهای جدید و حتی سردمداران این سبک نیز به بهانه دادن حق انتخاب و متنوع کردن گیم پلی، المان‌های بازی های اکشن را وارد این سبک کرده اند. اگرچه نمونه هایی مانند Deus Ex: Human Revolution به خوبی از عهده این کار بر آمده اند، اما نمونه های ناامید کننده‌ای نیز در این میان به چشم می‌خورد. از جمله بزرگترین آنها میتوان به پنجمین نسخه از سری بازیهای Splinter Cell یعنی Conviction اشاره کرد که در آن درک نادرست سازندگان از مخ??ی کاری و وارد کردن المان‌های بیش از حد از بازی‌های اکشن و در کنار آن بها ندادن کا??ی به بخش مخ??ی کاری، شاهد آن بودیم که در حالی که امکان پیشبرد مخ??یانه در بازی وجود دارد ولی کی??یت پایین این بخش باعث رغبت نداشتن بازیکنان شد. اما چرا؟

 

Waren Specter یکی از پیشگامان سبک مخ??ی کاری، در مورد Thief چنین گ??ت: "ایده ما درThief این بود که در راهروها و سیاهچال های بازی حرکت کنید، بدون اینکه هیچ کسی حتی متوجه حضور شما در اون محل بشه. اما این کار معایب خاص خودش رو هم داشت. خیلی ها میگ??تن ما نمیتونیم مخ??یانه بازی کنیم. خ??ب این ا??راد چاره دیگری نداشتند. اگر یک شمشیر به دست می گر??تن، نمی تونستن از پس دشمنای بازی بر بیان و این خودش باعث می شد که بازیکن مجبور به مخ??ی کاری بشه." حر?? اسپکتر در واقع یکی از اصول اولیه ساختن یک بازی مخ??ی کاری است. شما باید در درگیری مستقیم در مقابل دشمنان خود، در موضع ضع?? باشید؛ اگر از او قدرتمندتر باشید، به گ??ته اسپکتر "هیچ کس بازی را مخ??یانه ادامه نمیده". اشتباهی که سازندگان Conviction مرتکب شدند، دادن امکانات زیاد به کاراکتر بازی بود، به طوری که به او برتری قابل توجهی نسبت به دشمنان خود می‌داد. همین عامل یکی از دلایل اصلی بود که گیمرها از Conviction به عنوان یک بازی مخ??ی کاری یاد نمی‌کنند، در حالی که همان قدر که امکان پیشروی اکشن در بازی وجود داشت، امکان پیشروی مخ??یانه نیز مهیا بود. اما چه بخواهیم چه نخواهیم، تقاضای بازار چنین است و نمی توان انتظار داشت سازندگان میلیون ها دلار هزینه کنند و بازی را بسازند که مخاطب خاص دارد. پس چاره کار چیست؟

 

files_articles_scps3trilogy_01[1bff29845db44bc6634ec2f6b313d7de].jpg

مخ??ی کاری در طول تاریخ از نکات ظری?? و حاشیه‌ای در بازی‌ها با سبک های گوناگون متولد شد، به ژانری خالص و بزرگ تبدیل شد، به اوج رسید و اکنون دوباره در حال تبدیل شدن به یک المان در سبک های گوناگون است. این روزها کمتر بازی را میتوان مشاهده کرد که در آن به نوعی از المانهای مخ??ی کاری است??اده نشده باشد. از Skyrim و Uncharted گر??ته تا حتی Call of Duty! این تحولات و دورگه سازی به خودی خود بسیار خوب است تا جایی که اثرات من??ی بر بازی‌های سبک مخ??ی کاری نگذارد. ترکیب سبکهای گوناگون با مخ??ی کاری، باید به گونه ای باشد که برتری، با پیشروی مخ??یانه باشد؛ تا زمانی که اینگونه است، ت??اوتی ندارد که المانهای Open World وارد MGS شود یا مانند Splinter Cell: Blacklist، بازی به یک Fast Paced Action/Shooter تبدیل شود، هنوز هم میتوان از آنها به عنوان عناوین مخ??ی کاری لذت برد. شاید در آینده ای نزدیک باز هم شاهد بازیهای مخ??ی کاری خالص باشیم ولی تا آن موقع، باید شرایط موجود را بپذیریم و سعی کنیم خود را با آن و??ق دهیم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان یه نظر سنجی بالا طرح کردم بیایین نظر بدین:51:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

نقد و برسی بازی SPLINTER CELL:DOUBLE AGENT

 

سبک مخ??ی کار ی در بازی ها همیشه پر طر??دار بوده ایت چرا که هیجان زیادی به دنبال دارد.بازی هایی سری هیتمن نیز توسط شرکت Eidos طر??داران زیادی را به خود اختصاص داد چون مخ??ی کاری در این بازی باعث هیجان بازیکن میشد و بازیکن را تا اتمام مرحله در سر جای خود مینشاند.

ولی سبک بازی Splinter Cell بصورت کامل مخ??ی کاری نیست و در زمانهایی که لازم است که دشمنان اطرا?? شما از حضور شما در محیط باخبر نشوند میتوانید مخ??یانه عملیات خود را انجام دهید ولی زمانی که دیگر مخ??ی کاری ??ایده ای ندارد به صورت آشکار میتوانید با آنها به جنگ بپردازید.

بازی های سری Splinter Cell به بهترین شکل ساخته شده اند ولی این نسخه از بازی جای هیچ گونه نارضایتی را به ما نمیدهد اینبار UBI آمده است تا نارضایتی ها را پایان بخشد و با آرائه یک بازی اکشن تمام عیار خود را آماده ی جنگ با رقبای خود کند رقبایی همچون Eidos که با دیدن این بازی حتما به ??کر ساختن سری 5 می ا??تد ایبته تصمیماتی در این زمینه توسط این شرکت گر??ته شده است.

قسمت Multiplayer نیز پیشر??ت زیادی داشته است داراي امكاناتي مانند CO-OP وmode versus مي باشد كه در بخش CO-PO توانايي بازي انجام بازي بصورت دون??ره و در بخش mode versus توانايي انجام بازي بصورت 4 ن??ر را خواهيد داشت.

در قسمت Single Player kdc تمامي امكانات و تكنيك هاي سام ??يشر را بدست خواهيد داشت و خواهید توانست با کمی تمرین به تمامی محیط بازی تسلط بیابید و یک به یک تمامی ماموریتها را به انجام برسانید.

لازم به ذکر است که همچنين اينبار Ubisoft كار ساخت بازي را تعويض و به استدوديوي تازه كار Ubisoft Montreal سپرده است .اين بازي توانايي بازي كردن آنلاين تا سق?? 4 ن??ر را دارا میباشد

که این امکانات در بازی های سری قبل زیاد به چشم نمیخورد.

همچنین وقتی که شرکت UBI قسمتی از این بازی را در نمایبشگاه E3 قرار داد همه را شگ??ت زده کرد بطوری که به همه ??هماند که کاراکتر سام ??یشر و محتوای بازی مانند بازی های دیگر یه بازی معمولی نیست و ??راتر از واقعیت است.

در ادامه ی نقد به برسی امکانات این بازی خواهیم پرداخت که در نوع خو بینظیر است. ;;)

 

 

tom-clancys-splinter-cell-double-agent-20060731053851839.jpg

جلوه های بصری

 

 

حال به گرا??یک حیرت آور این بازی خواهیم پرداخت.شرکت UBI SOFT همیشه همراه با گرا??یکی بالا است به طوری که وقتی این شرکت اعلام به ساخت بازی میکند همه منتظر یک بازی با گرا??یک بالا هستند و انتظار یه معجزه از جانب این شرکت را دارند البته زیاد هم از معجره کمتر نیست چون این شرکت همیشه آنطور که طر??داران انتظار دارند توانسته نیاز های طر??داران خود را بگونه ای کامل ??راهم آورد.

گرا??یک در 3 نسخه ی قبل از جمله نسخه ی 3 این بازی یکی از نقاط قوت این بازی میباشد ولی در سری Splinter Cell Double Agent گرا??یک واقعا محشر شده است بگونه ای که به یکی از بازیهای پر گرا??یک جهان تبدیل شده است.

نور پردازي بازي باز هم ترقي نموده است كه از تكنيك Advanced HDR بصورت ديناميك و پويا بهره مي برد.گرا??یک این بازی واقعا خرقالعاده میباشد بگونه ای که برای اجرای روان آن به 1.512گیگ رم و به یه گرا??یک 7800 نیاز دارید.

گرا??یک بالای این بازی بسیاری را از خریدن این بازی منع میکند چون سیستمشان جوابگوی این بازی نمیباشد البته کسانی که مثل ما وضعشون توپه غمی ندارن biggrin.gif

محیط این بازی به طور شگ??ت انگیزی طراحی شده اند کاراکتر ها و دشمنان شما به طور طبیعی را میروند ک?? زمین به گونه ای است که بازیکن خیال میکند که در حال مشاهده ی یک ??یلم است خود سام ??یشر و دوستش Jamie Washington واقعا عالی طراحی شده اند نور پردازی بازی نیز یکی از نقاط قوت این بازی میباشد.

491p62v.jpgهمانطور که گ??تم گرا??یک

این بازی از نقاط قوت بازی به شمار می آید هلیکوپترهاوماشینها و حتی چتر نجات

واقعا عالی طراحی شده اند در بعضی از مرحله ها که شما در حال ??رود آمدن

توسط هلیکوپتر یا چتر نجات هستید میتوانید زیبایی زمین را از بالا تماشا کنید.

در بعضی از مرحله ها که در قطب شمال و در میان یخچال های طبیعی صورت

میگیرد میتوانید به طراحی بینظیر محیط پی ببرید یخها بصورت کاملا طبیعی طراحی

شده اند آبهای سرد قطبی که در کنار یخها روان هستند واقعا عالی طراحی شده

است.

نور پردازی بازی ینز واقعا عالی است و در مرحله های که شکا??ی از دیوارها به

بیرون وجود دارد تابش نور خورشید از آن شکا?? بخوبی دیده میشود.

 

جلوه های صمعی

 

 

از مهمترین نقاط بازی صدا گداری بازی است که واقعا عالی طراحی

شده است.صدا گذاری بازی بصورت dolby بوده و واقعا به زیبایی بازی

ا??زوده است.

صدای گلوله ها واقعا عالی طراحی شده است همچنین صدای پای

دشمنان شما نیز در این بازی به گوش میرسد.

در اين گونه بازيها صداگذاري از اهميت بالايي برخوردار است به همين

دليل Ubisoft بيشتر تلاش خود را صر?? صداگذاري و ا??كت هاي صوتي

اين بازي كرده است و در واقع بايد اعترا?? كنيم كه يوبي سا??ت در تمام

نسخه هايش در ارتباط با صداگذاري سنگ تمام گذاشته است.

شما میتوانید بوسیله ی صداها از خطرات احتمالی که در کمین شما

هستند باخبر شوید میتوانید از صدای پای دشمنانتان تشخیص دهید

که درست در کدام قیمت مستقر میباشند.

بهتره دوبلرهای این بازی رو براتون معر??ی کنم که ب??همین چه کسی

این بازی رو صداگذاری میکنه.

صداگذاري بازي برعهده گروه Creative مي باشد.اين گروه در ساير

نسخه هاي بازي عالي كار كرده بود و با صداگذاري مخصوص و زيبايي بر

هيجان بازي مي ا??زود. صداي گذاري سام ??يشر نيز دوباره برعهده‌ي

Michael Ironside (مايكل آيرون سايد) هست كه با صداي ??راگير خود

توانست نظر يوبي سا??ت را به خود جلب نمايد تا سري بازيهاي Splinter Cell

با صداي او جان بگيرند.

باید بگم که صداگذاری بازی یکی از نقاط قوت این بازی هستش که به طبیعی

بودن این بازی کمک زیادی کرده است.

 

tom-clancys-splinter-cell-double-agent-tba-20060908025625635-000.jpg

هوش مصنوعی بازی

 

 

در بازي براي انجام دادن ماموريت هاي خود دو راه را ميتوانيد انتخاب كنيد:

اولي Aasault Package مي باشد كه در اين صورت بايد ا??راد را در طول

ماموريت تان بكشيدكه باعث حملات پرسرو صدايي مي شود كه انتخاب

عاقلانه اي نيست، چون كه در محوطه هاي زندان بيش از 100 ن??ر وجود

خواهند داشت. گزينه دومي Stealth Package مي باشد كه با انتخاب اين

گزينه مي توانيد عمليات را بدون كوچكترين صر و صدايي و بدون كشتن

ا??راد پيش بريد كه انتخاب عاقلانه اي است.

هوش مصنوعي يك بازي از اركان اصلي بازي بشمار ميرود كه در بيشتر

بازيها كمبود آن احساس مي شود ولي در سري بازيهاي Splinter Cell

هميشه هوش دشمنان در بالاترين حد خود قرار داشته است. در اين بازي

نيز شاهد دشمناني با هوش بالا خواهيد بود كه بسيار حساس مي باشند

و نسبت به كوچكترين صداي ايجاد شده، درهاي باز شده وحتي نور ليزر

ت??نگ شما واكنش نشان مي دهند كه حاكي از اين است Ubisoft بر روي

هوش دشمنان برنامه ريزي هاي بسياري كرده است.

هوش مصنوعی بازی نسیت به 3 نسخه ی قبل تغییرات زیادی کرده است

دشمنان شما تیز و خطرناک هستند و با کمترین اشتباه از جانب شما متوجه

حضور شما در محوطه میشوند پس باید بسیار هوشیار باشید و کاملا حساب

شده عمل کنید تا به دردسر نی??تید.

 

++++اشاره به ویژگی های بازی و شخصیتهای موجود در بازی++++

 

 

این قسمت کپی شده از پیشنمای بازی است که در این جا قرار داده میشه.

 

Sam Fisher: شخصيت اصلي سري داستانهاي Splinter Cell مي‌باشد كه در گروه TE ??عاليت مي‌كند . او زبده ترين و قدرتمندترين و كارآزموده ترين ??رد در كل تشكيلات NSA مي‌باشد كه بيشتر عمر خود را در راه جاسوسي براي تأمين امنيت آمريكا گذرانده است. او در اين بازي پيرتر با سري تراشيده، ولي در عين حال ماهر تر و زيركتر شده است.

Anna : اين ??رد يكي از سه شخصيت زن بازي ميباشد كه در گروه TE ??عاليت ميكند. اين شخص در طول برخي مأموريت هاي تان با بدست آوردن اطلاعات جاسوسي و هك رايانه ها به شما كمك خواهد كرد.

Colonel : اين ??رد يكي از دو رئيس شما دربازي خواهد بود .در حقيقت او رئيس سازمان TE مي باشد. او تجارب بسياري دارد و همچنين ??ردي بسيار باهوش و زبده است و در قديم يكي از ا??راد Splinter Cell بوده است. اينك نيز يكي از بزرگترين رؤساي سازمان NSA ميباشد.

Hisham Hamza : اين ??رد يكي از دوستان شما در بازي مي‌باشد كه در انجام برخي مأموريت هاي خطرناك به ياري شما خواهد آمد. اين ??رد نيز عضو ا??راد Splinter Cell بوده و كمك بسزايي به شما خواهد كرد.

William: اين ??رد نيز از اعضاي TE مي باشد كه بسيار باهوش و زبده است. او در بخش ??ناوري سلاح ها كار ميكند و مي تواند در انتخاب اسلحه ها به شما راهنمايي هايي ارزنده اي داشته باشد.

Jamie Washington : او يكي از ا??راد تيز سازمان JBA و از اصلي ترين مهره هاي بازي مي باشد كه در بعضي مراحل بخصوص در ??رار از زندان شما را ياري خواهد كرد. در حقيقت او يكي از سه ن??ري است كه دربازي با او پيشروي خواهيد كرد.

Enrica : او هم يكي سه شخصيت زن بازي مي باشد كه از اعضاي گروه JBA مي باشد و مراحل معدودي را هم با اين ??رد پيشروي خواهيد كرد . چنين بنظر مي رسد كه سام ??يشر در طول ماموريت هاي خود به تدريج عاشق اين ??رد تبهكار مي شود.

Carson Moss : اين ??رد هم يكي از دو رئيس شما در بازي مي‌باشد كه بسيار زيرك، قد بلند و در عين حال قدرتمند مي باشد كه تأمين امنيت سازمان JBA را بر عهده دارد و در اواخر بازي به شما شك مي كند.

sara : او دختر مهربان Sam Fisher بود كه 25 سال داشت و در اوايل بازي به دلايل نامعلومي به قتل مي رسد.

 

02.jpg

ویژگی های بازی:

 

 

در اين بازي Sam Fisher با تجارب و مهارتهايي ??راوان مي آيد تا تكنيك هاي زيباي خود را دوباره به نمايش بگذارد. تكنيك هايي مانند آويزان شدن از ميله، گروگانگيري، باز كردن 180 درجه اي پا بين دو ديوار، با لار??تن از طناب، غلت و چرخ خوردن بر روي زمين، شنا كردن، چتر بازي و حتي خلباني كه همگي توانايي و مهارت بالاي سام ??يشر را نشان مي دهند. همچنين در اين بازي مي توانيد به لوله‌ي زيرين ماشين بچسبيد و همراه ماشين به حركت در آييد، در زير يخهاي سرد قطبي داخل آب بمانيد و هنگام عبور دشمن از آنجا او را غرق نماييد ، ا??راد را زير آب خ??ه نماييد و علاوه بر اين ها مي توانيد محل ??رود خود با چتر را نيز مشخص نماييد و به هر طر?? كه دلتان ميخواهد شنا كنيد كه همه و همه نشان دهنده‌ي ا??زايش مهارت و تاكتيك هاي سام ??يشر مي باشد.

 

داستان

 

 

نويسنده‌ي معرو?? سري بازي هاي Splinter Cell به طور قطع توانست با سناريو و داستان نويسي بازيهاي سبك جاسوسي و تروريستي مانند Rainbow Six به اوج شهرت خود برسد. شركت Ubisoft باور اين را نداشت كه بتواند به اين زودي داستان نسخه‌ي چهار اين بازي را پيدا و تكميل نمايد. تام كلنسي با ارائه‌ي خط داستاني زيبا و پر معما توجه همه سايتهاي بازي را به خود جلب نمود بطوري كه توانست با راي 25 درصدي بهترين خط داستاني اين سبك را رقم زند. داستان بازي بر اساس گ??ته هاي آقاي Julian Gerighty كه يكي از اعضاي Ubisoft Montreal مي باشد ، از اين قرار است:

شخصيت بازي يعني Sam Fisher كه در گروه Third Echelon مشغول ??عاليت بود پس از مرگ دخترش Sara بر اثر تصاد?? كه بوسيله يك گروه تروريستي بنام JBA اعمال شده بود بسيار ا??سرده و غمگين مي‌شود و چون سازمان پليس آمريكا كه قادر به انحدام اين گروه ها نبود، باعث شد تا سازمان NSA طرحي در مورد ورود به تشكيلات سري اين گروه بكشد و در نتيجه Sam Fisher را با بهانه قرار دادن مرگ دخترش بوسيله گروه JBA ترغيب نمود تا بعنوان يك جاسوس مخ??ي در اين گروه ن??وذ و آنرا از درون نابود سازد. در حقيقت سام تنها ??ردي است كه مي تواند از پس اين ماموريت بسيار خطرناك و خطير برآيد. در نهايت سام ??يشر با ارتكاب جرم هايي مانند دزدي، آدم ربايي و ... در تلاش براي ساخت مدارك جرم قلابي و سابقه خرابي بود تا از اين طريق به زندان ا??تاده و با ??ردي بنام Jamie Washington كه در گروه JBA ??عاليت ميكرده و اكنون به زندان ا??تاده ارتباط برقرار نمايد تا بتواند در سازمان تروريستي JBA ن??وذ كند. پس از اين ارتباط Jamie با همكاري سام ??يشر مو??ق به گريز از زندان مي شوند. پس از ??رار از زندان جيمي به او پيشنهاد ميكند تا به گروه JBA ملحق شود. از اين به بعد سام وارد گروه JBA ميشود؛ اما Moss كه رييس گروه است براي اعتماد هر چه بيشتر از او ميخواهد تا يك خلبان بيگناه را به قتل برساند. از اين به بعد م??هوم مامور دوجانبه معني مي يابد. از حالا كار سام شروع ميشود و روند داستاني بازي ديگر دست شماست. داستان بازي با پيچيدگي خاص خود زيبايي بخصوصي به بازي داده است.

امتیازات بازی

 

 

 

جلوه های بصری : 10

جلوه های سمعی :9.8

هوش مصنوعی :8.7

برقراری ارتباط با بازیکن :9.8

داستان و نحوه ی روایت آن : 10

میزان تسلط بازیکن بر محیط :10

 

امتیاز بازی توسط سایت های دیگر

 

Gamespot

8.7 از 10

 

Eurogamer

9.2 از 10

 

Boomtown

8.7 از 10

 

GameCell UK

8.8 از 10

 

Gameguru Mania

9 از 10

 

Computer Games RO

9.7 از 10

 

Pro-G

8.7 از 10

موسیقی متن این بازی:http://pleer.com/search?q=Splinter+Cell+Double+Agent+Main+Menu+Theme#

ویرایش شده توسط edzio

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

نقد و برسی متال گیر GUNS OF THE PATRIOTS

 

Mgs4_Jap_Cover.jpg

Metal Gear Solid 4 : Guns of the Patriots

 

سه کلمه در مورد این بازی " this . is . living "

 

بازی متالگیر با انتظارات بالای از طر?? ??ن های بازی و غیر ??ن ها عرضه شد.

موضوعات مورد بحث زیادی وجود داشت از جمله : همه میخواستند بدانند که این عنوان بی نظیر20 ساله چطوری پایان می پذیرد، چطور این ا??سانه به پایان میرسد و آخرین وداع از قهرمان محبوب ما : سالید اسنیک.

تبلیغات رو ??راموش کنید، انتظارات رو ??راموش کنید و همچنین شور و هیجان رو هم ??راموش کنید این بازی پاسخ همه ابهامات رو خواهد داد.

کوجیما پروداکشن به یک بهشت آسمانی رسیده است. یک بازی ??وق العاده با یک پایانی کامل، کوجیما این کار رو به صورت امکان ناپذیری عالی انجام داده است، کمال بازگویی داستان به صورت وص?? ناپذیری عالی کار شده است.

متالگیر سالید 4 یک استاندارد کاملاً جدیدی رو ایجاد کرد.

 

گرا??یک 9.5 / 10

ps3_mgs4_118.jpg

 

گرا??یک بازی به صورت ??وق العاده واقعی به نظر میرسد، همه چیز از مدل هال کاراکتر گر??ته تا صورت ها، محیط، لباس ها، همه چیز واقعاً عالی کار شده است. بازی های دیگری هستند که از چند ضلعی های بیشتری است??اده میکنند ولی شما بهتر از این را در هیچ بازی دیگری نخواهید دید، جزئیات عالی که خود را در حرکت های کارکتر، انیمیشن ها و چهره کاراکتر نشان میدهد. گذشته از این بازی رو ??ریم 60 با نرمی اجرا میشود که در بعضی مواقع با توجه به اکشن ??وق العاده به 30 ??ریم ا??ت میکند اگرچه این موارد قابل توجه هستند ولی شما تجربه یک بازی کاملاً روانی را در طول بازی خواهید داشت. اگرچه که وقتی من میگم اکشن باور کنید که اکشن زیادی تو صحنه وجود داره از جمله بمب ها، ??یزیک، ان??جارها، ا??کت های دود، آتش های جنگ، سربازهایی که به نظر خوشحال میان ! و غیره ... .همه چیز اطرا?? شما در لحظه ات??اق می ا??تد که اتمس??ر و جو رو به حد زیادی هیجانی و احساسی میکنه. من شک ندارم که کوجیما از تمام قدرت پردازنده سل است??اده کرده به طوری که محصول نهایی چیزی کاملاً ??وق العادست. اگرچه که بازی از حالت self shadowing است??اده میکنه ولی در بعضی از زوایا سایه ها دندانه دار دیده میشوند در کل بازی کاملاً ن??س گیر است.

طی?? رنگی – بعضی از ا??راد از تریلرهای اولیه شکایت داشتند که بازی رنگ خاکستری دارد، بازی خیلی سبز است، خیلی رنگ قهوه ای مایل به قرمز داره ، جواب شکایات شما داده شده : رنگ ها کاملاً شاداب و در بسیاری از صحنه ها پرطراوت است.

***** خاکستری نیز از تریلرهای اولیه کمتره طوری که همه چیز حالت طبیعی خودش رو ح??ظ کرده.

 

گیم پلی 10/10

_-Metal-Gear-Solid-4-Guns-of-the-Patriots-PS3-_.jpg

 

کمال و تکامل توی تمامی مراحل دیده میشود، طوری که هنوز هسته مخ??ی کاری را از متالگیر های گذشته نگه داشته است. همچنین بازی نوع جدیدی از لرزش را با توجه به کنترلر دارد، شلیک و نشانه گیری هم به نرمی صورت میگیرد حتی در حالت دید اول شخص کاملاً آسان شده است، دوربین کاملاً با حرکات شما مطابقت دارد و نشانه گیری هم یکی از بهترین ها در بازیهای دید سوم شخص است. حالت جدید شلیک شما را وادار به شلیک کردن میکند که واقعاً جالب است. اما این بازی هنوز هم متالگیر است و با توجه به تجربه من با بیگ باس در حالت سخت در این بازی اگر قصد run and gun ( دویدن و شلیک کردن ) داشته باشید به سرعت برشته خواهید شد !!!!!

شما از جایی در آسیای شرقی بازی را آغاز میکنید و در کنار نیروهای چریکی و پی ام سی ها به نبرد میپردازید در میان یکی از بهترین و پرهرج و مرج ترین نبردهایی که شما در یک بازی کامپیوتری شاهد آن بوده اید. تعداد زیادی ان??جار ربات هایی که به نبرد هوایی رسیده اند و دشمنان بی رحمی که سعی در کشتن شما دارند. اینها لحظات حماسی هستند ؟ یقین داشته باشید، هر چیزی که شما از یک دنیای جنگی تصور میکنید به صورت بیشتر دراین بازی بازسازی شده است، و زیبایی آن مطابق بودن ??عالیت ها با حالت آش??ته جنگی است. هنوز بازی متالگیر با هسته اصلی آن یعنی اکشن مخ??ی کاری به حالت قبلی باقی مانده است.

انتخاب با شماست که بازی را به صورت دویدن و شلیک کردن پیش ببرید یا اینکه به صورت مخ??ی کاری به بازی بپردازید، همه چیز به خود شما بستگی دارد. با حدود 70 اسلحه که شما در اختیار دارید، روشهای مختل??ی وجود دارد که دشمنانتان را از بین ببرید که ارزش چندین و چند بار تکرار بازی را بیشتر میکند. همچنین چی چیزی بازی متالگیر4 رو یه بازی متالگیر میکنه اگه مبارزه های باس ن??سگیر نداشته باشه ؟

خوشبختانه متالگیر 4 کسی رو در این زمنیه مایوس نمیکنه، اگرچه اولین باس بازی کاملاً سادست همانند مبارزه با Ocelot درمتالگیر 1. همانطور که شما در بازی پیش میروید متوجه میشوید که استراتژی های مختل??ی برای باس های بازی نیاز دارید.

سیستم دربی هم یکی از نو آوری های عالی اضا??ه شده به بازی است، شما از جسد سربازان ت??نگ و مهمات جمع آوری میکنید و اون رو به عنوان دربین پوینت ( امتیاز دربین ) به دربین میدید که از طریق منو این کار امکان پذیر است، داشتن چندین اسلحه قابلیت چندین بار بازی کردن را ایجاد میکند به طوری که شما خواستار آپگرید و باز کردن تمام اسلحه ها برای داشتن یک کلکسیون کامل هستید.

و چیزی که گیم پلی بازی رو به طور باورنکردنی زیبا، عالی و ممتاز میکنه اینه که چیزی که میبینید چیزی نیست که به دست می آورید، من نمیخوام چیزی رو برای شما ??اش کنم اما این رو میگم که گیم پلی متالگیر به روش های مختل??ی تغییر میکنه درست زمانی که ??کر میکنید که چه ات??اقی داره میا??ته .... زمانی که بقیه بازی ها به شما این اجازه رو میدن که بدانید چی دارید بازی میکنید گیم پلی متالگیر سالید 4 تغییر میکنه و اون چیزی که شما ??کر میکنید رو از اون چیزی که باوردارید تغییر میده و شما رو روی صندلی خودتون میخکوب میکنه با تغییرات گوناگون و زیادی که در گیم پلی میده. حقیقتاً که اجازه بدید من تصحیحش کنم : متالگیر شما رو از روی صندلی که نشستید به روی زمین می ندازه و این کاررو چندین و چندین و چند بار انجام میده !!!!

 

صدا 10/10

 

408243-metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots-playstation-3-screenshot.jpg

متالگیر سالید 4 از سیستم صدای 5.1 پیشتیبانی میکنه، صدا واقعاً عالیه باید بشنوید که باور کنید صدای هر اسلحه همانند دنیای واقعیست و در حالت های مختل?? ??رق میکنه، ازان??جارهای بزرگ گر??ته تا صدای اسلحه mk22 که مجهز به صدا خ??ه کن باشه.صدا چیزیه که نمیشه کاملاً توضیح داد جز این که تجربه کنید اگه شما یک سیستم محاصره کننده 5.1 ندارید برای این بازی هم که شده یکی برای خودتون تهیه کنید.

در قسمت موسیقی، واژه ای به ذهنم نمیرسه این از معدود بازی هایی که موسیقی کاملاً هائز اهمیت و احساساتی ساخته شده، من قبول میکنم که من برای یک لحظه گریه کردم اما با دلایل قابل قبول به هر حال کمال و تکامل و ترکیب با موسیقی در برخی از لحظات یک سرگذشت عالی و غوطه ور کننده را ایجاد کرده است. موزیک و ارکست و تطابق کامل آن با هر مرحله این بازی را کاملاً بی رقیب و احساساتی میکند که هیچ جای دیگری تجربه نکرده اید.

 

داستان 10/10

532802.jpg

آمیخته با کاراکترهای ا??سانه ای، بهترین صداگذاری، کشمکش های شگ??ت انگیز و وجود cut-scene های هنرمندانه . معر??ی داستان با است??اده از cut-scene ها انجام میشود که اکثرمواقع تصاویر به نمایش گذاشته میشود نه تکنیک های گ??تگوی زنده. Cut-scene ها- اگرچه – طولانی هستند. با خلاصه و چکیده گ??تن هیچ غا??لگیری نداره. من میترسم که اگه چیزی بگم متالگیرسالید 4 Spoil بشه و برای شما ناقص بشه، پس من این کار رو نمیکنم. همونطوری که هست قبولش کنید – خوشمزگی هنوز هم واقعاً وجود داره، همچنین موضوعات در پس ماجرا قرارگر??ته در مورد صلح، مذاکرات و شجاعت اینها کارهای حقیقی یک بازیگر هستند. بی نظیر و بی همتا، متالگیر سالید 4 تنها در مورد عمق کارکتر و یا خط داستانی پیچیده نیست بلکه شکل نهایی یک هنر است و چیزی که نهایتاً کوجیما به آن دست یا??ت.

 

قابلیت بازی دوباره 10/10

images?q=tbn:ANd9GcS8W2dEPImo1GV_affHd8Q_6hm-eEumIz3UlG2EtZRFCrJQohIL

با وجود اینکه قابلیت چندین و چند بار بازی کردن در حالت تک ن??ره بازی بسیار وجود دارد، همه چیز از unlockable ها و collectable ها ( آهنگ های آیپود؛ اسلحه ها ، آپگرید ها و غیره ) در گیم پلی حالت چند ن??ره دقیقاً جایی است که سرگرمی وجود دارد.سرگرمی و سختی، حالت س??ارشی (customization) در متالگیر سالید 4 کاملاً عمیق کار شده است شما می توانید هر توانایی را که خواستید انتخاب کنید و آنها را level up نمایید.اگرچه این بیشتر جنبه تاکتیکی دارد اما این نوع بازی به عنوان یک شوتر عالی ??روش بیشتری را خواهد داشت. سیستم SOP کارگروهی را برای یک همبستگی تاکتیکی کامل تشویق میکند.شما قادر به دیدن دوستان خود هستید همچنین وقتی که هم تیمی های شما به کمک نیاز داشته باشند.

چندین حالت منحصر به ??رد در بازی وجود دارد به عنوان مثال یک حالت رو در رویی سالید اسنیک با تیم قرمز و آبی است یک ??رد اسنیک را با Octo-camo کنترل میکند در حالی که تیم های بعدی سعی در کشتن اون واسه 3 د??عه دارند. اسنیک باید 3 عدد از dog-tag ( مشخصه همانند اسم یا نوع خون یا چیزی شبیه به این !! از دشمنان ) دشمن رو بگیره .اگه اسنیک کشته بشه شمارنده ریست میشه. اگرچه این ??قط یک بسته شروع کننده برای متالگیر آنلاین به حساب میاد و ما مد ها و نقشه های بیشتری رو بعداً خواهیم دید اما حالت آنلاین الان نیز کاملاً عالی کارشده است. مد ها و حالت های خیلی زیادی در بسته شروع وجود داره نسبت به بازی های دیگه همچنین با حالت های اضا??ی و این دلیلی میشه که شما بعد از اینکه بازی رو به اتمام رسوندید و اصطلاحاً خوردیدش !!!! بعد از ماه ها دوباره سراغ بازی بیاید .

 

حر?? آخر 10/10

mgs4cap00003_psd_jpgcopy.jpg

متالگیر سالید 4 کار غیر ممکنی رو انجام داد : کمال ساخته شده. کم و کاستی های تکنیکی واقعاً به سختی یا??ت میشن. این بازی به صورت باور نکردنی عالی کار شده است و سورپرایزهای گیم پلی کاملاً غا??لگیر کننده و درگیر کننده است. شما مدیون خودتان هستید که این بازی را بخرید. مقدار کار سختی که با خون، عرق و اشک هزینه شده کاملاً مشهود است. اینکار رو بکنید و وقتی که بازی رو انجام دادید این اجازه رد ندید که لحظات گرانبها رو از دست بدید. یک تجربه بی نظیر و ??راموش نشدنی واقعی. هیدئو کوجیما من به تو درود می??رستم به عنوان سازنده یکی از بهترین بازی های ساخته شده تاریخ.

متالگیر سالید 4 : اسلحه های میهن پرستان برای همیشه در ذهن ما باقی خواهد ماند.

 

اینم یه اهنگ زیبا از این بازی:OLD SNAKE mp3 song download free

 

دوستان میخوام اهنگ متن بازیایی که قرار دادمو تو پست ها اضا??ه کنم.

ویرایش شده توسط edzio

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد و برسی :SPLINTER CELL:CONVECTION

 

را می توان یکی از محبوب ترین سری بازیهای Ubisoft نام برد. عنوانی که با نام Tom Clancy جان گر??ت و استودیو Montreal را به همگان معر??ی کرد . این بازی در شماره اول خود سبک Stealth یا مخ??ی کاری را ارتقاء داد و البته شخصیتی را وارد صنعت بازی کرد که تبدیل به یکی از محبوب ترین کرکترهای تاریخ شد. سم ??یشر خلق شده از ذهنیت نظامی Tom Clancy آنچنان از نظر گذشته و شخصیت پردازی پرداخته نشده بود که اینطور در دل هزاران ن??ر جای باز کند و مسلما صدای ا??سانه ای مایکل آیرونساید (Michael Ironside) تاثیر بسزایی روی محبوبیت سم داشته.

 

پس از Double Agent که نوآوری های زیادی در این سری بازیها داشت ، همه نگاه ها به Conviction جلب شد. متاس??انه شماره پنجم SC مورد انتقاد طر??داران قرار گر??ت و نمایشهای عرضه شده سم را همانند کارتون خواب ها نشان داده بود. اما در E3 2009 سم ??یشر با تمام المانهای دوست داشتنیش بازگشت و نه تنها طر??داران گذشته را راضی ، بلکه چشمان بسیاری از کسانی که از این بازی خوششان نمی آمد را به خود جلب کرد.

 

داستان Conviction این بار شخصی تر از گذشته است و حول شخصیت سم ??یشر می گردد. پس از ماجرای توطئه در Double Agent ، سم به دنبال قاتل دخترش می گردد. همسر او بر اثر سرطان مرده بود و سم به تنهایی سارا را بزرگ کرده بود و پس از این که ??همید دخترش کشته شده در پایان DA از Third Echelon جدا شد . سم به مالتا می رود تا سرنخ هایی را دنبال کند ، او در حالی که در یک رستوران نشسته یک بی سیم دریا??ت می کند و صدای آشنای Grim را می شنود. Grim توضیح می دهد که سم در خطر است و باید ??رار کند ، سم که دیگر به کسی اعتماد ندارد حر?? های گریم را باور نمی کند ، ولی با اصرار زیاد گریم سم جان سالم به در می برد و متوجه می شود که توسط Third Echelon تحت تعقیب است. در این جا داستان به قولی دو لایه می شود. از طر??ی سم قصد دارد قاتل دخترش را پیدا کند و از جهتی توسط رئیس جمهور مامور می شود توطئه ی بزرگ کشور را خنثی و بمب های EMP را که قرار است واشنگتن را به خاموشی ببرد پیدا کند. داستان Conviction بسیار شبیه به ??صل ه??ت و یک سریال 24 کار شده و شباهتهای سم و جک باور انکار ناپذیر است.

 

در کل داستان این شماره ??وق العاده کار شده ، نه تنها تم سیاسی گذشته خود را ح??ظ کرده ، بلکه با پرداختن به کرکتر سم و جنبه های دراماتیک آن جهشی بزرگ در سری Splinter Cell به حساب می آید. نوع روایت داستان با Flashback های به جا و هیجانی در هر لحظه حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد می کند.Sp6ip9EqRRWF0qDuOkoo گذشته از تغییرات زیاد داستان در نحوه روایت ، گیم پلی این شماره به کلی با نسخه های قبل ??رق می کند. پس از نمایش E3 سال گذشته بسیاری بر این باور بودند که Conviction دیگر یک SC حساب نمی شود و دیگر مخ??ی کاری نیست ؛ اما باید گ??ت Conviction نه تنها عهد شکنی نسبت به نسخه های قبل نداشته ، بلکه سبک مخ??ی کاری را به طور کلی دچار یک جهش بزرگ کرده و گیم پلی جدید آن نوآوری های زیادی همراه دارد.

 

اول از همه باید گ??ت اگر می خواهید طعم یک SC واقعی را بچشید از همان ابتدا بازی را روی درجه سختی Realistic آغاز کنید. با انتخاب این درجه سختی نه تنها هوش دشمنان بالاتر می رود ، بلکه صدمه پذیری سم ا??زایش میابد و در نتیجه این دو عامل باعث می شود مخاطب به مخ??ی کاری روی آورد. تمام المانهای شماره قبل بازگشته اند ، سایه ، دوربین دید در شب (Goggle) و اسلحه صدا خ??ه کن. حال این شما هستید که باید انتخاب کنید چطور می خواهید بازی کنید. می توانید اسلحه های سنگین به دست گر??ته و همانند Gears Of War پشت اشیاء سنگر بگیرید و دشمنان را از پای در آورید و یا می توانید به یاد گذشته ها طوری مرحله را تمام کنید که تنها مرگ از وجود شما باخبر شود !. اما گیم پلی Conviction چیزی ??راتر از این دو مورد می رود. ما قبلا در بازیهایی مثل Hitman و یا Metal Gear Solid مشاهده کرده بودیم که بازیکن می توانست بین مخ??ی کاری و اکشن یکی را انتخاب کند. در این شماره نوعی بالانس ??وق العاده طراحی شده که در هر لحظه می توانید بین مخ??ی کاری و اکشن سویچ کنید و دوباره به حالت قبل بازگردید. این عامل نه تنها باعث تنوع هر مرحله می شود ، بلکه کاری می کند که Conviction بسیار واقعی جلوه کند. لحظه ای ظاهر می شوید و چند ن??ر را جلو چشم همگان از پای در می آورید و در همین حین ناگهان غیبتان می زند ، موقعیت قبلی شما همانند روح باقی می ماند و دشمنان ??کر می کنند شما در آن جا هستید. آنها با نارنجک و تیراندازی بی امان سعی می کنند تا شما را از سنگر خود بیرون بیاورند. هوش مصنوعی در درجه سختی Realistic در این گونه مواقع بهتر کار می کند و مشاهده می کنید در حالی که چند ن??ر به سمت سنگر شما تیراندازی می کنند ، عده ای از طر??ین کاور شما را دور زده و از پشت سم را محاصره می کنند. البته AI آنچنان هم قوی نیست و ایرادهایی مثل نارنجک انداختن دشمنان به سمت یار خودی دیده می شود. گاهی در حین راه ر??تن بین آنها مشکل پیش می آید و خیلی مسخره گیر می کنند

 

وقتی شناسایی شدید بهترین کار بازگشت به حالت مخ??ی کاری است ، دشمنان تعجب می کنند که شما کجا غیبتان زد و از لحن صحبت آنها مشخص است که ترسیده اند. با چراغ قوه سایه ها را می گردند ، لبه دیوار و لوله های سق?? را با نور روشن می کنند ، و این جا وقتی است که سم ??یشر مانند یک روح تمام دشمنان را بی صدا از پای در می آورد. اگر در نبردهای نزدیک که با دکمه ی B انجام می شود شرکت کنید ، قابلیت سیستم Mark & Execute به دست می آورید. عده ای اضا??ه شدن این سیستم را به راحت شدن و صدمه زدن به ذات بازی می دانند ، ولی با کمی ت??کر متوجه می شوید این سیستم M&E چقدر به تاکتیکی شدن بازی کمک می کند.

 

از آنجایی که بازی سعی دارد هم اکشن باشد و هم یک مخ??ی کاری ، وجود M&E خیلی به برقراری یک بالانس درست و سویچ مناسب بین این دو حالت کمک کرده. اگر در موقعیتی عده ی زیادی دشمن وجود داشته باشد می توانید به صورت کاملا اکشن همه را از پای در بیاورید . ولی اگر کسی بخواهد این قسمت را مخ??ی کاری برود چطور ؟ تعداد زیاد دشمنان و وجود منابع نور قوی عملا کشتن یک گارد را بدون شناسایی شدن غیر ممکن می کند. در این جا است که سیستم M&E یک راه چاره درست می کند. می توانید سه ن??ر را در یک زمان مارک کرده و با زدن دکمه Y از پا در بیاورید. کسی موقعیت شما را متوجه نشده و حالا با تعداد کمتری دشمن رو به رو هستید و این زمان خوبی است تا کمی با سم سرگرمی داشته باشید و تک تک گاردها را مخ??یانه نابود کنید !.

 

برای کسانی که می خواهند Conviction را کاملا اکشن بروند جعبه هایی پر از مهمات در محیط قرار داده شده که می توانید از انواع سلاح های جاسوسی تا سنگین ترین اسلحه های اتوماتیک را پیدا کنید و حتی آن ها را Upgrade کنید. سلاح هایی مانند Mini EMP یک پالس مغناطیسی ایجاد می کند و باعث می شود تا مدتی نیروی الکتریسیته از بین برود و در نتیجه سم در تاریکی به شکار بپردازد !. Sticky Camera هم از شماره های قبل بازگشته و این بار خیلی حر??ه ای تر عمل می کند. می توانید با چسباندن آن به دیوار دید کاملی از دشمنان داشته باشید و حتی آنها را Mark کنید. در شماره های قبل Sticky Camera قابلیت ایجاد صدا داشت تا دشمن را به سمت خود بیاورد و با پخش کردن گاز او را بی هوش کند. این بار می توانید با پخش کردن یک آهنگ بامزه گارد را به طر?? خود آورده و دوربین و در نتیجه صورت گارد را من??جر کنید !.71YfePYGTHS._SL1280_.jpg

 

در آخر Goggle محبوب سم بازگشته و این بار خیلی شبیه به دوربین دید در شب شوالیه تاریکی یعنی بتمن کار می کند. دیگر از سیستم حرارتی و الکتریسیته خبری نیست و حتی نور سبز رنگ این دوربین هم از بین ر??ته و ??قط موقعیت دشمنان و اسلحه را مشخص می کند که در عین ساده تر شدن بسیار کارآمد تر از نسخه های قبل عمل می کند.

 

در کل ???Conviction تاکتیکی تر و بسیار سریع تر از قبل شده و سم همانند ببر(لقب سازندگان به سم !) مسیرها و لبه ها را طی می کند و با همین سرعت دشمنان را در تاریکی از بین می برد. شما باید نه تنها عمل بعدی خود ، بلکه موقعیت خود در چند دقیقه دیگر را هم پیش بینی کنید و بر مبنای آن نقشه خود را بکشید. گیم پلی سری و متغیر این شماره شما را ترقیب می کند تا تماما در حال نقشه کشیدن و اجرا کردن آن به هر صورتی که می خواهید باشید.

 

SCC همانند برادران بزرگتر خود از موتور Unreal Engine 2.5 است??اده می کند ، با این ت??اوت که پیشر??ته های زیادی داشته که در نهایت می توان آن را نه یک موتور جدید بلکه یک Mod جدید برای UE2.5 دانست که به Lead معرو?? است. انیمیشن های ??وق العاده شخصیت ها به ویژه سم باعث شده بازی از لحاظ بصری واقعی به نظر برسد. سم بسیار نرم و منطقی حرکت می کند و اجرای تکنیک های Krav Maga ??وق العاده کار شده که بسیار بالاتر از CQC های Metal Gear Solid قرار می گیرد. انیمیشن های صحنه های بازجویی سم عالی است . رنگ آمیزی محیط خیلی طبیعی و تقریبا روشن است .(مرحله آزمایشگاه به خوبی نشان می دهد بازی از رنگ بندی های UE 2.5 است??اده کرده). وقتی درون سایه ها می روید بازی سیاه س??ید می شود و ??قط رنگ قرمز در محیط رنگی است (مثل خون و پیراهن قرمز) که شبیه به The Saboteur کار شده. جزئیات و طراحی چهره ها خیلی خوب ساخته شده و چهره سم هم جوان تر و زیبا تر از گذشته است .

 

متاس??انه گرا??یک Conviction بدون ایراد هم نیست. بعضی محیط ها خیلی کم جزئیات و ساده طراحی شده و گاه با??ت های ضعی??ی هم دارند. در مواقع شلوغ کمی ا??ت ??ریم هم مشاهده می شود که قابل چشم پوشی است. در کل Ubisoft که در کارنامه خود بازیهایی با گرا??یک بالا دارد می توانست خیلی بهتر از این روی این بخش برای SCC کار کند.

 

در زمینه صداگذاری ، همین کا??ی است که مایکل آیرونساید به جای سم ??یشر بازگشته و این بار بسیار جذاب تر از قبل کار می کند. وقتی سم ناراحت و یا عصبانی است در عمق صدای آیرونساید می توان این حس ها را درک کرد و وقتی سم از کسی بازجویی می کند صدای خونسرد و وحشتناک او همانند Riddick لرزه بر تن دشمن می اندازد. صداگذاری شخصیت های دیگر هم خوب است و از ا??راد حر??ه ای در این کار است??اده شده.

 

موسیقی این شماره به لط?? آهنگسازی Kaveh Cohen و Michael Nielsen ??وق العاد شده. حس توطئه ، غم ، حماسی بودن را به راحتی می توان از موسیقی دریا??ت و این آهنگ ها راهی بسیار خوب برای حس هم ذات پنداری با سم ایجاد کرده و واقعا باعث می شود تا موقعیت خود را درک کنید. موسیقی آنقدر عالی کار شده که گاهی حس می کنید راوی داستان بازی است. تم نظامی و دراماتیک آهنگ های این شماره بسیار شبیه به سریال 24 است.SCC_emea_hero.jpg

 

سری بازیهای Splinter Cell همیشه پتانسیل بالایی در قسمت Multiplayer داشته اند که متاس??انه در شماره های قبل به درستی به آن پرداخته نشده بود. با مو??قیت بخش چند ن??ره Metal Gear Solid در Conviction هم ما با بخش قوی در این قسمت رو به رو هستیم. بخش محبوب Co-Op هم به صورت Split-Screen بازگشته که می توان آن را یک بازی جدید نام برد که با دو شخصیت مت??اوت پیگیری می شود و داستان آن قبل از وقایع سم ??یشر در Conviction و در سنت پیترز بورگ ات??اق می ا??تد.

 

Archer و Kestrel شخصیت های Co-Op هستند که در قمست داستانی ما این دو را 10 روز قبل از ماجرای سم می بینیم که یک Prologue برای داستان بخش تک ن??ره است. جدا از بخش داستانی این قسمت ما با Mod هایی مثل Hunter (کشتن تمام دشمنان بدون شناسایی شدن) ، Last Stand (مراقبت از بمب های EMP ) و Face-Off رو به رو هستیم که بخش Hunter با تکیه کردن به بخش مخ??ی کاری روی درجه سختی Realstic مسلما به مزاج طر??داران قدیمی این سری بازی خو می آید. همچنین تمام Map های این قسمت ها در بخشی به نام Deniable OPS هم وجود دارد که به صورت تک ن??ره می توان آن را ر??ت. در کل بخش Co-Op مکمل خوبی برای بازی است و کم بودن مدت زمان بخش تک ن??ره را جبران می کند و قسمت Deniable OPS می تواند برای کسانی که توانایی Co-Op بازی کردن ندارند جالب باشد.

 

در کل Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction نه تنها مو??ق تر از نسخه های قبل عمل کرد ، بلکه با ایجاد نو آوری های جدید طر??داران گذشته خود را راضی و بسیاری دیگر که تا به حال SC بازی نکرده بودند را جذب خود کرد. هر چند این قسمت به شدت نسخه های قبل مخ??ی کاری نیست ولی با کمی صبر و ??کر می توان SCC را به یک مخ??ی کاری کامل تبدیل کرد. Conviction با محوریت قرار دادن یکی از محبوب ترین کرکتر های صنعت بازی نشان دادن چگونه می توان با است??اده از یک شخصیت پردازی خوب یک داستان عالی نوشت.

 

اینم از موسیقی متن این بازی خیلی قشنگه:Kaveh Cohen and Michael Nielsen Conviction Main Theme download mp3 for free

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=2]نقد بازی Hitman:Blood Money[/h]وب در این قسمت به برسی سبک بازی می پردازیم که به صورت مختصر توضیحاتی در این رابطه خواهم داد.سبک بازی یکی از مهمترین قسمت در هر بازی می باشد سبک بازی با توجه به داستان آن نیز هماهنگی داد همانطور که در مقدمه گ??ته شد سبک اکشن و مخ??ی کاری در معدود بازیهای دیده میشود همانطور که در نقد قبلی نیز اشاره کردم و در این جا نیز اشاره ی مختصری به آن میکنم تاریخچه ی بازیهای سبک مخ??ی کاری می باشد سری بازیهای هیتمن همیشه دارای طر??داران زیادی بوده است و خواهد بود خوب البته رقیب بسیار سرسخت این بازی سری بازی های Splinter Cell می باشد که البته اگر بخواهیم با گرا??یک آنهارا مقایسه کنیم گرا??یک بازی Splinter Cell Double Agent که نسخه ی چهارم این سری میباشد خیلی بیشتر از بازی Hitman:Blood Money میباشد ولی جذابیتی که این بازی حداقل در نسخه ی چهارم سری هیتمن دارد میتوان گ??ت بازی Splinter Cell Double Agent یا حتی کل سری این بازی ندارد به نظر من طر??داران بازی هیتمن نسبت به این بازی بیشتر است ولی تاریخچه ی این بازی که می توان گ??ت عامل رشد بازیهای جاسوسی شده است.میتوان گ??ت اولین بازی که در سبک اکشن و جاسوسی وارد بازاهای گیم های رایانه ای شد بازی Metal Gear Solid 1 بود که در سال 1998 و تدوینگر این بازی گروه کوچکی متشکل از 20 ن??ر از گروه هيدئو كوجيما بودند که در آن زمان برای اولین بار که بازی جاسوسی قدم در عرصه ی بازیهای رایانه ای گذاشت تمام بازی سازان و گیمرهای حر??ه ای را تحت تاثیر قرار داد همچنین این بازی در آن زمان برای کنسول PS ساخته شد و در آن زمان طو??انی به پا کرد که گرد و خاک آن بازی سازان را بر آن داشت که به ساخت بازیهای جاسوسی اقدام کنند در این راستا نیز شرکت UBI دست به کار شد و با خلق کردن کاراکتر سام ??یشر سری نسخه های Splinter Cell بوجود آمد ولی در این زمان Eidos از غا??له عقب نماند و او به ??کر خلق کاراکتری ا??تاد که بعدا با نام Agent47 خلق شد کاراکتر Agent47 یک کارکتر معرو?? شد و در سال 2000 این بازی با نام Hitman:Cod Name47 وارد بازار شد و توانست رقیب سرسخت سری بازیهای Splinter Cell باشد.

Hitman-Blood-Money-Screenshot-8.jpg

بازی Hitman:Blood Money که داستان بازی را در قسمت جداگانه خواهیم گ??ت دارای جذابتی های منحصر به ??ردی است در این بازی شما باز به کشتن ا??راد مهم خواهید پرداخت کار شما ??قط کشتن است حال به هر دو صورت چه بصورت بی سر و صدا و چه بصورت نمایان که در این بازی بهتر است به صورت خیلی بی سروصدا کارتان را انجام دهید چون لذت بسیاری خواهد داشت سبک داستانی بازی را می توان گ??ت از نظر شباهت به نسخه ی دوم بازی و از نظر ت??اوت به نسخه ی اول و سوم بازی اختصاص داد همچنین شما در نقش مامور سازمان I.C.A ای??ای نقش می کنید که در قسمت داستان نیز به برسی آن خواهیم پرداخت.Hitman:Blood Money در نسخه ی چهارم ت??اوت های اساسی با نسخه های قبل داشته است یکی از این ت??اوت های توانایهای مامور 47 می باشد که 3 نسخه قبل ??اقد این توانایی بوده و در نسخه چهارم این بازی شاهد توانایی های مامور 47 هستیم که در ادامه توضیح خواهم داد خوب بپردازیم به ادامه ی نقد:

 

2gse9h1.jpgجلوه های بصری:

 

گرا??یک بازی یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده ی یک بازی میباشد بطور کلی اگر بخواهیم گرا??یک را تعری?? کنیم میگویم مجموعه توابعی که بروی یک موتور گرا??یکی قوی قرار دارند چون تمام قسمت های بازی اگر با Editor ویرایش کنید همش توابع می باشند خوب گرا??یک بازی HITMAN™:Blood Money مبحثی بسیار گسترده دارد و اگر بخواهیم این قسمت را صر?? توضیح کلی گرا??یک کنیم ??کر نکنم تو یه پست جا بشه ولی به شرح نکات مهم آن میپردازیم بازی HITMAN:Blood Money از یک موتور گرا??یکی بسیار قدرتموند از نوع UNREAL است??اده میکند که از قابلیت Pixel Shader مدل 2.0 بهره میبرد که وقتی منتشر شد بیشتر گرا??یک ها توان اجرای این بازی را نداشتند و به خاطر گرانی دیگر کارتها بیشتر طر??داران این بازی حداقل این بازی را در PS2 و یا XBOX360 بازی کردند بازی HITMAN™:Blood Money نسبت به 3 نسخه ی قبل خیلی ??رق کرده است و میتوان گ??ت به عنوان یکی از بازیهای جدید میتوان آنرا تلقی کرد حال برای درک بهتر این موضوع به تحلیل گرا??یک بالای این بازی میپردازیم:

Hitman-Blood-Money-Screenshot-7.jpg

شما وقتی که بازی را اجرا میکنید با منوی بسیار زیبای این بازی روبرو میشوید که دارای 2 منو می باشد منوی اول در باره ی Profile و تنظیمات اولیه بازی میباشد و منوی دوم که بسیاز زیبا طراحی شده است در باره ی تنظیمات داخل بازی و مراحل بازی و سختی و کنترل بازی میباشد منوی بازی واقعا متمایز با 3 نسخه ی قبل میباشد اگر بخواهیم در این سری بهترین منو را انتخاب کنیم منوی نسخه ی 4 این بازی در رده ی اول و منوی نسخه ی 2 بازی در رده ی دوم و منوی نسخه ی 3 این بازی در رده ی سوم قرار میگیرد ولی علت زیبایی منوی بازی HITMAN™:Blood Money است??اده از رنگهای روشن و شاد میباشد البته موسیقی هم بی تاثیر نیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت خوب و اما گرا??یک داخل بازی که مبحث گسترده ای دارد واقعا عالی طراحی شده است طراحی مناظر و با??ت ها در داخل بازی به نحو احسن طراحی شده است که برای دیدن تمام جزئیات به یک گرا??یک قوی نیاز دارید درختان واقعا خوب طراحی شده است اگر مرحله دوم این بازی را انجام دهید میبینید که درختان خیلی طبیعی کار شده اند و همچنین آبشار ها که واقعا به زیبایی هر چه تمام این بازی می ا??زاید به گ??ته ی خود سازندگان بسیاری از مناظر این بازی از روی مدل طبیعی ساخته و شبیه سازی شده اند کاراکتر ها خوب طراحی شده است حرکت دهان و همچنین حرکت کاراکتر خیلی واقعی به نظر میرسد در این بازی به جزئیات توجه بسیاری شده است مثلا اگر شما به کسی تیر بزنید و پشت او دیواری باشد خون به پشت دیوار پاشیده میشود که به جذابیت بازی کمک بخصوصی میکند و مثلا اگر شما کسی را بکشید و میخواهید او را به یک جای دیگر برای اینکه نگهبانان جسد را نبینند منتقل کنید خون با کشیده شدن جسد روی زمین بروی زمین کشیده میشود و اگر او را به یک جای دور نبرید نگهبانان با رهگیری خون جسد را پیدا خواهند کرد که در این مواقع بهترین کار است??اده از سیم خ??ه کن و سوزن سمی میباشد خوب این قسمت ارتباط به هوش مصنوعی دارد که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت ولی مهمترین چیز خون خارج شده از جسد است که وقتی کسی را میکشید خونی که در زمین است برق میزند که این خود حاکی از توجه به جزئیات بازی می باشد خوب نوآوری دیگری که در این بازی وجود دارد جای گلوله ها میباشد این بازی از ??ناروی Post Filer بهره میبرد که این ??ناوری در هیچ بازی به جزء نسخه ی اول این بازی مشاهده نشده است همچنین نسخه ی اول این بازی این ??ناوری را در حد ضعی?? داشت مثلا شما وقتی که به کسی تیر میزنید جای تیر باقی میماند مثلا از پشت سرش که جای تیر بروی قسمت تیر خورده قابل مشاهده است و حتی وقتی خود شما تیر میخورید با هر تیری که به شما اصابت میکند خون به بیرون پاشیده و جای تیر روی لباس شما دیده می شود و برای از بین بردن این جاهای تیر باید لباس خود را تعویض کنید این نیز یکی از نوآوریهای بازی میباشد.

3dde4f2c6d5d2fc879af9c55a1cb8d.jpg

نورپردازی بازی واقعا زیبا کار شده است این نسخه از بازی از ??ناوری Transform And Lighting بهره میبرد که به نورپردازی بازی تغییرات زیبایی میدهد نورپردازی بازی به شکل خیلی قشنگی طراحی شده است سایه شما با توجه به زاویه تابش نور متغیر میباشد در بعضی از مرحله ها که نور خورشید شدید است نور چشم شما را میزند در بعضی از مرحله ها پرتو نور از پنجره های بسته به داخل اتاق می تابد که خیلی عالی به نظر میرسد ساختمانها بسیار خوب و طبیعی طراحی شده است میتوام گ??ت بازی HITMAN™:Blood Money بهترین است??اده را از ??ناوری Pixel Shader برده است همانطور که گ??تم این بازی از ??ناوری Transform And Lighting بهره میبرد شما میتوانید با است??اده از قناوری تابش آ??تاب بروی دیوار ها و زمین و حتی چروک لباسها که متغیر است را مشاهده کنید شرکت Eidos سعی کرده است در این نسخه بهترین ??ناوری ها را به کار ببرد و میتوان گ??ت گرا??یک بازی در حد بسیار خوب و مطلوبی میباشد همچنین اسلحه ها نیز خوب و عالی طراحی شده اند خشاب گذاری نیز خوب طراحی شده و میتوانید هنگام خشاب گذاری مشاهده کنید که خشاب خالی به زمین می ا??تد ساختمانها نیز خوب طراحی شده اند و میتوان نورپردازی دقیق آن را مشاهده کرد میتوان گ??ت محیط بازی از نظر طراحی مشکلی ندارد تنها ایرادی که به چشم میخورد طراحی چهره ی خود Agent47 میباشد که کمی بد طراحی شده است خوب زیبایی بازی آنقدر زیباد است که این ایراد کوچک به چشم نمیخورد و نمیتوان ایراد خیلی زیادی از این بازی گر??ت چیزی که مسلم است این است که به طور کلی گرا??یک بازی در حد بسیار عالی میباشد.دموها نیز عالی طراحی شده اند و واقعا به واقعیت نزدیک هستند.

موسیقی و صداگذاری:

 

صداگذاری نقش بسزایی در بازی دارد البته من سعی میکنم این قسمت رو کمی خلاصه کنم صداگذاری نسخه ی 4 این بازی خیلی بهتر از نسخه های قبل طراجی و تدوین شده است نکات ریز بسیار کار شده اند صدای باران که در مرحله ی آخر شاهد آن هستیم و همچنین صدای آبشار که در مرحله ی دوم مشاهده میکنیم و همچنین صدای اصلحه ها که با نمونه ی طبیعی کاملا همخوانی دارد صدا نقش بسزایی در بازیکن دارد و اگر خوب طراحی شود به ازتباط میان گیمر و بازی کمک بسزایی میکند وقتی وارد منوی دوم بازی میشوید با یک پشت زمینه ی متحرک مواجه میشوید و آهنگی ملایم به گوش میخورد که واقعا عالی طراحی شده است این آهنگ کمی تحریک انگیز است تحریک انگیز به آن معنا که گیمر را ترغیب میکند که به ادامه ی بازی بپردازد موسیقی بازی در مواقعی که کسی به شما شک نکرده است خیلی آرام میباشد وقتی که علامت سمت چپ به کلی قرمز شد موسیقی بازی تند میشود یعنی اینکه هویت شما لو ر??ته است و دشمنان به شما حمله ور میشوند و برعکس ولی چیزی که من در بازی زیاد توجه کرده ام موسیقی بازی بعد از کشتن یک شخصیت مهم و تمام کردن ماموریت است که موسیقی بازی کمی دلهره آور میشود این واقعا بدان معناست که طراح موسیقی این بازی که بر عهده ی Jesper Kyd بوده است با نهایت ظرا??ت طراحی شده اند ولی نکته ی مهم حرکت لب و همخوانی با صدای کاراکتر میباشد که واقعا بدون نقص است در این بازی چه در داخل بازی و چه در دموهای از پیش رندر شده شاهد آن هستیم که صداها با حرکات لب کاملا همخوانی دارند

Hitman-4-Blood-Money-3.jpg ولی یک ایراد اساسی که میتوان از آن گر??ت صدای کاراکتر ها میباشد شما وقتی که با یک ن??ر در داخل بازی صحبت میکنید برای مثال در مرحله ی سوم که شما باید در تئاتر یک ن??ر و همچنین کسی که در بالا نشسته است را به قتل برسانید وقتی که با نگهبان صحبت میکنید تا کت شما را که در آن اصلحه میباشد به شما بدهد صدای نگهبان در اول خیلی نازک و خوب است ولی وقتی که دوباره با آن صحبت میکنید اصلا مثل اینکه کسی دیگر در حال صحبت کردن با شما میباشد یعنی به کلی صدا تغییر میکند و میتوان گ??ت یکی از ایرادهای اساسی آن است ولی این در قشنگی صدای بازی حل شده و ??قط در این مرحله شاهد این هستیم در بعضی از مرحله ها تلوزین و رادیو روشن است ولی مانند بازیهای دیگر که صدای تکراری ایجاد کند نمی باشد مثلا در مرحله ی You Better Watch Out شما میتوانید به طور کامل گزارش یک ??وتبال ??رضی را که از رادیو پخش میشود بشنوید Jesper Kyd قبل از انتشار بازی گ??ته بود که در این شماره از بازی از چند قطعه موسیقی الکترونیک است??اده کرده است که واقعا هماهنگی بازی با موسیقی الکترونیک کار ساده ای نیست و همچنین او اعلام کرد که کار موسیقی این شماره ی هیتمن خیلی سختر از نسخه های قبلی این بازی بوده است ولی نکته ی مهمی که شایان ذکر است این است ا??تادن جسد به زمین میباشد که هنگامی که شما از پشت یک ن??ر را با سیم خ??ه میکنید وقتی که به زمین میا??تد یک صدایی میدهد این صدا شبیه صدایی است که یک ن??ر میکرو??ون روشن را به زمین میگذارد و حتی وقتی شما تیرتان تمام شده است و میخواهید خشاب عوض کنید وقتی که خشابتان به زمین می ا??تد صدای ا??تادن خشاب کاملا قابل شنیدن است ولی نکته ی مهم دیگر تاثیر گذاری صدا بر روی هوش مصنوعی است که در ادامه به آن خواهم پرداخت.

 

هوش مصنوعی:

 

در یک بازی هوش مصنوعی از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که اگر هوش مصنوعی نباشد بازی معلول میشود و ارزشی ندارد چرا که هوش مصنوعی است که دشمنان را نسبت به عکس العمل شما ترغیب میکند در این بازی نیز هوش مصنوعی به 4 قسمت تقسیم شده است که هر کدام کاملا با همدیگر ??رق دارند.

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

قسمت Rookie:قسمت اول میباشد در این قسمت هوش مصنوعی بسیار پایین بوده و میتوانید بازی را به راحتی به پایان برسانید البته بستگی به خود شما نیز دارد که بازی را چگونه به پایان برسانید در ضمن میتوانید برای بارها آن را سیو کنید و برای سیو کردن محدودیت خاصی ندارد.

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

قسمت Normal:قسمت دوم در بازی می باشد در این قسمت نسبت به قسمت اول کمی هوش مصنوعی بالا بوده ولی خوب از در این قسمت میتوانید کمی سختر از قسمت اول بازی را به اتمام برسانید البته در این قسمت کمی اسیب دهی شما بیشتر خواهد بود میزان د??عات سیو نیر 3 بار میباشد.

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

قسمت Expert:این قسمت قسمت نسبتا سختی میباشد چرا که هوش مصنوعی دشمنان بالا ر??ته و شما با چند گلوله ی ناقابل خواهی مرد البته اگر 10 گلوله به شما بخورد تمام جانتان را از دست خواهید داد در ضمن در این قسمت از بازی هوش مصنوعی دشمنان بالا ر??ته و با کمترین اشتباه هویت شما لو خواهد ر??ت در این قسمت شما نمیتوانید سیو کنید و بدون اینکه سیو کنید باید مرحله را به پایان برسانید.

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

قسمت Pro یا همان Profissional:در این قسمت بازی بسیار سخت خواهد شد شما با درصدی اشتباه لو خواهید ر??ت در ضمن نمیتوانید در این قسمت از بازی نیز سیو کنید همچنین دشمنان بسیار باهوش می باشند و دست کمی از شما ندارند تمام گلوله ها به سر شما شلیک خواهد شد و شما با 3 گلوله خواهید مرد پس در این قسمت باید نهایت دقت را داشته باشید و بی گدار به آب نزنید این قسمت از بازی یعنی حر??ه ای و شما باید به صورت کاملا ناشناس ماموریت خود را انجام دهید.

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

2vw9tfa.jpg

خوب همانطور که در موارد بالا دیدید هوش مصنوعی کاملا ??رق میکند ولی نوآوری دیگری که در هوش مصنوعی شده است همانطور که در قسمت آخر صدا گذاری اعلام شد تاثیر صداگذاری در هوش مصنوعی است که یکی از نوآوریهای دیگر Eidos می باشد در مراحلی مشاهده میکنید که نگهبانانی در خواب هستند همچنین در مرحله ی دوم شما وقتی که ت??نگتان را در نزدیکی او به زمین بیندازید با ا??تادن ت??نگ به زمین نگهبان از خواب بیدار خواهد شد و این خود حاکی از بهتر طراحی شدن هوش مصنوعی می باشد ولی اگر در مسا??ت کمی دور این کار را بکنید این ات??اق تخواهد ا??تاد در قسمت بعدی شما وقتی که برای خ??ه کردن نگهبانی اقدام کنید باید یک مکان خلوت انتخاب کنید و در پشت سر او راه بروید و در مکان مناسب او را بکشید ولی هنگامی که کمی تند در پشت سر او راه میرید او برگشته و با عصبانیت به شما نگاه میکنید و مشکوک میشود و شما باید در جای خودتان بمانید تا او به جلو برگردد که در این هنگام ??رصت خوبی است تا او را بکشید هوش مصنوعی بازی خیلی خوب کار شده است ولی نکته ی مهم دیگر د??اع کردن مردم از خود است شما وقتی که تعدادی را در جلوی مردم میکشید بعضی وقتها مردم اقدام به کشتن شما میکنند و با برداشتن اصلحه ی دشمن برای د??اع از خود به شما شلیک میکنند و یا همچنین وقتی که اقدام به باز کردن دری که دوروبرش ا??راد غیر مسلح می باشد بکنید ا??راد به طر?? نگهبانان ر??ته و موقعیت شما را به آنها گذارش میکنند شما باید در این قسمت زود مخ??ی شوید و یا همچنین وقتی که به نگهبانی شلیک میکنید او با بی سیم به نگهبانان دیگر خبر میدهد این خود حاکی از هوش مصنوعی بسیار بالای بازی می باشد.همچنین وقتی که کسی را با ت??نگ میکشید و او را جابه جا میکنید خون در زمین کشیده میشود و نگهبانان با رهگیری خون جسد را پیدا خواهند کرد.

 

دیگر نکات مهم و امکانات بازی:

 

??یزیک بازی:

 

??یزیک بازی در هر بازی به کی??یت بازی کمک بسزایی میکند در این نسخه از سری بازی های هیتمن یعنی Hitman:Blood Money درست است ??یزیک بازی نسبت به نسخه های قبل هیتمن پیشر??ت قابل توجهی داشته است ولی میتوان در آن نیز ایرادهایی را پیدا کرد به عنوان مثال مثلا وقتی شما با اصلحه ی برزیلی یا همان Ringing Bull یا Silver Buller به یک ن??ر شلیک میکنید 6 متر بi عقب پرتاب میشود درست است تیرهای این سلاح سنگین است ولی بازهم منطقی نیست که با یک تیر بک ن??ر 6 متر به عقب پرتاب شود بطور کلی ??یزیک ا??راد موجود در بازی بسیار مشابه است ولی ??یزیک وزنی در خود Agent47 مت??اوت است مثلا وقتی که شما اصلحه ی سنگین مانند Mp4 یا WA2000 در دست دارید سرعت دویدن شما کم میشود ولی در حین حمل سلاح های سبک سرعت دویدن شما زیاد میشود اکثر مردم در بازی دارای ??یزیک هستند به جزء یک قسمت در مرحله ی Murrder Of Crows که در این مرحله هزاران ن??ر در این جشن حضور داند و اگر شرکت Eidos میخواست به تک تک این ا??راد ??یزیک بدهد به طور حتم این مرحله خیلی سنگین میشد ولی به جزء نگهبانان در این مرحله مردم ??یزیک جسمی ندارند و شما میتوانید از آن رد بشوید و همچنین اگر برای اینهمه مردم ??یزیک میگذاشتند بدون حتم نمیتوان از آن همه مردم رد شد پس نگذاشتن ??یزیک در این مرحله کاملا طبیعی است. کنترل بازی نیز در حد بسیار مطلوبی است

 

اسلحه ها:

Hitman-4-Blood-Money-4.jpg

 

سلاح ها در بازی متنوع هستند ولی مثل بازی HITMAN:Contracts و HITMAN:Silent Assassin زیاد نیستند مثلا شما در این بازی 2 یا 3 نوع Sniper دارید ولی در نسخه های قبل بازی این نوع از سلاح واقعا زیاد بود ولی منطقی نیز نبود خوب در بازی سلاح های خوبی وجود دارند از چاقو و چکش و یا حتی میخ زن اتوماتیک گر??ته تا سلاح های سبک مانند Desert Eagle و Silver Buller و SLP.40 Pistol گر??ته تا سلاح هایی مانند MP4 و WA2000 و TMP و SHOTGUN و.... که همگی خوب و از نمونه ی طبیعی طراحی شده اند برای نابود کردن دشمنان نیز از چاقو و ساتور نیز میتوانید است??اده کنید در ابتدای هر مرحله میتوانید از بین سلاح های استاندارد 3 سلاح انتخاب کنید و اگر یک سلاح سنگین وزن به جزء WA2000 که در یک کی?? سامسونیک میباشد انتخاب کنید هنگام شروع مرحله به شما یک پبغام میدهد و شما با OK کردن باید سلاحی که انتخاب کردید را در آن مرحله انتخاب کنید که اگر به نقشه نگاه کنید علامت ICA به چشم میخورد که شما میتوانید به آنجا بروید و از داخل جعبه ی سیاه رنگ اسلحه را بردارید شما حتی میتوانید سلاح هایی که در لیست سلاح های شما نیست با کشتن دشمنان و برداشتن سلاح های آنها به لیست سلاح هایتان اضا??ه کنید و همچنین در هر مرحله با پولی که به دست می آورید می توانید سلاح هایتان را Upgrade کنید و آن ها را ارتقاء دهید.

 

 

توانایی ها:

hitman-blood-money-screenshot-1.jpg

تا به حال در هیچ یک از نسخه های هیتمن دیده نشده است که وی توانایی بخصوصی داشته باشد ??قط اصلحه به دست ا??راد را میکشت و یا آن ها را خ??ه میکرد و وقتی که تمام گلوله های وی تمام میشد باید ??رار میکرد و این حاکی از توجه نکردن شرکت سازنده به توانایی های مامور 47 است که در این نسخه از بازی دیده میشود و اندکی به توانایی های وی ا??زوده شده است هر چند که میتوانستند توانایی آن را بیشتر و بیشتر کنند ولی خوب این هم خالی از لط?? نیست شما میتوانید در این بازی پرش های کوتاه کنید که به صورت دمو اتوماتیک پخش میشود شما میتوانید بدون اینکه از اسلحه است??اده کنید یک ن??ر را بیهوش کنید و با مشت زدن به او وی را به زمین بندازید شما میتوانید اگر نگهبانی خواست به شما شلیک کنید و شما در نزدیکی او باشید اسلحه را از او بگیرید و به او شلیک کنید و همچنین میتوانید جسد را به دره ها و یا در جعبعه ها و یخچال ها پنهان کنید میتوانید در کمدها پنهان شوید این خود یکی از نوآوریهای دیگر Eidos در این نسخه از بازی هیتمن می باشد.

 

مراحل:

HitmanBloodMoney_Hell_Club.jpg

در بازی مراحل بسیاری وجود دارد و شامل مراحل و مکانهای بینظیری است

مانند هتل-پارک-کشتی و مهمانیهای باشکوه و همچنین چند مرحله ی متنوع

دیگر است و شما باید در این مراحل ا??رادی که ICA به شما معر??ی میکند را بکشید

بازی دارای 13 مرحله میباشد شما عکس کسانی که باید آنها را به قتل برسانید

در هنگام LOADING بازی در بالای خط شروع خواهید دید و بعد از کشتن ا??راد و

به پایان رساندن ماموریت روزنامه ها خبر از قتل کسی که او را کشتید میدهند

و به نسبت دقت شما و آشکار و یا پنهانی کشتن به شما لقب های مختل??ی

همچون Terrorist-Chost و .... را میدهند.

 

نکات مثبت بازی:

 

هر بازی دارای نکات مثبت و من??ی میباشد که در زیر اشاره ی مختصری به نکات مثبت و من??ی خواهیم داشت.

 

+کنترل بازی خیلی خوب و عالی طراحی شده است و واقعا راحت میباشد.

+دموها خیلی خوب طرحی شده اند و به کی??یت بازی کمک میکنند.

+کاراکتر ها واقعا بدون ایراد طراحی شده اند و نمیتوان ایراد های اساسی از آن گر??ت.

+صداگذاری بازی واقعا عالی طراحی شده است.

+هوش مصنوعی نیز در حد مطلوبی می باشد.

+مراحل بازی متونع و هیجان انگیزند و به هیجان بازی کمک بسزایی میکنند.

+توانایی هایی که در این نسخه از بازی اضا??ه شده است نیز یکی از نقاط قوت میباشند.

+طراحی خوب ??یزیک بازی که در بیشتر ا??راد شاهد آن هستیم.

+محیط بازی متنوع طراحی شده است و از روی نمونه ی طبیعی شبیه سازی شده اند.

+اسلحه ها نیز خوب و بدون ایراد طراحی شده اند و نمیتوان ایرادی از آنها گر??ت.

+گرا??یک بازی نیز یکی از نقاط قوت بازی می باشد که در سطح بسیار بالایی طراحی شده است.

+تاثیر صداگذاری بر هوش مصنوعی یکی از نقاط قوت دیگر می باشد

 

نکات من??ی بازی:

 

در این بازی نکات من??ی زیادی به چشم نمیخورد ولی نکات من??ی جزئی را در چند مورد خلاصه میکنم.

_طراحی نچندان خوب چهره یAGENT47

_شبیه بودن همه ی چهره ها به هم

_بد طراحی کردن راه ر??تن مامور 47

_تغییر صدای کاراکتر ها در بعضی از مراحل

_پرت شدن غیر منطقی ا??راد با اثابت گلوله به آنها

 

 

داستان کلی سری بازی هیتمن:

 

اگر از طر??داران شدید بازی هیتمن باشید بدون شک داستان بازی را از ح??ظ هستید اما بهتر است برای ??همیدن داستان و درک بهتر آن نگاهی گذرا به 3 نسخه ی قبل بیندازیم:

بازی در نسخه ی شماره ی 1 از یک بیمارستان شروع میشود شخصیت اول بازی مامور 47 نام دارد و هویت اصلی او بارکد پشت سرش می باشد که عبارت است از 40147-640509 او به دنبال گذشته ی نداشته ی خود است چون وی توسط دکتر اورت مایر(متخصص ژنتیک) وDNA پنج قاتل حر??ه ای زمان خودش درست و بوجود آمده است47 بروی تختی نشسته است ولی او با شنیدن صدای گوینده ی بیمارستان پی به توانایی های منحصر به ??رد خود میبرد و با به قتل رساندن تمام مراقبین و نگهبانان بیمارستان از بیمارستان ??رار میکند او یک سال بعد در کشور هنگ کنگ و به استخدام سازمانی ICA مخ???? International Contract Agency درمی آید او وظی??ه دارد ??قط ا??راد مهم را به قتل برساند ??قط قتل:: چندی بعد از طر?? سازمان ICA ماموریت میگیرد که به بیمارستانی که در آن بوده است برود و دکتر مراقب خود را بکشید اما دکتر مراقب او حقیقت را برای مامور 47 ??اش میکند و به او میگوید که عامل همه ی ان دردسر ها و بوجود آورنده ی او کسی نیست جزء دکتر اورت مایر .مامور 47 با جستجوهای متعدد و کشتن بسیاری از نگهبانان سرانجام اورت مایر را نیز میکشد.

خوب حال شماره ی دوم این بازی که یکی از جذابترین نسخه ها در بین 3 نسخه ی اول است داستان این نسخه از جایی شروع میشود که 47 در یک کلیسا در ایتالیا و نزدیک یک کشیش مشغول باغبانی است ولی ناگهان یک ??رد ناشناس که کشیش قبلا او را میشناخت به کلیسا حمله کرده و او را میدزدد.او که به کشیش قول داده بود که آدم خوبی شود و آدمکشی را کنار بگذارد بار دیگر به ICA برمیگردد و برای پیدا کردن کشیش که مانند پدرش علاقه ی ??راوانی به او دارد دست به کار میشود نهایتا وی بعد از مدتی عامل این کار را پیدا میکند و می??همد که کسی که کشیش را کشته است درواقع برادر یک تن از کسانی است که او از DNA آنها ساخته شده است این ??رد زارتاکو?? نام دارد و اهل روسیه است47 بعد از درگیری با او او را میکشد.

4gy5zy8.jpg

داستان شماره ی 3 این بازی داستان خاصی ندارد و ??قط ا??راد مختل?? را باید بکشید داستان این نسخه از بازی در واقع مرور برخی از خاطرات مامور 47 میباشد یعنی در این نسخه شما ماموریت های گذشته را با جزئیات بیشتری انجام میدهید.

حال به داستان شماره 4 این بازی میرسیم که کمی داستان این نسخه از بازی ضعی?? میباشد ولی میتوان گ??ت در حد متوسط است در این بازی میبینیم که ریک هندرسون خبرنگار معرو??ی است که به دیدن رئیس بازنشسته ی FBI ر??ته است که در مرحله ی دوم این بازی و در دمویی که پخش میشود مشاهده میکنیم او که ??ردی معلول است شروع به گ??تن ماموریت های 47 میکند در واقعا اگر بخواهیم بهتر آن را درک کنیم در این هنگاه مامور 47 در کلیسا بوده و روز تخت میباشد یعنی در این هنگام بهتره بگیم مرده است او وقتی که ماموریت ها را بازگو میکند شما به صورت ??لش بک یا خاطره هایی که او تعری?? میکند اقدام به انجام ماموریت میکنید و او که خیال میکند شما مرده اید در هنگام خاکسپاری و مراسم در کلیسا از حالت ??لش بک خارج شده و او و تمامی ا??راد را در آن کلیسا میکشید.

کلام آخر:

 

در آخر میتوان گ??ت بازی HITMAN:Blood Money یک بازی اکشن تمام عیار همراه با سبک مخ??ی کاری میباشد بازی که توناست محبوبیت خود را در این نسخه بالاتر ببرد و به بازیهایی مانند سری Splintre Cell ب??هماند که این بازی نیز از این سری کم ندارد اگر میخواهید یک بازی اکشن تمام عیار اول شخص و سوم شخص که در هر دو حالت می باشد را تجربه کنید این بازی را از دست ندهید من این بازی را به تمام دوستانم در دارینوس پیشنهاد میکنم که اگه کارت گرا??یک قدرتمندی دارند حتما این بازی را از دست ندهند.

 

اینم چند اثر شاهکار این بازی از استاد جاسپر کید:Hitman Blood Money Main Theme mp3 song download free

 

Jesper Kyd - Apocalypse mp3 song download free

 

Jesper Kyd - Before the Storm mp3 song download free

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقد و برسی dishonored

 

بتزدا،کوروو ساز خبره

حتما شما تا به حال یکی از بازی های بتزدا را انجام داده اید.این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی دنیا میباشد که در ساخت بازی های حماسی استاد میباشد و این بار ها و بارها توسط خود بتزدا ثابت شده است.از بازی هایی همچون hunted:the demons forge بگیر تا the elder scrolls V:skyrim و Dishonored که بسیار مو??ق بوده اند.اما این بار بتزدا با ظاهری دیگر وارد شد و نظرها را بار دیگر به خود جلب کرد و همه را بار دیگر با بازی جدید خود یعنی دس انرد که با نمره هایی شگ??ت انگیز از سایت ها و مجله های معتبر توانست یک امتیاز بسیار ارزشمند برای بتزدا باشد.

Dishonored-Screens-Chest-Stab.jpg

دس انرد،حر?? های زیاد برای گ??تن دارد

وقتی تریلرهای این بازی منتشر شدند همگی منتظر یک بازی زیبا و به یادماندنی از بتزدا بودیم که واقعا همین ات??اق نیز ا??تاد.این بازی به خوبی توانست علایق و خواسته های علاقه مندان از بتزدا را بر اورده کند که میتوان از نمره های خوب این بازی مشاهده کرد.تا به حال نمره های خوبی از بازی منتشر شدند که میتوان اشاره داشت که بازی در سطح عالی قرار دارد و حر?? های زیادی برای گ??تن دارد.

Dishonored-wall-of-light-610x239.jpg

کورو،مردی بی گناه

“پس نگهبانان کجا هستند؟چه کسی ان ها را مرخص کرده???

“مادر چرا اون اقایون بالای سق?? کاخ میدوند،

“مواظب باش کوروو???

این شروع تمام بدبختی ها و بیچارگی های کورو میباشد.داستان از جایی اغاز میشود که ادم های جادوگر نما(یا به قول معرو?? اساسین ها) به قصر ملکه ن??وذ پیدا میکنند و میخواهند ملکه و دخترش را به سرقت ببرند.ابتدا کورو در مقابل ان ها می ایستد و همه را به قتل میرساند اما عده ای دیگر که با به کار بردن جادو کوروو را ناتوان کرده قصد دزدی خانواده ی سلطنتی را دارند.اما ملکه که مقاومت میکند کشته میشود و جادوگران نیز دختر ملکه را به سرقت برده و از صحنه ی جرم ??رار میکند.کوروو که غمگین و ناتوان بر سر بالین ملکه میرسد متوجه حضور وزیران و نگهبانان قصر میشود.اینجا بود که تمام تقصیر ها به گردن کوروو می ا??تد و شما باید ثابت کنید که این ات??اقات تقصیر شما نیست و از طر??ی دیگر باید دختر ملکه را نجات دهید.

بتزدا یکی از مو??ق ترین شرکت ها در زمینه ی ساخت داستان های حماسی و قدیمی میباشد و این جور داستان ها را در بازی هایی همچون THE ELDER SCROLLS V :SKYRIM میتوان مشاهده کرد.خط داستانی بازی تنها به کوروو و مهار این دسیسه ختم نمیشود; بلکه در بازی داستان های ??رعی زیادی نیز وجود دارد.

Dishonored-1024x640.jpg

کوروو،قاتلی بی رحم

کی دیگر از نقاط قوت بازی،گیمپلی میباشد.شما در گیمپلی تقریبا میتوانید همه کار بکنید.در این قسمت ما به بررسی تک تک اقسام گیمپلی میپردازیم.

اسلحه ها:

تپانچه:اگر شما اهل مخ??ی کاری و بی سر و صدا ادم کشتن هستید باید بگم ان اسلحه بدرد شما نمیخورد.اما اگر ادمی اکشن پرست و طر??دار ادم کشی کثی?? یا پر سر و صدا هستید این اسلحه خیلی به کار شما می اید.

تیر و کمان:این اسلحه تقریبا در طول بازی اسلحه ی ثابت میباشد.با ان اسلحه میتوانید دشمنان را در دور و نزدیک از بین ببرید.این اسلحه در طول بازی بسیا کاربردی است و با ارتقا دادن سطح قدرت و سرعت میتوانید از ان است??اده ی بهینه بکنید.

نارنجک:این اسلحه نیز در بعضی از موارد کاربرد دارد.مثلا در مواقعی که شما با چندین دشمن میجنگید میتوانیید از این سلاح است??اده کنید و دشمنان خود را از بین ببرید.

تیر خواب اور:کاربردی ترین اسلحه بعد از شمشیر و تیروکمان،تیر خواب اور میباشد.این اسلحه باعث ??روبردن دشمنان به خوابی بس عمیق میشود.

شمشیر:این اسلحه که ثابت است و در دست راست شما قرار دارد به در جنگ های نزدیک و تن به تن میخورد که بیشترین است??اده را دارد.

اشیا:شما میتوانید از اشیا دو و اطرا??تان همچون بشکه های ن??ت یا شیشه های نوشیدنی نیز است??اده کنید.

جادوها:

یک دیگر از ابجکت های مورد است??اده در بازی است??اده از جاد میباشد.مثلا با اس??ت??اده از جادو شما میتوانید در عرض یک ثانیه چندین متر را طی کنید.گیمپلی به همین راحی به پایان نمیرسد.شما در گیمپلی میتوانید به دو روش بازی را اجرا کنید.یکی به روش پر سر و صدا و اکشن و یکی هم به صورت ارام و بی سرو صدا و به طور کلی مخ??ی کاری.شما دشمنان را میتوانید در عرض ده ثانیه بدون هیچ رحمی به قتل برسانید.یا اکشن یا مخ??ی کاری.شما به چند روش میتوانید بازی را به طورت مخ?? کاری پیش ببرید.میتوانید ارام ارام به پشت دشمنان ر??ته و سر از تن انا جدا کنید یا انها را خ??ه کنید.یا از روش های دیگر است??اده کنید.مثلا وارد بدن سربازان شوید و به راحتی از کنار دشمنان رد شوید.یا اینکه از تیر های خواب اور است??اده کنید و دشمنان را به خواب عمیقی واصل کنید.اما راه دیگری برای پیشبرد بازی وجود دارد.بازی را بدون کشتن حتی یکن??ر به پایان برسانید.بله این حقیقت دارد.شما بدون نیاز به کشتن حتی یک ن??ر میتوانید دس انرد را به پایان برسانید.اما چیز دیگری که در بازی به چشم میخورد تنوع دشمنان در بازی میباشد.شما در بازی با انواع و اقسام شی و انسان و حیوانات روبرو میشوید که به شما صدمه میزنند.این مبالغه نیست بلکه بسیار صادق است.مثلا ماهی های درون دریا نیز شما را گاز میگیرند یا تیغ های چرخان و نیزه های محا??ظ نیز به شما صدمه میزنند.دشمنان مشاهده شده تا به حال،انسان،سربازان سلطنتی،لرد ها،ماهی ها،دسته ی موش ها،خون اشام،گشت شهری،سگ ها،اساسین ها،جادوگر ها و …….. هستند.روند بازی نیز همانند اسکایریم انتخابی میباشد و شما میوانید تصمیمات را انتخاب کنید.شما میتوانید بخوابید یا بلا??اصله سراغ ماموریت دیگر بروید.شما میتوانید جای لیوان های سمی را عوض کنید یا اینکه ج??ت لیوان را بشکنید.این قابلیتی است که در بازی های زیادی مشاهه کردیم که اگر بخواهیم در حیطه ی بتزدا جستجو کنیم میشود به اسکایریم اشاره کرد که نمونه ی بارز و عالی میباشد.اما نکته ی اصلی گیمپلی،هوش مصنوعی دشمنان میباشد.هوش مصنوعی دشمنان نیز قسمت بندی شده است.دشمنان از ضعی?? شروع میشوند تا اساسین های جادوگر و لرد ها.هر کدام با سلاح های خاصی سراغ شما می ایند.مثلا سربازان معمولی تنها با شمشیر به سراغ شما می ایند اما وقتی با لرد ها و اساسین های جادوگر میجنگید انها با اسلحه هایی همچون تپانچه تیرو کمان و شمشیر و همچنین جادو به سراغ شما می ایند.هوش مصنوعی دشمنان در این بازی یکی از بهتری هوش مصنوع هایی میباشد که تا به حال دیده اید.شما در بازی میتوانید جون خود را با خوردن انواع دارو تکمیل کنید.همچنین با خوردن غذا و میوه جات نیز میتوانید جون خود را تکمیل کنید.بعضی از معجون ها نیز باعث ا??زایش خط قدرت جادوی شما میشوند.یک نکته ی جالب که در گیمپلی میتوان مشاهده کرد این است که شما میتوانید داستان هر شهر را از روی دیوار های شهر مطالعه کنید که این خود نشان دهنده ی یک بازی کامل و تمام عیار است.شما میتوانید کل بازی را مخ??ی بمانید اما اگر دشمنان نگاهشان به شما بی??تد شما را شناسایی میکنند و با صدا کردن بقیه نگهبانان به شما حمله میکنند.یک نکته ی جالب دیگر در گیمپلی این است که در طول مراحل بازی شما بر صورتتان ماسکی وجود دارد که نمیدونم به چه دلیلی این ماسک رو به صورت کوروو وصل میشه اما در بازی همه میدونند که شما کوروو هستید.قابلیت بعد بازی،قابلیت دید دشمن میباشد.شما با است??اده از این قابلیت میتوانید مسیر بینایی دشمنانتان را شناسایی کنید و از نگاه های ان ها دور بمانید که خود این قابلیت نوید یک مخ??ی کاری زیبا میباشد.در مراحل بازی،مراحل ??رعی نیز وجود دارند که انجام ان ها برای شما بیشتر جنبه ی پول سازی دارد و شما میتوانید با انجام دادن ان ها برای خود پول کسب کنید.

خلاصه میتوان گیمپلی بازی را یک گیمپلی ناب دانست.

Dishonored_BT.jpg

کوروو، مردی ساکت

صداگذاری بازی هم تا حد عالی کار شده است.

صدای شخصیت ها نیز مانند اسکایریم بسیار زیبا کار شده است و با صحنه هماهنگی لازم را دارد که این خودش یکی از مزیت های صداگذاری بازی میباشد.صدای راه ر??تن بر روی محیط هم زیبا کار شده.صدا گذاری بسیار طبیعی است جوری که اگر شما یک شیشه را از هوا رها کنید صدای شکستن ان را به سادگی و طبیعی هر چه تمام تر میشنوید.صدای ان??جار و غذا خوردن و نوشیدن و حتی ??ریاد و جیغ و اه و ناله خیلی زیبا کار شده که در سبک خودش یک صدا گذاری نمونه میباشد.صدای اسلحه ها نیز خوب کار شده.صدای برخورد شمشیرها به یکدیگر که خیلی طبیعی ساخته شده.یا صدای ان??جار نارنجک یا بشکه ی ن??ت که بسیار ازار دهنده ساخته شده است.صدای تیروکمان و تپانچه و پرتاب و سنگ نیز خیلی عالی کارشده.صدای راه ر??تن یا شنا کردن بر روی اب خیلی طبیعی کار شده و انگار در واقعیت ات??اق می ا??تد.باز هم مانند اسکایریم نمیتوانیم درباره ی صداگذاری کوروو صحبت کنیم به دلیل اینکه کوروو به صورت نوشته ای تصمیم میگیرد که این ات??اق را ما در اسکایریم نیز مشاهده کردیم.این هم از صداگذاری بازی که خیلی عالی کار شده بود.

Dishonored-600x338.jpg

کوروو،در محیطی متوسط

متاس??انه گرا??یک بازی کمی متوسط است.بازی دارای باگ هایی مبیاشد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

در این بازی طراحی اسلحه ها و قیا??ه ها بسیار زیبا کار شده است.شخصیت ها به زیبایی چهره ارایی شده اند و هر کدام یک قیا??ه ی خاصی دارند و نشان از طراحان زبد ی بتزدا دارد.اما در بعضی از صحنه ها شما با ا??ت ??ریم مواجه هستید.مثلا در صحنه هایی که دشمنان شما زیاد میشوند ا??ت ??ریم خود را نشان میدهد و این یکی از ایرادات بزرگ بازی میباشد.در بعضی از صحنه ها نیز شما باگ هایی را نظاره گر هستید.مثلا در صحنه ای که شما میخواهید دختر ملکه را به اغوش بکشید.دست شما از پیرهن ذختر ملکه به بیرون می ا??تد که این خودش یک باگ بزرگ است.یا مثلا در صحنه ای موشی بسیار بزرگ از یک سوراخ کوچک عبور میکند که بسیار باگ بزرگی محسوب میشود.اما دیگر بخش های گرا??یک مانند طراحی محیط خوب میباشد و تا حد زیادی عالی میباشد.اما گزینه ی خوب دیگر هماهنگی صدا و حرکت لب های کاراکتر ها میباشد.این یکی از بهترین ویژگی های گرا??یک میباشد که تا حدی روی باگ های بازی را سرپوش میگذارد.

 

نمرات

داستان:10

گیمپلی:9

صداگذاری:9

گرا??یک:7

کل:9

بتزدا،کوروو ساز خبره حتما شما تا به حال یکی از بازی های بتزدا را انجام داده اید.این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی دنیا میباشد که در ساخت بازی های حماسی استاد میباشد و این بار ها و بارها توسط خود بتزدا ثابت شده است.از بازی هایی همچون hunted:the demons forge بگیر تا the elder ...

[h=2]بازبینی کلی[/h][h=5]داستان - 100%[/h]

[h=5]گیمپلی - 96%[/h]

[h=5]صداگذاری - 95%[/h]

[h=5]گرا??یک - 91%[/h]


[h=5]بچه ها دستتون درد نکنه که تو نظر سنجی شرکت کردین:51:بعضی بچه ها موندن اونام بیان نظر بدن.من خودم SPLINTER CELL انتخاب کردم ولی میخواستم HITMAN رو هم انتخاب کنم که حواسم پرت شد تیکشو نزدم.تا اینجا که سپلینتر با 9 رای اوله .

 

 

[/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برو بچ تاپیک به روز شد :biggrin2::00020353:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش ببخشید ولی اگه زحمت نمیشه یه چند تا عکس از گیمپلی بازی ها هستش

___________

در ضمن بازی Dishonored هم خوبه ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...