رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

یک چینی دیگر به جمع خودروهای کشورمان پیوست

پست های پیشنهاد شده

1315.jpg

با این اوصا?? یک عضو جدید به خانواده MVMها اضا??ه می‌شود. خانواده‌ ای شامل شاسی‌بلند X33 (تیگو)، هاچ‌بک 110 (QQ)، نسخه‌های ها‌چ‌بک و سدان 315 (A13 یا ??الوین)، سدان 530 (A5 یا آلیا) و دست آخر همین E5 که مدیران خودرو نامش را ام‌وی‌ام 550 گذاشته است.

نمی‌دانیم باید خوشحال باشیم یا ناراحت؟ خوشحال از اینکه یک سدان سایز بزرگ اتوماتیک وارد بازار شده و ناراحت از اینکه این سدان چینی‌ساخت است. زیر پوست چری این‌ور و آن‌ور اینترنت را که جستجو می‌کنی، می‌??همی E5 بر اساس A5 یا همان ام‌وی‌ام 530 خودمان طراحی شده است. تقریباً ابعادشان هم یکی از آب درآمده. حتی وزنشان هم دقیقاً شبیه به هم است؛ 1290 کیلوگرم.این خودرو دو سال پیش (سال 2011) در اصلی در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. آن ایام گ??ته شد که پلت‌??رم در نظر گر??ته شده مربوط می‌شود به خودروی Riich G3 یکی از زیرمجموعه‌های چری که البته خیلی برای بازارهای دیگر معرو?? نیست.روز رونمایی E5 یکی از مدیران چری ادعا کرد که درون این خودرو 20 محل ذخیره‌سازی یا بهتر آنکه 20 نوع ??ضا برای قرار دادن اقلام مختل?? در نظر گر??ته شده است. جمله‌ای عجیب که هیچ‌ وقت هیچ ‌کس درباره هیچ‌ خودرویی به عنوان یک برتری حساب نمی‌کند. اصلاً چرا باید یک ن??ر تعداد محل‌های قرارگیری لیوان، زیر دستی و یا داشبور را بشمرد؟ در سایت چری شعاری عجیب برای E5 به چشم می‌خورد؛ سرزمین دانش. که شاید اشاره‌ای به وجود انبوهی از امکانات و آپشن‌های مدرن آن داشته باشد. چهره آن به خصوص سه ردی?? کروم‌رنگ در جلوپنجره Uشکل بیننده را به یاد سدان‌های اروپایی می‌اندازد.انصا??اً محل قرارگیری و شکل مه شکن‌ها خوب طراحی شده است. نمی‌شود E5 را به سبک و سیاق دیگر چینی‌ها شبیه دانست. کما اینکه هم‌چنان در قسمت عقب شاهد چراغ‌های بزرگ و برجسته‌ای هستیم که انگار مهندسان طراح چینی نمی‌توانند از آن دست بردارند. شاید مغزی چراغ‌‌ها با لامپ‌های کریستالی و پوشش طلقی خیلی بد نباشد ولی این روزها حتی می‌شود روی سورن نیز LED دید. پس یک ردی?? ساده از این نوع لامپ‌های نورانی می‌توانست به زیبایی‌اش اضا??ه کند. این چراغ‌ها مانند بسیاری دیگر از هم‌وطنان E5 با قابلیت کنترل ارت??اع از درون کابین هستند. چری می‌گوید با اصلاحاتی که روی ستون سوم، جایی که خودرو به صندوق عقب می‌رسد توانسته ضریب اصطکاک را 0.3 واحد کاهش دهد. ولی این را نگ??ته که ضریب ??علی چقدر است.نصب مه شکن قرمز عقب یکی از آن ایده‌هایی بود که روی اغلب خودروهایی چینی ??راموش می‌شود. آن‌طور که از تصاویر برمی‌آید، صندوق عقب این خودرو باید جادار باشد. با اینکه حجم صندوق را نمی‌دانیم ولی ایراد اصلی‌اش آن است که مح??ظه گل‌‌گیر چرخ‌ها بیش از حد وارد ??ضای صندوق شده و قرار دادن اجسام مکعبی را در کناره‌ها با مشکل روبه‌رو می‌کند.سری به داخل کابین بزنیم. جایی که خبری از آن اغراق‌های همیشگی چینی‌‌ها دیده نمی‌شود. ولی شاید همین سادگی به مزاق مشتری خوش نیاید. روی نسخه‌های استاندارد می‌شود ترکیب رنگی مشکی طوسی را دید. روی مدل‌های بالاتر هم می‌شود ترکیب کرم قهوه‌‌ای را مشاهده کرد. به صورت آپشن می‌توان پنل‌های تیتانیومی را برای داشبورد و کنسول س??ارش داد.غیر از لوگوی بزرگ چری، روی ??رمان همه‌چیز طبیعی و معقول به نظر می‌رسد. عقربه‌های پشت آمپر حس محصولات ??رانسوی را می‌دهند. عددهای ریز و نشانگرهای بسیار که شما ??قط با یکی دو تا از آنها سر و کار دارید. چری می‌گوید پیشرانه AcTeco این خودرو بیش از 10 هزار ساعت زیر تست شدید بوده و آن را روی خودرو بیش از 3 میلیون کیلومتر تست کرده است. چری E5 ??قط دو ایربگ دارد. البته همینکه ایربگ دارد خودش خیلی است. یک ابهام مهم این است که چری به صورت رسمی و اسمی E5 را با جعبه‌دنده‌های 5 سرعته دستی و CVT اتوماتیک و با پیشرانه‌های 1.5 لیتری و 1.8 راهی بازار می‌کند. ولی مدیران خودرو در نمایشگاه مشهد از نسخه 2 لیتری آن پرده‌برداری کرد. گویا رابطه این دو شرکت آنقدر خوب است که س??ارش می‌دهند موتور یک ماشین دیگر (که این وسط 530 و X33) است را می‌گذارند روی یک ماشین دیگر. سال‌ها طول کشید که ایران‌خودرو و پژو به این حد از ر??اقت برسند. در بازار داخل در نظر داشته باشید که مدل 530 با پیشرانه 2 لیتری خودو 137 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد. یعنی خیلی کمتر از 2 لیتری‌های متعار?? بازار. مثل مزدا3، هیوندای i30، کیا سراتو، هیوندای آوانته و رنو مگان.چون قدرتش کم بود و وزنش زیاد، شتاب آن‌چنان دندان‌گیری نداشت. تازه این در حالی بود که جعبه‌دنده‌‌اش دستی بود. شاید بتوان نزدیک‌ترین مشابه ??نی E5 را گریت‌وال Voleex دانست. سدانی قابل قبول با چهره‌ای منطقی‌تر که با حجم 1.5 لیتری می‌تواند 104 اسب‌بخار نیرو تولید کند. سرعت نهایی‌ آن 170 کیلومتر در ساعت و ص??ر تا 100 کیلومتر در ساعتش 12.9 ثانیه است. راستش در بازار نسل جدید تویوتا یاریس هم با پیشرانه 1.4 لیتری و جعبه‌دنده اتوماتیک وجود دارد ولی به دلیل اختلا?? قیمت ??احش از بررسی آن خودداری می‌‌کنیم. گیریم که قیمت این خودرو در خارج از کشور 84 هزار یوآن معادل 14 هزار دلار است. دلار را هم که 3 هزار و 200 تومان (قیمت زمانی که این خودرو رونمایی شد) حساب کنی می‌شود 44 میلیون و 800 هزار تومان.عوارض تقریباً 25 درصدی هم می‌تواند قیمتش را حداقل به 56میلیون برساند. سود شرکت روی هر خودرو را هم که ??قط 10 درصد در نظر بگیری باید منتظر یک E5 باشیم که قیمتش لااقل 60 تا 65 میلیون تومان است.البته ما خوب قضیه را در نظر گر??تیم. با همه این ت??اسیر رقبای احتمالی این چینی این‌طور لیست می‌شوند. رنو مگان 1600 تیپ 2 که 68 میلیون قیمت خورده است. تیپ 1 همین مگان 65 میلیون می‌ارزد.

 

 

منبع:ایران جیب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...