رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

جدول کیفی خودروهای داخلی برای آبان ماه 92 منتشر شد

پست های پیشنهاد شده

پس از مدت ها که خودرو مگان محصول شركت پارس خودرو در بین سه محصول صدر جدول رده بندی کی??ی خودروها قرار داشت در گزارش آبان ماه شركت بازرسی كی??یت و استاندارد ایران این خودرو از جدول رده بندی حذ?? شده و خودرو لی??ان 620 محصول شرکت کرمان موتور به این جدول بازگشته است.

نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو همچنان در صدر جدول رده بندی کی??ی خودروها قرار دارد و MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو نیز همچنان بیشترین نمره من??ی را دارد.سه محصول نیسان تیانا، پارس تندر و تندر 90 شرکت پارس خودرو نیز سه جایگاه برتر جدول را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش شركت بازرسی كی??یت و استاندارد ایران(ISQI)، در آبان ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگین نسبت به ماه قبل با كاهش 1/1 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 3/17 درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك (سواری و وانت) و 1 درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسا??ری و باری) بوده است.

گروه سبك- بخش سواری:

در بخش سواری شاهد كاهش 7/6 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم كه قطع تولید خودروی رنو مگان و همچنین كاهش تولید سایر خودروهای شركت پارس خودرو از جمله نیسان تیانا، پارس تندر و تندر90 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی می باشند. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در زمینه تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد لی??ان(1800)620 در شركت كرمان موتور و همچنین ا??زایش تولید خودروهای شركت مدیران خودرو (MVMX33 و MVM530 و MVM110) اشاره نمود.در آبان ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 2/20 درصد ا??زایش یا??ت بطوریكه جمعا 15 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گر??ت كه 10 مدل در سطح كی??ی خیلی خوب و 5 مدل هم در سطح كی??ی خوب قرار گر??ته‌اند.

 

جدول رده بندی كی??ی- گروه سبك- سواری :

t7dovsx8j3bpykdq60o6.png

تذكر: عیوب ??نی و عملكردی شامل كدهای 1 (??نربندی، تعلیق و ??رمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهیزات الكتریكی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل كدهای 5 (تزئینات) و 8 (صداهای غیرعادی) می‌باشد. عیوب بدنه شامل كدهای 6 (بدنه) و 9 (ن??وذ آب) و عیوب رنگ هم كد 7 می باشد.همانطور كه در جدول رده‌بندی كی??ی خودروهای سواری قابل مشاهده است، خودروی نیسان تیانا محصول شركت پارس خودرو در صدر و خودروی MVM110 محصول شركت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

عیوب ??نی و عملكردی خودروهای سواری:

به گزارش شركت بازرسی كی??یت و استاندارد ایران(ISQI)، در بخش عیوب ??نی و عملكردی خودروهای سواری،خودروی سایپا X131 بیشترین نمرات من??ی را كسب است. از طر??ی شاهد ا??ت 8/9 درصدی میانگین نمره من??ی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای MVMX33 می باشد.در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای پژو 405 و سمند بیشترین نمرات من??ی را كسب نمودند. در این بخش شاهد بهبود 6/2 درصدی میانگین نمره من??ی نسبت به ماه قبل نیز هستیم كه بیشترین تغییر مربوط به خودروهای سایپا X131 پارس خودرو و MVM110 می‌باشد. در بخش بدنه خودروهای سایپا X131 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات من??ی را كسب نمودند، همچنین در این بخش نسبت به ماه قبل شاهد ا??ت 0/5 درصدی هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای MVM110 و سمند می‌باشد.در بخش رنگ میانگین نمره من??ی نسبت به ماه قبل 4/11 درصد تنزل یا??ت که عمدتاً مربوط به ا??زایش نمره من??ی خودروهای MVM110 و سایپاX131 در این بخش می‌باشد. همچنین خودروهای لی??ان X60 و لی??ان (1800)620 بیشترین نمرات من??ی را در بخش رنگ كسب نمودند.

تعداد ایرادات مهم و اساسی در بخش سواری:

در این بخش تعداد ایرادات مهم و اساسی به میزان 100 درصد ا??زایش یا??ت كه عمدتاً مربوط به ا??زایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپاX131 می باشد. در نهایت میانگین نمره من??ی خودروهای گروه سواری دارای تنزل كی??ی 4/3 درصدی بوده كه بخش عمده آن مربوط به قطع تولید خودروی با کی??یت رنو مگان و ا??زایش میانگین نمره من??ی نیسان تیانا می باشد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...