رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
behnam81

بررسی نوکیا لومیا ۹۲۵

پست های پیشنهاد شده

گوشی نوکیا لو میا ۹۲۵ با بدنه ??لزی به بازار می‌آید.

%D8%B463-600x400.jpg

نکات مثبت لو میا ۹۲۵:این گوشی هوشمند دارای بدنه براق و باریک است و بخشی از بدنه آن از جنس آلومینیوم می‌باشد. دوربین آن ??وق‌العاده است و عکس‌های بسیار با کی??یتی حتی در تور کم می‌گیرد. در انتها باید بگویم که قیمت این گوشی بسیار مقرون به صر??ه و مناسب است.

نکات من??ی لو میا ۹۲۵: بدنه این گوشی کمی عریض و بزرگ است. در نسخه T-Mobile ما ??قط مدل ۱۶ گیگابایتی آن را می‌بینیم و از مدل ۳۲ گیگابایتی آن خبری نیست.

در انتهای مقایسه:گوشی هوشمند دوست داشتنی نوکیا یک تجربه عالی است و نظر من این است که تا انتهای این بررسی با ما باشید و تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

از میان سه گوشی برند نوکیا یعنی لو میا ۹۲۵ و ۹۲۸ و ۹۲۰ که در ایالت متحده آمریکا عرضه شده‌اند باید بگویم که گوشی هوشمند نوکیا ۹۲۰ دارای بهترین طراحی سخت ا??زار است ولی گوشی نوکیا لو میا ۱۰۲۰ با دوربین ۴۱ مگا پیکسلی در صدر همه گوشی‌های شرکت نوکیا قرار گر??ته است.

با این حال نوکیا لو میا ۹۲۵ از بقیه گوشی‌ها باریک‌تر است و بدنه آن از جنس آلومینیوم طراحی شده است. دوربین این گوشی حتی در زیر نور کم قادر به گر??تن عکس‌های با کی??یت است. با این حال این گوشی برای مشتریان T-Mobile و AT&T که به دنبال ویندوز ۸ گوشی‌های بزرگ هستند، قیمتی حدود ۵۲۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود.

طراحی و ساختار:

نوکیا لو میا اولین گوشی از سری‌های لو میا است که از ??لز برای بدنه است??اده کرده است. طراحی این گوشی به نظر خوب می‌آید و وقتی که دقیق بررسی می‌کنیم مشاهده می‌شود که این گوشی بسیار باریک است (حدود ۰٫۳۳ اینچ ضخامت دارد) و بر روی بدنه شکا??‌های کوچکی قرار داده شده است.

ص??حه نمایش بسیار با شکوه و عمیق است و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

در سمت راست بدنه گوشی، دکمه های آلومینیومی برای تنظیم صدا و روشن و خاموش کردن ص??حه نمایش و دکمه شاتر دوربین برای عکاسی وجود دارد.

وقتی من این گوشی را در دست گر??تم متوجه شدم که دارای ابعاد بزرگی است. این گوشی هوشمند ۵٫۱ اینچی بر خلا?? HTC One، دارای بدنه منحنی نیست و این از نظر کاربر کمی مشکل است زیرا به خوبی در دست قرار نمی‌گیرد و حس خوبی نمی‌دهد. وزن نوکیا لو میا ۹۲۵ حدود ۴٫۹ اونس است که کمی با وجود باریک بودن سنگین است. خوب در نهایت باید بگویم که به خاطر اندازه ای که دارد به خوبی نمی‌تواند درون جیب قرار بگیرد. اما شما اگر کی?? بزرگ و یا جیب لباسی با عمق زیاد دارید به راحتی می‌توانید این گوشی را با خود جا به جا کنید.

همانند سایر گوشی‌های سری ۹۲۰، گوشی نوکیا لو میا ۹۲۵ دارای یک ص??حه نمایش ۴٫۵ اینچی WXGA است که رزولوشن آن ۷۶۸*۱۲۸۰ می‌باشد.شیشه ص??حه نمایش مقاوم در برابر خش است و به راحتی در مقابل نور خورشید شما قادر به کار کردن با آن هستید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ص??حه نمایش این است که شما می‌توانید با ناخن‌های بلند و یا دستکش به راحتی با آن کار کنید. طراحی گرا??یکی این تل??ن ویندوزی هم جالب است.

%D8%B464-600x428.jpg

در زیر ص??حه نمایش سه دکمه لمسی وجود دارد و در بالای ص??حه نمایش شما قادر به مشاهده دوربین هستید. چراغ‌های کوچکی که بر بالای ص??حه نمایش قرار داده شده است وضعیت هشدارها و وضعیت شارژ گوشی را به شما نشان می‌دهد.

در قسمت بالای ص??حه نمایش پورت هدست و شارژر و پورت میکرو USB قرار گر??ته است.

سیستم عامل و ویژگی‌های مخصوص آن :

همانند دیگر گوشی‌های هوشمند نوکیا لو میا باز هم از سیستم عامل ویندوز Phone ۸ است??اده شده است.

پشتیبانی از NFC و بلوتوث ۳٫۰ که به زودی تبدیل به بلوتوث ۴٫۰ می‌شود از ویژگی‌های اصلی این گوشی است.

یکی از ت??اوت‌های نوکیا ۹۲۰ و ۹۲۸ این است که وایرلس یکپارچه و ادغام شده ای وجود ندارد.

در مورد نرم ا??زارها نوکیا همچنان به ارائه گوشی‌های هوشمند خود همراه با سیستم عامل ویندوزی مخصوص و برنامه های پر طر??داری مثل:موسیقی، رادیو می‌پردازد.

برنامه مکان یاب نوکیا با است??اده از وایرلس یا GPS گوشی شما اقدام به یا??تن مکان گوشی می‌کند و این یکی از برنامه های پر طر??دار نوکیا شده است.

دوربین و ویدیو :

4831-600x400.jpg

همراه با هر گوشی از سری ۹۰۰ نوکیا لو میا، این شرکت به طرز ماهرانه ای اقدام به تغییر و بهبود وضعیت دوربین خود می‌کند. برنامه دوربین به طور پیش ??رض بسیار ساده است و مانند تمامی گوشی‌های نوکیا، شما توسط این لنز ??وق‌العاده می‌توانید عکس‌های پشت سر هم و با کی??یت بالا تهیه کنید. قابلیت ویرایش عکس بسیار ساده است و کاربر هنگام کار کردن با آن مشکلی ندارد.واکنش من هنگام کار کردن با دوربین نوکیا لو میا ۹۲۵ ??قط خوشحالی بود. عکس‌ها بسیار روشن و رنگارنگ و دقیق بودند. این گوشی به طرز خاصی تسلط در گر??تن عکس‌ها در محیط تاریک دارد. با است??اده از ??لش متمرکز حتی در شب به راحتی می‌توان تصاویری گر??ت که جزئیات در آن دقیق و واضح است و لرزشی ندارد.

??یلم برداری ۱۰۸۰ پیکسلی نوکیا لو میا با کی??یت Full HD است و شما به راحتی می‌توانید از مراسم و مهمانی‌های خود ??یلم بگیرید. یک دوربین ۱٫۲ مگا پیکسلی و ۷۲۰ پیکسل در قسمت جلوی گوشی قرار داده شده است و به نظر من مناسب است. یک کاربر مگر چه چیزی جز کی??یت بالا و رضایت می‌خواهد؟

 

کی??یت صدا:

گوشی‌های نوکیا از ابتدا تا کنون همیشه دارایی کی??یت صدای خوبی بودند و گوشی ۹۲۵ نوکیا با مشخصات (CDMA ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰MHz) در تست من برای کی??یت صدا شرکت کرد.

به حجم قوی بودن صدا از ۱۰ نمره شماره ۵ را به این گوشی دادم ولی صدای من در هنگام مکالمه زیاد واضح نبود. تماس گیرنده به من گ??ت که صدا حالت عادی ندارد و کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد. بلندگوها دارای قدرت خوبی بودند و من به آن نمره ۱۰ از ۱۰ می‌دهم. صدا واقعاً طبیعی و عالی بدون کوچک‌ترین اکو و یا ابهامی بود.

با این حال نظر کلی من از کی??یت صدای این گوشی مثبت است و ??قط ??کر می‌کنم کاش نوکیا کمی بیشتر بر روی کی??یت مکالمه خود کار می‌کرد. با این حال خوب است.

عملکرد گوشی، سرعت، پردازشگر و طول عمر باتری:

عملکرد نوکیا ۹۲۵ در ۴G LTE توسط شبکه موبایل T-Mobile مناسب بود.۹۲۵ هم از پردازنده های دیگر سری‌های لو میا است??اده می‌کند یعنی پردازنده دو هسته ای Qualcomm’s ۱٫۵ GHz در این گوشی به کار گر??ته شده است. البته باید بگویم که هنگامی که بر روی برنامه ای کلیک می‌کنید جند ثانیه ای طول می‌کشد تا برنامه باز شود و شاید این عیب مربوط به ۲ هسته ای بودن آن است. به هر حال من نظری در مورد سرعت گوشی نمی‌توانم بدهم و این بستگی به کاربر و درخواست‌های او از گوشی دارد.

طول عمر باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری به نظر استاندارد می‌رسد. زمان مکالمه آن ۱۸ ساعت و ۸ دقیقه و زمان آماده به کار آن ۱۸ روز است. در تست تخلیه باتری ما برای مکالمه حدود ۱۱ ساعت طول کشید. توجه داشته باشید که طول عمر باتری به مرور زمان کاهش می‌یابد و این ارقام به نظر من بسیار عالی است. به طور کلی یک با این گوشی یک روز شلوغ کاری را می‌توانید سپری کنید و سپس به شارژ بزنید.

در مورد ??ضای ذخیره سازی این گوشی هوشمند باید بگویم که نوکیا لو میا ۹۲۵ در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. این ??ضا برای ذخیره سازی داده های کاربران عادی مناسب است. به راحتی می‌توانید ??یلم و موسیقی مورد علاقه خود را بر روی این گوشی ذخیره کنید.

چه کسانی باید این گوشی را تهیه کنند؟

بدنه نوکیا لو میا ۹۲۵ براق است و به طور کلی گوشی هوشمند خوش قیا??ه ای است که به طور کلی نشان می‌دهد نوکیا برای ساخت این گوشی از همه هنر و ظرا??ت خود است??اده کرده است و همان طور که می‌دانید نوکیا سابقه طولانی در طراحی بدنه گوشی دارد.

این گوشی برای طر??داران عکاسی با دوربین گوشی هوشمند بسیار مناسب است زیرا دارای دوربین ۴۱ مگا پیکسلی است و کی??یت خیلی خوبی دارد.

البته باید بگویم که سیستم عامل این گوشی به قدرتمندی آندروید و یا iOS نیست. هر چند ماکروسا??ت تمام سعی خود را دارد انجام می‌دهد تا خود را به رقیبان نزدیک کند.

 

منبع:gooyait.com

گویا آی تی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...