رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

سیستم‌عامل os x اپل، رکورددار حفره‌های امنیتی

پست های پیشنهاد شده

اپل همیشه به سیستم‌عامل قدرتمند، غیرقابل ن??وذ و عاری از باگ OS X ا??تخار می‌کند؛ اما اخیرا تحقیقاتی انجام شده که ثابت می‌کنند این سیستم‌عامل بیش‌ترین ح??ره‌های امنیتی را طی سال 2014 میلادی به‌نام خود ثبت کرده است. بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، بیش‌ترین تعداد ح??ره‌های امنیتی در جدیدترین نسخه‌ی OS X دیده شده است. براساس این تحقیقات ‌ح??ره‌های امنیتی ثبت شده در مجموع سیستم‌های عامل مورد است??اده کاربران در سال 2014 میلادی به رقم باور نکردنی 7038 رسیده که تعداد زیادی از آن‌ها متعلق به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل OS X اپل است. 80‌درصد از این ح??ره‌ها به اپلیکیشن‌ها، 13 درصد به خود سیستم‌عامل و 4 درصد هم به سخت‌ا??زار دستگاه‌های اپل مربوط می‌شود.

 

132465.jpg

 

سیستم‌عامل OS X با 147 ح??ره‌ی امنیتی با اقتدار صدر جدول حملات اینترنتی را به‌نام خود ثبت کرده است. از میان این تعداد 64 ح??ره با خطر جدی، 67 ‌ح??ره با خطر متوسط و 16 ح??ره با خطر پایین شناسایی شده است. در رده‌ی دوم این جدول هم سیستم‌عامل iOS با 127 ح??ره (32 ح??ره با خطر جدی، 72 ح??ره با خطر متوسط و 32 ح??ره با خطر پایین) قرار گر??ته است.

در رده‌ی سوم جدول هم سیستم‌عامل لینوکس با 119 ح??ره‌ی امنیتی خودنمایی می‌کند. ه??ت رتبه‌ی بعدی به خانواده‌ی ویندوز با نسخه‌های مختل?? تعلق دارد. ‌جدیدترین نسخه‌ی عرضه شده‌ی ویندوز یعنی ویندوز??ون 8.1 هم با 36 ح??ره‌ی امنیتی به رتبه‌ی هشت‌ام تکیه زده است. با اینکه ویندوز از حیث امینتی همیشه به‌عنوان یکی از ضعی??‌ترین سیستم‌‌های عامل شناخته می‌شد اما در طول چند سال اخیر مایکروسا??ت با صر?? هزینه‌های کلان و سرمایه‌گذاری در بخش توسعه‌ی سیستم‌عامل، در نسخه‌ی 8.1 امنیت قابل توجهی را در مقایسه با نسخه‌های قبلی برای این پلت??رم ??راهم آورده است.

 

1234.jpg

 

پنج نرم‌ا??زاری هم که خطر مورد حمله قرار گر??تن دستگاه‌های کاربران را تا میزان قابل توجهی ا??زایش داده‌اند به‌ترتیب اینترنت اکسپلورر، کروم، ??ایر ??اکس، ??لش پلیر و جاوا معر??ی شده‌اند. البته در حال حاضر تعداد زیادی از این ح??ره‌های امینیتی توسط توسعه‌دهندگان ر??ع شده‌اند، ولی هنوز هم با اضا??ه شدن نرم‌ا??زار‌ها و اپلیکیشن‌های جدید خطر بروز حملات مخرب به‌قوت خود باقی مانده است.

 

123.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...