رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masterina

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را چگونه انجام دهیم؟

پست های پیشنهاد شده

??عالیت در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین کار در اینترنت محسوب می‌شود، به همین خاطر کاملا منطقی به نظر می‌رسد که کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی برای ا??زایش ??روش و شهرت خود است??اده کنند. در حال حاضر ۹۰ درصد کسب‌وکارهای جهان هر کدام با روش‌های مخصوص به خود از شبکه‌های اجتماعی است??اده می‌کنند.

 

 

 

 

61.jpg

 

 

 

 

اما ??قط درست کردن یک اکانت و ارسال چند توییت و پیام برای تبدیل کردن شبکه‌های اجتماعی به پلت??رمی پرسود و م??ید برای بازاریابی کسب‌وکارها کا??ی نیست. با دوری کردن از چند اشتباه اساسی، بسیاری از کسب‌وکارها این توانایی را خواهند داشت که بازگشت سرمایه ( roi ) خود را ا??زایش دهند و از اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به موقعیت‌های بیشتر و بهتری برسند.

 

 

 

 

اشتباه اول: نداشتن استراتژی

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی در هر ثانیه با دریایی از پیام‌ها و اطلاعات روبه‌رو می‌شوند. کسب‌وکارهایی که استراتژی مناسبی برای است??اده از شبکه‌های اجتماعی ندارند نمی‌توانند در این دریای اطلاعات خودنمایی کنند و پیام‌های خود را به مخاطبان اصلی خود برسانند.

 

 

 

 

ساختن یک استراتژی شامل داشتن اهدا?? مشخص و قابل اندازه‌گیری، توسعه یک مجموعه قوانین واضح برای است??اده از شبکه‌های اجتماعی، ت??کر در راستای ر??تار برند در شبکه‌های اجتماعی و ساختن یک تقویم محتوا با اهدا??ی معین می‌شود. بدون یک استراتژی مناسب، کسب‌وکارها ممکن است بتوانند محتوای خوبی تولید کنند ولی زیاد مورد توجه قرار نگیرند.

 

 

 

 

اشتباه دوم: عدم یکپارچه‌سازی با دیگر امکانات دیجیتالی

 

شبکه‌های اجتماعی وقتی با دیگر امکانات دیجیتالی یکپارچه‌سازی شوند نتایج بهتری به دنبال خواهند داشت. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند این است که اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را از همه چیز مجزا می‌کنند. نه تنها اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید از طریق پرو??ایل‌ها به هم مرتبط باشند، بلکه باید مستقیما به وبسایت‌ها، ایمیل‌ها و تبلیغات هم متصل باشند. مرتبط نکردن این موارد با یکدیگر باعث می‌شود که هر امکان دیجیتالی تاثیرگذاری کمتری داشته باشد.

 

 

 

 

توییتر

 

اشتباه سوم: است??اده نکردن از عکس‌ها

 

عکس‌ها در توییتر سبب می‌شوند که توییت‌ها ??ضای بیشتری از ??ید را اشغال کنند و در نتیجه توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند. توییت‌هایی که دارای عکس هستند به حد قابل توجهی تاثیرگذارتر از توییت‌های بدون عکس می‌باشند. با اینکه برای همه توییت‌ها نمی‌توان عکس مناسبی پیدا کرد، اما کسب‌وکارها باید در نظر داشته باشند که هر زمان که ممکن بود توییت‌های خود را با عکس ارسال کنند تا توجه بیشتری را به سوی پیام‌های خود جذب کنند.

 

 

 

 

اشتباه چهارم: بهره نبردن از هشتگ‌ها

 

هشتگ‌ها راه بسیار خوبی هستند که کسب‌وکارها می‌توانند با است??اده از آن‌ها با دیگران وارد گ??ت‌وگو شوند و بحث‌هایی به راه بیاندازند که هم م??هوم داشته باشند و هم با این بحث‌ها به اعتبار خود بیا??زایند.

 

 

 

 

62.jpg

 

 

 

 

به عنوان مثال کسب‌وکارها می‌توانند از هشتگ #مشتری‌برتر برای معر??ی بهترین مشتری خود در ه??ته یا ماه گذشته است??اده کنند و اگر یک عکس مناسب هم به این توییت خود اضا??ه کنند می‌توانند راحت‌تر توجه دیگران را به توییت خود جلب کنند. است??اده از هشتگ‌ها به شکل استراتژیک، به کسب‌وکارها کمک می‌کند که مخاطب هد?? خود را راحت‌تر پیدا کنند، کاری کنند که ا??راد بیشتری آنها را ??الو کنند و میزان تاثیرگذاری برند خود را به اندازه چشم‌گیری ا??زایش دهند.

 

 

 

 

اشتباه پنجم: متناقض بودن

 

اکانت توییتر یک برند باید در جهت همان کسب‌وکار است??اده شود و نظر شخصی کسی را بازتاب ندهد. با اینکه گاهی اوقات پیام‌های خنده‌دار و خودمانی می‌توانند اکانت توییتر را دوست‌داشتی‌تر کنند، اما دخالت نابجا در بحث‌وجدل‌ها، توهین به برندهای دیگر یا پرداختن به موضوعات نامرتبط به کسب‌وکار می‌تواند آن برند را با شکست کامل مواجه کند.

 

 

 

 

از طر?? دیگر اکانت‌های توییتر کسب‌وکارها نباید به صورتی باشند که در نظر مخاطب مثل روبات جلوه کنند. ارسال توییت‌های مشابه و تکراری می‌تواند باعث شود که اکانت آن کسب‌وکار خسته‌کننده به نظر برسد. بهترین راه داشتن ر??تاری معتدل است که هم با ثبات به نظر برسد، هم به مخاطب اهمیت بدهد و هم برخوردی انسانی داشته باشد، نه مثل یک روبات.

 

 

 

 

??یسبوک

 

اشتباه ششم: است??اده نکردن از عکس‌ها یا است??اده از عکس‌ها با سایز نادرست

 

جلوه‌های بصری سبب ا??زایش توجه در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. طبق اکثر تحقیقات انجام شده، پست‌هایی که دارای عکس هستند در ??یسبوک بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و لایک و کامنت بیشتری دریا??ت می‌کنند. بر همین مبنا، کسب‌وکارها باید دقت کنند که از عکس‌های مناسب و با اندازه‌های مناسب برای محتوای خود بهره ببرند.

 

 

 

 

اشتباه ه??تم: حذ?? نکردن url از پست‌ها

 

وقتی یک لینک در پست ??یسبوک قرار داده می‌شود، ??یسبوک به صورت خودکار یک عکس از آن لینک تهیه می‌کند که قابل کلیک کردن است و کاربر را به مقصد موردنظر هدایت می‌کند. بنابراین لازم نیست که کسب‌وکارها در مطالب خود در ??یسبوک url را هم به اشتراک بگذارند. با اینکه این لینک اضا??ه در مطالب شما در ??یسبوک ضرر مستقیمی برای برند شما ندارد، اما اکثر کاربران این شبکه اجتماعی با دیدن url در پست شما ??کر می‌کنند که برند شما از توانایی‌های ??یسبوک اطلاع زیادی ندارد، پس توصیه می‌شود url اضا??ی را از مطلب خود حذ?? کنید.

 

 

 

 

اشتباه هشتم: ارتباط برقرار نکردن با دنبال‌کننده‌ها

 

شبکه‌های اجتماعی با هد?? تعامل بین کاربران ایجاد شده‌اند و مشتری‌ها از کسب‌وکار موردنظر توقع دارند که در ??یسبوک از خود پاسخگویی نشان دهد. پاسخ دادن به پست‌ها، تشکر از مشتری‌ها به خاطر کامنت دادن و رسیدگی به شکایت آن‌ها باعث می‌شود که مشتری‌ها احساس بهتری نسبت به آن برند داشته باشند.

 

 

 

 

63-1024x586.jpg

 

 

 

 

کسب‌وکارها باید یک استراتژی مناسب برای پاسخ دادن به کامنت‌ها داشته باشند، چه این کامنت‌ها مثبت باشند چه من??ی و باید بدانند که چطور از این پلت??رم اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت بحران است??اده کنند. همه کامنت‌ها نیاز به پاسخ ندارند اما پاسخ دادن به دنبال کننده‌ها سبب می‌شود که مشتری به برند احساس اعتماد پیدا کند که همین باعث ا??زایش میزان ??روش در آینده خواهد شد.

 

 

 

 

گوگل پلاس

 

اشتباه نهم: است??اده نکردن از این پلت??رم

 

گوگل پلاس شاید یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر باشد. این شبکه اجتماعی مستقیما با نتایج جست‌وجوی گوگل یکپارچه‌سازی شده و باعث شده که پرو??ایل‌های گوگل پلاس به بخشی جدایی‌ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال یا بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو تبدیل شوند.

 

 

 

 

اشتباه دهم: به کار نبردن حلقه‌ها و انجمن‌ها

 

حلقه‌ها در گوگل پلاس این امکان را برای کسب‌وکارها ??راهم می‌کنند که مشتری‌های خود را به گروه‌های مختل?? دسته‌بندی کنند و برای هر گروه محتوای خاصی تدارک ببینند. اگر از حلقه‌ها است??اده نشود، هر محتوایی که تولید می‌شود برای همه دنبال‌کننده‌ها به صورت یکسان ارسال می‌شود.

 

 

 

 

64.jpg

 

 

 

 

برای ا??زایش میزان توجه به برند در این شبکه اجتماعی، به جای ارسال محتوا به همه، کسب‌وکارها باید محتوایی را تولید کنند که عده خاصی از مخاطبان را هد?? قرار دهد و بعد آن محتوا را به حلقه‌ها و انجمن‌های مناسب ارسال کنند.

 

 

 

 

پینترست

 

اشتباه یازدهم: ارائه ندادن توضیحات برای پین‌ها

 

??قط پین کردن چند عکس در پینترست برای کسب‌وکارها کا??ی نیست تا بتوانند میزان شهرت و ??روش خود را به کمک پینترست ا??زایش دهند. بهتر است برای هر پین توضیحات کا??ی ذکر شود و اگر این پین یک عکس از یکی از محصولات آن برند است باید قیمت محصول هم در توضیحات ذکر شود.

 

 

 

 

اشتباه دوازدهم: است??اده نکردن از عکس‌های جذاب

 

پینترست بر جلوه‌های بصری مبتنی است، اما بسیاری از کسب‌وکارها از عکس‌های ساده و نه چندان الهام‌بخش برای محصولات خود در این پلت??رم است??اده می‌کنند، در حالی که باید از عکس‌هایی رنگارنگ بهره ببرند و محصول خود را در عمل به کاربران این شبکه نشان دهند. مثلا به جای گر??تن عکس از یک پیراهن روی یک میز، بهتر است پیراهن را به تن ??ردی نشان دهید که در حال انجام دادن یک کار جالب و هیجان انگیز است.

 

 

 

 

65.jpg

 

 

 

 

در پینترست، عواملی مثل رنگ‌ها، ??ضاهای خالی و حتی نشان دادن صورت‌ها در عکس‌ها می‌توانند تاثیر زیادی روی مو??قیت یک برند داشته باشند.

 

 

 

 

اشتباه سیزدهم: لینک ندادن به ص??حه محصول

 

کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که کاربران پینترست خیلی راحت می‌توانند از جست‌وجو در پینترست به ص??حه خرید یک محصول هدایت شوند. برای این کار لازم است عکس محصول در پینترست مستقیما به ص??حه محصول در وبسایت شرکت لینک داشته باشد نه ص??حه اصلی سایت یا هر ص??حه دیگری. هر چه مراحل بین جست و جو در پینترست و خرید محصول طولانی‌تر باشد، مشتری هم علاقه کمتری خواهد داشت که آن محصول را خریداری کند.

 

 

 

 

اینستاگرام

 

اشتباه چهاردهم: به کار نبردن هشتگ‌ها به شکل موثر

 

در اینستاگرام هیچ محدودیتی در است??اده از هشتگ‌ها وجود ندارد و هر تعداد هشتگ که بخواهید می‌توانید برای یک عکس در اینستاگرام است??اده کنید. همین موضوع باعث شده برخی از کسب‌وکارها بیش از حد از هشتگ‌ها است??اده کنند.

 

 

 

 

هشتگ‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که پست‌های اینستاگرام را بر اساس موضوع طبقه‌بندی کنند و ??قط عکس‌های مرتبط با موضوع دلخواه خود را مشاهده کنند و از سوی دیگر برای کسب‌وکارها این گزینه بسیار جذابی به نظر می‌رسد که با است??اده از هشتگ‌های نامرتبط در عکس‌های خود، پیام خود را به کاربرانی که به دنبال موضوعات دیگر در اینستاگرام هستند برسانند. اما درست مثل هر زمینه دیگری این کار در اینستاگرام هم اسپم به حساب می‌آید و اسپم هم نتایج بسیار بدی به دنبال خواهد داشت. به جای این کار، کسب‌وکارها باید ??قط از هشتگ‌هایی برای عکس‌های خود در اینستاگرام است??اده کنند که با آن عکس و با موضوع مورد بحث آن کسب‌وکار در ارتباط مستقیم باشد.

 

 

 

 

اشتباه پانزدهم: ارائه نکردن محتوایی که دلخواه کاربران باشد

 

بسیاری از کسب‌وکارها از اینستاگرام برای انتشار عکس‌های تبلیغاتی‌ای است??اده می‌کنند که در پلت??رم‌های اجتماعی دیگر هم می‌شود آن‌ها را به کار برد. اما اینستاگرام زمانی بهترین نتیجه را رقم خواهد زد که برندها از آن برای نشان دادن پشت صحنه ??عالیت‌های خود به مشتری‌ها است??اده کنند و شخصیت برند را به کاربران نشان دهند.

 

 

 

 

66.jpg

 

 

 

 

به عنوان مثال اگر ??رض کنیم برند شما یک مجله آشپزی است، به جای اینکه یک عکس از یک غذا در اینستاگرام آپلود کنید، یک عکس از آشپزهای مجله خود آپلود کنید که دور یک میز بزرگ در حال خوردن غذا و گپ زدن هستند و عکس غذاها را برای مجله خود نگه دارید. در این صورت کاربران صمیمت برند شما را احساس می‌کنند و با آن برند ارتباط بهتر و قوی‌تری برقرار می‌کنند.

 

 

 

 

نتیجه:

 

کسب‌وکارها و برندها باید سعی کنند که استراتژی منحصر به ??رد خود را در شبکه‌های اجتماعی خلق کنند ولی در عین حال به اشتباهاتی که ذکر شد هم توجه کنند تا کمتر دچار مشکل شوند. شبکه‌های اجتماعی این توانایی را دارند که اگر درست از آنها است??اده شود یک برند را به مو??قیت‌های غیرقابل تصور برسانند و اگر هم به درستی مورد است??اده قرار نگیرند یک شکست بزرگ را برای یک کسب‌وکار رقم بزنند

 

درست مثل هر استراتژی بازاریابی دیگری، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هم نیاز به زمان دارد و باید مداوما ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد. اگر به یک استراتژی خاص برای برند خود در شبکه‌های اجتماعی ??کر می‌کنید ??راموش نکنید که اشتباهات بالا را هرگز مرتکب نشوید.

منبع: http://farnian.com/seo/anchor-text/

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...