رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mmmonire

کدام مرورگر مناسب تر است؟

پست های پیشنهاد شده

مرورگرهای اینترنت نسبت به گذشته تغییرات پیشر??ته ای داشته اند. با وجود معیارهای جدید این مرورگرها به سمتی میروند که بتوانند وب سایت ها را مانند یک برنامه معمولی نصب شده روی سیستم به مخاطبان نشان دهند.

یکی از این معیارها و استانداردها اچ تی ام ال ۵ است. با است??اده از اینها وب پیج ها میتوانند ??ارغ از ا??زودنی هایی چون ادوب ??لاش یا میکروسا??ت سیلورلایت به چیزهایی مثل وبکم یا میکرو??ون دسترسی داشته باشند. اپرا ۱۲ اولین مرورگری بود که از این استاندارد است??اده کرد.حدودا همزمان با او گوگل کروم نیز از او پیروی کرد. اپرا پیش نمایشی از است??اده وب کم با است??اده از این معیار را رواج داده است که به گ??ته این شرکت تا مرحله تکمیل شدنش خیلی مانده است.

وجود تسهیلاتی مانند آنچه در برنامه های کاربردی دیده میشوند دلیلی بر تشابه سایت ها به برنامه های کاربردی نیست، ترجیحا باید سرعت برنامه های کاربردی باشد.مثلا اینترنت اکسپلورر ۹ مایکروسا??ت از پردازنده گرا??یکی کامپیوتر برای رسیدن به سرعت بالاتر در پردازش های گرا??یکی،رسیم ها و کارهای دیگری است??اده میکند.این روش رتبه ی برنامه های کاربردی در است??اده از امکانات سخت ا??زاری سیستم را به وب سایت ها نیز می دهد.

??ایر??اکس تقریبا از اینترنت اکسپلورر ۹ پیروی کرده است و گوگل کروم نیز عقب نمانده است.سازنده اپرا نیز از امکانات سخت ا??زاری کامپیوتر میزبان ??قط در رندر ص??حات وب سایت است??اده نمیشود،بلکه در تمام بخش ها است??اده میشود.

بعد از این مقدمه، این سوال پیش می آید که امروز شما از مرورگرها چه توقعاتی دارید؟ می خواهید که سریع باشند، سایت هایی که تماشا میکنید را به درستی نمایش دهند؟ و سوالاتی از این قبیل.دو برنامه شناخته شده هست که چیزی بیش از این ارائه میکنند: اپرا امکانی به نام توربو که برای بالابردن سرعت وب های کم سرعت است??اده میشوند و امکان است??اده از تورنت ها را معر??ی کرده است.

در ادامه مطلب بروزرهای شناخته شده در سرعت، پشتیبانی از استانداردها و وضوح محیط کاربری مقایسه میشوند.مرورگرها را به ترتیب رتبه مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

google%20korom.jpgگوگل کروم:

 

سرعت به معنای واقعی کلمه! این بروزر آنقدر سریع است که میتوان گ??ت قبل از اینکه تایپ کردن آدرس تمام شود وب سایت تان آماده است! این برتری در است??اده از HTML5 باعث شده است که این مرورگر برای آینده آماده باشد، سایتها را مثل برنامه های کاربردی نشان دهد و از امکانات سخت ا??زای برای سرعت بیشتر است??اده کند.در سرعت،هیچ مرورگری به پای گوگل کروم نمیرسد اما امکان وبگردی به طور پنهانی وجود ندارد؛چیزی که در اکثر مرورگرهای امروزی به چشم می خورد.

 

 

firefox.jpg

 

??ایر??اکس:

??ایر??اکس مانند گوگل کروم، در سری های جدید با سرعت زیاد ارائه میشود. تیم های گسترش این مرورگر تغییراتی مهم در آن به وجود آورده اند: تغییراتی مثل سرعت شروع اجرا شدن،است??اده از حا??ظه از اصلی و صد البته تغییرات امنیتی.این مرورگر سبک، سرعت بالا و مخاطب پسند است و به وسیله سرعت گرا??یکی سخت ا??زاری و پشتیبانی خوب از HTML5از رقیب های خود پیروز باشد.

 

enternet%20expelorer.jpg

 

اینترنت اکسپلورر:

نسخه آخر مرورگر مایکروسا??ت، سبکتر، سریعتر و با HTML5 همسازتر است .همینطور تعدادی از تسهیلات بی نظیر با این مرورگر عرضه شده است.اما در نسخه های به روز آن خیلی دیرتر ارائه میشود و تنها به کاربرنده ی ویندوز ویستا و سون امکان است??اده از آن را دارند.

 

opera.jpgاپرا:

 

این بروزر هم مثل بقیه سرعت بالایی دارد، با HTML5 سازگار است و ??ضای کاربری آسان و ساده ای دارد. از اولین مرورگرهایی که از بخش getUserMedia که در HTML5 قرار دارد است??اده کرده اند، اپرا بود. این امکان به ص??حات وب سایت اجازه میدهند به وب کم شما دسترسی داشته باشند. خصوصیت توربو در اپرا با است??اده از کش کردن ص??حات باعث زیاد کردن سرعت در اینترنتهای کم سرعت میشود. تمام بروزرها ا??زودنی دارند اما تعداد آنها در اپرا منحصر ب??رد است.

 

 

safery.jpg

 

سا??ری: اپل از سری ۶ به بعد این بروزر را برای ویندوز عرضه نکرده است و کاربران آنرا به عنوان یک گزینه برای انتخاب مرورگر از دست داده اند.سا??ری یک مرورگر سریع و با شکلی خوب است که مانند مکثون از حالت Reader پشتیبانی میکند. این مرورگر از HTML5 هم طر??داری می کند.مزیت های سا??ری: استایل خوب،سیستم بوکمارک قوی،RSS Reader معایب: نسبت به بقیه بروزرها سرعت پایینی دارد،کارایی کند و از شتاب دهنده گرا??یکی در ویندوز حمایت نمی کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام،

بهترین مرورگرها اولی و دومی هستن بنا به دلایلی که بهش اشاره شد؛

اما آخرین نکته در مورد Google Chrome کاملا اشتباه هست چون این مرورگر از ابتدا یعنی نسخه های 12 به بعد دارای قابلیت Incognito یا وبگردی مخ??یانه بود و هنوزهم هست.


2 مشکل اساسی در کروم خیلی وقت هست که وجود داره ;

1.است??اده از تمام cpu و Ram سیستم در سیستمهای قدیمی که باعث هنگ گردن میشد.

2.عدم سازگاری با تمامی ص??حات نوشته شده به قالب پارسی مثلا سایتهای ثبت نام دانشگاهها...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

کروم و ??ایر??اکس و سا??اری ??رق زیادی با هم ندارن و امنیت و سرعت مورد نیاز رو کامل دارن! حتی اپرا هم اینطوریه و جزو بهترین ها هست! ولی خب سرعت اپرا زیاد خوب نیست و سا??اری هم کم طر??داره هرچند هیچی کم نداره! کروم و ??ایر??اکس هم ??رق زیادی با هم ندارن و یکی هستن اما نسبت به امار جهانی ، الان کروم جلوتر از ??ایر??اکس هست و من هم بعد از مدتها است??اده از ??ایر??اکس ، الان دیگه کوچ کردم به کروم!

 

کروم هم یکم پیچیده طراحی شده و باید کاربر یکمی حر??ه اب باشه تا باهاش کار کنه! در کل مرورگر تنها 10 درصد موضوع هستش و همه چی بستگی داره به سرعت کامپیوتر و سرعت اینترنت شما! امنیت مرورگر ها هم خیلی خوبه بجز ie

 

با تشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظر من ??ایر ??اکس بهترینه.

کروم برای دختراست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان,

??ایر??اکس و کروم هر دو عالی هستند.

خودم از ??ایر??اکس است??اده می کنم چون قدیمیتره و بهش عادت کردم.

کروم هنوز در بعضی قسمت ها با ??ونت ??ارسی مشکل داره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بچه ها یه نظر.

مرورگر google chromium رو از سایت p30day دانلود کنید.

از همه ی مرورگر ها سریع تره.

دانلود کنید واقعا عالی.

اگه بد بود هرچی خواستید بگید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظر من کروم خیلی داره کم کاری میکنه و بدرد جستجو در خود گوگل میخوره:=Z:

 

??ایر??اکس هم داره خوب پیش میره:sleep:

اوپرا هم تا چند وقط پیش کسی نیگاشم نمیکرد ولی از وقتی نسخه 15 اون اومد نگاه ها عوض شد:drool:

 

سا??اری هم بدرد استیو جابز میخوره

 

اکسپلورر رو بندازین تو جوی اب :flapper:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کروم برای دختراست

الان نمیدونم به این حر??ت باید بخندم یا گریه کنم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چرا کروم بهتره

 

کروم بهترینه چرا؟

چون تنها مرورگری هست که عکس هائی با رزلوشن بالاتر از 7000 رو با یک بار کلیک کردن میتونه باز کنه بقیه یا مشکل دارن یا دو سه بار باید ری??رش کنی تا آخرش بتونن یه همچین رزلوشنی رو باز کنن بعد که سیو میکنی ??رداش میای عکس رو ببینی مینویسه عکس بطور کامل لود نشده اما تو کروم این مشکل وجود نداره :=D:

 

کروم بدترینه چرا؟

چون تو سیستم های قدیمی و ضعی?? باعث هنگ میشه با بعضی ص??حات ??ارسی مشکل داره

 

از اپراها هم اپرا 9 خیلی باحال بود چون اون موقع دانلود منیجر مخصوص خودش رو داشت یادمه یه بار یه ??یلم 130 مگابایتی با دانلود منیجرش و با کانکشن دآیل آپ دانلود کردم 50 بار کانکشنم قطع شد ولی چون دانلود منیجر داشت آخرش تونستم دانلود کنم

 

??ایر??اکس کلا خوبه

 

اینترنت اکسپلورر که حر??شم نزن حتی ورژن جدیدش روی ویندوز 8 با اینکه از نظر سرعت بهبود یا??ته ولی هنوز مشکل داره امنیتش هم که میگن مثل آبکش میمونه:11:

 

کلأ من کروم رو اول میپسندم بعد ??ایر??اکس

یه دلیل دیگه که کروم رو دوس دارم اینه که میشه از طریق میکرو??ن و با صدا چیزیو که میخوای سرچ کنی رو بهش بگی و اگه کلمات اینگیلیسی رو درست تل??ظ کنی بدون هیچ مشکلی دقیقأ چیزیو که میگی میاره واست اما تو بقیه مررو گرها همش باید تایپ کرد آدم خسته میشه:sa0d:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من هم از کروم است??اده میکنم هم از موزیلا دوتاشون هم خوبن .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کروم بهتره رابط کاربری و گرا??یکی بالا-سرعت لود شدن عالی-همه چیش عالیه-ولی برای سایت دانشگاههای ما خوب نیس

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...