رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mhossein

شمارش معکوس برای پایان انحصار نسل 3

پست های پیشنهاد شده

[h=1]شمارش معکوس برای پایان انحصار نسل 3[/h]

enhesaar.png

 

 

3G دیگر منحصر به رایتل نیست

موضوع راه‌اندازی اپراتور سوم تل??ن همراه بهمن‌ماه 89 مطرح و مقرر شد این اپراتور تا اردیبهشت 90 ??عالیت‌های خود را معر??ی و پوشش و واگذاری سیم‌کارت‌هایش با ??ناوری ارتباطی نسل سوم تل??ن را آغاز کند. اما بعد از گذشت این مدت رایتل درخواست تمدید دوران انحصار این ??ناوری را ارایه کرد؛ بعد از تمدید 15 ماه پروانه اپراتور سوم، این شرکت مانند سابق ??عالیتش را ادامه داد و اکنون دوره انحصار رایتل در شهریورماه به پایان می‌رسد.

 

 

چندی پیش وزیر ارتباطات و ??ناوری اطلاعات اعلام کرد: با توجه به اینکه در مرداد ماه سال 93 دوران انحصاری است??اده از نسل سوم تل??ن همراه برای رایتل به پایان می رسد، ما پروانه است??اده از نسل سوم را به سایر اپراتورها خواهیم داد. همچنین امیدواریم تا پایان سال 93 بتوانیم پروانه نسل چهارم را برای اپراتورها صادر کنیم و از هم اکنون به دنبال مهیا کردن شرایط و مقدمات ورود نسل چهارم پیشر??ته هستیم.

 

 

موضوع نسل سوم تل??ن همراه به زمانی برمی‌گردد که پس از بحث‌های انجام شده در تمدید مهلت دوره انحصار رایتل و صحبت‌های مطرح شده از سوی دو اپراتور دیگر و وزیر وقت ICT از مهلت داده شده به رایتل خبر داد و گ??ت: این اپراتور توضیحاتی را درباره دلیل تاخیرات خود اعلام کرده که برخی از این موضوعات از سوی دولت مورد قبول قرار گر??ته و مهلتی به این شرکت داده شد تا بدین ترتیب تا پایان تابستان سال آینده خدمات خود را در تمام شهرها ارائه کند.

 

 

ما پس از آن معاون بررسی‌های ??نی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره تمدید انحصار رایتل در ارائه خدمات نسل سوم مخابراتی اظهار کرد: روزی که اپراتور سوم به مزایده گذاشته شد به منظور جذابیت بیش‌تر، انحصار ارائه خدمات نسل سوم به مدت دو سال به این اپراتور به صورت انحصاری واگذار شد، اما از آنجا که به دلایل مختل?? نصب و بهره‌برداری از تجهیزات به موقع انجام نشد، درخواست تمدید مجدد این انحصار مطرح و بنابر صلاحدید مراجع خارج از وزارت‌خانه تصویب شد.

 

 

سبوحی هم‌چنین گ??ت: در پروانه اپراتورهای اول و دوم هیچ حقی برای ارتقاء به نسل سوم در پایان مدت انحصار دو ساله اپراتور سوم در نظر گر??ته نشده است و مشخص نیست اپراتورها بر چه اساسی چنین مساله‌ای را قطعی تصور کرده‌اند. اما در عین حال موضوع ارتقاء اپراتورهای اول و دوم به نسل سوم در حال بررسی است.

 

 

این اظهارات در حالی بود که وحید صدوقی - مدیر عامل همراه اول - در آن زمان با اشاره به تمدید دوره انحصار اپراتور سوم اظهار کرد: به صلاح کشور نیست که بخاطر 20 تا 30 هزار ن??ر، 55 میلیون مشترک را از مزایای نسل سوم تل??ن همراه محروم کنیم. در صورتی که در پروانه اپراتور سوم ??قط 2 سال دوره ح??اظت در نظر گر??ته شده است.

 

 

وی ا??زود: البته ما امیدواریم از طریق وزارت ارتباطات و شورای رقابت به خواسته خود برسیم. وظی??ه شورای رقابت دقیقاً انحصار زدایی و ایجاد رقابت است. ما از طراحی و توسعه جهت ارائه خدمات نسل سه و چهار کوتاه نمی آییم و اولین نقطه جهت ارائه این خدمات در خردادماه سال 92، تهران است. حتی ??رکانس‌های پیشنهادی ما مشخص شده است.

 

 

صدوقی یادآور شد: به هر صورت براساس پیش‌بینی‌های صورت گر??ته که حاکی از آن بود که در سال 93 ما مجوز ??عالیت برای نسل‌های بالاتر را خواهیم داشت و به همین دلیل در سال 92 بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی شبکه همراه اول صورت گر??ته و اکنون علاوه بر این سرمایه‌گذاری بخش مهمی از تجهیزات در این حوزه نیز تامین و خریداری شده است.

 

 

در هر حال رایتل یک بار دیگر نیز دوره انحصاری خود را تمدید کرده بود. در آن زمان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام ارایه مهلت 15 ماهه به دوره انحصار رایتل گ??ته بود: مدیران اپراتور سوم با پیگیری مشکلاتی که محدودیت‌های اقتصادی به این اپراتور تحمیل کرده است، توانستند با جلب نظر موا??ق نهادهای بالادستی خارج از وزارت ارتباطات، دوره ح??اظت از بازار خود را ا??زایش دهند.

 

 

موضوع نسل سوم تل??ن همراه به زمانی برمی‌گردد که پس از بحث‌های انجام شده در تمدید مهلت دوره انحصار رایتل و صحبت‌های مطرح شده از سوی دو اپراتور دیگر و وزیر وقت ICT از مهلت داده شده به رایتل خبر داد و گ??ت: این اپراتور توضیحاتی را درباره دلیل تاخیرات خود اعلام کرده که برخی از این موضوعات از سوی دولت مورد قبول قرار گر??ته و مهلتی به این شرکت داده شد تا خدمات خود را در تمام شهرها ارائه کند.

 

 

اما به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات و ??ناوری اطلاعات عزم خود را جزم کرده و در مورد این موضوع اعلام کرده است: در پایان مردادماه زمان انحصاری رایتل تمام می‌شود و از اول شهریور پروانه جدیدی برای اپراتورها صادر می‌کنیم تا با هماهنگی لازم اوایل نیمه دوم سال 93 بتوانیم موبایل نسل 3 (3G) را که کارایی بسیار بالایی دارد در اختیار مردم قرار دهیم.

 

 

جهان و نسل جدید موبایل

براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، تقریبا 60 درصد اپراتورهای تل??ن همراه در دنیا برای مهاجرت به LTE، نسل چهارم ??ناوری تل??ن همراه آماده می‌شوند. این در حالی است که در حال حاضر کشورهایی همچون سوئد، نروژ، اوکراین و آمریکا آمادگی است??اده از خدمات نسل چهارم تل??ن همراه را که سرعت انتقال داده از طریق آن چندین برابر نسل سوم خواهد بود دارند.

 

 

اما نسل سوم یا همان 3G در جهان نیز روز به روز در حال رشد است. اولین کشوری که از شبکه 3G به صورت گسترده و تجاری است??اده کرد، کشور ژاپن بود. در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو، سرویس‌های مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز کرد.

 

 

از سال ۲۰۰۵، شبکه‌های نسل سوم ضریب ن??وذ خود را ا??زایش داده‌اند. یکی از علل ورود این ??ناوری در جهان را می‌توان در پر شدن گنجایش نسل دوم شبکه‌های مخابراتی دانست. شبکه‌های نسل دوم برای انتقال اطلاعات صوتی با سرعت پایین طراحی شده ‌است. از همین‌رو، براساس نیازهای مشترکان به ارتباطات پرسرعت‌تر، این نسل وارد عمل شد.

 

 

میانگین سرعت دانلود حدود ۱۱۰۰ کیلوبیت در ثانیه ‌است. در شبکه همراه 3G سرعت تقریبا ۱۰ برابر یک خط ای‌دی‌اس‌ال ۱۲۸ کیلوبیتی است. میانگین سرعت آپلود حدود ۴۰۰ کیلوبیت بر ثانیه ‌است.

3G نسلی از شبکه تل??ن‌همراه با رویکرد مولتی مدیاست. برخلا?? GSM که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، نسل جدید تل??ن‌همراه سرعت بالا برای انتقال مولتی مدیا را ??راهم می‌کند. در این نسل، آنچه منتقل می‌شود دیتا است؛ خواه این دیتا صدای دو کاربر باشد که با تل??ن با یکدیگر صحبت می‌کنند یا اطلاعات موجود در یک سایت اینترنتی یا یک پیام کوتاه.

 

 

به گزارش عرش نیوز، بنابراین نسل سوم تل??ن همراه زمینه‌ای برای رشد ایده‌های تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و... است. نسل سوم سیستم های مخابرات سیار، می تواند سرویس‌های چندرسانه‌ای (صدا، دیتا و تصویر) را با سرعت مناسب در اختیار مشترکان قرار دهد. در حقیقت ویژگی کلیدی یک شبکه نسل سوم قابلیت انتقال حجم بالایی از اطلاعات در سرعت بالا است که تا دو مگابایت بر ثانیه می‌رسد و مکالمه ویدئویی، دانلود ویدئوها، مرور وب، پست الکترونیکی و... را امکان‌پذیر می‌کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب isim هم اینترنت 3G داره و از دکل ههای ایرانسل واسه آنتن دهی است??اده میکنه یعنی مثل رایتل مشکل آنتن دهی نداره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خوب isim هم اینترنت 3G داره و از دکل ههای ایرانسل واسه آنتن دهی است??اده میکنه یعنی مثل رایتل مشکل آنتن دهی نداره

 

Isim؟ مطمئنی؟! یه منبع معتبر بده! مطمئنم اگه اینطوری بود ، ایرانسل تو تبلیغاتش می گ??ت اینو!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Isim؟ مطمئنی؟! یه منبع معتبر بده! مطمئنم اگه اینطوری بود ، ایرانسل تو تبلیغاتش می گ??ت اینو!
بابا داخل تبلیغاتش میگه با پشتیبانی ایرانسل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بابا داخل تبلیغاتش میگه با پشتیبانی ایرانسل

 

نه ??کر نکنم! الان ایرانسل اجازه ی دسترسی به 3g رو نداره! اگه اینکارو انجام بده جریمه باید بده!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...