رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
modireserver

انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست

پست های پیشنهاد شده

لوکال هاست ??ضایی کاملاً تستی است که تماماً بر روی کامپیوتر شخصی شما راه‌اندازی می‌شود و هیچ شخص دیگری قادر به مشاهده تغییرات و ??عالیت‌های شما در Hن نخواهد بود، لذا چنانچه قصد راه‌اندازی یک استارت اپ را داشته باشید ناگزیر به انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست میزبانی در بستر اینترنت خواهید بود.

[h=3]آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست[/h] در بسیاری از موارد چنانچه تغییرات و نوع کاربری شما با لوکال هاست محدود بوده باشد نیازی به انتقال محتوای خود به هاست نخواهید داشت و با نصب مجدد Cms خود بر روی هاست خریداری شده یک وب‌سایت سرحال و تمیز خواهید داشت. ولی در این آموزش روی صحبت ما با کسانی خواهد بود که تغییرات بسیاری را در زمان است??اده از لوکال هاست داشته‌اند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی این تغییرات را دوباره اعمال کنند. پس لزوم انتقال کامل و بدون خطای محتوای آن‌ها به هاست جدید مطرح خواهد شد.

برای انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست جدید چند قدم ساده در پیش خواهید داشت که اگر درست مراحل رو انجام بدید سایت خودتونو بدون دریا??ت ارور و خطایی در بستر اینترنت راه‌اندازی خواهید کرد. خوب بحث تئوری دیگه کا??یه بریم که انتقال رو انجام بدیم.

۱ – ابتدا از پایگاه داده خودتان در لوکال هاست یک بکاپ بگیرید.

Export-Database.jpg

این ??ایل حاوی تمامی سینتکس های دیتابیس هستش و بدون داشتن آن عملاً سایتی بالا نمیاد پس با دقت خروجی بگیرید.

??ایل خروجی دانلود شده یک ??ایل با پسوند sql. هستش که بسته به سنگینی دیتابیس شما و کارهایی که تا به امروز بر روی آن انجام دادید حجم مت??اوتی خواهد داشت ولی چون همه چی بر روی لوکال انجام میشه سرعت بسیار بالاست.

۲ – در این مرحله باید تمامی ??ایلها که در روت لوکال هاست هستند را بدون کم و کاستی با یک نرم ا??زار Ftp کلاینتی هم چون Filezilla به هاست خود انتقال بدید. روش کار بسیار ساده است با داشتن اطلاعاتی که موقع خرید هاست از میزبان خود دریا??ت می‌کنید می‌توانید به سرویس Ftp متصل بشید و با انتخاب تمامی ??ایلها آن‌ها رو Upload نمایید.

https://filezilla-project.org/

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums] 1

[/TD]

[TD=class: crayon-code] https://filezilla-project.org/

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

توصیه می‌کنم اگر حجم اطلاعات شما بالاست و سرعت اینترنت شما کند هستش از ویندوز سرور است??اده کنید تا انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست با سرعت بسیار بالایی انجام شود.

۳ – ساخت پایگاه داده بر روی Mysql

باید یک پایگاه داده و یوزر جدید ایجاد کنیم که این روش هم بسیار شبیه لوکال هاست هستش. تا در این مرحله با درون‌ریزی (ایمپورت) دیتابیسی که در مرحله قبل خروجی گر??تیم اتصال ??ایلها ی وب‌سایت را با دیتابیس برقرار نماییم.

روش کار در هر پنل مدیریتی وب‌سایت مت??اوت ولی بسیار شبیه به هم هستش. دو نوع پنل رایج برای هاست لینوکس داریم که اکثر سایت‌ها از آن‌ها برای مدیریت سایت خود است??اده می‌کنند که در هر دو پنل برای شما نحوه‌ی ایجاد پایگاه داده را شرح میدیم.

در پنل دایرکت ادمین بعد از وارد شدن با اطلاعات مربوط به هاست تان بر روی گزینه “MySQL Management??? کلیک کنید؛ و بعد در ص??حه مدیریت پایگاه داده گزینه “Create New Database??? را کلیک کنید تا پنجره مشخصات پایگاه داده برای شما باز شود.

Directadmin-Database-Create.jpeg

بعد از واردکردن اطلاعات موردنظرتان، گزینه “create??? را بزنید تا پایگاه ایجاد شود. مشخصات پایگاه داده بعد از ایجاد به شما داده می‌شود آن را نگه‌دارید یا یادداشت کنید چرا که در مراحل بعدی به آن نیاز خواهید داشت.

در سی پنلپس از وارد شدن به پنل هاست لینوکس خود، چند بخش می‌بینید. در بخش Database بر روی گزینه‌ی (Mysql Database) یا همان گزینه‌ی اول از سمت چپ کلیک کنید تا وارد محیط ساخت و ایجاد پایگاه داده بشوید.

Create-Database-on-Cpanel.jpg

حال وارد پنجره‌ای می‌شوید که از شما برای ایجاد دیتابیس نامی را درخواست می‌کند.

Database-Name-on-Cpanel.jpg

پس از واردکردن نام دلخواه برای پایگاه داده، وارد مرحله‌ای برای واردکردن نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده خواهید شد که باید اطلاعات آن را نیز به درستی وارد نمایید.

در قسمت انتهایی که Add user to Database نام دارد، بر روی گزینه‌ی Add کلیک نمایید و در پنجره‌ای که برای شما نمایان می‌شود تمامی موارد را تیک بزنید و قبول کنید.

Create-New-Database-User-on-Cpanel.jpg

۴ – درون‌ریزی دیتابیس

در این قسمت باید ??ایل دیتابیسی که خروجی گر??تید را درون دیتابیس جدید Import نمایید برای اینکار باید با توجه به پنل هاست خودتان phpmyadmin را اجرا نمایید. در دایرکت ادمین در بخش “MySQL Management??? در زیر گزینه “Create New Database??? گزینه phpMyAdamin هست و در سی پنل هم به در وسط ص??حه قابل مشاهده هستش.

بعد از انتخاب دیتابیس بر روی گزینه‌ی import در نوار بالایی کلیک نمایید؛ و بعد همان‌طور که در تصویر نشان داده‌شده با کلیک بر روی دکمه “Choose File??? ??ایلی را که از لوکال هاست export کرده بودید انتخاب کنید و بعد دکمه Go را در انتهای ص??حه کلیک کنید تا پایگاه Import شود.

۵ – تصحیح آدرس Url وب‌سایت

باید در وردپرس آدرس Url را تغییر بدیم چون دیگر در لوکال هاست نیستیم، برای اینکار باید آدرس سایت را اصلاح کنیم اینکار بسیارساده است، در phpmyadmin بر روی دیتابیس خود کلیک کرده و سپس جدول “wp_options??? را از پایگاه داده در phpMyAdmin انتخاب کنید و در پنجره باز شده به دنبال ??یلد “siteurl??? باشید و با کلیک بر روی دکمه Edit این ??یلد که در آن آدرس لوکال هست را ویرایش و آدرس وب سایتی که بر روی سرور هست را وارد کنید.

۶ – راه‌اندازی وب‌سایت

پس از انجام تمامی مراحل گ??ته شده در بالا شما به احتمال بسیار زیاد با ارور خطای اتصال به پایگاه داده مواجه خواهید شد. حالا با هم این مشکل را ر??ع می کنیم.

برای اینکار به هاست لینوکس خود با Ftp متصل شوید و به ??ایل wp-config.php بروید. حال باید این ??ایل را ویرایش کنیم و تمامی مشخصات نام پایگاه داده، نام کاربری، پسوردی که در پایگاه داده‌ی هاست خود ساختیم را در اینجا وارد کرده و تغییرات خود را ذخیره کنیم. خوب تبریک میگم سایت شما باید الآن قابل‌دسترسی و نمایش باشد.

حالا به پنل وردپرس خودتان وارد شده و سپس به قسمت تنظیمات>> همگانی ر??ته و بر روی گزینه‌ی ذخیره‌ی تنظیمات کلیک کنید اینکار باعث تصحیح آدرس Url های سایت شما خواهد شد.

سپس به بخش تنظیمات >> پیوندهای یکتا بروید و بر روی گزینه‌ی ذخیره‌ی تنظیمات کلیک کنید تا تمامی لینک‌ها و پیوندهای یکتا نیز ست شوند.

۷ – تصحیح تصاویر و لینک‌های ناقص برای انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست به صورت صحیح

معمولاً زمانی که شما سایت وردپرسی خود را از لوکال به هاست به هاست انتقال می‌دهید لینک‌ها و یا تصاویر شما به هم ریخته و به اصطلاح شکسته و ناقص می‌شوند. برای ر??ع این مشکل ??قط کا??یست به phpmyadmin هاست خود ر??ته و از منوی بالایی روی تب Sql کلیک کنید سپس کد نمونه‌ای که در زیر برای شما قرار دادیم را در آن بخش وارد کنید و سپس اجرا نمایید. ??قط توجه کنید که بر اساس اطلاعات هاست خود این دستور را ادیت نمایید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, 'localhost/wordpress/', 'www.yoursite.com/');

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums] 1

[/TD]

[TD=class: crayon-code] UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, 'localhost/wordpress/', 'www.yoursite.com/');

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

در حال حاضر انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست لینوکس شما به‌درستی انجام‌شده و هیچ‌گونه ارور و خطایی دریا??ت نخواهید کرد. در اغلب موارد مشکل کاربران مبتدی مربوط به بخش ۶ و ۷ هستش که با انجام ندادن ادیت های آدرس Url خودشان قادر به راه‌اندازی سایت خود نخواهند بود.

 

منبع

اÙتÙا٠Ùردپرس از ÙÙکا٠Ùاست ب٠Ùاست - ÙدÛر سرÙر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...