رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masterina

5 مهارت لازم برای نویسندگی وب

پست های پیشنهاد شده

اهمیت و ارزش محتوا برای کسب وکار های مختل?? روز به روز در حال ا??زایش است و به تبع آن نیاز به نویسندگانی که بتوانند برای این کسب و کار ها محتواهایی در خور توجه و با کی??یت تولید کنند نیز ا??زایش می‌یاید. در عصر جدید، تولیدکنندگان محتوا دیگر آن کسانی نیستند که ??قط وظی??ه‌ نوشتن محتوا را بر عهده داشتند و وظای?? آنها گسترده‌تر شده است. اگر می‌خواهید یک تولید کننده‌ی محتوای مدرن و بروز باشید باید مهارت های زیر را ??را بگیرید.

  • داستان سرایی

داستان سرایی به ??رآیندی گ??ته می‌شود که در آن نویسنده با تولید محتوا، ا??راد را مجذوب یک کسب و کار می‌سازد و از این طریق باعث جذب مشتری می‌شود. اهمیت مهارت داستان سرایی از جمله مهم‌ترین مهارت هایی است که یک نویسنده خوب باید داشته باشد و شکی نیست که یک نویسنده‌ی خوب، یک داستان سرای خوب هم هست.

  • درک صحیح از شبکه های اجتماعی

هیچ کسی نمی‌تواند منکر اهمیت شبکه‌های اجتماعی در رشد کسب و کار ها شود. شبکه های اجتماعی این روزها تمام ابعاد زندگی بشر را ??راگر??ته اند و شما به عنوان یک نویسندی خوب باید قادر باشید تا از این ظر??یت برای رشد کسب و کار خود است??اده کنید. درک درست از شبکه های اجتماعی باعث می‌شود، مطالبی که شما تولید می‌کنید بیشتر و بهتر دیده شوند و طبعا شما نیز در امر نویسندگی مو??ق‌تر و البته محبوب‌تر خواهید شد.

  • سئو و بهینه سازی

یک درک حداقلی از نحوه‌ی کار موتور های جستجو و بهینه سازی داخلی برای هر نویسنده ضروری است. اولین کاری که یک نویسنده بعد از اتمام نوشتن پست باید انجام دهد، بررسی متن نگارش از لحاظ مطابقت با اصول سئو است. در بررسی یک متن باید به نکات زیر توجه کرد:

  • آیا این نوشته کی??یت لازم را دارد؟
  • آیا این نوشته می‌تواند محور های اصلی کسب و کارمان را به کاربر معر??ی کند؟
  • آیا تیتر مناسبی برای نوشته انتخاب شده است؟
  • آیا کلمات کلیدی مناسبی انتخاب شده و عکس ها بهینه شده اند؟

optimise.jpg

  • کاربرد پذیری

سازمان بین المللی استاندارد سازی تعری?? «میزانی که یک محصول می‌تواند توسط کاربران خاصی برای رسیدن به هد??ی معین، مورد است??اده قرار گر??ته و در حین است??اده، ضمن داشتن اثربخشی و کارایی تولید محتوا ??رنیان، رضایت کاربر را در زمینه مورد است??اده تأمین کند» را از کاربرد پذیری ارائه کرده است. ??راگیری مهارت کاربرد پذیری برای تولید کنندگان محتوا از اهمیت ویژه ای برخودار است. یک نویسنده‌ی خوب باید بداند که چه موقع یک پاراگرا?? را به پایان ببرد، متنی بنویسد که برای کاربران قابل خواندن باشد و طول جملاتی که می‌نویسد چقدر باشد.

  • تحقیق و جستجو

پیدا کردن ایده های خوب برای نوشتن پست های با کی??یت یکی از وظای?? پایه و اصلی هر نویسنده‌ای است. یک نویسنده‌ی خوب باید با زیر و بم موتورها و ابزار های جستجو آشنایی داشته باشد تا بتواند موضوعی کاربرد پسند را برای نوشتن پیدا کند. برای پیدا کردن موضوعات داغ برای نوشتن می‌توانید از ابزار Google Trends است??اده کنید

 

اخلاق و انضباط

 

اخلاق و انضباط از جمله شروط اصلی برای کسب و کار های مختل?? در جذب نبروی جدید است. دو شرط اخلاق و انضباط باید سرلوحه‌ کار هر نویسنده‌ای قرار بگیرد. یعنی یک نویسنده‌ی خوب باید اولا در نوشتن اصول اخلاقی را رعایت کند و ثانیا پروژه‌های محول شده را به موقع تحویل دهد.

  • کپی رایتینگ

کپی رایتینگ خود شامل مهارت های دیگری مانند درک از سئو، مهارت های تحقیق و مصاحبه و … می‌شود. کپی رایتینگ با درک درست از آنچه کاربر دوست دارد و ندارد و همچنین، درک درست از نقاط ضع?? و قدرت و شناسایی دقیق مشکل آغاز می‌شود و در مرحله‌ بعد نویسنده باید با تولید محتوا سعی در ر??ع مشکل بوجود آمده برای مشتری داشته باشد. ??راگیری کپی رایتینگ از این جهت برای نویسندگان اهمیت دارد که آنها از محتوا برای ر??ع مشکلات مشتریان است??اده می‌کنند.

 

 

همانطور که در ابتدا هم گ??تم ارزش محتوا برای کسب و کار ها در حال ا??زایش است و آنها در استخدام و به‌کارگیری نویسندگان زبده و کاربلد درنگ نخواهند کرد. ولی در نظر داشته باشید که برای اینکه کسب و کارها برای استخدام شما به عنوان یک تولید کننده محتوا علاقه نشان دهند باید مهارت های ذکر شده در بالا را داشته باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...