رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masterina

مدیریت زمان در وبلاگنویسی

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

یکی از بزرگ ترین چالش‌های هر وبلاگ نویس نویسنده و آزادکارها مدیریت زمان برای نوشتن و بهره‌برداری حداکثری از میزان زمان در دسترس است. این روز ها ا??راد به دلایل مختل?? زمان کا??ی برای نوشتن در اختیار ندارند و مدیریت زمان بهترین راهکار برای این ا??راد است تا هم به ??عالیت های روزمره خود برسند و هم زمان کا??ی برای نوشتن در وبلاگشان بدست آوردند. در مدیریت زمان نه تنها شما باید وقت خود را به بخش های مختل?? کسب و کار اختصاص دهید، بلکه باید حواس پرتی های روزانه خود را نیز کنار بگذارید. در این پست از یک ادمین می خواهم ۱۲ راهکار برای مدیریت زمان در وبلاگ نویسی را با شما به اشتراک بگذارم. اگر دوست دارید زمان خود را برای نوشتن در وبلاگتان مدیریت کنید، تا پایان با من همراه باشید.

 

· ۱- حواس پرتی ها را کنار بگذارید

بار ها برای خود من پیش آمده که وقتی در حال نوشتن هستم کسی از من می‌خواهد تا کاری را انجام دهم یا تل??نم زنگ میخورد. مواردی از این قبیل جزو شایع ترین حواس پرتی ها در هنگام نوشتن هستند. اگر می خواهید از این حواس پرتی ها دور بمانید در هنگام نوشتن تمامی ارتباطات انلاین خود را قطع کنید، تب های غیر ضروری در مرورگر را ببندید و به اینباکس ایمیل خود سر نزنید. اگر نمیتوانید از شبکه های اجتماعی دل بکنید من ا??زونه ی StayFocusd برای گوگل کروم را به شما پیشنهاد میکنم. با است??اده از این ا??زونه می‌توانید زمان خود را در سایت هایی مانند ??یس بوک و توییتر مدیریت کنید.

· ۲- از یک تایمر است??اده کنید

است??اده از یک تایمر می‌تواند تاثیر بسزایی در مدیریت زمان شما داشته باشد. ??قط کا??ی است که برای هر مطلبی که می‌نویسید زمان خاصی را تعیین کنید و با است??اده از یک تایمر خود را تحت ??شار قرار دهید تا در زمان مشخص شده مطلب را به پایان برسانید. تعیین زمان برای هر مطلب به میزان توانایی شما در نگارش و حجم مطلب بستگی دارد.

· ۳- از دوستان هد?? کمک بخواهید

است??اده از دوستان هد?? به این معناست که ا??رادی در کنار خود داشته باشید تا در هر ساعت میزان ??عالیت شما را اندازه گیری کنند. است??اده از دوستان هد?? یکی از موثرترین روش ها در ا??زایش بهره وری در هنگام نوشتن است. سعی کنید از دوستان هد??ی است??اده کنید که به این سادگی ها از چیزی نمی گذرند و در صورت لزوم شما را توبیخ کنند.

· ۴ – هد?? های خود را مشخص کنید

Laura Vanderkam یک آزاد کار اهل نیویورک و نویسنده ی کتاب ۱۶۸ ساعت می‌گوید که شما بیش از انکه ??کر می‌کنید وقت دارید. او به شما توصیه میکند که یک لیست از کار هایی که در طول ه??ته باید انجام دهید را تهیه کنید و در زمان های مقرر شده به انجام دادن آنها اقدام کنید.

· ۵- خودتان را تشویق کنید

شاید تشویق کردن خود از نگاه خیلی از ا??راد یک کار بی ??ایده به نظر برسد اما خود تشویقی یا تحسین شدن توسط دیگران می‌تواند تاثیری غیر قابل اندازه گیری بر ??عالیت های شما داشته باشید. جایزه ی اهدایی به خود لازم نیست که چندان بزرگ باشد. ر??تن به رستوران با یک دوست یا یک لیوان قهوه می‌تواند بهترین جایزه برای تشویق شما باشد.

· ۶- روز ها را تقسیم بندی کنید

برای است??اده بهتر از زمان می‌توانید روز خود را به قسمت های مختل??ی تقسیم بندی کنید. این کار علاوه بر مدیریت زمان باعث می شود که بتوانید با تمرکز بیشتر به نوشتن یا مدیریت پروژه هایتان بپردازید. جنی??ر ویلیس، یک آزاد کار اهل پورتلند میگوید که من یک تخته س??ید در خانه دارم که برای هر روز از ه??ته بخش هایی در نظر گر??ته ام.

· ۷- به خودتان استراحت بدهید

نوشتن های طولانی مدت نه تنها میزان بهره وری شما را کاهش میدهد، بلکه باعث تباه شدن بخشی از زمان م??ید شما نیز می‌شود. زمانی که احساس خستگی می‌کنید و به اصطلاح مغزتان نمی کشد، برای یک زمان کوتاه به خودتان استراحت بدهید و مثلا با نوشیدن یک قهوه یا قدم زدن، ذهن خود را برای نوشتن آماده کنید.

· ۸- از یک لیست ??? انجام داده ام ??? است??اده کنید

یکی از کار های مورد علاقه ی من در پایان روز نگاهی به لیست کار هایی است که در طول روز انجام داده ام. سعی کنید از شب قبل یا صبح که از خواب بلند می‌شوید قلم و کاغذ خود را بردارید و کار هایی که میخواهید در طول انجام دهید را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود که با برنامه و در سر وقت کار هایتان را انجام دهید و در زمان نیر صر??ه جویی کنید. برای سر و سامان دادن به امور روزانه میتوانید از واندرلیست که پیش از این در ۱ ادمین نیز به معر??ی آن پرداختیم است??اده کنید.

· ۹- وقتی کسی نیست بنویسید

همه ی ما سکوت را دوست داریم. پس وقتی کسی در کنارتان نیست یا در د??تر یا محل کار تنها هستید شروع به نوشتن کنید. نوشتن در تنهایی علاوه بر ا??زایش تمرکز باعث نوشتن بدون وق??ه نیز میشود. برای نوشتن هایی از این دست باید ??رصت ها را غنیمت بشمارید. معمولا بعد از ظهر های روز های تعطیل مانند جمعه بهترین زمان برای نوشتن هستند.

· ۱۰- انرژی و وقت خود را صر?? کار های بیهوده نکنید

یکی از مشکلاتی که بین اکثر نویسندگان رایج است این است که انرژی و وقت خود را صر?? کار هایی بیهوده می‌کنند که هیچ نتیجه ای در پی دارد. چرخیدن در پیام رسان ها, دل مشغولی برای جنس مخال?? و … از جمله ی این امور هستند. بجای اینکه ساعت ها در وایبر و واتس آپ بچرخید، سعی کنید زمان خود را به اموری اختصاص دهید که ارزشش را دارد و میتواند نکته ای تازه را به شما بیاموزد.

· ۱۱- مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار

از مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار نهراسید و هر چند هم که وقت‌گیر باشند، به حل و ??صل آنها بپردازید . رویارو شدن با مسائل سخت آن هم برای اولین بار نه تنها باعث ا??زایش اعتماد به ن??س می‌شود، بلکه به شما می آموزد که چگونه با این مسائل برخورد کنید تا در مسائل بعدی بتوانید سریع‌تر به جواب برسید و در وقت خود نیز صر??ه جویی کنید. حل مسائل سخت می‌تواند خوراک روحیه ی یک روز شما را تامین کند.

· ۱۲- کمک بگیرید

است??اده از نویسندگان مهمان یا استخدام کردن ا??رادی برای کار بر روی وبلاگ یکی از رایج ترین کار ها میان وبلاگ‌نویسان است. ??راموش نکنید که مو??قیت شما در گرو کار گروهی است و با من من کردن و تنها کار کردن به هیچ جا نخواهید رسید. اگر نمی خواهید نویسندگانی برای وبلاگ خود استخدام کنید، پس کسانی را به خدمت بگیرید تا کار هایی مانند امور اداری یا شخصی شما را انجام دهند. این کار باعث می‌شود که تمرکز شما بر روی نوشتن ا??زایش یابد که به تبع آن باعث صر??ه جویی در وقت نیز می‌شود.

 

‌‌منبع: http://farnian.com/marketing-consultation/banners-can-trigger-interactions-improve-conversions/

ویرایش شده توسط masterina

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...