رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

مقصود از بازاریابی چیست؟

پست های پیشنهاد شده

ويروس، يک پوشش پروتئيني است که شامل مواد ژنتيک است. ويروس حمله ‌کننده از پوشش پروتئيني خود براي اتصال به يک سلول سالم است??اده می‌کند. اولين بار که اتصال محکم و قابل اطميناني صورت پذير??ت، ويروس مواد ژنتيک خود را وارد سلول سالم می‌کند و به صورت دایمي د. ان. اي (D.N.A) سلول ميزبان را تغيير مي‌دهد. يک ويروس نسبتاً مؤثر مي‌تواند سلول ميزبان را تبديل به يک کارخانه تکثير ويروس كند. حال بازاريابي ويروسي با تبديل شبکه اينترنتي مشتريان و مشترکان به ماشين عظيمي که خبرها را دهان به دهان پخش مي‌کنند، شرکت را در معرض ديد همه قرار مي‌دهد.

 

پيام تبليغي يک شرکت با است??اده از ترغيب مشتريان به معر??ي آن شرکت به دوستان و آشنايان مي‌تواند به طور چشمگيري ا??زايش يابد. در واقع شرکت از مشتريان خود براي انجام این کار است??اده مي‌كند و مشتري با هر بار است??اده‌، بي‌اختيار ??روشنده محصول شرکت مي‌شود. اگر درصد زيادي از دريا??ت‌کنندگان پيام، آن را به تعداد زيادي از دوستان خود ارسال کنند، رشد ارسال آن پيام بسيار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل کم شود، رشد با شکست مواجه خواهد شد. بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) به معنای عرضه تسهیلاتی به طور مجانی و دادن اجازه به ا??راد برای انتقال آن به دیگران است.

 

پراکندن پیام میان مردم به هر تعداد که ممکن است، بدون این‌ که پولی برای تبلیغات صر?? شود. در واقع این نوع بازاریابی، مانند ویروس خود را تکثیر می‌کند و مشتری منتشرکننده آن است. متداول‌ترین روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه جهانی اینترنت است که با ا??زایش تعداد کاربران اینترنت، اهمیت آن روز به روز ا??زایش بیشتری می‌یابد. خریداران کالا و خدمات به صورت online دایماً در حال توسعه شبکه خود هستند و بیشتر از گذشته به سایر خریداران برای یادگیری و یا توصیه محصولات و خدمات جدید متکی هستند.

 

آغاز یک طرح بازاریابی ویروسی اثربخش، مستلزم ارایه یک دلیل یا انگیزه قوی به ا??راد است تا آنها را تشویق به ارسال پیام و یا تبلیغ مورد نظر به دوستان و اطرا??یانشان کند. به طور مثال طنزها و لطی??ه‌ها معمولاً خیلی سریع از ??ردی به ??رد دیگر انتقال پیدا می‌کند، صر??اً به این دلیل که بامزه و خنده‌دار‌ هستند. بنابراین کلید مو??قیت در نهایت در دست بازاریابان است چرا که آنها باید با ارایه ایده‌ها و تشویق خلاقانه، انگیزه لازم را به ا??راد برای ارسال پیام مورد نظر به دیگران بدهند. یک ایده جالب توجه، به عنوان مشوق می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا برای توصیه محصول و یا نام تجاری مورد نظر با هم ارتباط برقرار کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...