رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
djsaghy

مقایسه متوسط سرعت اینترنت ایران با افغانستان/آماری تاسف برانگیز برای مدیران آی تی

پست های پیشنهاد شده

آنچه در زیر می آید بر اساس گزارش کمپانی آکامای {لینک} و دو متغیر متوسط سرعت اینترنت (Average connection speed) و متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت به ثبت رسیده در کشور مورد بررسی (Average peak connection speed)، تنظیم مقایسه ای شده است:

Average connection speed بر اساس نقشه ای که در زیر می بینید متوسط سرعت اینترنت در ایران 634 کیلوبیت بر ثانیه (??صل اول سال 2013) و در ا??غانستان 820 کیلوبیت بر ثانیه بوده است. iran-01.jpg متوسط سرعت اینترنت ایران 634 کیلوبیت بر ثانیه af01.jpg متوسط سرعت اینترنت در ا??غانستان 820 کیلوبیت بر ثانیه Average peak connection speed مطابق نقشه زیر متوسط حداکثر سرعت اینترنت در ایران 3164 کیلوبیت برثانیه ودر ا??غانستان 8656 کیلوبیت بر ثانیه بوده است. iran-02.jpg متوسط حداکثر سرعت اینترنت در ایران 3164 کیلوبیت af02.jpg متوسط حداکثر سرعتی اینترنت ا??غانستان 8656 کیلوبیت بر ثانیه از آنجایی که آمار مقایسه ای به صورت نمودار در مورد ا??غانستان از سال 2007 به بعد موجود نیست، لذا به ناچار نمودار مقایسه ای از ??صل سوم 2007 تا مارس 2013 را بین دو ایران و آذربایجان انجام داده ایم که در جدول زیر مشاهده می کنید: برای دیدن نمودار زیر در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید iran-azerbai.jpg نمودار مقایسه ای روند رشد سرعت اینترنت بین ایران و آذربایجان(قرمز ایران/آبی آذربایجان) همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، روند رشد در ایران در ??صل اول 2009 به 845 کیلوبیت بر ثانیه رسیده اما بعد از آن روند من??ی را طی کرده و به 629 کیلوبیت بر ثانیه در ??صل اول 2013 رسیده است. (رقم 634 رقم کنونی هنگام گر??تن گزارش از آکامای در 19 مرداد 1392 است.)

این در حالی است که در تاریخ 5 خرداد 1392 خط اینترنت ??یبر نوری EPEG که بیش از 5 هزار کیلومتر آن در ایران است، ا??تتاح شد و این خط قابلیت انتقال اینترنت با سرعت 3.2 ترابایت بر ثانیه را از اروپا به ایران و بعد عمان و ... دارد.

سوالی که مطرح می شود، این است که این همه هزینه چرا خروجی نداشته است؟ و مدیران مسوول وقت اینترنت باید پاسخگو باشند! {آکامای Akamai شبکه ای از سرورها جهت انتقال محتوای اینترنت است که مقر آن در کمبریج ماساچوست بوده و درآمدی بیش از 1 میلیارد دلار در سال داشته و با الگوریتم خاصی محتوای سایتهای اینترنتی تعری?? شده برای شبکه و سرورهایش را برای کاربران اینترنت در جهان در سریعترین زمان ممکن توزیع می کند.}

 

منبع: آکامای

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...