رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammad_kheiry17

اهمیت تجربه کاربری ux در سئو سایت

پست های پیشنهاد شده

جربه کاربری یو ایکس سئو سایت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. ??رضیه اشتباهی وجود دارد که می‌گوید سئو تنها شامل لینک سازی و است??اده از عبارت های کلیدی مرتبط در محتوا است. با اینکه این دو استراتژی بسیار مهم هستند، گوگل و دیگر موتورهای جستجو موارد بسیار بیشتری را برای رنک کردن وب سایت ها در نظر می‌گیرند.

 

??اکتورهایی که تجربه کاربری (User Experience) را تشکیل می‌دهند، در تکنیک های سئو مهم هستند. اینکه آیا سایت شما سریع، امن و موبایل ??رندلی است؟ آیا محتوای باکی??یتی در سایت خود دارید که کاربران با آن ارتباط برقرار کنند و آنها را تشویق به ماندن در سایت شما کند؟ آیا سایت شما سریعا بارگذاری شده و بررسی آن ساده است؟

 

اینها معیارهایی هستند که گوگل و دیگر موتورهای جستجو زمان رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند. با توجه به مواردی که گ??ته شد، این مطلب را مطالعه کنید تا بهتر متوجه شوید تجربه کاربری ux چه ارتباطی با بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو دارد.

 

چرا UX برای سئو اهمیت دارد

 

گوگل طی سال های گذشته، تغییرات زیادی کرده است. این غول موتور جستجو به طور منظم الگوریتم های خود را به‌روز می‌کند تا اطمینان حاصل کند برای کاربران بهترین نتایج نمایش داده می شود. در هر آپدیتی که گوگل ارائه می دهد، بیشتر بر روی کاربر و کاربر پسند بودن نتایج تمرکز می‌کند. ما تغییراتی در ص??حه نتایج جستجو (SERP) مانند پنل دانش (Knowledge Panels) و Rich Snippet و آپدیت های الگوریتمی می بینیم که نشان می دهند تجربه کاربری ux چقدر برای گوگل مهم و حیاتی شده است. کا??ی است به الگوریتم RankBrain توجه کنید تا متوجه صحبت های من شوید.

 

معر??ی RankBrain

 

الگوریتم رنک در سال 2015 معر??ی شد و سومین ??اکتور بسیار معنادار در تشخیص ارزش سئو وبسایت، تنها با توجه به محتوا و لینک ها تلقی می شد. RankBrain بیشتر به معیارهای ر??تاری توجه می کند. برای مثال pages per session، بانس ریت، Dwell time(مدت زمان ماندن در سایت) و نرخ کلیک طبیعی (organic CTR). این معیار ها به موتور جستجو می گویند آیا کاربر تجربه خوبی در وب سایت داشته است یا خیر.

 

گذشته از اینها اگر کاربری وب سایت شما را چند بار بازدید کند، زمان خوبی را در آن سپری ‌کند و به سادگی بتواند در وبسایت شما گشت و گذار کرده و آن را بررسی کند، به گوگل این پیام را میدهد که تجربه کاربری خوبی داشته است و به این ترتیب رتبه وب سایت شما ا??زایش پیدا میکند. از سوی دیگر اگر کسی وبسایت شما را به محض ورود به آن ترک کرده و به ص??حه نتایج گوگل باز گردد، به گوگل این پیام را می رساند که اطلاعاتی مرتبط با آنچه که می خواسته پیدا نکرده و همین مسئله باعث می شود رنک و رتبه شما کاهش پیدا کند.

 

UX و سئو برخی اهدا?? مشترک دارند

 

UX به سئو مربوط است به این دلیل که هر دو اهدا?? مشابهی دارند. اگر طی چند سال گذشته سئو سایت را دنبال کرده باشید، می دانید که دیگر سئو تنها به معنای رنک و رتبه گر??تن برای عبارت های جستجو نیست. حالا سئو می خواهد به جستجوکننده ها اطلاعاتی بدهد که پاسخ سوالاتشان است. اینجا است که UX و SEO با هم تعامل دارند. هد?? هر دو آنها کمک به کاربران با ارائه اطلاعات مرتبط است. سئو به ??رد، محتوایی که نیاز دارد را می دهد و UX زمانی که کاربر به یک ص??حه وب می رود، به سوالاتش پاسخ می دهد.

 

 

 

تکنیک های مهم سئو که بر روی UX تاثیرگذار هستند

 

خیلی مهم است که تکنیک های متداول سئو که بر روی UX تاثیرگذار هستند را بدانید:

  • تگ تصاویر و تیترها ضروری هستند. تگ تصاویر زمانی که تصاویر بارگذاری نمی شوند، اطلاعاتی به کاربر می دهد. با ساخت تگ تصویر اطمینان خواهید داشت که چه در صورت وجود و چه در صورت عدم وجود تصویر، کاربر تجربه تقریبا مشابهی خواهد داشت. تیترها به شما کمک می کنند محتوای ص??حه را ساختار بندی کرده و خوانایی آن را ا??زایش دهید.
  • محتوای شما باید بیش از 600 کلمه داشته باشد تا مطمئن باشید پاسخی کامل و جامع به سوال کاربر داده اید.
  • موبایل ??رندلی بودن نیز بسیار ضروری است چرا که موبایل 52.2 درصد از سهم بازار را تشکیل می دهد. در واقع، از سال 2016 است??اده موبایل از اینترنت بیشتر از دسکتاپ شده است.
  • سرعت ص??حه نیز نقش اساسی دارد. هیچ کس نمی خواهد دو ثانیه برای بارگذاری ص??حه صبر کند. اینترنت باید برای کاربران خود راحتی به ارمغان آورد. تا به حال چندبار پیش آمده است که برای بارگذاری یک ص??حه صبر کنید و بعد مجبور شده باشید چند بار دکمه refresh را ??شار دهید؟

چگونه باید تجربه کاربری بهتری ??راهم کنیم

 

خوشبختانه، حالا درک بهتری از اهمیت تجربه کاربری ux در بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو دارید. اما چطور باید تجربه کاربری سایت خود را با توجه به سئو بهبود دهید؟

  • استراتژی های سئو و تجربه کاربری خود را هماهنگ کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان داشته باشید این دو استراتژی یکپارچه هستند. گذشته از این، یکی از اهدا?? اصلی وب سایت شما باید گردآوری مشتری های هدایت شونده و تبدیل های بیشتر باشد. UX و سئو هر دو نقش حیاتی در رسیدن به این هد?? دارند اما اگر می خواهید مو??ق شوید باید این دو را با هم هماهنگ کنید.
  • بر روی طراحی هایی تمرکز کنید که با اصول سئو هماهنگ باشند: این کار شامل گذاشتن نام و دسکریپشن مناسب بر روی محصولات، ساخت مسیر ناوبری وب سایت (Navigation) ساده و واضح و ساخت محتوایی است که هم برای بازدیدکننده ها و هم برای موتورهای جستجو مناسب باشد.
  • برای طراحی ریسپانسیو سرمایه گذاری کنید: هیچ دلیلی برای داشتن وب سایتی که برای است??اده در تمامی پلت??رم ها آن هم در سال 2018 طراحی نشده است، وجود ندارد. گ??ته می شود که تا سال 2020، 2.87 میلیارد کاربر تل??ن همراه وجود خواهد داشت. بنابراین ??کر کنید به اینکه اگر به خوبی وب سایت خود را بهینه نکنید، چقدر مشتری بالقوه را از دست خواهید داد. بعلاوه، رنک و رتبه شما در موتور جستجو نیز آسیب خواهد دید. اگر کسی با است??اده از موبایل به وب سایت شما آمده و است??اده از وب سایت شما برایش سخت باشد، برخی دکمه ها کار نکنند و یا ص??حات به کندی بارگذاری شوند، شما هیچوقت نخواهید توانست به رتبه های برتر گوگل برسید.
  • Navigation وب سایت را ساده سازی کنید: navigation وب سایت، ??اکتور کلیدی برای سنجش UX و متعاقبا رنک و رتبه شما در موتور جستجو است. ص??حه خانگی شما باید Navigation ساده و واضحی داشته باشد. کاربران باید بتوانند مستقیما از وب سایت شما است??اده کنند، آنها نباید به گام بعدی خود ??کر کنند. یک روش موثر برای آنکه به گوگل کمک کنید ص??حات شما را ??همیده و ایندکس کند این است که نقشه سایت بسازید.
  • بر روی کی??یت تمرکز کنید: Navigation تنها ??اکتوری نیست که گوگل زمان بررسی و رتبه دادن به وب سایت شما به آن توجه می کند. ??اکتورهای دیگری که باید بر روی آنها کار کنید، شامل چیدمان ص??حه (page layout)، مرتبط بودن محتوا، اصالت محتوا، ساختار لینک داخلی و سرعت ص??حه است.

وقتی صحبت از رنک کردن وب سایت در ص??حات نتایج جستجو می شود، شکی نیست که تجربه کاربری ux یکی از حیاتی ترین ??اکتورها است. اگر می خواهید بیشتر دیده شوید و نرخ تبدیل های خود را ا??زایش دهید، باید UX را با استراتژی سئو خود هماهنگ کنید.

 

از توصیه های بالا برای شروع است??اده کنید اما حتما بعد از این هم وب سایت خود را آزمایش کرده و آن را ارتقاء دهید. گذشته از این، توجه کنید که اگر راکد بمانید قطعا پیشر??ت نخواهید کرد.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...