رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammad_kheiry17

3 ابزار تست سرعت سایت

پست های پیشنهاد شده

درک سرعت بارگذاری

 

پیش از آنکه به این سه ابزار بپردازیم، باید تمامی ??اکتورهای اولیه ای که بر روی سرعت بارگذاری ص??حه، جهت ا??زایش سرعت بارگذاری ص??حات وب تاثیرگذار هستند را ب??همیم.

  • مشکلات هاست: اگر هاست کند یا غبرقابل اعتمادی دارید، کارهای دیگری که انجام می دهید اهمیتی نخواهد داشت. سایت شما اغلب اوقات کند و غیرقابل اعتماد خواهد بود.
  • مشکلات ??نی: روش هایی برای ساخت وب سایت های کند و سریع وجود دارد. ساختن یک سایت سبک و بعد بهینه کردن عملکرد آن برای ا??زایش سرعت سایت ضروری است.
  • اندازه: ??رقی نمی کند چطور سایت خود را ساخته اید. بالاخره باید در شبکه انتقال داده شده و به کاربر برسد. بنابراین، هرچه سایت بزرگتر باشد، داده های بیشتری باید منتقل شوند. شما باید ص??حاتی بسازید که بیش از 3 مگابایت حجم نداشته باشند و حتی کوچکتر از این میزان باشند.
  • شبکه کاربر آخر: این مسئله کمی خارج از کنترل شماست و جایی است که باید آخرین کاربر خود را هم در نظر بگیرید. اگر ا??راد عمدتا از طریق تل??ن های همراه خود به سایت شما دسترسی دارند و از mobile data است??اده می کنند، باید روی اتصال 3G حساب کنید. یعنی باید همه چیز آنقدر سبک باشد که تحت هر شرایطی سریع بارگذاری شود.

تمامی این مشکلات را ترکیب کنید. به این ترتیب می توانید مشکل واقعی را درک کنید. سایت سنگینی که بر روی یک هاست کند ساخته شده است و مشکلات ??نی زیادی دارد و برای بازدید از آن باید حتما از شبکه بالاتر از 3G کنید، قطعا برای کسب و کار شما اصلا م??ید نیست.

 

3 ابزار تست سرعت سایت

 

سه ابزاری که در ادامه معر??ی می شوند، می توانند سرعت ص??حه شما را ارزیابی کرده و بخش هایی که مستعد ارتقاء هستند را تشخیص دهند. البته این 3 ابزار، تنها ابزارهای موجود برای این کار نیستند اما زمانی که از آنها در کنار هم است??اده کنید، روشی جامع و آسان برای ارزیابی سرعت سایت خود داشته باشید.

 

اهدا?? ما از این کار عبارت است از:

  • اندازه ??یزیکی ??ایل: این اندازه باید تا جای ممکن کوچک بوده و به طور ایده آل کمتر از 3MB باشد.
  • زمان بارگذاری: این زمان باید تا جای ممکن کم باشد و به صورت ایده آل کمتر از 3 ثانیه.
  • بارگذاری موبایل: بارگذاری موبایل باید در سریعترین حالت ممکن باشد و به صورت ایده آل در اتصالات 3G زیر 5 ثانیه.

  1. Google PageSpeed Insights

این ابزار برای بهینه سازی ??نی مناسب است. این ابزار به صورت مستقیم، با تحلیل محتوای ص??حه وب می تواند اطلاعات تحلیلی در اختیار شما قرار دهد.

 

این ابزار تمامی ??رصت های بهینه سازی ??علی را به شما نشان داده و به ??اکتورهای بهینه سازی موجود و قابل است??اده اشاره می کند. گوگل می گوید:

 

PageSpeed Insights به شما نشان می دهد که یک ص??حه تا چه میزان در جهت عملکرد بهتر تلاش می کند و از 0 تا 100 به سایت ها نمره می دهد. این ابزار از دو جهت، قابلیت بهبود عملکرد وبسایت را بررسی می کند:

  • زمان بارگذاری محتوای بالایی: مدت زمان سپری شده از وقتی که کاربر درخواست بازدید ص??حه جدیدی را می دهد تا لحظه ای که محتوای بالای ص??حه توسط مرورگر بارگذاری می شود.
  • زمان بارگذاری کل ص??حه: مدت زمان سپری شده از لحظه ای که کاربر درخواست بازدید ص??حه جدیدی را می دهد تا لحظه ای که ص??حه به طور کامل توسط مرورگر باز می شود.

 

 

عمل کردن توصیه های ابزار شما را مطمئن می کند که وب سایت تان از لحاظ ??نی بهینه شده است و می تواند ص??حه را با بیشترین سرعت ممکن بارگذاری کند.

 

 

 

با این ابزار، می توانید ??رصت های موجود جهت سئوی من??ی سایت خود را پیدا کنید و سرعت بارگذاری ص??حه خود را ا??زایش دهید.

 

  1. Pingdom

Pingdom ابزاری است که سرعت ??علی وبسایت شما را می سنجد. شما باید URL سایت خود را وارد کرده و لوکیشنی که می خواهید آزمایش در آن انجام شود را نیز معر??ی کنید. نزدیک ترین لوکیشن به کسب و کار خود (و هاست سایت خود) را انتخاب کنید.

 

این ابزار نمره ای برای عملکرد به همراه مدت زمان بارگذاری ارائه می دهد. همچنین سایت شما را با دیگر سایت ها مقایسه کرده و اندازه ??یزیکی ??ایل را به شما نشان می دهد.

 

 

 

من نتایج Pingdom را دوست دارم چرا که کاملا جزئی و ریز به ریز هستند و مول??ه های سایت شما را نشان می دهند. این نتایج دقیقا می گویند که زمان بارگذاری نهایی به چه چیزهایی بستگی دارد.

 

اینجا می توانیم ببینیم حدودا نیمی از (44 درصد) ص??حه اصلی کمپانی من را تصاویر تشکیل می دهند. بنابراین می توانیم این ص??حه را با حذ?? یا با بهینه سازی تصاویر آن کوچکتر کنیم.

 

 

 

در تصویر زیر، می توانیم تاثیر چندین ??اکتور را بر روی زمان بارگذاری هر درخواست ??ایل، با کدهای رنگی ببینیم. این درخواست ها عبارت اند از: DNS, SSL, Send, Wait, Receive و Connect.

 

Wait time به طور خاص بسیار جالب بوده و علامتی برای هاست بی کی??یت می باشد. اگر علامت های بزرگ زرد رنگ را مشاهده می کنید، باید به ??کر ارتقاء برنامه هاست خود باشید.

 

همچنین همانطور که مشاهده می کنید ما به دلیل سرور خوبی که از WP Engine data center تهیه کرده ایم، Wait time خاصی نداریم اما DNS ما تاخیر زیادی دارد. برای حل این مشکل، ما سعی در است??اده از ارائه دهنده پیشر??ته DNS داریم تا این نقطه ضع?? خود را پوشش دهیم.

 

 

 

با توجه به این اطلاعات، می توانید تشخیص دهید چه مدل ??ایل هایی خلل و ??رج وبسایت شما را پر می کنند و چه مسائلی مرتبط با هاست یا DNS سرعت سایت شما را کاهش می دهند. در واقع این ابزار تمامی ??رصت های موجود جهت ا??زایش سرعت سایت شما را به شما نشان می دهد.

  1. Google Mobile Test

امکان دارد از ابزارهای بالا نتیجه خوبی بگیرید اما همچنان مشکل سرعت در موبایل داشته باشید. طبق اطلاعاتی که Think With Google ارائه کرده است، این مسئله به این علت است که 70 درصد از بازدیدهای موبایل هنوز بر روی اتصال دیتای 3G است و پیش بینی می شود تا سال 2020 هم به همین منوال باقی بماند.

 

اگر سایت شما در پهنای باندهای مت??اوت به سرعت بارگذاری می شود، عالی است. اما اگر کاربران موبایل اکثریت مخاطبین شما را تشکیل می دهند باید وبسایت خود را برای این کاربران بهینه کنید.

 

The Google Mobile Tool خلاصه ای از عملکرد شما در اتصال 3G ارائه می دهد و گزارشی نیز در همین راستا تنظیم می کند. همانطور که می توانید ببینید، سایت ??علی ما آنقدرها که باید بر روی اتصال 3G سریع نیست، بنابراین بهینه کردن وبسایت برای این کاربران، در زمان طراحی مجدد می تواند یکی از نقاط کلیدی تمرکز ما باشد.

 

همینطور که ص??حه را Scroll می کنید، می بینید که سایت شما با دیگر سایت های ??عال در حوزه کاری تان مقایسه شده است و پیشنهاداتی برای ر??ع مشکلات موجود به شما ارائه می شود. می توانید درخواستی نیز ثبت کنید که توصیه های جزئی و ریزی برای آنکه چه مواردی را می توانید اصلاح کنید تا سرعت سایتتان ا??زایش پیدا کند دریا??ت کنید.

 

نکات مهم

  • نکته اول: بهینه کردن ص??حه اصلی به تنهایی کا??ی نیست؛ شما باید تمامی ص??حات مهم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید عملکرد خوبی دارند.
  • نکته دوم. برای آنکه متوجه شوید کدام ص??حات در سایت شما اندازه بزرگی دارند و بهتر است کوچک شوند، از ابزار SEO Spider است??اده کنید. این ابزار را می توانید در آدرس ScreamingFrog.co.uk پیدا کنید. اینجا دستورالعملی برای نحوه انجام این کار می توانید پیدا کنید:

  1. Screaming Frog را دانلود کرده و نصب نمایید.
  2. سایت خود را بررسی کنید.
  3. تب Internal را ببینید.
  4. ستون Size را مشاهده کنید.

  • نکته سوم: همچنین می توانید در حساب Google Analytics، زمان بارگذاری متوسط را مشاهده کنید. برای این کار به این آدرس بروید: Behaviour > Site Speed section

بالا بردن سرعت لود سایت

 

برای آنکه سایت خود را برای تمامی کاربران بالا ببرید، باید از زوایای مت??اوتی به سایت خود نگاه کنید.

  • آیا این سایت از لحاظ تکنیکی و ??نی به خوبی بهینه شده است؟
  • آیا ص??حات بزرگ با تعداد زیادی تصویر و محتوا دارید؟
  • آیا هاست وب سایت شما مشکل دارد و سایت شما را Down می کند.
  • سایت شما چطور برای کاربران موبایلی یا کاربرانی که اتصالات ضعی?? تر اینترنتی دارند باز می شود و چه عملکردی دارد؟

با بررسی عملکرد این سه ابزار، می توانید درک بهتری از عملکرد سایت خود داشته باشید و ب??همید که چه کارهایی برای ا??زایش سرعت سایت خود می توانید انجام دهید. با مسئله نیاز به بهینه سازی ??نی، کاهش اندازه ??ایل ها، است??اده از هاست بهتر و اغلب اوقات ترکیبی از تمامی این موارد دارد. سپس چندبار وب سایت خود را مجددا بررسی نمایید.

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...