رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammad_kheiry17

11 نکته بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

پست های پیشنهاد شده

سئو سایت می تواند با توجه به این که بازدیدکنندگان از شما چه می خواهند، ترا??یک سایت شما را ا??زایش دهد. سئو می تواند به شما کمک کند محتوایی تولید کنید که خوانندگان از آن لذت ببرند و در عین حال ص??حات شما را بهینه کنند و تا جای ممکن آن را به ص??حه ای کاربردی تبدیل کنند.

 

اولین قدم ها به سمت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می توانند ترسناک باشند، اما شما می توانید با اعمال تغییرات کوچک کار خود را آغاز کرده و رنک و رتبه خود را در نتایج جستجو ا??زایش دهید.

 

گذشته از اینها، مو??قیت در سئو یک شبه ات??اق نمی ا??تد، پس بهتر است با تغییرات کوچکی شروع کنید که به تدریج منتهی به مو??قیت های بزرگ می شوند.

 

تعری?? مو??قیت در سئو کمی سخت است، اما به طور کلی ما می خواهیم:

  • محتوای مرتبط تری به مخاطب هد?? خود نشان دهیم
  • ترا??یک جستجویی که به سایتمان می آید را ا??زایش دهیم
  • در نتایج جستجو آگاهی بخش باشیم
  • از موقعیت ها برای بهبود تجربه کاربری سایت خود است??اده کنیم
  • با زمین زدن رقبا در نتایج جستجو، چشم اندازهای جدیدی برای کسب و کار خود بسازیم

11 نکته ای که در هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو باید به آنها توجه کنید:

  1. بر روی محتوا تمرکز کنید

شروعی خوب برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو این است که به محتوا توجه کنید. عبارت های کلیدی می توانند به شما کمک کنند به اهدا??ی که برای جستجو دارید برسید، اما همچنان به تولید محتوای با کی??یت نیاز دارید.

 

یکی از نکات بهینه سازی سایت این است که محتوای شما اول از همه باید برای خوانندگان خوشایند باشد تا موتورهای جستجو. قبلا زیاد توصیه می شد که تمامی عبارت های کلیدی را به محتوا اضا??ه کنید، اما این کار ریسک منحر?? کردن مخاطب را در پی دارد. در روش های مدرن سئو شما باید به کی??یت محتوای خود توجه کنید تا این محتوا برجسته به نظر برسد.

  1. عبارت های کلیدی خود را بشناسید (اما مانند یک ??رد عادی جستجو کنید)

باید جستجوی کلمات کلیدی انجام دهید تا بهترین عبارت های کلیدی که برای شما مو??قیت به دنبال دارند را پیدا کنید. گام بعدی این است که از این عبارت های کلیدی، در طبیعی ترین حالت ممکن در محتوای خود است??اده کنید. باید بدانید که عبارت های کلیدی شما عبارت های جستجویی هستند که مردم آنها جستجو می کنند تا به سایت شما بیایند. این عبارت ها باید معنادار بوده و خیلی کلی نباشند.

 

به روش جستجو کردن خودتان ??کر کنید. آیا سرچ می کنید:??? نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو??? یا “بهترین نکات برای مبتدیان سئو???؟ هرچه خاص تر جستجو کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطب خاص خودتان دارید.

  1. مثل یک کاربر ??کر کنید

وقتی مثل یک کاربر جستجو می کنید، گام بعدی این است که مثل کاربر هم ??کر کنید. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا بتوانید تغییرات اندکی در عملکرد سایت خود ایجاد کنید.

 

برای مثال، مدت زمان بارگذاری سایت شما چقدر است؟ اگر سایت شما بیش از حد کند باشد بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از این، اگر سایت شما برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، گوگل احتمالا شما را در نتایج بالایی نخواهد گذاشت.

 

تجربه کاربری از هر زمان مهم تر شده است و شما باید تمامی تغییراتی که باعث می شوند بررسی سایت شما برای بازدیدکنندگان ساده شود را در نظر بگیرید. از ا??رادی که برای بار اول سایت شما را بازدید می کنند نظر بخواهید. ??یدبکی که آنها به شما می دهند می تواند ارزشمند باشد.

  1. بهینه سازی عنوان وب سایت

 

عناوینی که می نویسید باید کوتاه اما توضیح دهنده باشند. پیشنهاد می شود عناوین 60-50 کاراکتری بنویسید. شما حتی اگر عنوان های طولانی تری بنویسید، موتورهای جستجو تنها به این تعداد کاراکتر دسترسی دارند و بقیه آنها مورد است??اده نخواهد بود.

 

از عنوان برای توصی?? محتوا و ص??حه ای که بازدیدکننده می بیند است??اده کنید. عنوان مقاله شما باید جذاب باشد اما نباید گمراه کننده باشد. تا جایی خلاق بودن مجاز است که به م??هوم محتوا و??ادار باشید.

  1. لینک های داخلی اضا??ه کنید

لینک های داخلی به شما کمک می کنند ارزش محتوای خود را برجسته کنید. این کار، روشی خوب برای ا??زایش ترا??یک وب سایت در بین روش های بهبود سئو است. هر لینکی باید بر روی یک عبارت کلیدی تمرکز کند تا محتوای خود شما نابود نشود.

  1. لینک های خارجی اضا??ه کنید

لینک های خارجی در صورتی که به صورت متعادل از آنها است??اده شود می توانند ارزش سایت شما را ا??زایش دهند. شما قطعا نمی خواهید با هدایت خوانندگان خود به ص??حه رقبا، آنها را از دست بدهید. حتما به ص??حات با چگالی بالا لینک دهید تا در عین ا??زایش ارزش محتوا، اعتمادسازی کنید. روی لینک سازی به عنوان یک استراتژی حساب کنید و جلوی وسوسه اشباع سازی محتوا با لینک های خارجی را بگیرید.

  1. از شبکه های اجتماعی برای ساخت اعتبار و چگالی است??اده کنید

یکی از سوالات متداول این است که آیا شبکه های اجتماعی بر روی استراتژی سئو تاثیرگذار هستند یا خیر. با اینکه ارتباط مستقیمی بین این دو نیست، حضور در شبکه های اجتماعی همراه با ارتقاء رنک و رتبه می تواند مناسب باشد.

 

هرچه بیشتر دیده شوید، با دستیابی به مخاطبین بیشتر شانس بیشتری هم برای ا??زایش اعتبار خود دارید. گذشته از این، توییت ها در نتایج جستجو نشان داده می شوند و مو??قیت اجتماعی می تواند منجر به چندین مزیت شود.

  1. محتوای تازه بسازید اما محتوای قدیمی را هم ??راموش نکنید

محتوای تازه می تواند نشانه ای باشد برای آنکه به طور منظم سایت خود را به روز می کنید. ??رقی نمی کند که این محتوای تازه پست وبلاگی است یا یک پیام دیگر، به هر حال اضا??ه کردن محتوا هر چند وقت یک بار می تواند خوب باشد.

 

جدا از محتوای جدید، تجدید نظر کردن در محتوای موجود هم بسیار خوب است. پست های قدیمی وبلاگ می توانند ارزش بیشتری نسبت به پست های جدید داشته باشند. سئو برای آنکه اثر داشته باشد نیاز به زمان دارد، یعنی هرچه پست شما قدیمی تر باشد، در نتایج جستجو می تواند رتبه بالاتری به دست آورد.

 

حتما محتوای خوبی تولید کنید و از عبارت های کلیدی مناسب است??اده کنید. بر روی عملکرد پست های قدیمی نیز نظارت داشته باشید و آنها را به روز نمایید. این تاکتیک می تواند بدون تولید پست های جدید، به ا??زایش ترا??یک سایت شما کمک کند.

  1. متاتگ اضا??ه کنید

 

Title tagها محتوای ص??حه شما را توصی?? می کنند. در واقعی زبانی است که به موتورهای جستجو کمک می کند ب??همند سایت شما در رابطه با چه موضوعی است. اینجا باید عبارت های کلیدی مناسبی که بیشترین ارتباط را با ص??حه شما دارند اضا??ه کنید.

 

گذشته از این، متا دسکریپشن زمینه مناسبی برای title tagها به وجود می آورد که به موتورهای جستجو و ا??راد کمک می کند دیدگاه کلی نسبت به محتوای شما داشته باشند. متا دسکریپشن نباید بیش از 170 کاراکتر باشد و شما باید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. این متن، متنی است که کاربران را متقاعد می کند بر روی ص??حه شما کلیک کنند.

  1. تصاویر خود را بهینه کنید

سئو تنها محدود به نوشتن متن نیست و می تواند برای تصاویر نیز وجود داشته باشد. از آنجا که محتوای بصری روز به روز محبوب تر می شود، بهینه سازی تصاویر برای آنکه ا??راد بتوانند بهتر آنها را پیدا کنند ضروری است.

 

خوشبختانه بهینه کردن تصاویر به زمان احتیاج ندارد. به جستجوی تصویری به عنوان شانس جدیدی برای ا??زایش ترا??یک سایت خود ??کر کنید.

  1. سئوی محلی

از آنجا که بازاریاب های بیشتری تلاش به دستیابی به مخاطبین هد?? خود دارند، بازاریابی محلی در حال پیشر??ت است. از آنجا که گوگل در تبلیغات محلی سرمایه گذاری می کند، ??ضای مناسبی برای سئوی محلی وجود دارد. استراتژی های عبارت کلیدی بیشتر بر روی مخاطبین محلی تمرکز دارند و محتوا می تواند بهینه شود تا بر هد?? گذاری های مختل?? منطبق شود.

 

روشی مناسب برای سئوی محلی این است که تا جای ممکن جزئیات مربوط به مخاطب مورد هد?? خود را بدانید.

 

سخن آخر

 

هد?? سئو این است که با توجه به ابعاد مختل??ی از جمله متن، طراحی، عبارت های کلیدی و دیدگاه شما نسبت به مخاطب هد??، تجربه کاربری عالی ارائه دهد.

 

همیشه مثل کاربر ??کر کنید و سعی کنید محتوایی مرتبط و کاربردی ارائه دهید. از عبارت های کلیدی گریزان نباشید اما حتما زمان مناسب از آنها است??اده کنید.

 

نکته آخر اما مهم اینکه سئو به زمان نیاز دارد. اگر پس از اولین تلاش های خود، تغییری در رنک و رتبه نمی بینید امید خود را از دست ندهید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...