رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
modireserver

آموزش نصب وردپرس روی cpanel

پست های پیشنهاد شده

وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، و سی پنل به عنوان محبوب‌ترین پنل میزبانی وب‌سایت در میان کاربران بسیار پراست??اده و رایج می‌باشد لذا آموزش نصب وردپرس روی cpanel می‌تواند یک آموزش کاربردی برای کاربران تازه‌کار باشد که قصد داریم قدم‌به‌قدم و بسیار دقیق آن را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید. [h=3]وردپرس چیست؟[/h]

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و بسیار امن و با هسته‌ای بسیار قدرتمند می‌باشد که درصد بسیار زیادی از سایتهای دنیا توسط این Cms راه‌اندازی شده‌اند. به دلیل متن‌باز بودن آن سورس این سیستم مدیریت محتوا به‌راحتی قابل ویرایش بوده و بدین منظور نظر بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کرده است.

 

زبان برنامه‌نویسی این cms برپایه ی php بوده لذا پیاده سازی آن بر بستر سرورهای لینوکسی با پنل میزبانی cpanel بسیار قدرتمند و کاری راحت خواهد بود.

 

از مزایای دیگر آن می‌توان به داشتن پلاگین های ??راوان و کاربردی و همچنین قالب‌های رایگان حر??ه‌ای ارائه شده در وب سایت مرجع آن و وب سایت های ایرانی پشتیبانی کننده اشاره کرد. [h=2]نصب وردپرس روی هاست سی پنل[/h]

برای شروع مراحل نصب وردپرس ابتدا باید آخرین ورژن آن را از سایت رسمی وردپرس دانلود نمایید. و یا از سایتهای مرجع ایرانی نسخه ??ارسی آن را دانلود کرده و بر روی هاست لینوکس خود آپلود کنید.

 

download-wordpress.jpg

 

حال باید به هاست خود وارد شده و ??ایل ??شرده‌ی مربوط به وردپرس را آپلود نمایید برای این کار مراحل زیر را طی نمایید.

 

۱ – ابتدا با یکی از روش های زیر وارد بخش هاست لینوکس خود شوید.

http://www.site.com/cpanel http://www.site.com:2082

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums] 1

2

[/TD]

[TD=class: crayon-code] http://www.site.com/cpanel

http://www.site.com:2082

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

۲ – در قسمت files بر روی file manager کلیک کرده تا وارد ??ضای ??ایلهای میزبانی سایت خودتان شوید. توجه کنید که حتماً به شاخه‌ی public_html وارد شوید و در این مسیر اقدام به نصب وردپرس خود نمایید.

 

file-manager-min.jpg

 

۳ – در این بخش بر روی دکمه‌ی upload کلیک می‌کنیم تا بتوانیم ??ایل ??شرده‌ی وردپرس را بارگذاری نماییم.

 

upload-wordpress-min.jpg

 

۴ – پس از باز شدن ص??حه‌ی جدید بر روی دکمه‌ی Browse کلیک می‌کنیم و مسیر ??ایل وردپرس خود را داده و اقدام به آپلود می‌کنیم.

 

این پروسه بسته به سرعت اینترنت شما زمان بر بوده توصیه می‌کنیم یک قهوه برای خودتان بریزید و میل کنید تا آپلود ??ایل انجام شد.

 

۵ – بعد از اتمام آپلود ??ایل به بخش file manager برگشته و حال باید بتوانید ??ایل مربوطه را مشاهده نمایید اگر این امر محقق نشد یک‌بار بر روی دکمه‌ی Reload کلیک نمایید.

 

۶ – حال بر روی ??ایل راست کلیک کرده و Extract را بزنید و یا از منوی بالا آن این گزینه را بزنید تا ??ایل شما از حالت ??شرده خارج شود.

 

extract-wordpress-min.jpg

 

۷ – حال یک ??ولدر با نام wordpress بر روی هاست شما قرارگر??ته چنانچه تمایل دارید سایت خود را بر روی مسیر wordpress راه‌اندازی کنید با ??راخوانی آدرس http://www.site.com/wordpress می‌توانید اقدام به نصب وردپرس روی cpanel کنید ولی اگر مدنظر دارید سایت شما بر روی روت آدرس دامنه شما به نشانی http://www.site.com راه‌اندازی شود باید تمامی ??ایل‌های موجود در ??ولدر wordpress را به مسیر public_html و یا یک پله بالاتر انتقال بدید.

 

برای انتقال ??ایل‌ها وارد ??ولدر wordpress شده و بر روی Select All کلیک کنید تا تمامی ??ایل‌ها انتخاب شوند و بعد بر روی دکمه‌ی Move File کلیک کنید. در این مرحله یک پنچره برای شما نمایش داده می‌شود که آدرس محل جدید را برای انتقال ??ایل‌ها سؤال می‌کند شما نام wordpress را حذ?? کرده تا ??ایل‌ها یک پله بالاتر یعنی روت دامنه شما منتقل شوند.

 

move-files-min.jpg

 

حال اگر مسیر public_html خود را ر??رش کنید تمامی ??ایل‌ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد. ??ولدر wordpress را پاک کنید و در این مرحله باید اقدام به ساخت دیتابیس و یا پایگاه داده کنیم.

 

delete-unwanted-files-min.jpg

 

۸ – برای نصب وردپرس نیاز به یک پایگاه داده و یک یوزر بر روی mysql دارید که برای ساخت آن‌ها وارد بخش Databases شده و بر روی Mysql Databases کلیک نمایید.

 

create-database-min.jpg

 

در ص??حه‌ی جدید که برای شما باز می‌شود در ??یلد Create a New Database نام دلخواهی برای ساخت دیتابیس خود وارد نمایید و بعد روی Create Database کلیک نمایید.

 

database-name-min.jpg

 

همانطور که مشاهده می‌کنید دیتابیس شما به‌راحتی ساخته شد. حال باید یک یوزر برای پایگاه داده خود ساخته و آن را به دیتابیس خود الحاق نمایید.

 

پس از وارد کردن نام یوزر و پسورد بر روی Create a User کلیک نمایید تا یوزر شما ساخته شود. ??قط توجه کنید که پسورد خودتان را جایی کپی نمایید چون در مراحل نصب وردپرس روی cpanel به آن نیاز خواهید داشت.

 

create-user-min.jpg

 

حال برای اضا??ه کردن یوزر به پایگاه داده در بخش Add a User to a Database بر روی Add کلیک نمایید.

 

add-user-to-database-min.jpg

 

در پنجره جدید که برای شما نمایان خواهد شد تیک تمامی موارد رو زده تا دسترسی‌های کامل به یوزر مربوطه داده شود و در انتها بر روی Make Changes کلیک نمایید.

 

alter-privileges-min.jpg[h=3]شروع ??رایند اصلی آموزش نصب وردپرس روی cpanel[/h]

از این بخش کار دیگه راه بسیار ساده و هموار هستش و ??قط با واردکردن چند اطلاعات و زدن چند تا به قول خودمان Next و Install نصب رو انجام میدیم.

 

begin-to-install-min.jpg

 

در این مرحله برای نصب وردپرس روی cpanel باید اطلاعات دیتابیس خود که در مرحله قبل ساختید را با دقت وارد کنید تا اتصال به پایگاه داده به درستی انجام شده و مراحل نصب آغاز گردد.

 

import-data-for-install-wordpress-min.jpg

 

در این مرحله بر روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید تا نصب وردپرس روی cpanel به سرعت انجام شود.

 

finish-install-min.jpg

 

خوب تبریک میگم به همین راحتی توانستید وردپرس رو نصب کنید و سایت خودتان را با قوی‌ترین Cms دنیا راه‌اندازی کنید برای مرحله آخر نیاز هستش تا یکسری اطلاعات مربوط به بخش لاگین مدیریت وردپرس و نام وب سایت خود را انتخاب کنید.

 

information-of-wordpress-min.jpg

 

حالا می توانید از آدرس http://www.yousite.com/wp-admin به بخش مدیریت سایت وردپرسی خودتان لاگین کنید و سایت خودتان را مدیریت کنید، پلاگین نصب کنید، قالب دلخواه خودتان را ??عال کنید و یا پست ارسال کنید.

 

login-area-of-wordpress-min.jpg

 

 

منبع

Ø¢ÙÙزش Ùصب Ùردپرس رÙÛ cpanel ٠ساخت ÛÚ© Ùب ساÛت کاÙÙ

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...