رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

چگونه بازی‌های ویندوزی را روی مک اپل اجرا کنیم؟

پست های پیشنهاد شده

[h=1]چگونه بازی‌های ویندوزی را روی مک اپل اجرا کنیم؟[/h]

ec9e14e95464a540ff7efb59a20ba7ed.jpg&wmax=800&hmax=533&quality=85&bgcol=FF0000&path=

[h=3]می‌توان بازی‌هایی را که برای ویندوز طراحی شده‌اند را بر روی سیستم عامل مک (Mac) اپل اجرا کرد و خبر خوش اینکه این کار خیلی هم سخت نیست. روش‌های مختل??ی برای این کار وجود دارد و مجموعه‌ی خوبی از نرم ا??زارها برای این کار وجود دارند. اساس این کار متکی بر مجازی‌سازی (virtualization) است و در ادامه این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام روش برای شما مناسب‌تر است.[/h] اجرای بازی‌های ویندوزی در مک به کمک بوت کمپ (Boot Camp)

راهی که اپل برای مجازی سازی پیشنهاد می‌کند بسیار ساده است: نصب بوت کمپ. با نصب این نرم ا??زار و ویندوز بر روی دستگاه می‌توانید استارت‌آپ (startup) را از طریق ویندوز اجرا کنید و سپس شروع به بازی کردن کنید. اپل ادعا می کند که بوت کمپ یک انتخاب بسیار خوب است چون مثل شبیه‌ساز (emulator) ها نیست که اکثرا باعث می‌شوند سیستم به خوبی کار نکند و ک??ند شود.

می‌توانید با است??اده از بوت کمپ، هم ویندوز و هم iOS را نصب کنید و بین آنها به راحتی ر??ت و آمد کنید. هنگام نصب، ابزار دستیار (assistant tool) یک پارتیشن خواهد ساخت که در واقع خانه‌ی سیستم عامل ویندوز خواهد شد و البته با این کار هیچ گونه اطلاعاتی از روی مک پاک نخواهد شد. نکته‌ی من??ی این نرم ا??زار این است که هر د??عه که بین سیستم عامل‌ها سوییچ می‌کنید، باید سیستم را ریبوت کنید که ممکن است بعد از مدتی خسته کننده و اعصاب خوردکن شود.

بوت کمپ از ویندوز اکس پی و ویستا و ویندوز 7 و ویندوز 8 کاملا پشتیبانی می‌کند. این نرم ا??زار گزینه‌ای دارد که از شما می‌پرسد که به صورت پیش‌??رض می‌خواهید کدام سیستم عامل بعد از بوت کردن بالا بیاید. ??ایل‌های برنامه‌هایی که نصب می‌کنید بر روی همان پارتیشن مخصوص به سیستم عامل ذخیره خواهد شد. برای نصب بوت کمپ به سی دی اورجینال ویندوز نیاز دارید که ممکن است برای بسیاری خبر خوبی نباشد.

اجرای بازی های ویندوزی در مک با واین (Wine)

واین یک نرم ا??زار رایگان و اوپن سورس است. واین برای مدت‌ها ??قط نسخه‌ی بتا داشت ولی اینک نسخه‌ی پایدار 1.6.2 آن برای دانلود رایگان در دسترس است. هر برنامه‌ای با واین به صورت بی‌نقص اجرا نمی‌شود ولی بازهم بسیار خوب و محبوب است.

واین برای هر اپلکیشن یک پیشوند (prefix) جداگانه می‌سازد و با این کار شما را قادر می‌سازد تا به محتویات ویندوز بر روی مک دسترسی داشته باشید. درواقع واین به خودی خود یک اپلیکیشن نیست بلکه یک ابزار است که کامپیوتر را قادر می‌سازد برنامه‌هایی را اجرا کند که قبلا نمی‌توانست اجرا کند. با واین شما شاهد پر??ورمنس ضعی?? نیستید که همین واین را یک گزینه‌ی مناسب برای گیمینگ می کند ولی بازهم بعضی از اپلیکیشن‌ها کلا اجرا نمی‌شوند.

در سایت واین یک دیتابیس وجود دارد که در آن لیستی از برنامه‌ها و بازی‌ها را می‌بینید که بدون هیچ مشکلی تحت مجازی سازی کار می‌کنند و البته باگ‌های تعمیر شده نیز در آنجا ذکر شده‌اند. بازی‌های بزرگی همچون World of Warcraft و Fallout 3 به راحتی و بدون هیچ مشکلی با واین اجرا می‌شوند.

اجرای بازی‌های ویندوزی بر روی مک با کراس اوور (CrossOver)

نرم ا??زار کراس اوور در واقع نسخه‌ی پولی واین است و امکانات بیشتری دارد و با است??اده از آن نسبت به واین می‌توان برنامه‌های ویندوزی بیشتری را بر روی مک اجرا کرد. این برنامه برای دو ه??ته رایگان است و در سایت آن قسمتی به نام What Runs? وجود دارد که می‌توانید چک کنید ببینید برنامه یا بازی ویندوزی که می‌خواهید را اجرا می‌کند یا نه.

کراس اوور با بازی‌های بسیاری سازگار است. برنامه‌ها و بازی‌های قدیمی‌تر بسیار بهتر اجرا می‌شوند و آخرین ورژن برنامه‌های مایکروسا??ت آ??یس با کمی نقص در آن اجرا می‌شود که شرکت سازنده‌ی کراس اوور ادعا می‌کند این نقص‌ها به علت باگ‌هایی است که آ??یس دارد. برای اجرای این برنامه نیازی به سی دی اورجینال ویندوز ندارید.

اجرای بازی‌های ویندوزی بر روی مک با است??اده از پاراللز دسکتاپ 9 (Parallels Desktop 9)

برای اجرای پاراللز دسکتاپ نیاز به ویندوز اورجینال دارید و قیمت این نرم ا??زار نیز بالا است ولی نتیجه‌ی آن عالی است و یکی از بهترین و روان‌ترین نرم ا??زارهای مجازی سازی موجود در جهان است. این نرم ا??زار گزینه‌ی کنترل از راه دور یا همان remote دارد که اجازه می‌دهد از آیپد و آی??ون نیز به آن دسترسی داشته باشید ولی متاس??انه برای آن باید پول جداگانه‌ای پرداخت کنید.

پاراللز دسکتاپ 9 گران‌ترین نرم ا??زاری است که در این لیست وجود دارد ولی در عوض خیلی سرراست است و انجام بسیاری از کارها با آن خیلی روان و بی دردسر است و البته از ویندوز 8 نیز پشتیبانی می‌کند.

با این نرم ا??زار می‌توانید از دوربین iSight اپل در سیستم عامل ویندوز هم است??اده کنید ولی متاس??انه هنوز مشکلاتی با اجرای آ??یس 2010 دارد.

اجرای بازی‌های ویندوزی بر روی مک با VMware Fusion 6

 

این نرم ا??زار نسبت به سایر برنامه‌های مجازی سازی، امکانات گزینشی سازی و شخصی سازی بیشتری عرضه می‌کند. امکانات بیشتر دیگری نیز دارد و حالت‌های مختل??ی برای رابط کاربری دارد. گزینه‌های ??ول اسکرین و تک پنجره‌ای و نمای واحد (Unity view) دارد و خود شرکت پیشنهاد می‌کند که برای نیازهای اکثر کاربران بهتر است از این گزینه است??اده شود چون یک تجربه‌ی کاملا یک‌دست و یک‌پارچه خواهند داشت. با انتخاب این گزینه دیگر خبری از آیکون‌های ویندوز و تسک بار نخواهد بود و این گونه به نظر می‌رسد که گویا در محیط مک هستید.

??یوژن یک برتری دیگر دارد و آن این است که هنگام تعویض بین سیستم عامل‌ها در ماشین مجازی نیازی به ریبوت کردن نیست. این نرم ا??زار در اجرای اپلیکیشن‌ها بسیار قوی است و در اجرای سخت ا??زارهایی که ??قط با ویندوز کار می‌کنند نیز بسیار مو??ق است. وسایلی همچون گیم‌پده و کنترلر و جوی استیک‌. این نرم ا??زار یک دوره‌ی رایگان 30 روزه نیز دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...