رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
deltasina

طرز تهیه عدسی

پست های پیشنهاد شده

طرز تهیه عدسی هم یکی از غذاهای پرطر??دار میباشد،عدسی و طرز تهیه عدسی را در دو شیوه برای شما آموزش خواهیم داد،شما میتوانید از دو روش زیر برای پختن عدسی است??اده کنید و در ضمن نکات آنرا نیز مطالعه نمایید.

FunSara.Com-0892e4add0.jpg

طریقه اول پخت عدسی: مواد لازم: عدس یک لیوان سیب زمینی متوسط یک عدد پیاز سرخ شده سه قاشق غذاخوری آرد یک قاشق غذاخوری تخم مرغ دو عدد مرزه خشک یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی دو قاشق غذاخوری نمک و ??ل??ل و زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم عدسی طرز تهیه: عدس را می پزیم. بعد از پختن، آب آن را کنار گذاشته و عدس را می کوبیم تا کاملا له شود. در ظر??ی روغن را ریخته و پیاز سرخ شده را همراه با آرد کمی ت??ت می دهیم. سپس مرزه ، نمک و زردچوبه و ??ل??ل را به آن اضا??ه می کنیم و عدس کوبیده را به همراه آب عدس داخل آن می ریزیم. اگر آب عدس کم بود، یک لیوان آب جوش به آن اضا??ه می کنیم.

کوبیدن عدس سیب زمینی را خرد کرده و داخل عدس می ریزیم و می گذاریم عدسی جا بی??تد. بعد از این که سیب زمینی ها پخت و عدسی غلیظ شد، دو عدد تخم مرغ را داخل آن می شکنیم. بعد از چند جوش که تخم مرغ ها س??ت شدند، عدسی آماده است. عدسی را می توانید با آب لیمو و ترشی بخورید.

----------------------------------------------------------------------------------------------

FunSara.Com-a4379d8a04.jpg

طریقه دوم پخت عدسی:

مواد لازم:

یک پیاز متوسط

دو لیوان عدس

نص?? لیوان شیر

یک تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری آرد

گالینا بلانکا

لیمو ترش یه نص??ه

نمک ??ل??ل زرد چوبه

پیاز رو خیلی ریز خورد کنید با روغن و زردچوبه بریزید توی یه قابلمه. بزارید روی گاز. در حالیکه داره سرخ میشه عدسها رو بریزید توی یه سینی و پاک کنید. بعد بشورید و به پیازداغ اضا??ه کنید. روش آب بریزید تا سطح عدسها رو بپوشونه. روی حرارت ملایم بزارید بپزه. یه دونه تخم مرغ رو هم جدا بزارید آبپز بشه. میتونید توی این ??اصله برید به کارهای دیگه تون برسید. عدس زود میپزه ولی آب زیاد میگیره. برای همین یه ربع یه بار کمی آب بهش اضا??ه کنید و یه هم بزنید.

بعد که عدس پخت یک قاشق آرد گندم رو توی یه لیوان آب قاطی کنید و این سوسپانسیون رو به عدس اضا??ه کنید. یه نص?? قاشق چایخوری نمک هم بریزید تا مزه نمک به خورد عدسها بره. تخم مرغ رو پوست بکنید و توی عدس رنده کنید. نص?? لیوان شیر رو هم اضا??ه کنید. حالا بزارید یه نیم ساعتی قل قل کنه و جا بیا??ته.

بعد پودر گالینا بلانکا رو بهش اضا??ه کنید. نص??ه لیمو ترش رو هم توش بچکونید. بزارید یه ده دقیقه بپزه و غلیظ بشه.

عدسی شما آماده است.

اون نص?? لیوان شیر و یه دونه تخم مرغ و نص??ه لیمو توی اون همه عدس تاثیر زیادی نمیزاره ??قط اثرش اینه که هر کی این عدسی رو بخوره میگه به به این چرا با همه عدسیهایی که خوردم ??رق داره.

من خودم دوست دارم عدسی یه عالم زیره و ??ل??ل و کشک و روغن زیتون داشته باشه اگه دوست دارید میتونید زیره رو همون اولش بریزی که با عدسها بپزه. بقیه اش رو هم آخرش اضا??ه کنید.

نکات : اگر مرزه خشک در دسترس نداشتید، می توانید از شنبلیله خشک یا هر سبزی معطر دیگری هم است??اده کنید.عدس احتیاج به خیس كردن ندارد؛ همچنین موقع پخت، نمك اضا??ه نكنید زیرا باعث س??ت شدن آن می شود. نگهداری عدس نیز راحت است ؛ می توان در یك محل خشك و خنك برای مدت زیادی آن را نگه داشت. ولی بعد از یك مدت طولانی، رنگش به مقدار جزئی از بین می رود ولی مزه آن تغییر چندانی نمی كند.

FunSara.Com-49f8697d0e.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای دیدن عکسهای

تزیین عدسی به صورت بزرگتر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

FunSara.Com-7448150e4d-Small.jpgFunSara.Com-cdae5b3599-Small.jpgFunSara.Com-170407abd4-Small.jpgFunSara.Com-80637535ff-Small.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...