رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
amirali.dmy

شرایط مهریه و نفقه در طلاق توافقی

پست های پیشنهاد شده

 

یکی از عوامل این قضیه را می توان ا??زایش زنان مستقل در جامعه ایرانی دانست که دلیل این امر را می توان شرکت این دسته زنان در ??عالیت های شغلی ، اقتصادی و اجتماعی و ... دانست که باعث قدرت آنها شده و آنان را از حمایت های مالی مردان بی نیاز می کند.

در نتیجه آنان به خاطر رهایی از مشکلات زناشویی تقاضای طلاق توا??قی می کنند. در واقع این گونه زنان با آن دسته از زنانی که یصورت ستی ازدواج کرده و پس از مدتی در زندگی زناشویی به مشکل می خورند و به ناچار این مشکلات را تحمل می کنند ??رق دارند.

زوجین (زن و شوهر) باید قبل از شروع مراحل طلاق توا??قی در مورد مهریه ، ن??قه ، جهیزیه و در صورت داشتن??رزند مشترک، در مورد حضانت ??رزند و یا ??رزندان به توا??ق برسند . البته مشاور حقوقی مجموعه ره جویان عدالت قبل از هراقدامی سعی بر صلح و سازش بین طر??ین را دارد که در صورت امکان به زندگی مشترک خود ادامه دهند ولی اگر این امر میسر نشد، صورتجلسه ای در این خصوص تنظیم میگردد

روزگار در حال تغییر است. این ??قط انتخاب همسر و ازدواج نیست که دور از همه رسوم سنتی و حر?? و حدیث‌های ??امیل انجام می‌شود؛ حتی طلاقی که دعوا و تهدید و قشون‌کشی خانوادگی با خود داشت، حالا به ات??اقی آرام و بی‌سر و صدا تبدیل شده است به نام طلاق توا??قی !

انگار نه انگار این زوجی که کنار یکدیگر روی صندلی‌های دادگاه خانواده نشسته‌اند، چند سالی از عمرشان را زیر یک سق?? با یکدیگر هدر داده‌اند.

طلاق توا??قی، طلاقی است كه در آن زن و شوهر در تمام زمینه های مربوط به زندگی مشترك از جمله مهریه ، ن??قه ، جهیزیه و در صورت داشتن ??رزند مشترك، حضانت ??رزند توا??ق می كنند و دادخواست 'صدور گواهی عدم امكان سازش' را تنظیم و به دادگاه تسلیم می كنند.

زنان بیوه با از دست ر??تن سرمایه جوانی و زیبایی امکاناتشان برای انتخاب همسر جدید کمتر است مهریه چیزی به عنوان جبران خسارت برای زن و وسیله???ای برای تأمین زندگی آینده اوست.

گر چه در قانون مدنی و كی??ری ایران نسبت به پرداخت ن??قه تاكید بسیاری شده است تا به این وسیله مردان ملزم به پرداخت حق و حقوق شرعی و قانونی همسر خود باشند اما در مواردی نیز به آنها اجازه داده شده است كه از پرداخت آن خودداری كنند و مهمترین چراغ سبز قانون مدنی برای ندادن ن??قه به زن ماده 1108 ق. م است كه میگوید هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظای?? زوجیت امتناء كند مستحق ن??قه نخواهد بود.

مهریه را می???توان به عنوان یک پشتوانه اجتماعی برای زنان در نظر گر??ت زیرا در صورت جدایی زن و مرد، زن متحمل خسارت بسیار بیشتری می???شود زیرا مرد طبق استعداد خاص بدنی معمولاً در اجتماع ن??وذ و تسلط بیشتری دارد و راحت تر می تواند خود را با وضعیت جدید و??ق داده و به شرایط عادی برگردد.

مراحل مطالبه مهریه توسط وکیل چیست ؟

شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در امور خانواده دارید تا مدارک خود را تحویل ایشان دهید.

پس از گر??تن وقت حضوری با وکیل باید مدارک خود را تکمیل و با خود همراه داشته باشید.

جهیزیه ای که زن به خانه شوهر میاورد به معنای انصرا?? زن از مالکیت یا شریک ساختن مرد در آن نیست بلکه مرد می‌تواند از منا??ع آن با اجازه زن است??اده کند که براساس قانون جهیزیه نوعی «اباحه تصر??» است و هیچ حقی را برای شوهر ایجاد نمی‌کند چرا که زن می‌تواند جهیزیه را به دیگری هم انتقال دهد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...