رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

نرم و راحت بودن لباس نوزادان در سیمونی انان

پست های پیشنهاد شده

در چند ه??ته اول كه نوزاد را به خانه می‌آورید چه چیزی لازم دارید؟ ما آنچه را كه كارشناسان تعیین كرده اند، مطالعه كردیم و آن را با والدین در میان گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم كه در مورد وسائل ضروری، مردم نظرات مختل??ی دارند. با در نظر گر??تن آنكه هزاران سال است كه انسانها بدون بطری پلاستیكی یا شلوار لاستیكی كودك خود را بزرگ كرده اند به این نتیجه می‌رسیم كه “ضروریات??? م??هومی گ??نگ دارد.

با این حال كودك شما چیزهای خاصی لازم دارد: جائی برای خوابیدن، صندلی مخصوص اتومبیل، پوشاك و اقلام كلیدی برای غذا خوردن، ساك مخصوص نوزاد و وسائل ایمنی. بیائید با دقت بیشتری لوازم ضروری نوزاد را مرور كنیم:

 

c715371cb1d90d14e203aa034e7b1f27.jpg

 

پوشاك

بطور كلی، پوشاك نوزاد باید نرم و راحت باشد و هیچگونه دگمه یا درز آزار دهنده نداشته باشد. شما باید لباس‌های نوزاد را چندین بار در روز عوض كنید بنابراین لباسی را انتخاب كنید كه دكمه‌های آن براحتی باز شود و تعویض پوشك آسان صورت گیرد. كودك خیلی سریع رشد می‌كند و اندازه‌های او تغییر می‌كند بنابراین لباسها را كمی بزرگتر بخرید؛ حداقل به اندازه ای كه تا دو ماه بعد نیز قابل است??اده باشند. یكی دو لباس هم درست به اندازۀ خودش برای وقت‌هایی كه می‌خواهید زیبا جلوه كند تهیه كنید. علیرغم آنكه در ادامه تعداد لباسها قید شده است ولی باز هم تعداد مورد نیاز بستگی خواهد داشت به سلیقه شما و زمان بندی برای شستشوی لباسها.

 

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7

 

لباسهای یك تكه (4 تا 7 عدد): لباسهای یك تكه لباس پوشاندن را ??وق العاده آسان می‌كند. لباسهایی انتخاب كنید كه از الیا?? نرم با??ته شده باشد و از ناحیۀ سر باز بوده، در ناحیۀ مچ پا و ساق‌ها آزاد باشد. درزهای لباس نیز، باید پاك دوزی شده باشد (تا زبر و خراش دهنده نباشد). از لباس‌هایی كه زیپ دارد بپرهیزید (زیپ ممكن است پوست ظری?? نوزاد را نیشگون بگیرد).

 

پیژاما یا لباس خواب‌های یك تكه (4 تا 7 عدد): لباس خواب‌هایی كه در انتها با یك نخ جمع می‌شوند بسیار مناسبند زیرا هنگام تعویض پوشك در نیمه شب شما مجبور نخواهید بود كه دگمه یا قزن لباس را بگشائید. لباس خواب نوزاد باید حتما گرم باشد زیرا خواب نوزاد راحت تر خواهد بود.

 

بلوزهای پنبه ای (4 تا 7 عدد): بلوزهای نرم انتخاب كنید كه ترجیحاً با دكمه دور گردن قابل اندازه شدن باشد یا زیرپوشهای “یقه ??رشته??? كه سر براحتی از آن عبور می­كند. زیر پیراهنی برای چسبیدن به بدن نوزاد خوب است و از پوست او نیز در مقابل درزهای بلوز و یا دگمه‌های آن جلوگیری می‌كند. از زیـر پوش‌های “زیر دكمه دار??? است??اده كنید كه زیر پوشك بسته می‌شوند و در نتیجه جمع نشده بالا نمی روند.

 

پلوور یا ژاكت (1 عدد): اكثر نوزادان به لباسـهایی كه از سرشـان پاییـن كشیـده می‌شود علاقه ای ندارند بنابراین ژاكتی به نوزاد بپوشانید كه از جلو تا پایین دگمه داشته باشد.

 

لباس نوزادی پشمی یا پالتو (1 عدد): اگر نوزادتان در زمستان بدنیا آمده است به شما توصیه می‌كنیم كه وقتی او را از خانه بیرون می‌برید یك سرهمی پشمی به او بپوشانید. پالتو كمی گرانتر است اما چندان مورد نیاز نیست زیرا احتمال بازی در بر?? برای كودك شما وجود ندارد. بهرحال بالاپوشهای زمستانی را حتما كمی بزرگتر بخرید.

 

جوراب و پوتین پارچه ای (4 تا 7 عدد): اكثر ??روشگاهها ك??ش نوزاد می‌??روشند ولی شما نیازی به آن نخواهید داشت زیرا نوزاد راه نمی رود. بنابراین پای كودك را با كمك جوراب و پوتین پارچه ای گرم كنید.

 

كلاه لبه دار یا بدون لبه (1 عدد): برای نوزادی كه در تابستان متولد شده است باید كلاهی با لبۀ پهن تهیه كنید ولی برای نوزادی كه در زمستان به دنیا می‌آید یك كلاه نرم و گرم لازم دارید كه گوشهای او را بپوشاند.

 

پوشك

 

در ه??ته‌های اول پس از تولد نوزاد، اكثر وقت شما بعد از شیردهی، به تعویض پوشك می‌گذرد بنابراین باید آماده باشید. در حدود 80% از والدین پوشكهای یكبار مصر?? را انتـخاب می‌كنند. سایرین از پوشك پارچه ای است??اده می‌كنند.

پیش از تولد نوزاد تـصـمیم بگیرید كه از چه نوع پوشكی قصد دارید است??اده كنید. بخاطر داشته باشید كه در چند ه??تۀ اول به روزی 10 تا 12 پوشك نیاز ما توصیه می‌كنیم كه حداقل سه بسته از قبل تهیه كنید. اگر تـصـمیم دارید از كهنه (پوشك پارچه ای) است??اده كنید به 6 تا 10 بسته نیاز خواهید داشت. (بسته 12 تایی) برای است??اده از كهنه باید سنجاق ق??لی مخصوص و شورت لاستیكی نیز تهیه كنید. بهتر است از پوشش‌های مخصوص كه از Velcro تهیه شده است است??اده كنید درغیر اینصورت با است??اده از سنجاق ق??لی یا كلیپس به درد سر می‌ا??تید.

 

 

 

لباس نوزاد و کودک | ??روشگاه اینترنتی هشت پا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...