رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamad72

راهنمای خرید دوربین عکاسی

پست های پیشنهاد شده

[h=1]راهنمای خرید دوربین عکاسی[/h]

راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

 

هر روز به شمار علاقمندان به هنر عکاسی ا??زوده می گردد و دوربین های عکاسی طر??داران بیشتری پیدا میکنند. تاریخچه ی اختراع و اسن??اده از دوربین های عکاسی به قرن ۱۶ میلادی بر میگردد که اگر سیر تکاملی آن ها را بررسی کنیم به دو دسته کلی از انواع دوربین ها از نظر سیستم ثبت تصاویر بر می خوریم:??یلم و دیجیتال.

دوربین های عکاسی دیجیتال تصاویر را به صورت اطلاعات عددی و کدی در نوعی حا??ظه ی کامپیوتری ذخیره سازی می کنند ولی می توان گ??ت اساس کار این نوع دوربین های عکاسی مشابه دوربین های ??یلم قدیم است که با عبور نور از دریچه یمخصوص تعبیه شده ،تصویر را ثبت می کنند.اگر بخواهیم دقیق تر به طرز کار دوربین های دیجیتال نگاهی بیندازیم،باید گ??ت دوربین های دیجتال مجهز به یک حسگر یا سنسور CCD هستند که به نور حساس می باشد و دقیقا کاری که ??یلم انجام میدهد را به عهده دارد.

 

[h=2]راهنمای خرید دوربین عکاسی[/h]

هر روز به شمار علاقمندان به هنر عکاسی ا??زوده می گردد و دوربین های عکاسی طر??داران بیشتری پیدا میکنند. تاریخچه ی اختراع و اسن??اده از دوربین های عکاسی به قرن ۱۶ میلادی بر میگردد که اگر سیر تکاملی آن ها را بررسی کنیم به دو دسته کلی از انواع دوربین ها از نظر سیستم ثبت تصاویر بر می خوریم:??یلم و دیجیتال.

دوربین های عکاسی دیجیتال تصاویر را به صورت اطلاعات عددی و کدی در نوعی حا??ظه ی کامپیوتری ذخیره سازی می کنند ولی می توان گ??ت اساس کار این نوع دوربین های عکاسی مشابه دوربین های ??یلم قدیم است که با عبور نور از دریچه یمخصوص تعبیه شده ،تصویر را ثبت می کنند.اگر بخواهیم دقیق تر به طرز کار دوربین های دیجیتال نگاهی بیندازیم،باید گ??ت دوربین های دیجتال مجهز به یک حسگر یا سنسور CCD هستند که به نور حساس می باشد و دقیقا کاری که ??یلم انجام میدهد را به عهده دارد.

ساختار تشکیل دهنده این سنسور دوربین دیجیتال،??تو سل های ریز هستند که به نور حساس می باشند و در زمان عکاسی به نسبت نوری که جذب می کنند،بار الکتریکی می گیرند.??توسل های قرار گر??ته در این سنسور ها به صورتی طراحی شده اند که هر یک می توانند تنها یک رنگ اصلی را به ثبت برسانند. این ??توسل های دوربین دیجیتال،پیکسل نیز نام دارند.همانطور که می دانید هر چه دوربینی دارای تعداد پیکسل های بیشتری باشد،عکس با کی??یت تر و با جزییات بیشتری ثبت خواهد کرد.سنسور های دوربین های دیجیتال دارای دو نوع CCD و CMOS می باشند که به ترتیب مخ???? Charge -Coupled Device و Complementary Metal Oxide Semiconductor هستند.

 

راهنمای خرید دوربین عکاسی

[h=2]برترین برند های دوربین دیجیتال[/h] بعد از به روی کار آمدن دوربین های دیجیتال،سازندگان مختل??ی دست به تولید انواع مدل های آن با مشخصات مت??اوت و متنوع زدند. از جمله ی این سازندگان می توان به نیکون،کانن،المپوس؛سونی،سامسونگ و .. اشاره کرد.دوربین دیجیتال کانن در سال ۱۹۷۵ و در ژاپن به تولید اولیه رسید.دوربین دیجیتال cannon را می توان به دو دسته ی کلی تقسیم کرد:

دوربین های DSLR کانن که با نام EOS معرو?? هستند و دوربین های خانگی که توسط عکاسان معمولی و مبتدی است??اده می شوند که با نام PowerShot شناخته شده هستند.

از برندهای پر طر??دار دیگر دوربین دیجیتال می توان به سونی اشاره کرد.دوربین دیجیتال سونی را می توان یکی از مو??ق ترین تولیدات این شرکت دانست.قابل ذکر است که این شرکت تولیده کننده ی سنسورهای نیکون و پنتاکس نیز می باشد.نیکون یکی دیگر از برندهای شناخته شده دوربین دیجیتال است.دوربین دیجیتال نیکون از پر طر??دارترین نوع دوربین ها برای عکاسان حر??ه ای و نیمه حر??ه ای می باشد.جالب است بدانید شرکت نیکون اولین دوربین های دیجیتال را برای عکاسی در شاتل های ??ضایی و ناسا در سال ۱۹۹۱ تولید کرد.این کمپانی در تولید لنز دوربین نیز پیشتاز بود ولی در سال ۲۰۰۷ ??روش لنز دوربین نیکون رو به کاهش ر??ت.

با نگاهی بسیار مختصر به برند سامسونگ در تولید دوربین های دیجیتال،این قسمت از مقاله را پایان می دهیم. دوربین دیجیتال سامسونگ،این شرکت چندملیتی کره ای،دارای تنوع سایر برند های نمی باشد ولی طر??اران مخصوص به خود را همیشه داشته است.از انواع دوربین دیجیتال سامسونگ می توان به ST69 اشاره کرد که که یک دوربین دیجیتال کامپکت یا خانگی می باشد.

[h=2]انواع دوربین دیجیتال عکاسی[/h] در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع دوربین دیجیتال عکاسی را بررسی نماییم.دوربین های عکاسی بسته به نوع است??اده ای که از آن ها می شود،عکس ها و ??ضاهایی که در آن ها باید تصاویر ثبت بشوند به چند دسته تقسیم می شوند.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

[h=3]دوربین دیجیتال حر??ه ای DSLR (Digital Single Lens Reflex)[/h] این نوع دوربین ها دارای لنز هایی هستند که می توان آن ها را تعویض کرد و از نظر ساختار طراحی ،جثه ی بزرگ تری نسبت به سایر دوربین ها دارند.می توان گ??ت با کی??یت ترین لنزها و سنسور ها در دوربین های DSLR است??اده شده است و به همین خاطر دوربین مورد علاقه ی عکاسان حر??ه ای هستند. تصاویر بازتاب شده در این نوع دوربین های عکاسی به طور مستقیم بر روی حسگرها نمی ا??تند و نوری که از لنز دوربین وارد می شود با بازتاب از یک منشور ۵ ضلعی و یه آینه به منظره یابی که در پشت دوربین قرار گر??ته وارد می شوند.سوالی که مطرح می شود این است که آیا دوربین های DLSR یا به نوعی دیگر دوربین عکاسی حر??ه ای همه دارای کی??یت مشابهی هستند؟

بیشتر بخوانید: دوبرابر شدن واردات تل??ن همراه

 

چند مول??ه وجود دارد که ت??اوت این نوع دوربین ها را مشخص می کند و در نظر گر??تن آن ها می تواند راهنمای خریددوربین عکاسی حر??ه ای باشد.از جمله ی این مول??ه ها :کی??یت،تصویر،سازگاری،سرعت،منظره یاب اپتیکال،محدوده،تنظیمات دستی و ص??حه نمایش نام برد.این مورد که ص??حه نمایش دوربین شما از چه نوعی می باشد برای مثال LCD یا نوع دیگیر از ص??حه نمایش می تواند ??اکتور مهمی در خرید دوربین دیجیتال باشد زیرا LCD قابلیت نمایش زنده قاب تصویر را دارد.

 

nikon-d750-dslr-camera-review-2015-08-2.png

راهنمای خرید دوربین عکاسی

سرعت ??اکتور مهم دیگری است که شامل سرعت راه اندازی و است??اده از دوربین،سرعت ??وکوس و تاخیر در شاتر است هر چه دوربین دیجیتال با سرعت بیشتری داشته باشید قطعا به ن??ع شما خواهد بود.مورد دیگر سازگاری یک دوربین است،این سازگاری شامل قابلیت عوض کردن لنز دوربین و ا??زودن لوازم جانبی دیگر مانند ??لش دوربین،??یلتر دوربین،هود دوربین و … می باشد.توجه داشته باشید که لنز دوربین کی??یت عکس ها را مت??اوت می کند، پس توصیه می کنیم انواع لنز دوربین عکاسی،??یلتر لنز، هود لنز و حتی نحوه ی صحیح نصب هود لنز را بشناسید تا بتوانید عکس های با کی??یت تری به ثبت برسانید.در مورد کی??یت تصاویر لنز ها باید در نظر داشته باشید که هر چه سنسور ها بزرگتر شوند،کی??یت دوربین ها نیز بهتر خواهد شد.

سازندگان دوربین دیجیتال حر??ه ای تنظیمات دستی مت??اوتی را برای دوربین ها در نظر گر??ته اند زیرا هر عکاسی مسلما ترجیح میدهد بر اساس کار و سلیقه ی خود تنظیمات مت??اوتی را اعمال کند و اساس کار دوربین های عکاسی حر??ه ای یا DSLR تنظمیات دستی است. منظره یاب اپتیکال در واقع همان آینه به کار ر??ته در دوربین دیجیتال حر??ه ای است که بسته به نوع و کی??یتی که دارد قادر است تصاویری با تشابه بیشتر به واقعیت ثبت کند.منظره یاب نوری به شما در ا??زایش سرعت عکاسی هنگام ??وکوس بر روی سوژه کمک زیادی خواهد کرد. اندازه ابعاد، وزن و سنگینی دوربین دیجیتال حر??ه ای نیز همیشه قابل توجه عکاسان برای حمل و جا به جایی بوده است.

 

[h=3]دوربین دیجیتال عکاسی کامپکت یا خانگی (Compact )[/h] در این نوع دوربین ها لنز به بدنه وصل است و قابلبیت جدا شدن ندارد،از نظر ابعاد و وزن،کوچک و سبک می باشند.دوربین دیجیتال کانن و دوربین دیجیتال نیکون دارای تنوع بسیاری بوده و شخص خریدار دارای انتخاب های زیادی می باشد.این دوربین ها برای عکاسی ساده و نه حر??ه ای طراحی شده اند به صورتی که اکثر تنظیمات آن ها مانند،??لش و نوردهی به صورت اتواتیک و خودکار تنظیم می شوند.بیایید کمی جزیی تر به بررسی این دوربین های عکاسی بپردازیم.

اولین مزیت دوربین های دیجیتال کامپکت کوچکی و سبکی آن ها است. به راحتی در ??ضای کوچک جای گر??ته و بسیار آسان قابل حمل هستند و حتی می توانند همراه همیشگی شما باشند و نه در مواقع خاص.یکی از حالت های این دوربین ها حالت خودکار یا اتوماتیک است که می تواند تصاویر با کی??یت خوبی را ثبت کند البته کی??یت و وضوح قابل مقایسه با تصاویر دوربین عکاسی حر??ه ای نیستند.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

666-P9141415_1316012109-2.png

 

نمایشگر های دوربین عکاسی کامپکت معمولا از نوع LCD بوده و حتی گاها قابل چرخش هستند که به کاربر امکان عکسبرداری از خود را نیز می دهند.یکی از معایب این نوع دوربین ها،سنسور های کوچک است که به طور قطع قادر نیستند تصاویر با کی??یت بالا بگیرند.اگر سنسور های کامپکت ها بزرگ تر شوند با توجه به قیمت آن ها ،به ??روش خوبی خواهند رسید.سرعت شاتر از زمان ??شرده شدن و ثبت عکس کمی در این نوع دروبین های دیجیتال کم است و همچنین محدوده ISO نیز کوچکتر است.

از نقاط ضع?? دیگر این دوربین ها عدم قابلیت است??اده از لوازم جانبی مانند ??لش و لنز ها است و همچنین عدم تطابق آن ها با تکنولوژی های به روز با وجود همه موارد ذکر شده،قیمت مناسب آن ها باعث شده که خریداران خود را داشته باشد. قیمت روز دوربین عکاسی حر??ه ای همیشه بالاتر از گران قیمت ترین دوربین کامپکت است.حتی دوربین دیجیتال دست دوم حر??ه ای نیز قیمت بیشتری نسبت به دوربین خانگی معمولی دارد.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

[h=3]دوربین بدون آینه (Mirrorless)[/h] دوربین های بدون آینه نسل جدید دوربین های دیجیتال هستند که ترکیبی از دوربین های کامپکت و DSLR محسوب می شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم دوربین های خانگی کی??ین آن چنان مطلوبی ندارند و از طر??ی دوربین های DSLR نیز را نمی توان همیشه همراه داشت و حمل و نقل آسانی ندارند.اگر به دنبال دوربین کوچک ولی با قابلیت ثبت تصاویر با کی??یت هستید،در ??کرخرید یک دوربین دیجیتال عکاسی بدون آینه باشید.

این نوع دوربین ها همه ی مزایای دوربین عکاسی ای حر??ه ای را دارا هستند از جمله سرعت بالا،تنظمیات کنترل دستی،??وکوس سریع،قابلیت عوض کردن لنز و در عین حال بدنه ی جمع و جور و کوچک. پس می توان گ??ت دوربین های نسل جدید تا اندازه ای مشکلات قبل را حل کرده اند.دوربین دیجیتال کانن EOS M نمونه ای از این نوع دوربین دیجیتالی است.

بیشتر بخوانید: کدام قابلیت گوشی سامسونگ اهمیتی ندارد؟

 

 

vQSboLmbfYGcZKaf8AYfqV-650-80-2.png

راهنمای خرید دوربین عکاسی

[h=2]برترین دوربین عکاسی نیکون و دوربین عکاسی کانن ۲۰۱۷[/h] در ادامه به بررسی برترین دوربین دیجیتال نیکون و دوربین دیجیتال کانن در سال ۲۰۱۷ می پردازیم.دوربین عکاسینیکون D850 جدیدترین دوربین دیجیتالی است که شرکت نیکون در سال ۲۰۱۷ تولید کرده است. از جمله امکانات این دوربین حر??ه ای رزولوشن بالا و سرعت زیاد، عملکرد بسیار خوب و عالی، ثبت تصاویر بسیار با کی??یت،رابط SnapBridgeو سرعت پایین ??وکوس اتوماتیک Live View یا پخش زنده می باشد.این دوربین عکاسی حر??ه ای نیکون یک دوربین ??ول ??ریم است که البته گران قیمت نیز می باشد.دارای یک سنسور ۴۵٫۴ مگاپیکسلی است که امکان ثبت تصاویری با کی??یت بالا و جزییات زیاد را به شما میدهد.بدنه ی این دوربین دیجیتال حر??ه ای آلیاژی است.

 

راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

دوربین حر??ه ای دیگر که از جمله جدیدترین دوربین های دیجیتال نیکون است، دوربین نیکون D500 است که مجهز به سیستم اتوماتیک ??وکوس است که بدنه ی مقاوم ??لزی دارد.این دوربین سرعت عکاسی ۱۰ ??ریم بر ثانیه و عملکرد عالی و بی نقص ISO ??راهم کرده است که برای عکاسی ورزشی و حیات وحش بسیار مناسب است.از دوربین دیجیتال کانن برتر ۲۰۱۷ می توان به دوربین EOS 5D Mark IV اشاره کرده است .این دوربین دارای سیستم ??وکوس اتوماتیک بسیار پیشر??ته،عکاسی ??ول ??ریم و ??یلمبرداری Full HD video است. یک سنسور ۳۰٫۴ مگاپیکسلی نیز در این دوربین نیز جای داده شده است که باعث تمایز آن شده است.این دوربین دیجیتال کانن دروبینی بسیار سازگار است.

دوربین دیجیتال کانن حر??ه ای برتر دیگر EOS 7D Mark II می باشد. این دوربین کانن از ساختار محکمی بهره می برد که سرعت ۱۰ ??ریم بر ثانیه داشته و دارای ??وکوس اتوماتیک حر??ه ای نیز می باشد.یک دوربین همه کاره که توسط آن عکاسی طبیعت ، ورزشی و حیات وحش را قادر هستید انجام دهید.قابلیت ??یلمبرداری بسیار قدرتمندی داشته اما در عین دوربین دیجیتالی با بالاترین سرعت نیست.

canon-eos-7d-mark-ii-7dm2-product-photos01-2.png

راهنمای خرید دوربین عکاسی

[h=2]راهنمای خرید لنز دوربین[/h] در این مبحث بهتر است نگاهی به انتخاب بهترین نوع لنز دوربین عکاسی می اندازیم.همانطور که می دانید انواع مختل??ی از عکاسی وجود دارد و دوربین دیجیتال برای هر حالت مخت?? بوده و به طبع لنز مورد است??اده آن نیز مت??اوت است.برای عکاسی طبیعت ،مناظر در شهر و معماری باید قاب بزرگتری ار تصویر و صحنه داشته باشیم پس بهتر یک لنز واید برای دوربین دیجیتالی عکاسی خود است??اده کنید.یک لنز دوربین واید با ??اصله کانونی کمتر ۲۵ میلی متری .

18-35mm_f1_8_dc_hsm_art_lens_1_1-2.png

برای عکاسی خیابانی و مراسم مختل?? بهتر است از بهتر است از لنزهایی بهره ببرید که دارای ??اصله کانونی متغیر بوده مانند لنز با ??اصله کانونی ۲۳ میلی متر و یا ۸۰ میلی متر . لنز هایی که به راحتی بر روی دوربین دیجیتال حر??ه ای شما سوار شده و دارای ??واصل کانونی متغیر باشند.برای عکاسی ورزشی که شاخه ای از عکاسی حر??ه ای است باید به سوژه ها از ??اصله ی دور نزدیک شد و بر روی آن ها زوم کرد پس مناسب ترین لنز این دوربین ها،دوربین های تله ??تو می باشد.لنز های زوم ۷۰-۲۰۰ میلی متری دوربین نیکون و و کانن بسیار مناسب این نوع عکاسی می باشد.دوربین دیجیتال عکاسی مناسب عکاسی ورزشی باید قابلیت است??اده پی در پی ار شاتر برای سوژه های متحرک را داشته باشد.

 

راهنمای خرید دوربین عکاسی

[h=2]راهنمای خرید دوربین عکاسی[/h] در پایان مقاله بهتر است اشاره ای به راهنمای خرید دوربین عکاسی داشته باشیم.دوربین های دیجیتال با قیمت ها و مدل های مت??اوت در بازار موجود می باشند که در این میان دوربین عکاسی دست دوم نیز طر??داران خود را دارد.??روش دوربین عکاسی دست دوم نیز همیشه رونق خود را داشته است. بهتر است برای خرید دوربین دیجیتال مناسب به ویژگی های زیر دقت داشت:

پیکسل: هر چه تعداد پیکسل و یا مگاپیکسل یک دوربین دیجیتال بیشتر باشد تصاویر با کی??یت تری خواهید داشت،بنا براین به این ??اکتور توجه ویژه داشته باشید.

نوع زوم :میزان بزرگنمایی یا زوم دوربین دیجیتال عکاسی نیز مول??ه ی قابل توجهی است که که با تغییر ??اصله ی کانونی لنز به دست می آید. دوربین های عکاسی که ??اقد زوم اپتیکال باشند معمولا قیمت مناسب و ارزان تری هستند.حا??ظه و باتری دو ویژگی بسیار مهم هستند. سعی کنید دوربین دیجیتالی که انتخاب می کنید یک دوربین با حا??ظه ی کا??ی و باتری اصل با عمر طولانی باشد. بسته به میزان عکاسی و نوع عکاسی که می کنید حا??ظه ی مورد نیاز مشخص می شود.

[h=2]جمع بندی[/h] در این مقاله سعی بر آن شد که دیدی کلی بر روی دوربین دیجیتال داشته باشیم و جنبه های مت??اوت آن را بررسی کنیم.در هر حال انتخاب و خرید نهایی دوربین مناسب تان در آخر بر عهده ی خود شما است.بهتر است همیشه لیست قیمت دوربین دیجیتال و نمایندگی برند های معرو?? مانند نمایندگی کانن و نمایندگی نیکون را داشته باشیم و سعی کنیم بهترین خرید دوربین عکاسی را داشته باشیم.

 

راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

گردآوری: مجله ت??ریحی سرگرمی اکسیر??ان

کانال تلگرام: https://t.me/xsir18

 

 

مجله ت??ریحی سرگرمی اکسیر??ان - مجله سرگرمی ت??ریحی اکسیر??ان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...