رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
maaroo11

۱۰ دلیل برای اثبات برتری دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ

پست های پیشنهاد شده

هنوز سیستم های پر ایراد و پر زحمت آنالوگ در بازار ایران حکمرانی می کنند. مهم ترین علت این موضوع نبود زیرساخت لازم و اینترنت پرسرعت همگانی و همچنین ضع?? اطلاعات نزد کاربران و خریداران است.

جای بسی تاس?? است درحالی که کشورهای دیگر درحال گذر از تصاویر Full HD به ۴K هستند، ما هنوز از دوربین های درجه چندم آنالوگ چینی است??اده می کنیم.

 

در این مقاله به ۱۰ مورد از مهمترین برتری های دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ می پردازیم. با ما همراه باشید…

 

 

۱- پایانی بر مشکلات Interlace

 

Interlaced-doorbin.info_.jpg

حتی یک دوربین با رزولوشن بالا و با کی??یت آنالوگ، دارای مشکل اساسی Interlace می باشد. تصویر آنالوگ به روش Interlace اسکن در هم آمیخته شده و در دو مرحله شکل می گیرد، ابتدا خطوط ??رد و سپس خطوط زوج نمایش داده می شوند.

 

این عمل با سرعت بالا انجام میشود و چشم انسان به راحتی قادر به تشخیص آن نیست. مشکل اینجاست که وقتی تصویر شلوغ و دارای عناصر زیادی باشد، تصویر تار می گردد.

 

تاری تصویر حاصل حرکت سوژه در زمان بین برداشت خطوط زوج و ??رد است که حدود ۳۰ میلی ثانیه طول می کشد. این موضوع در سیستم های آنالوگ بعلت محدودیت های کابل

کواکسیال و ماهیت تصاویر آنالوگ، اجتناب ناپذیر است.

 

یک دوربین تحت شبکه با بکارگیری تکنولوژی Progressive Scan با وضوح و روشنی بیشتری می تواند اجسام متحرک را به تصویر بکشد.

 

 

 

progressive-scan-doorbin.info_.jpg

در این تکنولوژی کل تصویر در یک زمان برداشت می شود. بنابراین حتی با وجود عناصر و حرکت زیاد، تصویری روشن و دقیق ارائه می شود.

 

 

۲- تغذیه دوربین و انتقال صدا و تصویر ??قط با یک کابل

poe-doorbin.info_-563x350.jpg

هزینه کابل های کواکسیال و برق دوربین های آنالوگ همواره یک هزینه اضا??ی و یک مانع دست و پاگیر بزرگ بشمار می رود.

از زمانی که استاندارد PoE اترنت بوجود آمده، کلیه دستگاه های تحت شبکه به آن مجهز شده اند و بوسیله یک کابل شبکه cat5e، همه نیازهای دوربین تامین می گردد. این یک صر??ه جویی واقعی در هزینه و زمان اجرای سیستم است.

 

PoE یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که تمامی دوربین ها از یک پشتیبانی برق سالم و متمرکز از طریق اتاق سرور برخوردار خواهند بود، بنابراین حتی در صورت قطعی برق، دوربین ها همچنان بکار خود ادامه خواهند داد.

 

 

۳- رزولوشن مگاپیکسلی

دوربین های آنالوگ در محدوده سیستم های NTSC/PAL رزولوشنی در حدود ۰٫۴ مگاپیکسل ارائه می دهند.

 

امروزه با وجود نمایشگرهای جدید با رزولوشن بالا، مصر?? کننده نیازمند جزییات بالاتری می باشد. رزولوشن بالاتر یک دوربین تحت شبکه می تواند جزئیات بیشتر و ناحیه بیشتری را پوشش دهد.

 

IP-vs-analog-security-camera-doorbin.info_.jpg

این موضوع به مصر?? کننده اطمینان می دهد که سرمایه اش را بخاطر یک سیستم نظارتی ضعی?? و ناتوانی در تشخیص مناسب چهره ??رد مجرم، دور نریخته است. همچنین ا??زایش چند برابری رزولوشن، تونایی دستکاری و زوم دیجیتال را با کی??یت مناسب روی تصویر ??راهم می کند.

 

 

۴- هوشمندی

 

 

دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت مدیریت هشدار هستند. میتوان تعیین کرد که تصویر را با چه تعداد ??ریم و چه رزولوشنی و در چه زمانی ارسال کرد و یا چه وقت و به چه شکل (ارسال ایمیل و ..) اپراتور را برای نظارت و یا عکس العمل خبر کند.

قابلیت های هوشمند دیگری نظیر شمارش ا??راد، سیستم پلاک خوان و غیره در اکثر دوربین های تحت شبکه وجود دارد.

 

 

۵- امکان کنترل دوربین های زوم و گردان (PTZ)، ??قط از طریق یک کابل

 

 

ارتباط با یک دوربین آنالوگ PTZ نیازمند کابل کشی جداگانه ای از کابل تصویر و کابل برق می باشد. این کار همواره هزینه بر و سنگین است. دوربین تحت شبکه قابلیت کنترل PTZ را از طریق همان کابل شبکه که تصویر را منتقل می کند ??راهم می آورد.

در نتیجه صر??ه جوئی بزرگی در هزینه و انعطا?? پذیری چشمگیری به همراه خوهد داشت. علاوه بر این دوربین تحت شبکه میتواند سیگنال هایی نظیر آلارم ها و ق??ل های کنترلی را نیز از همین طریق منتقل نماید که صر??ه جویی بزرگی در وقت و هزینه است.

 

 

۶- صدای دو طر??ه

 

 

در برخی اماکن، برداشت صدا اهمیت زیادی دارد. با یک دوربین آنالوگ انتقال صدا ممکن نیست مگر با اضا??ه نمودن یک زوج کابل مخصوص میکرو??ون از دوربین تا DVR. در دوربین های تحت شبکه این مشکل توسط میکرو??ون داخلی حل شده است.

همچنین می توان ارتباط صوتی کاملا دوطر??ه با ا??راد در حوضه دوربین های دیگر برقرار کرد که خود امتیاز ویژه ای برای کسب و کارهای و ادارات کوچک و بزرگ است. هم نظارت تصویری و هم ارتباط صوتی بدون هزینه اضا??ه!

 

 

۷- ارسال تصاویر با امنیت بالا

 

در یک دوربین آنالوگ، سیگنال ویدئویی بدون هیچگونه رمزنگاری روی یک رشته کابل کواکسیال منتقل می گردد.

در این حالت هرکسی می تواند با یک انشعاب ساده تصویر را بدزدد و یا بدتر از آن، تصویر دیگری را بجای تصویر واقعی جایگزین کند (احتمالا در ??یلمهایی مثل Ocean’s Eleven دیده اید!)

 

در دوربین های تحت شبکه برای اطمینان از اصالت تصاویر و ممانعت از دستکاری و یا مشاهده آن توسط ا??راد غیر مسئول، تصاویر ارسالی روی شبکه و اینترنت، رمزگذاری می شوند.

 

دوربین تحت شبکه قادر به ا??زودن اطلاعات روی تصویر بهمراه تاریخ و ساعت، محل دوربین، نام کاربری، آلارم ها و دیگر اطلاعات لازم برای امنیت سیستم می باشد.

 

 

۸- ارسال تصویر بدون ا??ت و با کی??یت بالا

 

تصاویر آنالوگ از طریق کابل های کواکسیال سنگین و گرانقیمت یا کابل و مبدل های ??یبر نوری و یا مبدل های بی سیم منتقل می شوند. همه اینها یک معنی دارند : ا??ت کی??یت!

اضا??ه کردن برق مورد نیاز، کابل های انتقال صدا و… این وضعیت را پیچیده تر می کند.

 

دوربین های تحت شبکه بر این موانع غلبه کرده اند. درست مثل مشاهده یک وب سایت اینترنتی در هر جائی از دنیا، دوربین تحت شبکه نیز تصاویر را بدون ا??ت کی??یت به هرجا ارسال می کند. اطلاعات اعم از تصاویر، صدا و سیگنال های کنترلی تنها از طریق یک خط قابل انتقال هستند.

 

اکثر ساختمان های جدید دارای کابل کشی شبکه (Cat5e یا Cat6) هستند و تنها یک رشته کابل توانایی انتقال صدها تصویر زنده همزمان را خواهند داشت.

 

 

۹- تصاویر باکی??یت دیجیتال

 

سنسور تصویر در دوربین آنالوگ، سیگنال آنالوگ تولید می کند که توسط یک واحد A/D (آنالوگ به دیجیتال) به تصویر دیجیتال تبدیل می شود تا واحد DSP (پردازش دیجیتال سیگنال) بتواند عملیاتی را روی آن انجام دهد. سپس سیگنال مجددا توسط یک واحد D/A به آنالوگ تبدیل می شود. در کل سه بار تبدیل صورت می گیرد و در هر مرحله قسمتی از کی??یت تصویر از دست خواهد ر??ت!

در دوربین های تحت شبکه تصویر حاصل از سنسور، دیجیتال شده و در تمامی مراحل بعدی دیجیتال باقی می ماند و نیاز به تبدیل شدن ندارد. در نتیجه ا??ت کی??یتی هم در کار نیست.

 

 

۱۰-مقرون به صر??ه و اقتصادی

 

واضح است که دسترسی به ویژگی هایی که در بالا شمردیم، هزینه دارد. اگر کسی ??قط دوربین ها را با یکدیگر مقایسه کند، قیمت یک دوربین تحت شبکه بالاتر از یک دوربین آنالوگ خواهد بود. اما بایستی هزینه را به ازاء هر کانال تصویری مقایسه نمود نه ??قط دوربین.

همچنین وقتی دوربین تحت شبکه را با تمام قابلیت ها، انعطا?? پذیری و کارایی در نظر بگیریم، ک??ه ترازو به سمت دوربین تحت شبکه سنگینی خواهد کرد.

 

در بسیاری از سیستم های تحت شبکه، هزینه اجرا و نگهداری در مقایسه با سیستم های آنالوگ مشابه کمتر است. بخصوص برای سیستم های بزرگتر، جایی که سرورها و منابع ذخیره سازی بخش قابل توجهی از هزینه کلی را تشکیل می دهند، هزینه مدیریت و تجهیزات را بطور ریشه ای کاهش می دهد.

 

شبکه های مبتنی بر IP نظیر اینترنت، شبکه های داخلی و روش های متنوع ارتباطی نظیر بی سیم، میتوانند بعنوان راههای کاهش هزینه در سازمان های بزرگ به جای است??اده از کابل های کواکسیال سنتی مورد است??اده قرار گیرند.

 

 

منبع : دوربین.این??و

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یکی از بهترین دوربین های تحت شبکه دوربین hikvision / هایک ویژن هست .

قیمت مناسب

کی??یت عالی

هوشمند

قیمت های این برند رو میتونید از سایت http://teyfcenter.com/Network-Camera چک کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...