رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
doorbinmarket

انواع تجهیزات دوربین مداربسته و کاربرد آن ها

پست های پیشنهاد شده

۱) دستگاه DVR (دی وی آر)

 

 

دستگاه DVR یا Digital Video Recorder بخشی از تجهیزات مداربسته آنالوگ است که وظی??ه ی ضبط و پخش دوربین ها را بر عهده دارد.در ابتدا دستگاه های DVR تنها وظی??ه ضبط تصاویر را بر عهده داشتند اما امروزه به صورت همزمان تمام وظای?? زیر را انجام میدهند:

 

امکان ضبط تصاویر از طریق هارد دیسک نصب شده روی دستگاه

امکان نمایش تصاویر زنده به صورت دلخواه (چند تصویر در یک ص??حه)

امکان پخش مجدد تصاویر ضبط شده و پشتیبان گیری از آنها

توانایی انجام آنالیز های ساده بر روی تصویر مانند حساسیت به حرکت و . . .

 

امکان انجام تنظیمات ضبط با توجه به نیاز

 

۲) دستگاه NVR ( ان وی آر)

 

 

عملکرد دستگاه NVR مشابه DVR است. دستگاه NVR به ثبت ويديو با دوربین های تحت شبکه IP که از طریق کابل شبکه منتقل می شود مي پردازد. دوربین مدار بسته از طریق یک سوئیچ شبکه یا روتر و در برخی موارد به طور مستقیم به يك سيستم NVR متصل می شود.

 

۳) کابل BNC

 

 

کابل BNC یک رابط بسیار رایج مخابراتی آنالوگ است که معمولا برای اتصال کابل های کواکسیال به دستگاه های مختل?? مورد است??اده قرار می گیرد.

 

است??اده از ??یش های BNC در سیستم های مداربسته آنالوگ بسیار رایج است. در واقع به علت نوع ق??ل شدن و اتصال خیلی خوب این ??یش ها، است??اده از آنها برای دوربین های مداربسته ایده آل است. در سیستم های مداربسته مرسوم معمولا از ??یش BNC برای اتصال کابل RG59 به دوربین و DVR است??اده می شود.

 

۴) کابل شبکه IP

 

کابل های شبکه ی IP از آن ها برای اتصال تجهیزات مختل?? در شبکه های کامپیوتری است??اده می شود. با هد?? کاهش تاثیر نویز بر روی سیگنال عبوری از کابل، در کابل های شبکه IP از زوج های به هم تابیده برای انتقال اطلاعات است??اده می شود. این زوج سینگال های یکسان را با جهت مخال?? ارسال می کنند. در طر?? گیرنده، اطلاعات از دو سیم دریا??ت شده و با هم مقایسه می شود. با توجه به یکسان و مخال?? بودن سیگنال کابل ها تشخیص تاثیر نویز بر روی آنها ساده بوده و این تاثیر به سادگی حذ?? می شود. به این روش از ارسال اطلاعات ارسال اطلاعات ت??اضلی یا differential mode transmission نیز گ??ته می شود.

 

۵) هارد دیسک مخصوص ذخیره تصاویر

 

هارد های معمولی بیشتر مناسب کامپیوتر های شخصی هستند که روزانه چند ساعتی روشن هستند و حتی در زمان روشن بودن بسیار کم به کار ذخیره اطلاعات می پردازند. دوربین های مداربسته 24 ساعته در طول روز 7 روز ه??ته و در طول کل ماه و سال خاموشی نداشته و دائما در حال ذخیره اطلاعات می باشند، به همین دلیل نمی توان از هارد های معمولی در دوربین مداربسته است??اده کرد.

 

۶) مانیتور یا نمایشگر تصویر

 

 

در سیستم دوربین مدار بسته، برای نمایش تصاویر ارسالی دوربین مداربسته، از مانیتور ها است??اده می شود . انتخاب اندازه این مانیتور به عواملی مثل ??اصله مانیتور از بیننده، تعداد دوربین های مداربسته قابل نمایش، رزولوشن تصویر و موارد دیگر بستگی دارد.

 

۷) لنز دوربین مداربسته

 

 

همانطور که می­ دانید برای تشکیل تصویر باید بازتاب نور از جسم روی پرده ای تشکیل شود. مثلا برای اینکه ما جسمی را ببینیم، عدسی چشم ما باید نور انعکاسی از جسم را روی شبکیه متمرکز کند. در دوربین های مدار بسته انجام این کار به عهده ­ی لنز دوربین است. لنز سیگنال­ های نوری را جمع آوری می­کند و روی سنسور متمرکز می­کند تا تصویر تشکیل شود. در هر لنز یک یا چند عدسی وجود دارد که با کمک آنها پرتوهای نوری متمرکز می­ شوند.

 

۸) رک دوربین مداربسته

 

رک یک مح??ظه یا ق??سه استاندارد شده برای جاسازی و محا??ظت از تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری است. رک ها در اندازه های مت??اوتی ساخته می شوند. اما رایج ترین نوع رک ها که در دوربین مداربسته است??اده می شود، رک های 19 اینچ هستند.

 

رک ها از نظر نوع ساخت به انواع مت??اوتی طبقه بندی می شوند و رایج ترین انواع آن عبارتند از:

 

رک دیواری :

 

رک های دیواری برای پیچ شدن به دیوار ساخته شده اند. این رک ها معمولا در اندازه های 4 تا 12 یونیت و با عمق 45 یا 60 سانتی متر ساخته می شوند. درب رک های دیواری به صورت ا??قی باز می شود و معمولا شیشه ایست.

 

رک ایستاده :

 

رک های ایستاده، بر روی زمین قرار می گیرند. این رک ها معمولا در اندازه های 16 تا 47 یونیت و با عمق 60، 80 یا 100 سانتی متر ساخته می شوند. رک های ایستاده دارای یک درب از جلو هستند اما دربهای کناری و پشتی آن ها نیز قابل باز شدن است.

 

۹) نور ا??کن (پروژکتور) مادون قرمز

 

 

پروژکتور مادون قرمز نوعی پروژکتور است که امواج نوری مادون قرمز را تولید می کنند. این پروژکتورها در دو حالت مورد است??اده قرار می گیرند:

 

در صورتی که دوربین شما ??اقد LED مادون قرمز است: دوربین های مداربسته ی ساده، عموما ??اقد LED مادون قرمز هستند و اگر نیاز به دید در شب وجود داشته باشد، باید از پروژکتور مادون قرمز است??اده کرد.

در صورتی که برد دید در شب دوربین شما به اندازه کا??ی نباشد: در صورتی که دوربین های انتخاب شده برای محل، برد دید در شب کا??ی را ندارند یا ??ضایی در تصویر تاریک می شود، می توان این ضع?? را با است??اده از پروژکتورهای مادون قرمز ر??ع کرد.

 

منبع : دوربین مارکت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...