رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
doorbinmarket

آموزش نصب دستگاه dvr

پست های پیشنهاد شده

آموزش نصب دستگاه DVR

پیش از نصب دستگاه پیچ های بدنه ی آن را را باز کنید. پس از باز کردن دستگاه ، هارد دیسک را داخل دستگاه قرار دهید. برای نصب هارد دو ??یش را باید به مادربرد DVR وصل کنید. یکی ??یش SATA که از طریق کابل موجود در جعبه دستگاه به مادربرد دستگاه وصل می شود و دیگری کابل برق هارد که یک پورت پهن است. توجه کنید که هیچ یکی از پورت ها شبیه به هم نیستند پس با خیال راحت می توانید آن ها را وصل کنید و نگرانی از اشتباه در این زمینه نداشته باشید.

 

پس از نصب کابل ها به هارد باید هارد را ک?? دستگاه پیچ کنید. پیچ های این کار درون جعبه دستگاه است. حتما هر چهار پیچ را به خوبی ببندید چون لرزش هارد می تواند عمر آن را به شدت کاهش دهد.

 

پیش از بستن درب دستگاه بهتر است همه چیز را یک بار تست کنید. کابل برق یا آداپتور دستگاه DVR را وصل کنید. کابل نمایشگر را نیز به دستگاه و نمایشگر وصل کنید. ( برای نصب دستگاه به مانیتور معمولا یک کابل VGA درجعبه DVR موجود است.)

 

مانیتور و دستگاه DVR را روشن کنید. پس از مدتی ص??حه دستگاه در نمایشگر دیده می شود. در اینجا شما باید تاریخ و زمان دستگاه تنظیم کنید . در برخی DVRها حتی هارد شناخته شده نیز به نمایش در می آید و با ??رمت کردن ان ضبط شروع می شود.

 

در صورتی که در ابتدا چیزی در مورد هارد نمایش داده نشد به منوی ضبط یا هارد دیسک مراجعه کنید. در صورتی که هارد را درست وصل کرده باشید و بدون اشکال باشد هارد شما دراین قسمت شناسایی شده است. هارد را ??رمت کنید تا ضبط دستگاه ??عال شود.

 

پس از اطمینان از درست بودن عملکرد هارد می توانید درب دستگاه را ببندید. سپس دوربین ها را مرحله به مرحله به دستگاه وصل کنید و تصاویر آن ها را چک کنید.

 

حالا نوبت به تنظیم دستگاه DVR خواهد رسیده و پس از انجام تنظیمات دستگاه آماده است??اده خواهد بود.

آشنایی با پورتهای دستگاه دی وی آر

کانال های ورودی تصویر:

 

این کانال ها عموما به وسیله ??یش مادگی BNC مجهز شده اند. تعداد ورودی های تصویر موجود پشت دستگاه DVR مشخص کننده تعداد کانال های DVR است. یعنی یک DVR چهار کانال 4 عدد ورودی تصویر در قسمت پشتی خواهد داشت. این ورودی ها از طریق کابل به خروجی تصویر دوربین وصل می شوند.

کانال های ورودی صدا:

 

همه ی DVRها به ورودی صدا مجهز نیستند و در برخی موارد تعداد ورودی های صدا از ورودی های تصویر کمتر است. این ورودی ها ممکن است به ??یش AV یا ??یش BNC مجز باشند. این ورودی ها از طریق کابل به خروجی صدای میکرو??ن یا دوربین وصل می شوند.

کانال خروجی تصویر آنالوگ :

 

DVRهای جدید معمولا بین دو تا سه خروجی تصویر دارند. کانال خروجی تصویر تنها خروجی آنالوگ دستگاه است. این خروجی معمولا به سری مادگی BNC مجهز شده است. در صورتی که از تلویزیون برای دیدن تصاویر است??اده می کنید می توانید از طریق کابل تصویر این کانال را به ورودی آنتن تلویزیون وصل کرده و تصاویر دوربین های مداربسته را ببینید.

کانال خروجی Spot out:

 

این کانال یک کانال خاص خروجی تصویر است. در تصویر خروجی این کانال شما نمی توانید منوهای دستگاه را ببنید و تنها تصاویر دوربین ها با توجه به تنظیم دستگاه به نمایش در می آید.

کانال خروجی صدا :

 

این کانال معمولا به ??رم ??یش AV در نظر گر??ته می شود و از طریق کابل به بلندگو یا هد??ون وصل می شود. از این طریق می توانید صدای ضبط شده یا در حال ضبط دستگاه را بشنوید.

پورت USB:

 

دستگاه های DVR معمولا بین دو تا سه عدد پورت USB دارند. این پورت دو کاربرد اصلی دارد. اول برای اتصال موس دستگاه و دوم برای اتصال حا??ظه خارجی ??لش مموری جهت بک آپ گیری از ??یلم های موجود در دستگاه .

خروجی تصویر و صدای HDMI:

 

این خروجی نسل جدیدتر از خروجی دستگاه DVR است که میتواند روزولشن بالاتری را به نمایشگر منتقل کند. همچنین امکان انتقال صدا از طریق یک کابل را نیز برای شما ??راهم خواهد کرد.

پورت ورودی/خروجی LAN:

 

رابط دستگاه DVR و شبکه کامپیوتری است. این پورت امکان اتصال دستگاه را به هر شبکه کامپیوتری برای شما محیا می کند. انتقال تصویر اینترنتی و اتصال دوربین مداربسته به شبکه همگی از طریق این پورت صورت می گیرد.

پورت خروجی تصویر VGA:

 

دومین خروجی تصویر دستگاه DVR است. از آن برای اتصال دستگاه به مانیتور است??اده می شود. این خروجی رایج ترین خروجی تصویری دستگاه است. معمولا در جعبه DVR یک کابل رابط VGA سه متری تعبیه شده که می توانید از آن برای اتصال دستگاه به مانیتور است??اده کنید.

پورت ورودی/خروجی آلارم :

 

این پورت در دستگاه های مختل?? شکلهای مت??اوتی دارد. می تواند به ??رم ??یش یا پورت کام باشد. از طریق این پورت شما می توانید یک آلارم خارجی را به دستگاه DVR اطلاع داده و یا در صورت بروز ات??اق از دستگاه DVR یک خروجی آلارم دریا??ت کنید.

ورودی برق دستگاه :

 

معمولا تغذیه دستگاه DVR دو حالت دارد. یا به صورت برق شهر در نظر گر??ته می شود که در این صورت از ??یش پاوری برای آن است??اده می شود یا به صورت برق 12 یا 24 ولتی در نظر گر??ته می شود که در این صورت برای آن ??یش اداپتوری در نظر گر??ته می شود. توجه داشته باشید که برای تغذیه DVR حتما از آداپتور خود دستگاه است??اده کنید.

خروجی ESATA:

 

این خروجی امکان اتصال دستگاه به تجهیزات ضبط خارجی را به شما می دهد. در صورتی که تعداد هاردهای قابل نصب بر روی دستگاه کم تر از نیاز شما بود می توانید یک بانک ذخیره سازی را از طریق این پورت به دستگاه وصل کرده و زمان ضبط خود را ا??زایش دهید.

خروجی RS485 یا RS232:

 

در DVRهای جدید عموما از خروجی RS485 است??اده می شود. این خروجی نوعی از خروجی کام است که برای کنترل دوربین های گردان یا زوم از ان است??اده میشود. این خروجی از دو قطب مثبت و من??ی تشکیل شده که از طریق کابل به دوربین متصل شده و امکان حرکت دادن آن را به وجود می آورد.

منبع : دوربین مداربسته

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...