رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
arsesspart

راهنمای خرید سرور

پست های پیشنهاد شده

[h=4]راهنمای خرید سرور[/h]

امروزه نمی‌توان نقش سرورها و ذخیره‌سازها در ارتقای امنیت اطلاعات و تأثیر بسزای آن‌ها در ا??زایش سرعت کارکرد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را کتمان کرد. نیازهای متعدد و مختل??ی مانند ضررورت به اشتراک‌گذاری منابع سخت‌ا??زاری و نرم‌ا??زاری مجموعه بین کارکنان، از به اشتراک‌گذاری چاپگرها و اینترنت تا ??ایل‌ها و ??ولدرها و ایجاد سطوح مختل?? دسترسی بین ایشان و چندین و چند نیاز دیگر، سبب شده است تا نیاز است??اده از سرورها علاوه بر سازمان‌های بزرگ، در شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط نیز به‌ شدت احساس شود.

اما متأس??انه در حال حاضر در جامعه ما، است??اده از کامپیوترهای شخصی به عنوان سرور در کسب‌ و کارهای کوچک بسیار رایج است. در قسمت ت??اوت کامپیوتر شخصی و سرور ، مضرات و مشکلاتی که این کار برای مجموعه در پی خواهد داشت، به طور کامل بررسی و ت??اوت‌های ??نی بین سرور و کامپیوتر شخصی نیز عنوان شد. ما به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پیشنهاد کردیم برای ر??ع نیازهای مجموعه خود به سرور، از خرید یک سرور، حتی ارزان‌قیمت دریغ نکنند؛ چراکه است??اده از سروری ارزان با مشخصات ??نی معمول، بسیار بهتر و اصولی‌تر از است??اده از کامپیوتر شخصی قدرتمند با مشخصات ??وق‌العاده است. به همین دلیل، تصمیم گر??تیم در این مقاله مؤل??ه‌های مهم در انتخاب یک سرور برای مجموعه‌های کوچک و متوسط را ذکر کرده و شما را در انتخاب سرور مناسب برای مجموعه خود، یاری کنیم.

 

[h=5]۱- بررسی اولیه ??ضای ??یزیکی موجود در مجموعه:[/h]

یکی از مهم‌ترین مؤل??ه‌ها برای خرید سرور، ??ضای ??یزیکی موجود در مجموعه برای نصب و نگهداری از سرور است. سرورها به لحاظ نوع شاسی، به انواع مختل??ی تقسیم می‌شوند که برای این نوع است??اده، سرورهای قابل نصب در رک (Rackmount) و سرورهای ایستاده (Tower) مناسب هستند که در هر دو گروه، سرورهایی با مشخصات معمولی و متوسط با قیمت‌های معقول برای است??اده در کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد. اما نکته مهم این است که برای است??اده از سرورهای قابل نصب در رک، نیاز به یک رک یا ق??سه برای نصب سرور وجود دارد، زیرا سرورهای رک‌مونت به لحاظ شکل بدنه به‌گونه ای طراحی شده‌اند که باید در رک نصب شوند، رک‌ها که تجهیزات شبکه مجموعه را در خود جای می‌دهند، با بدنه‌های ضدالکتربسیته، مانع از ایجاد الکتریسیته ساکن روی تجهیزات می‌شوند. الکتریسیته ساکن در بسیاری از موارد باعث کاهش طول عمر تجهیزات و سوختگی احتمالی آن‌ها می‌شود. همچنین رک‌ها با ??ن‌های تعبیه‌شده درونشان، گردش هوای مناسبی برای خنک نگهداشتن تجهیزات ایجاد می‌کنند. همیشه داشتن رک برای نگهداری از تجهیزات شبکه مانند سرورها، سوییچ‌های شبکه، ذخیره‌سازها، مودم‌ها، روترها و مانند این‌ها مناسب است، اما است??اده از رک ارتباط مستقیمی با ??ضای ??یزیکی مجموعه دارد، زیرا معمولاً رک‌ها را در ??ضای عمومی مجموعه قرار نمی‌دهند و برای آن‌ها اتاق‌های خاصی با عنوان اتاق سرور درنظر می‌گیرند. اگر در مجموعه شما ??ضایی برای اختصاص یک اتاق سرور کوچک موجود است که گردش هوای مناسبی دارد یا در آن می‌توان کولر گازی نصب کرد، بهتر است به ??کر تهیه سرور قابل نصبی در رک و همچنین یک عدد رک به اندازه مطابق با نیاز مجموعه خود، به لحاظ تعداد تجهیزات شبکه، باشید.

 

colocation-data-center.jpg

اما در بسیاری از مجموعه‌ های کوچک امکان اختصاص دادن ??ضایی به عنوان اتاق سرور یا ??ضایی برای نگهداری یک رک وجود ندارد. در اینجا از سرورهای ایستاده که به لحاظ شکل ظاهری مانند کیس کامپیوتر معمولی هستند، است??اده می‌شوند، سرور اچ پی ایستاده دقیقاً برای است??اده در محل‌هایی که امکان نصب رک وجود ندارد، ساخته شده‌اند و با تولید صدای کمتر و با قابلیت خنک‌ شوندگی بهتر، امکان است??اده در محیط عمومی یک مجموعه را به شما می‌دهند و می‌توانید این سرورها را به‌راحتی در زیر یا روی میز خود یا هر محلی که برای نگهداری آن مناسب است، نصب کنید. پس در وهله اول باید در خصوص نوع سرور تصمیم‌گیری کنید و از بین سرورهای قابل نصب در رک و سرور های ایستاده یکی را برگزینید.

 

Untitled-design-2.jpg [h=5]۲- هد?? گذاری؛ چرا به سرور نیاز دارید؟[/h]

در مرحله دوم، باید هد?? خود را از خرید سرور اچ پی مشخص کنید. در واقع چه نیازی بیشتر از سایر نیازها برای تهیه سرور برای مجموعه خود احساس می‌کنید؟ آیا نیاز اصلی شما به اشتراک‌گذاری ??ایل‌ها و ??ولدرها بین کارکنان است؟ یا نیاز به اشترک گذاشتن، کنترل و مدیریت اینترنت در اولویت است؟ آیا برای دسترسی بیرون از مجموعه به اطلاعات درون مجموعه، نیاز به تهیه سرور پیدا کرده‌اید؟ آیا برای اینکه از اطلاعات مهم خود محا??ظت کنید، نیاز به تهیه سرور دارید یا قصد دارید سطوح دسترسی مختل?? برای دسترسی به اطلاعات مهم مجموعه برای کارکنان خود ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید اطلاعات بسیار حجیم مجموعه خود را در یک مکان مدیریت کنید؟

پاسخ این پرسش‌ها می‌تواند تأثیر مستقیمی در انتخاب سرور متناسب با مجموعه شما داشته باشد. برای مثال اگر محا??ظت از اطلاعات مهم مجموعه‌تان در اولویت است، باید سروری تهیه کنید که Raid Controller سخت ا??زاری مناسب داشته باشد تا بتوانید سطوح مختل?? امنیتی در لایه هارددیسک‌ها در سرور خود ایجاد کنید. اگر دسترسی از بیرون مجموعه به کمک اینترنت به سرور داخل مجموعه در اولویت است، باید سروری تهیه شود که به لحاظ سخت‌ا??زاری این امکان را ??راهم آورد. اگر نگهداری اطلاعات حجیم مجموعه در اولویت است، باید سروری تهیه کنید که به لحاظ تعداد و نوع هارددیسک‌های قابل پشتیبانی، حجم و ??ضای مدنظر شما را ??راهم آورد.

 

پس بهتر است در وهله اول هد?? خود را از تهیه سرور مشخص کنید و این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که در صورت عدم محدودیت در میزان بودجه‌ای که برای خرید این سرور در نظر گر??ته‌اید، با انتخاب سرور مناسب می‌توانید همه موضوعات ذکرشده را یک‌جا ??راهم کنید. اما در صورتی که در میزان بودجه درنظرگر??ته‌شده محدودیت دارید، سعی کنید سرور انتخابی را به هد?? اصلی خود نزدیک کنید. [h=5]۳- شناسایی دقیق و کامل نیازهای مجموعه:[/h]

سرور مناسب سروری است که به لحاظ مشخصات ??نی متناسب با مجموعه شما باشد، یعنی مشخصات ??نی آن به شکلی باشد که نه کمتر از نیاز مجموعه و نه خیلی بیشتر از آن باشد؛ چراکه هرچه مشخصات ??نی سرور بهتر باشد، قیمت آن نیز به همان میزان بیشتر خواهد بود. بنابراین، برای انتخاب سرور متناسب با مجموعه خود، باید به‌درستی نیازهای مجموعه را شناسایی کنید، از مؤل??ه‌های مهم در این موضوع می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعداد رایانه‌های متصل به شبکه و تعداد کاربران است??اده‌کننده از سرویس‌های شبکه، تعداد نرم‌ا??زارهای تحت شبکه مانند نرم‌ا??زارهای مالی یا اتوماسیون اداری، تعداد سرویس‌های نرم‌ا??زاری و دستگاه‌های تحت شبکه‌ای که قصد دارید اشتراک‌گذاری کنید، مانند پرینترها و اسکنرهای تحت شبکه، دستگاه حضور و غیاب و مانند این‌ها.??راموش نکنید که باید میزان رشد و پیشر??ت مجموعه خود را تا چند سال آینده در نظر بگیرید، زیرا سرورها را نمی‌توان مثل رایانه‌های شخصی که در مجموعه است??اده می‌کنید، هر سال یا هر دو یا سه سال یک‌بار عوض کرد. بنابراین باید رشد احتمالی مجموعه خود به لحاظ تعداد کاربرانی که ممکن است تا چند سال آینده به مجموعه شما اضا??ه شوند و همچنین تعداد سخت‌ا??زارها و نرم‌ا??زارهای تحت شبکه را در نظر بگیرید. [h=5]۴- خرید سروری مقرون‌ به‌ صر??ه:[/h]

بر خلا?? اینکه همیشه برای خرید رایانه‌های شخصی سعی می‌کنیم بالاترین مدل رایانه با بهترین مشخصات تهیه کنیم، تقریباً می‌توان گ??ت برای خرید سرور چنین امکانی وجود ندارد؛ زیرا سرورها در انواع مختل?? و برای است??اده‌های گوناگون تولید می‌شوند و هیچ سق??ی به لحاظ قیمتی نمی‌توان برای آن‌ها در نظر گر??ت. پس بهتر است سرور انتخابی شما با توجه به نیازهای واقعی مجموعه و بر اساس بودجه‌ای که برای آن مشخص کرده‌اید، خریداری شود. [h=5]۵- از محصولات برند های معتبر است??اده کنید:[/h]

با توجه به اینکه سرورها از دسته تجهیزات زیرساختی و استراتژیک محسوب می‌شوند، بهتر است در انتخاب برند آن دقت ویژه‌ای به خرج دهید، در بازار، سرورهای بدون برند یا با برندهای ناشناخته و درجه چندم جهانی با قیمت‌های بسیار مناسب وجود دارند که متأس??انه طول عمر آن‌ها بسیار کوتاه است و کی??یت خوبی ندارند. سعی کنید سرور انتخابی خود را از بین برندهای مطرح و معتبر جهانی انتخاب کنید. طبق گزارش ??صل چهارم سال ۲۰۱۵، از وب سایت IDC در خصوص پنج برند اول تولیدکننده سرور در جهان، به ترتیب می‌توان از HP، DELL، IBM، Lenovo و Cisco نام برد که تقریباً تمامی برندهای ذکرشده در حال حاضر در بازار ایران وجود دارند.

 

 

راهنمای خرید سرور HP | راهنمای خرید سرور اچ پی | ??روش سرور اچ پی | خرید سرور اچ پی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=5]۶- از خرید سرور با قطعات تقلبی یا به اصطلاح OEM امتناع کنید:[/h]

قطعات تقلبی یا به اصطلاح OEM، برای برخی از برندهای پر??روش در بازار کشورمان بسیار ??راوان است که با کی??یت بسیار نامناسب و البته قیمت کمتر در مقایسه با قطعه اصلی عرضه می‌شوند که این قطعات نسبت با قطعات اصلی، طول عمر کمتری دارند و شرکت تولیدکننده سرور نیز آن‌ها را تأیید نمی‌کند. بنابراین دقت کنید در هنگام خرید، قطعات تقلبی مانند هارددیسک‌ها و رم‌های OEM روی سرورتان است??اده نشود؛ زیرا ممکن است باعث از دست ر??تن اطلاعات مجموعه یا خرابی‌های مکرر در سرور شود. [h=5]۷- سیستم‌عامل و نیازهای نرم‌ا??زاری خود را ??راموش نکنید:[/h]

تصمیم بگیرید که با توجه به نیازهای مجموعه، بهتر است از چه سیستم‌عاملی است??اده کنید. برای این کار می‌توانید از مشاوران و متخصصانی که در این حوزه وجود دارند، کمک بگیرید. اگر بخواهید سیستم مجازی‌سازی یا Virtualization پیاده کنید، باید سروری تهیه کنید که قابلبت پشتیبانی از این سیستم‌عامل‌ها را داشته باشد. در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم عامل مجازی‌سازی در دنیا VMware Vsphere و پس از آن Microsoft Hyper-v و در آخر نیز Citrix Xen-Server است.

اگر نیازی به مجازی‌سازی احساس نمی‌کنید، سعی کنید سرور انتخابی‌تان قابلیت پشتیبانی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌های Microsoft Windows Server را داشته باشد. [h=5]۸- قابلیت ارتقای سخت‌ ا??زاری را جدی بگیرید:[/h]

??راموش نکنید که سرور انتخابی شما باید حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد قابلیت ارتقا را در مقایسه با مشخصات ??علی آن دارا باشد. ممکن است به هر دلیلی پس از گذشت مدتی است??اده، نیاز به ارتقا و اضا??ه کردن پردازنده، رم یا هارددیسک داشته باشید. پس سرور انتخابی شما باید ??ضای مناسب برای اضا??ه کردن قطعات و ارتقای سخت‌ا??زاری را داشته باشد.

 

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7.png [h=5]۹- به نوع ضمانت و شرکت تأمین‌کننده توجه کنید:[/h]

گرچه میزان خرابی در سرورها بسیار کمتر از میزان خرابی در رایانه‌های شخصی است، قطعات سرور در مقایسه با قطعات رایانه‌های شخصی، گران‌تر هستند و ممکن است خرابی یک قطعه کوچک در سرور، هزینه گزا??ی داشته باشد. بنابراین ضمانت در خرید سرور، موضوع ??وق‌العاده مهمی است.

در حال حاضر بسیاری از سرورهای یک یا چند برند در بازار ایران، بدون ضمانت به ??روش می‌رسند یا دارای یک سال ضمانتی هستند که قطعات اصلی مانند پردازنده‌ها یا منابع تغذیه مشمول ضمانت نمی‌شوند و این بر خلا?? اصول ضمانت اولیه شرکت تولیدکننده سرور است.

سعی کنید در هنگام خرید سرور، به مدت زمان ضمانت، شرایط آن و محل ارائه ضمانت دقت کنید و سرور را از عرضه‌کنندگان معتبر بخرید. نمونه‌های ضمانت بیش از یک، دو و سه‌ ساله بدون قید و شرط نیز در ایران وجود دارند.

 

Drivers_and_receptionists_are_most-300x218.pngسخن آخر

کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط، سهم عمده و بسزایی در رشد و شکو??ایی اقتصادی کشور و بهبود ??ضای کسب‌و‌کار دارند. قطعاً رشد و تعالی این مجموعه‌ها در گرو است??اده از مناسب‌ترین، صحیح‌ترین و اصولی‌ترین زیرساخت‌های سخت‌ ا??زاری و نرم‌ ا??زاری است. امید است با اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر، ما نیز بتوانیم نقش کوچک اما مؤثری در ایجاد حساسیت و اهمیت در تهیه تجهیزات زیرساختی مهمی از این قبیل محصولات ای??ا کنیم و سهم کوچکی در رشد ??ضای اقتصادی و کسب‌وکار کشور داشته باشیم.

 

 

 

راهنمای خرید سرور HP | راهنمای خرید سرور اچ پی | ??روش سرور اچ پی | خرید سرور اچ پی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=6]چگونه از اصل بودن تجهیزات اچ پی خود مطمئن شویم؟ – قسمت اول[/h]

(HPE (hewlett packard enterprise با هارد دیسک، SSD ها، و ، با درایوهایی که بالاترین کی??یت را دارند، آغاز می‌کند. اچ پی با تولیدکنندگان اصلی تجهیزات کار میکند تا سیستم عامل، و سا??ت ور های خاص که کقابلیت مدیریت بهینه را به همراه داشته باشد ایجاد نماید. ??قط درایو مشخص از تولیدکنندگان اصلی مورد بررسی قرار میگیرد و پس از اطمینان از تداوم کی??یت و قابلیت ، محصول وارد مرحله بعد آزمایشی که همانا تست برروی تمامی تجهیزات HPE که قابل کار با این درایو می باشند می گردد بعد از گذراندن این مرحله ، برای اچ پی یک گرینه قابل انتخاب خواهد بود.

 

اکثر درایوهای اچ پی به طور مستقیم از تولیدکنندگان اصلی خریداری میشوند و HPE در کل زمان محصول به کار مستقیم با این تولیدکنندگان اصلی ادامه میدهد تا تضمین شود در طول عمر محصول ??قط کالاهائی با بالاترین کی??یت به مشتریان اچ پی تحویل می گردد. چنانچه هرمشکل کی??ی پیش بیاید، محصول از موجودی اچ پی حذ?? شده و کد تاریخ و ID کالا کنترل میشود تا اطمینان حاصل شود که مسائل شناخته شده مجدداً در موجودی HPE وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، سازندگان اصلی درایو نیز باید کد تاریخ را کنترل کنند تا از انتقال درایوهای غیر استاندارد به مجموعۀ HPE جلوگیری شود.

 

اما نگرانی HPE با حمل محصول متوق?? نمیشود. HPE رضایت بالای مشتری را از طریق ارائه خدمات سطح بالا در درایوهای اچ پی که در سیستم های اچ پی نصب شده اند، تضمین می‌کند.

 

برای تضمین اینکه مشتریان می توانند ت??اوت اجزای اصلی یا اجزای غیراصلی که برای ارائه کیت های HPE Drive Option ، دستکاری شده اند را تشخیص دهند، اچ پی از بسته بندی خاصی است??اده می کند که شامل برچسب های امنیتی اچ پی می باشند. [h=6]چگونه ب??همیم این روش اچ پی است ؟[/h]

اگر شما بهترین ن??ر کلاس باشید، بقیه ا??راد سعی می کنند از شما کپی کند و با تقلب از مو??قیت شما سود ببرند. برخی ??راتر ر??ته و از تعداد قطعه و ساختار مونتاژ مشابهی است??اده می کنند تا مشتری را قانع کنند که محصولی مشابه با آنچه در کیت های HPE ??روخته می شود را می ??روشند. محصولات تقلبی و ??یک وoemرایج، و تشخیص آنها آسان است، اگر بدانید باید دنبال چه چیزی بگردید.

[h=6]نوع بسته بندی :[/h]

از آنجا که تعداد مت??اوت قطعات کیت ممکن است تعداد مت??اوتی ماژول در هر کیت داشته باشند، چند قالب وجود دارد که محصول ممکن است در آنها حمل شود. برای تعداد قطعه یکسان، نباید در بسته بندی کیت ها ت??اوت وجود داشته باشد. مواد بسته بندی مقوایی، پلاستیکی، و ??وم به راحتی قابل تکرار هستند. با وجود بسته بندی بسیار مشابه و اسناد و مدارک مشابه با کیت HPE، باز هم ممکن است این کیت معتبر نباشد.

 

imageServlet2-large5-1.jpg

 

اچ پی به مرور زمان تغییراتی در بسته بندی محصولات ایجاد کرده است تا تضمین کند محصولاتی با عملکرد معتبر به مشتریان می رسد.در بخش بعدی این مقاله بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

پایان بخش نخست/

 

 

 

اچ پی (HPE) چگونه اصل و اورجینال را به ما نشان می‌دهد؟ | شرکت آرسس پارت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=2]چ پی (hpe)چگونه اوریجینال (پلمپ یا برچسب) را به نشان می دهد ؟[/h] [h=4]قسمت دوم[/h]

پلمپ مشخص کننده دستکاری :

 

انتهای بسته محصولات شرکت HPE با یک برچسب مشخص کننده دستکاری، پلمپ شده تا ضمانت کند که محصول داخلی دستکاری نشده است.

 

 

برچسب یا پلمپ مشخص کننده دستکاری ویژگی های امنیتی مشابه با برچسب های امنیتی سخت ا??زاری داراست که به تایید معتبر بودن کیت کمک می نماید. این پلمپ از مواد قابل تخریبی ساخته شده که اجازه نمی دهد برچسب بدون تخریب در محلی که بازشده از کارتن جدا گردد. برای باز کردن محصول، می توان این مهروموم ها را به راحتی قطعه قطعه نمود.

 

است??اده از نوارچسب یا هر وسیله دیگر برای اتصال مجدد برچسب، نشان دهنده تقلبی بودن آن است. اگر هیچ برچسبی وجود نداشته باشد یا پلمپ به هر طریقی مخدوش شده باشد، اعتبار کیت زیر سوال می رود. اگر مهروموم ها ویژگی های امنیتی مناسبی نداشته باشند، ممکن است یکپارچگی محصول جای سوال داشته باشد و باید قبل از تشخیص اعتبار محصول HPE، شناسایی و اندازه گیری بیشتری انجام شود.

در شکل زیر یک پلمپ آشکار کنندۀ دستکاری محصولات شرکت HPE را مشاهده می کنید.

 

imageServlet.png

 

هر Option Kit برچسب شده با اطلاعات ثابت در خارج بسته بندی وجود دارد تا محصول، منشا آن، و دیگر مشخصات ردیابی خاص مورد لزوم برای HPE و شرکای تجاری (سازندگان اصلی)قابل شناسائی باشد، که نمونه در جدول ۱ نشان داده شده است.

 

برچسب خارجی Option Kit برای SAS Hard Drive

 

imageServlet-1-213x300.png

 

imageServlet12-200x300.png

 

 

بسته بندی یونیورسال hard disk :

 

درون جعبه Option Kit و Spares Kit، درایوها بسته بندی، ح??اظت شده و امن هستند. همانطور که در جدول ذیل نشان داده شده، هر درایو در یک بسته ی ضد الکتریسیته ساکن مهروموم شده و در محا??ظ پلی استایرن یا حرارتی درون جعبه قرار گر??ته است.

 

 

imageServlet3.png

 

شرکت آرسس پارت تمام تلاش خود را جهت آگاهی بیشتر مهندسین IT می نماید،امیدواریم موثر باشد .

 

پایان بخش دوم/

 

 

 

پلمپ اچ پی (hpe) | اچ پی چگونه اوریجینال ( پلمپ یا برچسب ) را به نشان می دهد ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...