رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
fmyi

مشکلات رایجی که برای هارد دیسک ها ایجاد می شود

پست های پیشنهاد شده

معایب رایج هارد دیسک

هارد دیسک قطعه ای است در کامپیوتر برای ح??ظ و نگهداری اطلاعات کامپیوتر به کار می رود. از آنجایی که اطلاعات برای شما بسیار با ارزش است تعمیرات کامپیوتر در این بخش از کامپیوتر بسیار مهم و حساس است. هارد دیسک ها در دو نوع ssd و hdd با سایز های مت??اوت در بازار موجود هستند.

  • ضربه خوردن هارد دیسک

این نوع خرابی از بیشترین مشکلات مراجعه شده به مرکز تعمیرات کامپیوتر است چرا که هارد دیسک ها در هر دو نوع اکسترنال و اینترنال بسیار حساس بوده و با ضربه های خ??ی?? هم آسیب می بینند. کارشناس های مرکز اکیدا توصیه می کنند بعدا از ضربه هارد دیسک را به سیستم متصل نکنید زیرا باعث آسیب بیشتر می شود.

  • خرابی منطقی هارد دیسک

این خرابی ها گاهی هیچ آثار ??یزیکی ندارد اما اطلاعات شما بر روی هارد نمایش داده نمی شود و یا خطای ??رمت کردن دیسک را نمایش می دهد. اگر اطلاعات شما روی هارد دیسک مهم نبود هارد دیسک را ??رمت کنید ولی اگر مهم بود به هیج عنوان ??رمت نکنید که اطلاعات شما از بین می رود و سریعا به مرکز تعمیرات کامپیوتر برای بازیابی اطلاعات و تعمیرات هارد دیسک خود مراجعه کنید.

  • بد سکتور هارد دیسک

بدسکتور هارد دیسک می تواند دلایل مت??اوتی داشته باشد از جمله ن??وذ گرد و غبار به داخل هارد دیسک تا ضربه خوردن هارد دیسک و .. را می توان بیان کرد. انواع بدسکتور هایی که رخ می دهند بدسکتور های ??یزیکی و بدسکتور های نرم ا??زاری هستند که بد سکتورهای ??یزیکی عموما قابل تعمیر نیستند. برای ر??ع بدسکتورهای هارد دیسک روش های مت??اوت ی وجود دارد، کارشناسان مرکز تعمیرات کامپیوتر ما متناسب با شدت آسیب وارده و اهمیت اطلاعات شما بهترین راه را برای ر??ع این مشکل انتخاب و اعمال می کنند.

  • خرابی چیپ های شمالی و جنوبی مادر برد

در مادر برد های نسل جدید این دو چیپست شمالی و جنوبی مادر برد با هم ترکیب شده و تبدیل به یک چیپست شده اند. اما در مادر برد های قدیمی این دو چیپست با نام های MDH و ICH شناخته می شوند. کارشناسان مرکز تعمیرات کامپیوتر ما از نشانه های رایج در خرابی چیپ های مادر برد خال زدگی و بادکردگی، سوئیچ نشدن دستگاه و رسیت شدن پشت سرهم کامپیوتر را نام می برند.

  • سوختن قطعات مختل?? در مادربرد

یکی از مهم ترین دلایلی که در مرکز تعمیرات کامپیوتر برای این ات??اق دیده شده است، ناسازگاری منبع تغذیه کامپیوتر است که استاندارد نبوده و باعث سوختن قطعات مختل?? کامپیوتر می شود.

 

منبع: سایت تعمیرات کامپیوتر

 

تعمیرات کامپیوتر - نمایندگی و تعمیرات ایکس ویژن - نمایندگی ایکس ویژن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...