رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mamerz

با پارالاکس در طراحی سایت آشنا شوید

پست های پیشنهاد شده

پارالاکس تکنولوژی جدید در زمینه طراحی سایت است که اخیرا در ایران هم رواج پیدا کرده . در این سایت ها که معمولا تک ص??حه ای یا single page هستند ، با اسکرول ص??حه و یا حرکت موس ا??کتی در ص??حه و روی عناصر ص??حه ات??اق می ا??تد. برای مثال پس زمینه blur و یا جابجا میشه ، تصاویر و نوشته ها حرکت می کنند ، بعضی از عناصر و المنت ها با ا??کتی در ص??حه ظاهر می شوند و … . دقت داشته باشید که هر ا??کتی که با اسکرول و یا حرکت موس اجرا شود با برگشت موس و یا برگشت اسکرول ا??کت هم به همان حالت قبل برمی گردد .

ا??کت دیگری که ممکن است در پارالاکس دیده شود این هست که شما با حرکت موس از سمت راست ص??حه به سمت چپ (یا بالعکس) میتوانید میدان دید خود را گسترش دهید و از عرضی که در مانیتور مشاهده میکنید ??راتر روید و به عبارتی دیگر منظره را بصورت ۱۸۰ درجه ببینید، به نحوی که عناصر و اجزای ص??حه در جای خود قرار دارند و شما میتوانید عرض ص??حه را از سمت راست به چپ و از سمت چپ به راست و ??راتر از عرض ثابت ص??حه مشاهده کنید.

مانند این است که دوربینی در دست شماست و در حال مشاهده ی یک منظره هستید. زمانی که شما دوربین را به راست یا چپ بچرخانید ، درختان و اجزای طبیعت سرجای خود هستند اما میدان دید شما حرکت خواهد کرد و زوایایی که بطور مستقیم در میدان دید شما نیست را با چرخاندن دوربین به چپ و راست خواهید دید.

در نمونه ای دیگر از طرح های پارالاکس ، چند لایه روی هم قرار می گیرد و یک تصویر ترکیبی را تشکیل خواهد داد و ا??کت هر لایه با سرعت خاصی اجرا می شود که این نمونه از نظر من جذابیت بیشتری به طرح می دهد.

گاهی اوقات شما حتی میتوانید با ترکیب برخی تکنولوژی ها با پارالاکس یک انیمیشن هم برای وب سایت خود طراحی کنید. در مجموع این تکنولوژی در حال حاضر بین کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کرده.

چگونه یک سایت پارالاکس طراحی کنیم؟

طراح گرا??یک سایت های پارالاکس باید تا حدودی با سایت های پارالاکسی آشنایی داشته باشد تا بتواند بصورت استاندارد طراحی وب سایت را انجام دهد و برنامه نویس هم بتواند آن طرح را با تکنولوژی پارالاکس به درستی پیاده کند.

برای پیاده سازی این تکنولوژی پلاگینهایی هم وجود دارد مثل parallax.js که شما می توانید است??اده کنید. در آینده ساخت ص??حات پارالاکس را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

منبع : مقالات طراحی سایت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...