رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masterina

ترفندهای نوشتن یک تیتر قانع کننده

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

بر کسی پوشیده نیست که تیتر مهم‌ترین ??اکتور در نوشتن یک پست وبلاگی خوب است. در واقع با یک تیتر خوب است که مخاطب به خواندن یک مطلب علاقه نشان می‌دهد یا آن را به اشتراک می‌گذارد. در صورت عدم انتخاب تیترهای مناسب برای نوشته، هرچند هم که نوشته‌ی شما غنی باشد، احتمال خوانده شدن آن کم است. انتخاب تیترهای مناسب اصلا کار سختی نیست و ??قط به کمی دقت و چاشنی خلاقیت نیاز دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ۷ راز نوشتن تیترهای مناسب و کاربر پسند را به شما آموزش دهیم.

 

۱.سوال بپرسید

 

تیترهایی که سوالی هستند حس کنجکاوی را در کاربر ایجاد می‌کنند. وقتی کاربران تیتری سوالی را می‌خوانند که پاسخش را نمی‌دانند، ناخودآگاه ذهن آنها درگیر پیدا کردن پاسخ آن سوال می‌شود و پاسخ آن سوال در متن شما نه??ته است. پس آنها شروع به خواندن نوشته‌ی شما خواهند کرد. یک مثال تیتر سوالی را در زیر می‌بینید.

 

 

 

 

۲. صادق باشید

 

صادق بودن در تیترها به این معنی است که در تیترها به شکست ها، اشتباهات و درس هایی که گر??ته‌اید اشاره کنید. قطعا ا??راد دوست دارند تجربیات دیگران در موارد مختل?? هرچند هم که به شکست منتهی شده باشند را بخوانند تا برای آنها تجربه شود. زیرا «از تجارب برای د??ع بلاها، سلاح ها می‌توان ساخت»

 

۳. به کاربر شوک وارد کنید

 

منظورم از نوشتن تیتر های شوک‌ آور این است که تیترهایی بنویسید که برای کاربر غیرقابل تصور و ??راتر از واقعیت های روز باشند. البته منظورم این نیست که تیترهای دروغ بنویسید! نه. تیترهایی بنویسید که باور کردنش کمی سخت باشد. مثلا “چطور در ۱۰ روز پولدار شویم???.

 

 

 

 

۴. به آنها یاد دهید چگونه کاری را به انجام برسانند

 

انسان ها عاشق یاد گر??تن هستند. پس از همین پتانسیل برای نوشتن تیترهای جذاب است??اده کنید. به کاربر بگویید که چطور ??لان کار را انجام دهد. من تیتر این مطلب را “چگونه برای مطالب تیترهای مناسب بنویسیم؟??? انتخاب کردم. و من در واقع در حال آموزش تیترنویسی به شما هستم. و شما هم در حال خواندن این مطلب. پس تیتر من مو??ق بوده و توانسته شما را به خواندن مطلبم ترغیب کند.

 

 

 

 

۵. مشکلی را حل کنید

 

همه‎‌ی ما در زندگی مشکلاتی داریم. از مشکلات مالی گر??ته تا شکست های عشقی!!! پس چرا از این ظر??یت برای نوشتن تیتر های مناسب است??اده نکنید؟ به کاربر از طریق تیتر بگویید که شما می‌توانید مشکلش را حل کنید. مثلا بگویید???چگونه از ورشکستگی نجات پیدا کنیم??? یا “چگونه شکست عشقی را ??راموش کنیم???. مطمئنا ا??رادی که ورشکسته شده اند یا شکست عشقی خورده اند از این مطلب استقبال خواهد کرد.

 

۶. کاربر را به جوامع بزرگتر وصل کنید

 

انسان اساسا موجودی اجتماعی است و دوست دارد گروهی دست به انجام بزند. پس دست به کار شوید و از این ویژگی ذاتی انسان برای نوشتن تیترها کمک بگیرید. مثلا در تیتر زیر جری لی، طی?? طر??داران ??یلم ارباب حلقه‌ها را مخاطب قرار داده است. مطمئنا هرکسی که طر??دار این ??یلم باشد به محض دیدن این تیتر روی آن کلیک خواهد کرد.

 

 

 

 

۷. من??عت رسان باشید

 

قطعا هیچ کسی دوست ندارد وقت با ارزش خود را صر?? خواندن مطلبی کند که هیج سودی برایش ندارد. اما اگر شما در تیترتان به کاربر القا کنید که با خواندن این مطلب، او به من??عتی بزرگ می‌رسد، او قطعا به خواندن ترغیب خواهد شد. مثلا در تیتر زیر به کاربر گ??ته شده که صبح ها با انجام ۲۴ دقیقه ای عملی، آنها به یک ستاره‌ی کارآ??رینی تبدیل خواهند شد. من??عت این تیتر در بخش آخرش است. یعنی ستاره شدن در کارآ??رینی . وگرنه خواب صبح بسیار شیرین و دل کندن از آن بسیار سخت است. پس کمتر کسی ۲۴ دقیقه از صبح خود را صر?? آن عمل وعده داده شده می‌کند.

 

منبع: http://farnian.com/seo/seo-big-picture/

ویرایش شده توسط masterina

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...