رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
arvinkaren

وردپرس و php 7

پست های پیشنهاد شده

نکاتی درباره PHP7 و وردپرس

از سوم دسامبر 2015، یعنی حدود اواخر سال 94، آخرین ورژن PHP با شماره PHP7 منتشر شد. توسعه دهنده ها نتیجه گر??تند برای اینکه بعد از بروزرسانی باقی مانده های ورژن قبلی رو پاک کنن، نمی تونن دیگه بخشی از سازگاری های قبلی رو با کدهای قدیمی داشته باشن، که اینکارشون باعث شد چند تا سوال برای کاربرهای وردپرس پیش بیاد: با این وجود بازم PHP7 قابل است??ادست؟ و اینکه اصلا چرا باید از ورژن 7 است??اده کنن؟ تو این مقاله می خواهیم جواب این سوال ها رو پیدا کنیم.

 

 

یه یادآوری کوچیک: تو این مقاله ??قط به طور خلاصه درباره PHP7 و وردپرس صحبت می کنیم و به این سوال جواب میدیم که آیا ورژن جدید بدون مشکل و درست کار می کنه یا نه. قرار نیست خیلی عمیق موضوع رو بررسی کنیم.

به نظر شما وردپرس و PHP7 یه تیم رویایی هستن؟

اواخر سال 4، بعد از ورژن PHP5، ورژن PHP7 به طور رسمی منتشر شد. تو توسعه زبان برنامه نویسی، سازگاری برنامه رو با بیشتر کدهای قدیمی دیگه چک نمی کنن. برای همین این سوال پیش میاد که اینطوری مشکلی برای هسته وردپرس های قدیمی پیش نمیاد؟

بزرگ ترین مزیت ورژن جدید اینه که چون جدول هاش جدید برنامه ریزی شدند، زمان اجراش تا 30% کمتر از ورژن قبلیه. در نتیجه می تونید امیدوار باشید که عملکرد سایت وردپرستون خیلی بهتر میشه.

برای توسعه وردپرس از زبان برنامه نویسی PHP است??اده میشه. در واقع PHP وب رو به چیزی که امروز هست تبدیل کرده. همه عملکردها و عناصر سایت ها با PHP تولید و توزیع شدند. بدون PHP دیگه وب استاتیک نبود و به احتمال زیاد هم مثل ص??حه های HTML می شدن.

بروزرسانی PHP چقدر اهمیت داره؟

PHP خیلی دیر به دیر بروزرسانی می کنه، اما بروزرسانی هاش واقعا حیاتی هستن. کلا میشه اینطور گ??ت که بروزرسانی هاش همیشه بخاطر مسائل امنیتی و اجراییه. با بروزرسانی شکا?? های امنیتی درست میشن و عملکرد سایت بهتر میشه. برای همین بهتون توصیه می کنم همیشه از آخرین ورژن PHP است??اده کنید، به خصوص اگر سرعت برنامه های سایتتون پایینه.

PHP7 عملکرد رو تا حد زیادی بالا می بره

چون بکارگیری منابع تو PHP7 خیلی بهتر از قبل شده، میشه اینطور گ??ت که PHP7 باعث میشه که وردپرس همچنان کار کنه. تو ورژن جدید، عملکردهای PHP خیلی کمتر از ورژن 5.6 به قدرت محاسباتی پردازنده احتیاج دارن. برای همین هم تو عملکردهای معمولی، تو قدرت سرور صر??ه جویی میشه و در نتیجه تو زمان اوج حضور بازدید کننده ها تو سایت، قدرت بیشتری دردسترس دارید.

به طور خلاصه اینطور بهتون بگم که با بروزرسانی، وردپرس میتونه با قدرت محاسباتی خیلی کمتری تو همون سطح سرعت قبلیش بمونه. تقریبا میشه گ??ت، با PHP7 عملکرد سایتتون تا دو برابر بهتر میشه و دلیلش هم تست های دقیق Zend توسعه دهنده ی PHP هست. زند هم تو تست هاش از ورژن 4.1 وردپرس است??اده می کنه، پس نباید ت??اوت چندانی بین این ورژن و ورژن ??علی باشه.

زند گ??ته که استاندارهای عملکردی رو روی برنامه های محبوب PHP اجرا کرده و PHP 5.6، PHP 7 و HHVM 3.7 رو با هم مقایسه کرده و یکسری مزیت هایی برای PHP7 عنوان کرده:

 

با PHP7، تبادل دستورات و پیام ها روی سخت ا??زارهای مشابه تا سه برابر بهتر اجرا میشه: زمان اجرای PHP7 در مقایسه با PHP 5.6 تا دو برابر سریعتر بود و 30% حا??ظه کمتر لازم داشت. سرورهایی که PHP7 رو اجرا می کردن می تونستن تا سه برابر بیشتر از سرورهایی که PHP 5.6 داشتن به دستورها جواب بدن.

دروپال 8 با PHP7 تا سه برابر سریعتر کار می کنه.

وردپرس با PHP7 عالی کار می کنه و برای همون تعداد کاربرهای قبلی سرورهای کمتری لازم میشه. PHP 5.6 روی وردپرس حتما باید از 100 M از دستورالعمل های پردازنده است??اده میکرد تا یه کاری رو انجام بده اما با PHP7 برای انجام دادن همون کار ??قط 25 M بکار گر??ته میشد.

PHP7 با قالب های مختل?? PHP هم تست شده و همیشه خوب عمل کرده.

در کل PHP در مقایسه با زبان های دینامیک دیگه سریعتر عمل می کنه و از بین PHP ها PHP7 از بقیه سریعتره.

این نکته هم بدونید بد نیست که شرکت اینتل رو بهینه سازی های PHP با زند همکاری می کنه.

میشه از PHP7 است??اده کرد؟

وقتی ورژن جدید PHP رونمایی شد، من چند ه??ته روش کار کردم و هیچ مشکلی تو سازگاریش پیدا نکردم. تا حالا هم هر وقت ازش است??اده کردم، وب خیلی خوب جواب داده.

من تو دو تا سایت مختل?? وردپرس که ا??زونه های مختل??ی هم روشون نصب بود امتحانش کردم. به محض این که PHP7 رو ??عال می کردم، سایت سریعتر میشد و هیچ مشکل سازگاری ای هم نه تو تم و نه ا??زونه ها پیدا نکردم. حتی تو هیچکدوم از ص??حه های آزمایشی هم مشکلی ندیدم. همه چی سریع و روون کار میکرد.

??قط یکبار سایت یکی از مشتری ها بعد از نصب PHP7 سرعتش اومد پایین که به نظر من مشکلش اسکریپت هایی بود که برای تبلیغات تو سایتش است??اده کرده بود.

الآن دیگه بیشتر هاست ها تو بسته های هاستینگشون از همین ورژن PHP است??اده می کنن و تنها کاری که شما باید بکنید اینه که ??عالش کنید. تو بعضی از سرورهای ابری، باید تو httpd.conf کدها رو وارد کنید.

تو اجراهای زنده در صورتی که موارد زیر رو رعایت کنید می تونید از PHP7 است??اده کنید:

 

از آخرین ورژن وردپرس است??اده کنید

همه ا??زونه ها رو بروز نگهدارید

از ا??زونه هایی که خودتون خیلی وقت پیش توسعه دادید و دیگه تا الآن است??ادشون نکردید است??اده نکنید

در پایان، دیگه ??قط باید امتحان کنید، امتحان کنید، امتحان کنید و دیگه تمام. PHP7 رو ??عال کنید و ببینید چی میشه. حدود 90 درصد موارد همه چی روون و سریع تر میشه. اما اگه مشکلی پیش اومد نگران نباشید، همه چی سریع حل میشه. معمولا تو این جور مواقع ??قط باید سوئیچ کنید به آخرین ورژن وردپرس. ص??حه قوانین وردپرس هم همه چیز رو توضیح داده، البته ??قط یکم زحمت ترجمه داره.

نتیجه

به شدت توصیه می کنم از PHP 7 است??اده کنید. تو این همه است??اده تقریبا تو هیچ موردی ندیدم مشکلی داشته باشه. اگه وردپرس، تم و ا??زونه هاتونو بروز نگهدارید، میبیند که عملکرد سایتتون چقد بالا میره و بخاطر تصمیمی که گر??تید به خودتون ا??تخار می کنی

 

 

 

http://arvinkaren.com/

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...