رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
saeed kratos

معرفی موسیقی متال

پست های پیشنهاد شده

8507-forget-calm-just-listen-metal-png

 

یکی از زیرشاخه‌های اصلی راک، سبک متال است که امروزه خود به عنوان یک شاخهٔ اصلی شناخته می‌شود. از موسیقی متال که به علت خشن‌بودن آواها به این نام خوانده می‌شود، به خودی خود زیر شاخه‌های متعددی منشعب شده‌است. دههٔ هشتاد میلادی دوران شکل‌گیری کامل‌تر و تعالی این سبک به حساب می‌آید. یکی از گروه‌های شاخص دههٔ هشتاد گروه آمریکایی متالیکا با سبک هوی متال را می‌توان نام برد. موسیقی متال می‌خواهد در اشعارش اعتراض را به گونه مستقیم بیان کند. اولین گروه سبک متال بلک سبت با خوانندگی جان آزی آز بورن می‌باشد.

موسیقی هوی متال از تکنیکی ترین، ??ی‌ترین و ??لس??ی‌ترین موسیقی‌های جهان است. م??هوم شعرهای هوی متال همان طور که قابل لمس هست اعتراض آمیز هم هست.

موسیقی متال نه تنها اشعار تو خالی *** و عشق نیست، بلکه در مورد مسائل مختل?? از جمله سیاسی، ??رهنگیاجتماعی و حتی اسطوره‌ای هم سخن به میان آورده می‌شود. موسیقی که در عین سنگینی حر?? خود را بیان می‌کند.

 

8508-429px-ozzy_on_tour_in_japan-jpg

ازی ازبورن خواننده ی ا??سانه ای گروه ا??سانه ای بلک سبث

 

 

 

طر??داران این سبک معتقد هستند که متال یک موسیقی عادی نیست بلکه یک جنبش عظیم ??کری و تحولی درونی برای انسان‌هاست. جنبشی که از حقوق بشر د??اع می‌کند و قصد دارد با نشان دادن پستی‌ها و رذالت‌ها انسان را در مسیر اصلی خود هدایت کند و با ابزار سخت خود، سخت‌ترین انسان‌ها را ??رو می‌ریزد و انسان متکی به ن??س و ت??کر خویش را به وجود می‌آورد.

این عده از هر عنصری اسن??اده می‌کنند. از نوع لباسی که به تن می‌کنند، از طرز آرایش، مدلهای ریش و مو گر??ته تا برخوردهای اجتماعی، برای نشان دادن اعتراض خود است??اده می‌کنند.

متال پس از جنگ جهانی دوم پایه گذاری شد، واقعه‌ای که بر روی همهٔ کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اروپایی تأثیر بدی گذاشت و همه ملتها با مشکلات جدی روبرو شدند. قهرمانان میدان‌های نبرد با وجود رشادتهای ??راوان کنار گذاشته شدند و ??ساد همه جا را پر کرد.

متال یک عامل اساسی در برابر خ??قان و سکوتی بود که دولتها به وجود آوردند.

طر??داران این سبک معتقدند که تلاش‌هایی صورت گر??ت که که چهره این موسیقی را نزد مردم خراب کنند و مردم را نسبت به آن بی اعتماد کنند، آلیس کوپر تحت ??شار قرار گر??ت و مورد تمسخر مردم شد، آزی آزبرن به جرم شیطان پرستی به دادگاه کشیده شد، ا??رادی چون ??ردی مرکوری مورد انتقادهای شدید قرار گر??تند

 

8509-led-zeppelin-jpg

گروه ا??سانه ای لد زپلین از سردمداران متال

 

 

 

متال و شاخه‌ها و زیر شاخه‌ها

 

زیر مجموعه‌های ریتم متال:

  • Traditional Metal
  • Heavy Metal
  • Doom Metal
  • Death Metal
  • Black Metal
  • Progressive Metal
  • Industrial Metal
  • N.W.O.B.H.M
  • Christian Metal
  • Thrash/Speed Metal
  • nu metal

8510-***k-hammett-24th-annual-rock-roll-hall-fame-fyybymyhpmul-jpg

پادشاهان متال متالیکا

 

 

Traditional Metal

 

از اولین شاخه‌های متال که ایجاد شد. گروه‌های بسیاری باعث به وجود آمدن این موزیک شدند. نام دیگر این شاخه True Metal به معنی متال واقعی است. این شاخه توسط گروه‌ها و شخصهایی از قبیل Judas Priste, Savatage, Metal Church بوجود آمده‌است.

گروه کویین را باید جز برترین گروه‌های راک کلاسیک دانست. این گروه به رهبری ??رخ بورسالار که ایرانی الاصل بود و بعدها بنام ??ردی مرکوری تغییر نام داد در اواخر دهه ۶۰ میلادی تشکیل شد. دوران طلایی گروه را باید دهه ۷۰ میلادی دانست زیرا ??رم هنری گروه از این دهه به بعد به سوی نوعی سادگی ر??ت و گروه به نوعی بشکل یک گروه پاپ راک در آمد. آنچه منتقدان آنرا پست مدرنیسم می‌دانند. البته این ??رایندی بود که بسیاری از گروه‌های راک سنگین مانند metallica در دهه ۹۰ میلادی دنبال کردند.

گروه پینک ??لوید Pink Floyd از بزرگ‌ترین گروه‌های راک کلاسیک است که از اواخر دهه ۶۰ میلادی ??عالیت خود را در سبک منحصر ب??رد space rock آغاز کرد. اعضای اولیه پینک ??لوید عبارت بودند از سید بارت, راجر واترز, ریچارد رایت و نیک میسن. عده‌ای واترز را لیدر گروه می‌دانند اما بی تردید ت??کر و سبک هنری گروه را باید در زوایایی ذهن نا متعار?? و خلاق بارت جستجو کرد که به شدت تحت تأثیر انواع مواد مخدر و توهم زا بود و سرانجام بارت را قربانی کرد. برخی از آلبومهای گروه:

  • dark side of the moon
  • wish you were here
  • animals
  • the wall
  • division bell

موزیک در اینجا بصورت آرام همراه گیتار آرام است. بعضی اوقات این شاخه به پاور متال POWER METALشناخته می‌شوند. گروه‌های این شاخه: Defender, Iron Fire, Metalium, Risk, Manowar, Spirit We

 

 

8511-68ac7180-jpg

گروه ا??سانه ای کویین به خوانندگی ??رخ پورسالار که بعدها به ??ردی مرکوری تغییر نام داد

 

 

 

Heavy Metal

 

اسکورپیونز (انگلیسی: The Scorpions) گروه Hard Rock/Heavy Metal آلمانی است که با ??روش بیش از ۲۵۰ میلیون آلبوم جایگاه خودش را به عنوان یکی از مو??ق‌ترین گروه‌های راک قاره اروپا ثبت کرده‌است. این گروه از پر??روشترین گروههای راک و همچنین موسیقی به شمار می‌رود. رودل?? شنکر (آواز و گیتار الکتریک) این گروه را با حضور کارل هینز ??ولمر (گیتار لیدلوتار هیمبرگ (گیتار بیس) و ول??گنگ دزیونی (درامز) در سال ۱۹۶۹ در هانوور تشکیل داد. سپس در سال ۱۹۹۱ برادر کوچک شنکر به نام میخایل (گیتار لید) و دوست صمیمی‌اش کلوز مین (آواز) به گروه پیوستند. در سال ۱۹۷۲ گروه مو??ق شد اولین آلبومشان را به نام «Lonesome Crow» ضبط کند.

??Scorpions آهنگهای زیبا و پرطر??دار زیادی از جمله ((Still Loving you))و ((Are You The One)) و ((A Moment In A Million Years)) را اجرا کردند که باعث محبوبیت آنان گشت.

هرچند اسکورپیینز در دهه ۷۰ میلادی نیز شناخته شده بود (مخصوصآ در ژاپن)، اما بیش از هر چیز با ترانه‌های «Rock You Like a Hurricane» در سال ۱۹۸۴ و «Wind of Change» در سال ۱۹۹۰ به شهرت رسید.

متالیکا پر طر??دارترین و شناخته شده‌ترین باند موسیقی متال در جهان و مخصوصا ایران گروه متالیکا است .این گروه به رهبری لارس اولرک درامر دانمارکی الاصل گروه در سال 1981 تأسیس شد و اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۸۳ بنام kill'EM all به بازار عرضه کردند . گرچه نمی‌توان متالیکا را گروهی کاملاً خلاق و دارای سبکی منحصر ب??رد دانست ولی بی تردید متالیکا بخاطر توانایی‌های کم نظیرش در آهنگ سازی و تنظیم مدرنترین آثار ترش متال از رقبای خود همیشه یک سر و گردن بالاتر بوده‌است. متالیکا همانطور که خودش اذعان کرده بشدت تحت تأثیر گروه‌های متال دهه۷۰ و مخصوصا گروه‌های موج نوی هوی متال انگلیسی قرارداشته و می‌توان گ??ت متالیکا این جریان را تقویت کرد و آن را به کمال رساند. نویسنده دوران طلایی گروه را دهه۸۰ میلادی می‌داند . یعنی زمانی که گروه چهار آلبوم مو??ق خود را عرضه کرد. گرچه نمی‌توان تمام آثار متالیکا بعد از این دوره را کم ارزش دانست ولی ا??ت هنری گروه بعد از این دوران که بیشتر به علت تغییر سبک حساب نشده و ??رار ا??راطی‌اش از آهنگسازی مدرن به سوی نوعی سادگی و تکیه بیشتر برجلوه‌های دیداری بود کاملاً مشهود است . آلبوم load خود دلیل روشنی بر این ادعا است ، بطوری که بعضی منتقدان متالیکای واقعی را متالیکای دهه۸۰ می‌دانند .

 

8512-hd-metallica-wallpaper-jpg

و بازهم سلاطین هوی متال و ترش متال متالیکا

 

 

 

 

Doom Metal

 

در اینجا گروهای همچون Black Sabbath, Paradise Lost, Anathema ??عالیت دارند. در خلا?? بقیه ریتم‌ها ممکنه در دوم متال اشعار بصورت داستان و کلمه‌ای بیان شود. نام اصلی این شاخه دوم دث DOOM DEATH هستش که در کنار شاخه دث متال قرار می‌گیرد. از گروه‌های بسیار معرو?? این شاخه گروه uaral هست. گروه‌های این شاخه: Crowbar, Winter, *Abdullah*, My Dying Bride, Iron Man

 

8513-20120404024011212-jpg

گروه اناتما

 

 

DEATH metal

 

قوی‌ترین شاخه در موسیقی متال ریتم دث متال است. دث متال توسط گروه دث ایجاد گردید. به همین دلیل اسم این دث متال شد. از گروه‌های خوبی که در قوی شدن این موسیقی ??عالیت کردند گروه‌های DEATH, Deicide, Morbid Angel, Entombed, Obituary می‌باشند. هد?? در اشعار به خوبی قابل تشخیص است. گروهای این شاخه:At The Gates, In Flames, Entombed

 

8514-1085-jpg

 

گروه in flames

 

 

 

Progressive Metal

 

از شاخه‌های آغازین و اولین متال می‌باشد که گروه‌های زیادی در آن ??عالیت نمی‌کنند. برای نمونه گروه Dream Theater از اولین گروه‌های ایجاد شده می‌باشند. در سال‌های اخیر توجه نسبت به این شاخه بسیار محدود شده‌است و ا??راد زیادی طر??دار این شاخه نیستند. همچنین بر خلا?? ریتم‌های دیگر در موسیقی متال موسیقی گروه‌ها بصورت میکس MIX شده می‌باشند. گروه‌های این شاخه: Dream Theater, Watchtower, Fates Warning, Queensryche, Cynic, Spiral Architect

8515-dream_theater-jpg

 

گروه دوست داشتنی dream theater

 

 

 

Industrial Metal

 

در اینداستریال متال از موزیک به ندرت است??اده می‌شود. اکثر آهنگ‌های این شاخه بصورت صحبت و بی موزیک هست . گروه‌های این شاخه: Ministry, [[مدیا:]], Nine Inch Nails. N.W.O.B.H.M: این شاخه در کشور انگلیس توسط گروه‌های انگلیسی به وجود آمد. ان. دبلیو. او. بی. اچ. ام. مختصر the New Wave Of British Heavy Metal می‌باشد که به معنی: امواج جدیدی از سوی هوی متال انگلیسی است . از سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ به بعد این ریتم مورد توجه و استقبال مردم قرار گر??ت.. آلبوم «دبات» از گروه آیرون میدن در این شاخه نواخته شده‌است. گروه‌های این شاخه: Iron Maiden, Def Leppard, Saxon, AngelWitch, Diamond Head, Static-X

8516-iron_maiden-jpg

 

ا??سانه های متال iron maiden

 

 

 

nu metal

 

سبک نو متال از سبک های بسیار قدرتمند که از سبک های عامه پسند متال و میتواند با سبک هیپ هاپ هم تل??یق شود که از بند های حر??ه ای این سبک در خارج از ایران slipknot korn linkinpark limpbizkit است که مزیت این سبک نسبت به دیگران 1عامه پسند بودن 2.امکان تل??یق با سبک های دیگر 3 دنبال کردن موضوعات بسیار عمیق و............. و در ایران هم جدیدا این سبک رایج شده که بندهای شیرازی بسیار در این زمینه پیشر??ت داشته اند مثل shervinnz که این سبک را در ایران به زبان ??ارسی به صورت حر??ه ای دنبال و البوم ارمانشهر را کامل و مو??قیت های بسیار زیادی بدست اورده اند و درfestivale metalcore توانسته اند شرکت و اجرائی زیبا داشته باشند ودیگر بندهای حر??ه ای eddie که 3 کاردر این سبک دارند ??ضای کاراین بند به rapcore نزدیک است

 

8517-1955-jpg

گروه دوست داشتنی korn

 

 

گروههایی محبوب در سبک متال

 

8518-slipknot-blog-858x1024-jpg

اسلیپ نات

 

 

8519-judas-priest_610-jpg

جوداس پریست

 

 

8520-07-aerosmith-082707-jpg

ائرو اسمیت

 

 

8521-cob-children-bodom-wallpaper-7630-hd-wallpapers-jpg

children of bodom

 

 

8522-r_650_366_systemofadown-jpg

system of a down

 

 

در اخر بگم که بیوگرا??ی هر گروه راک و متالی رو که خواستید تو قسمت بیوگرا??ی خوانندگان و گروهها گذاشتم و میتونید ببینید.اگر هم گروه مورد نظرتون نبود توی اون لیست(بعید میدونم نباشه) بهم بگین تا براتون بذارم.

F........ POP

JUST LISTEN TO METAL

ویرایش شده توسط saeed kratos

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا کی?? کردم سعید جان

کامل توضیح دادی دمت گرمممممممممم

کاملا اشنا شدم :thumbup:

مرسی داداش :love:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
واقعا کی?? کردم سعید جان

کامل توضیح دادی دمت گرمممممممممم

کاملا اشنا شدم :thumbup:

مرسی داداش :love:

چاکرم علی جون.مرسی که خوندی.:thumbup::thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ایول تایپیک ، غوغا کردی ...:thumbsup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ایول تایپیک ، غوغا کردی ...:thumbsup:

چاکرتیم داداش.لط?? داری.به عشق شماها میزارم این تاپیکارو.:thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عالی بود

تشکر بابت تاپیک های ??وق العادت

عشق است لد زپلین :دی

سعید خان لط??ا پیام خصوصیت رو هم چک کن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
عالی بود

تشکر بابت تاپیک های ??وق العادت

عشق است لد زپلین :دی

سعید خان لط??ا پیام خصوصیت رو هم چک کن

قربونت داداش.ممنون که خوندی.اسم کاربریت و اواتارت هردو خیلی خوبه.

پیام رو چک کردم و جواب دادم داداش.مرسی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...