رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
melinaa

دوره ی باروک 1600 تا 1750

پست های پیشنهاد شده

 

 

Haendel.jpg

 

ل??ظ " باروک" در اصل ل??ظ تحقیر آمیزی بود برای سبکی از معماری و هنر که از اواخر قرن شانزدهم رواج داشت، اما زمانی که محققان موسیقی از این ل??ظ است??اده کردند معانی من??ی اش دیگراز بین ر??ته بود.

 

دوره ی باروک دوره ی شکل گیری اپرا، رشد ارکستر، و شکو??ایی موسیقی سازی، بخصوص برای ویولن و سازهای شستی دار بود. بیشتر شیوه های نو در ایتالیا شکل گر??ت و موسیقی دانان ایتالیایی سلطه ی بلامانع داشتند، اما در اواخر همین دوره ی باروک بود که سبک های ملی متمایزی پدید آمدند.

 

 

موسیقی دانان دوره باروک:

 

Haendel.jpg

جورج ??ردریک هندل: هندل متولد آلمان میباشد و از سال 1685 تا سال 1759 میزیست،قبل از آغاز ??عالیت حر??ه ای اش در موسیقی، در رشته ی حقوق درس خواند. بعد از دوره ی کوتاهی،به هامبورگ ر??ت و منصب ارکستری در اپرا خانه دست و پا کرد و در آنجا اولین اپرایش را ساخت(آلمیرا).از هامبورگ در سال 1706 به ایتالیا ر??ت. سپس به هانو??ر ر??ت و دربار آنجا شد. به برکت همین شغلش به س??رهای متعدد ر??ت، از جمله به لندن که در آنجا اپرای ایتالیایی داشت محبوبیت می یا??ت. اپرای رینالدویش به مو??قیت بسیار رسید. برای مدتی کوتاه به هان??ر برگشت اما اجازه یا??ت باز هم به لندن برود به شرط آنکه بعد از مدتی برگردد. اما در سال 1714 ??رمانروای هانو??ر با عنوان جورج اول به سلطنت انگلستان رسید و هندل خود به خود به خدمت دربار انگلستان در آمدکارش در ده سال بعد با ا??ت وخیز همراه بود، زیرا هم با اپرای ایتالیایی در رقابت بود و هم خود اپرا با اقبال همیشگی مردم مواجه نمیشد. .آموزشگاه موسیقی غرب تهران اورتورها و بقیه ی آثار کرال هندل البته مو??ق تر بودند. در ده سال آخر عمر مدام بیمار بود.دوبار سکته کرد،اما بعد از 60سالگی به تدریج قوه ی اش را نیز از دست داد. با این حال، تا زمان مرگ به آهنگسازی، تنظیم آثار قبلی و نظارت بر اجراها ادامه داد.

 

bach.jpg

یوهان سباستیان باخ: باخ متولد آلمان میباشد واز سال 1685 تا سال 1750 میزیست. وی در ده سالگی یتیم شد و نزد برادرش، یوهانکریستو??، زندگی کرد که نواختن ارگ نواز کلیسای بونی??اکیوسدرآرنشتات شد اما با یکی از شاگردان تا آستانه ی دوئل پیش ر??ت و سپس با کش دادن دوره ی مرخصی اش شورای روحانیون شهر را عصبانی کرد. باخ در سال 1707 به مولهاوز نر??ت.با ماریا که قوم و خویشش بود ازدواج کرد. با شاگردهای جدیدش مرا??عه به راه انداخت و سپس به دربار دوک و ایمار ر??ت. درآمد این شغل جدید خوب بود و باخ به اوضاع زندگی خود سروسامان داد تا بلاخره مناقشه های داخلی دربار سبب شد موقعیتش به خطر بی??تد. در سال 1717 از وایمار ر??ت و کاپلمایستر دربار کوتن شد، هر چند که دوک او را به سبب نا??رمانی یک ماه حبس کرده بود باخ در سال 1720همسرش را از دست داد ویک سال بعد با آناویلکه ی خواننده ازدواج کرد. در سال 1723 مدیر آواز توماسشوله در لایپزیگ شد و در سال 1729 به مدیریت کالج موسیقی دانشگاه رسید. در سال 1737 ،یوهان شایبه که نقاد موسیقی بود از موسیقی باخ انتقاد کرد و آن را پر زرق وبرق و پر تکل?? خواند، اما باخ به آهنگ سازی و اجرا ادامه داد تا بلاخره ضع?? بینایی مانع کارش شد. بعد از دو عمل جراحی بی نتیجه اوضاع جسمی اش بدتر شد و سه ماه از دنیا ر??ت.منبع:آموزشگاه موسیقی غرب تهران

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...