رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

آغاز مراسم رونمایی از کتاب آقای اصغر فرهادی

پست های پیشنهاد شده

پس از دو سال تلاش و با همکاری نشر چشمه، سرانجام مجموعه ای از ??یلم‌نامه‌های اصغر ??رهادی منتشر شد. به همین مناسبت مراسم رونمایی این کتاب در مجموعه ??رهنگی کوروش در شنبه 17 آبان ماه 1391 برگزار شد.پس از دو سال تلاش و با همکاری نشر چشمه، سرانجام مجموعه ای از ??یلم‌نامه‌های اصغر ??رهادی منتشر شد. به همین مناسبت مراسم رونمایی این کتاب در مجموعه ??رهنگی کوروش در شنبه 17 آبان ماه 1391 برگزار شد.

1.jpg

 

3.jpg

 

 

2.jpg

 

 

 

5.jpg

این رونمایی با استقبال ??وق‌العاده هنردوستان و سینماگران شروع شد و در ابتدا محسن آزرم که خود روزنامه نویس و منتقد سینما است به عنوان مجری روی سن ر??ت. دبیر بخش سینمایی نشر چشمه در این مراسم از امیر شهاب رضویان، علی معلم، حسن کیائیان، سعید عقیقی و امیر پوریا دعوت کرد تا به نوبت به روی سن بیایند و هرچه بیش‌تر حضار را با سینما و نگاه ویژه اصغر ??رهادی آشنا کنند.

6.jpg

 

10.jpg

 

13.jpg

سپس انتظار به پایان رسید و کارگردان چهل و دو ساله برنده اسکار به روی صحنه آمد تا دغدغه های خود را در مورد سینمایی که می‌شناسد با مردم مطرح کند.

18.jpg

??رهادی در گ??ته های خود به صادقانه بودن کارها و ناخودآگاه بودن ات??اق‌ها اشاره کرد و ضمن تشکر از حضار خود را در جایگاه دانای کل ندانست و ت??اوت خود را با دیگران در سماجتی همیشگی و بهره گیری از بانکی عاط??ی بیان کرد. ??رهادی معتقد است که حاصل تجربه سال‌های کودکی و جوانی تا بزرگ‌سالی، برای هر کس می‌تواند تبدیل به بانکی عاط??ی شود.

 

16.jpg

 

 

12.jpg

??رهادی در ادامه، همان گونه که در مقدمه کوتاه خود نیز متذکر شده بود به پرسشگری پرداخت، او که معتقد است وجه مشترک تمام ??یلم نامه‌هایی که تا به حال نوشته است، پرسشی پررنگ و آگاهانه است. او با بیان این که مخاطب در برابر هر جمله یک ??یلم پرسش‌های متعددی بیان کند را ات??اقی خوشایند دانست.اصغر ??رهادی در گ??ته های خود جایگاه ویژه ای برای تلاش و تداوم هنرمند در خلق اثر قائل شد و گ??ت یکی از مهم‌ترین ??اکتورهای موجود زمان است و یک ??یلم نامه خوب هرگز در یک ماه نوشته نمی‌شود.

 

17.jpg

 

15.jpg

این مراسم در حالی پایان یا??ت که هنوز چهره های ادبی و هنری بسیاری مانند شمس لنگرودی، محمود کلاری، ستار اورکی، حمید ??رخ نژاد و ... در میان تماشاچیان حاضر بودند. پس از آن جشن امضای کتاب بود، کتابی مشتمل بر ه??ت ??یلم نامه از اصغر ??رهادی.

 

21.jpg

 

20.jpg

 

19.jpg

در بین این مجموعه، برای طر??داران اصغر ??رهادی جای بعضی عناوین مانند ارت??اع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و یا محاکمه در خیابان به کارگردانی مسعود کیمیایی خالی است و شاید در آینده ای نه چندان نزدیک بتوانیم این آثار و یا نمونه‌هایی که از ایده ها و طرح‌های وی ساخته شده است مانند ??یلم شب به کارگردانی رسول صدرعاملی را در مجموعه ای جداگانه ببینیم.

 

برای خرید اینترنتی کتاب می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...