رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
FARZAN CRASH 007

قبر پدر اسکندر مقدونی کشف شد

پست های پیشنهاد شده

141329130684671.jpg

 

 

سرانجام پس از ماه ها تحقیق باستان شناسان مشخص شد قبری که در شمال یونان قراردارد متعلق به ??یلیپ دوم پدر اسکندرمقدونی است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی میل، باستان شناسان پس از بررسی 350 تکه استخوان که در مقبره ای در161 کیلومتری سایت آم??یپولیس قرار دارد هویت پادشاه جاه طلب مقدونی را کش?? کردند.

??یلیپ دوم که در 340 سال قبل از میلاد زندگی می کرد، شروع به ??تح سرزمین های اطرا?? مقدونیه کرد ولی اردشیر سوم شاه ایران به او اخطار داد اگر دست از جاه طلبی های خود برندارد ایران از کشورهای ضعی?? در مقابل جنگجویان مقدونی د??اع خواهد کرد.

 

در آن دوران «کشور ــ شهر » های یونانی که از سوی ??یلیپ دوم پادشاه مقدونیه تهدید می شدند در مارس 342پیش از میلاد ( 2346 سال پیش) برای ر??ع خطر از خود متوسل به اردشیر سوم شاه ایران از دودمان هخامنشی شدند و اردشیر هم به پادشاه مقدونیه اخطار داد.

 

او تهدید کرد که اگر به این شهرهای کوچک که خطری برای او ندارند و حاکمیت و استقلال دارند حمله نظامی برد ، در این جنگ نابرابر ، ایران به د??اع از این شهرها خواهد پرداخت .

 

مورخان نوشته اند: این تهدید موثر واقع شد و ??یلیپ دوم تا زمانی که اردشیر سوم در قید حیات بود از تصر?? بقیه این « کشور ــ شهرها » خود داری کرد.

 

ضربه هایی که به استخوان ها وارد شده بود، نشانه ای شد تا باستانشناسان به هویت پادشاه مقدونی پی ببرند. درکنار قبر او، گور دیگری بود که در آن اسکلت زنی جنگجو قرار داشت. او احتمالا دختر «آته آ» پادشاه سکاها بوده است.

 

تحقیقات روی استخوان های ??یلیپ دوم نشان می دهد که او به «سینوزیت ??کی» (maxillary sinuses) مبتلا بوده است. سینوس ??کی در زیر چشم و در استخوان گونه واقع است و این نوع سینوزیت باعث درد و احساس ??شار در گونه ها می شود.

 

همچنین ضربه ای به چشم راست ??یلیپ دوم وارد شده که او را از این ناحیه کور کرده است.

 

آثار ضربه هایی در دنده ها و زخمی در دست چپ او نیز مشاهده شده که احتمالا در اثر جنگ ایجاد شده است.

 

انتظار می رود مجموعه ای از عکس ها و میکرو??یلم های این مقبره و جنازه ها در موزه باستان شناسانی تسالونیکی به نمایش گذاشته شود تا به گمانه زنی ها درباره هویت صاحبان این مقبره پایان دهد.

 

این استخوان ها نخستین بار در سال 1977 توسط باستان شناسان یونانی ' مانولیس آندرونیکوس' کش?? شد.

[h=4][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...